Olishan tuo pph voinut kertoa aiemmin!!
Vain aamulla muksun hoitoon ja pph sanoi, että pitäis tulla hakemaan 15.45. Sillä on joku meno. Normaalisti haetaan 16.30.
Kommentit (184)
työpaikalta saa lähteä.
Toivottavasti lapsesi ei koskaan sairastu kesken päivän tai joudu onnettomuuteen. Tai ehkä olisi parempi että sulla ei ole lapsia lainkaan.Koska olet noin tyhmä ja sisälukutaidoton, olisi parempi että sinulla ei olisi lapsia lainkaan.
Etkö tyhmä osaa lukea ja ennenkaikkea ymmärtää kenelle 70 viestinsä tarkoitti.
Kuvittelee että kellokortti on tärkeämpi kuin oma lapsi.
Menoni, on ne sitten lääkärissä- tai kampaajallakäyntejä, pyrin ottamaan mahd. myöhään iltapäivälle, ja joskus se tarkoittaa sitä, että joudun pyytämään vanhempia hakemaan lapsensa aikaisemmin.
Vanhemmat ovat suhtautuneet näihin tilanteisiin kivasti, koska toinen vaihtoehto olisi, että minä ottaisin itselleni koko päivän vapaaksi, ja silloin tilanne olisi vanhemmille vielä hankalampi. Ja huom! Meidän kunnassa ei ole meidän yksityisten pph;n asia etsiä varahoitajaa, sen etsivät vanhemmat ja kaupunki.
Enkä todellakaan kerro vanhemmille menoni luonnetta, niin vähän yksityisyyttä meillä pph:lla on muutenkin, että en todellakaan rupea levittelemään vanhemmille asioitani yhtään enempää.
Eihän tässä ole siitä kyse, etteikö sinulla olisi menoihisi oikeus, mutta ei niistä voi kertoa ilman mitään varoitusaikaa. Meiltä löytyy joustoa vähän kaikkeen mutta joskus ei samana päivänä onnistukaan... mitäs jos minullakin on kampaaja ja lääkäri yhtä aikaa kanssasi? ;)
Kuvittelee että kellokortti on tärkeämpi kuin oma lapsi.
Ja etkö sitten tarkoittanut viestiä nro 70 minulle?
T: se kellokorttiduunari eli nro 53 ja 82
Meillä ainakin on selkeät varahoitokuviot, joita noudatetaan tuommoisissa tilanteissa
Ei sieltä työpaikalta voi lähteä etuajassa ilman että on pätevä syy. Pph:n temppuilu ei ole pätevä syy monenkaan työnantajan mielestä. Vaikka äiti olisi miten halukas lähtemään etuajassa.
Enkä todellakaan kerro vanhemmille menoni luonnetta, niin vähän yksityisyyttä meillä pph:lla on muutenkin, että en todellakaan rupea levittelemään vanhemmille asioitani yhtään enempää.
Mutta jos miedän yksityinen pph sanoisi muuttaisi hakukuvioita (ja siten omaa työpäivääni ja suunnitelmiani) samana aamuna, odottaisin jonkinlaista selitystä siitä, että mistä on kyse. Minkään kampaajan tai muun muulloinkin hoidettavan jutun takia tuo ei ole kohtuullista muuten kuin erityistapauksissa.
itse sairastuneensa vaikka oksennustautiin kesken päivän ja olevan kykemätön hoitamaan lapsianne? Kyllä kai se lapsi olisi silloinkin lähdettävä hakemaan ja töissä vaan soviteltava.
Oikeasti harva meistä on niin korvaamaton työssään
T: yksi asiantuntijatehtävissä toimiva, joka kerran todellakin jätti n 100 hengen tilaisuuden kesken, kun oli pakko lähteä hakemaan lapsia ja mies oli ulkomaan matkalla.
itse sairastuneensa vaikka oksennustautiin kesken päivän ja olevan kykemätön hoitamaan lapsianne? Kyllä kai se lapsi olisi silloinkin lähdettävä hakemaan ja töissä vaan soviteltava.
T: yksi asiantuntijatehtävissä toimiva, joka kerran todellakin jätti n 100 hengen tilaisuuden kesken, kun oli pakko lähteä hakemaan lapsia ja mies oli ulkomaan matkalla.
mutta täällä tuntuu moni ajattelevan että ovat korvaamattomia töissä
kaikkihan tuossa tilanteessa lähtisivät. Siitähän tässä on kyse. On olemassa oikea hätä jolloin äiti/isä laittaa lapsensa edelle (vaikka kirurgi ehkä sulkee haavan ensin??), mutta ei ole oikea hätä että pph syytä kertomassa muