Voi Jessus. Perhe lähtee lomalle etelään viikoksi ja pienin lapsi (2-v) jätetään mummolle hoitoon.
Jos tekee lapsia pitää pystyä niiden kanssa myös lomailemaan.
Kommentit (186)
Olin eilen ryyppäämässä yötä myöten asiakkaiden kanssa. Tänään oli ap niin huono olo, että varasin hotellihuoneen ja otin kahden tunnin tirsat. Naurattais jos ei hävettäisi.
3- ja 6-vuotiaat. Kerran kävivät mua katsomassa siellä, kun olin niin kaukana.
kun joku sitä näin erheellisesti luuli. Onko psykologiakin sitten huuhaa-alaa kuten joku kasvatustieteestä sanoi? Nyt ymmärrän: koska psykologiakin huuhaata niin masentunut av-mamma ei voi mennä terapiaan vaan lähtee allasbaarin äärelle parantamaan masennustaan, lapset iloisesti mummulassa.
terveisin eräs, joska reissasi ennen lapsia niin paljon ja joka puolella, että nauttii kaikista lomista lasten kanssa, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.
esim juuri kiintymysteoriasta syntyviin suosituksiin. Niissä kun painitaan hieman eri sarjassa. Tottakai tiede muuttuu, mutta ei kuitenkaan siinä määrin kuin esim tieto ravitsemuksesta jne
Lienee isä sitten kuitnekin ollut lastensa kanssa tuon ajan...
Jos olisi rahaa lähteä matkalle niin näin mekin tekisimme. Turha on pientä stressata matkoilla ja vierailla paikoilla, mukavampi ja turvallisempi olo on varmasti tutussa mummolassa.
Vierailija:
kun joku sitä näin erheellisesti luuli. Onko psykologiakin sitten huuhaa-alaa kuten joku kasvatustieteestä sanoi? Nyt ymmärrän: koska psykologiakin huuhaata niin masentunut av-mamma ei voi mennä terapiaan vaan lähtee allasbaarin äärelle parantamaan masennustaan, lapset iloisesti mummulassa.terveisin eräs, joska reissasi ennen lapsia niin paljon ja joka puolella, että nauttii kaikista lomista lasten kanssa, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.
että juuri se masentunut av-mamma voi käydä terapiassa, mutta irtiotot arjesta voivat olla osa hoitoa. Älä ymmärrä jos et ymmärrä. Ne jotka ovat kokeneet tämän, ymmärtävät mistä puhun. Mielummin näin, kuin että äiti joutuu laitoshoitoon.
mutta 70-lukuun on aika pitkä matka. Tottakai tiede ja sen traditio muuttuu vuosikymmien aikana, samoin niihin perustuvat suositukset. Nykyisen kiintymysteorian taustalla olevat teoriat ovat peräisin kylläkin jo 70- luvulta (Esim. Bowlby ja Ainsworth kiintymysteoria vuodelta 1969)
Sillä perusteella (varsinkaan maallikon) on kuitenkaan turha lähteä arvailemaan, miten esim kiintymysteoria muuttuu seuraavien 30 vuoden aikana. Tai muuttuuko se.
tarvitse itse nähdä vaivaa lastensa eteen. Sehän on pirun raskasta tuo lastenhoitaminen, onhan se. Se vaan kuuluu elämään ja äitiyteen ja sitä mukaa kun lapset kasvaa, tilanne helpottuu. Siis helpottuu sikäli, kun äiti on aikanaan kantanut vastuunsa lapsestaan: luonut turvallisen suhteen lapseensa, antanut lapsen perusturvallisuuden kehittyä rauhassa (siihen kuuluu juuri se, että lapsi tietää äitin olevan häntä varten käytössä, eikä koe itseään hylätyksi).
Helppohan se on vedota tuommoseen muoti ilmiöön kuin masennus, ja hoidattaa lapsensa muilla ja passuuttaa muita kaikella muullakin tavalla. Ehkä olisi aika kasvaa aikuiseksi näiden masentuneiden äitien ja ottaa itse vastuu omista lapsistaan ja ennen kaikkea heidän tulevaisuudestaan. Siitä kun on lapsen elämään kauas kantoiset vaikutukset, kun hän kokee äidin hylkäävän.
ja lapsi mummolaan?
Olen yh ja matkustamme kahdestaan joka kesä. Hauskaa on ollut, enkä usko matkan stressaavan lasta jos siitä nyt ei tee liian vaikeaa.
Haluaisin vain lisätä, että tottakai on myös ihan oikeasti masentuneita äitejä, mutta suurin osa taitaa olla juuri näitä 123:n kuvailemia prinsessoja joita arki ahdistaa ja sitten ollaankin ah niin masentuneita.
hoitoon tosi aikaisin ja esim. lähetettiin kokonaisiksi kesiksi mummolaan.
Masennus on vakava sairaus. Oikeaan masennuksen diagnosointiin tarvitaan alan erikoislääkärin tutkimus ja seuranta. Ja siihen liittyvät hoidot. Ja se on siis todellakin vakava sairaus, ja silloin ei jaksa hoitaa lasta eikä edes itseään saati sitten lähteä etelään lomalle...
Vierailija:
tarvitse itse nähdä vaivaa lastensa eteen. Sehän on pirun raskasta tuo lastenhoitaminen, onhan se. Se vaan kuuluu elämään ja äitiyteen ja sitä mukaa kun lapset kasvaa, tilanne helpottuu. Siis helpottuu sikäli, kun äiti on aikanaan kantanut vastuunsa lapsestaan: luonut turvallisen suhteen lapseensa, antanut lapsen perusturvallisuuden kehittyä rauhassa (siihen kuuluu juuri se, että lapsi tietää äitin olevan häntä varten käytössä, eikä koe itseään hylätyksi).
Helppohan se on vedota tuommoseen muoti ilmiöön kuin masennus, ja hoidattaa lapsensa muilla ja passuuttaa muita kaikella muullakin tavalla. Ehkä olisi aika kasvaa aikuiseksi näiden masentuneiden äitien ja ottaa itse vastuu omista lapsistaan ja ennen kaikkea heidän tulevaisuudestaan. Siitä kun on lapsen elämään kauas kantoiset vaikutukset, kun hän kokee äidin hylkäävän.
No sinä se tiedät mitä masennus OIKEASTI on! Pitäisi vielä syyllistää itseään siitä että lapsena on enon hyväksikäyttämä ja siitä syystä vaikea masennus ja hoidot päällä. Minun syyhän se on.. Noussut pintaan omien lasten saannin myötä. Tällä EI MITÄÄN tekemistä sen kanssa etten äidin vastuuta ole halunnut ottaa, päinvastoin nautin lapsistani suunnattomasti.
Sinunkaltaisia mustavalkoisia ihmisiä on seassamme jotka syyllistävät kovia kokeneita entisestään. Pitää näköjään sinuakin elämä kunnolla kohdella kaltoin ennen kun ymmärrät jotain.
Perehdy asioihin ennen paasaat täällä asioista joista et tiedä yhtään mitään!
Eli olen tyytyväinen ettei äitini liikaa kuunnellut asiantuntijoiden suosituksia vaan luotti enemmän maalaisjärkeensä.
Niin ja kuka täällä lapsia tekee sen vuoksi että saa ne mummolaan hoitoon :) t.128
Sanoinhan jo tuossa toisessa viestissäkin, että onhan myös oikeasti masentuneita, sellaiset ovat vain harvemmassa. Olen todella pahoillani, jos sinua loukkasin. Tuohon masennukseen tuntuu vaan olevan niin helppo vedota nykyäitien, siitä kun niin paljon puhutaan. Siis kun huomaavat, kuinka raskasta se lapsen hoitaminen onkin. Mutta en siis missään nimessa tarkoita, etteikö olisi myös niitä oikeasti masentuneita. Hyvä asia, että sinulla on hoidot menossa. Toivottavasti niistä on apua.
- 123
Lomailemalla vaikka nyt ulkomailla ja tuskin monikaan käy ulkomailla kuin sen kerran-kaksi vuodessa.
toisille riittää viikonloppu vaikkapa kylpylässä.
Äiti on synnyttäjä mutta ei muuten mitenkään ylivertainen. Voi usein olla jopa kireempi ja kärsimättömämpi kuin mummo.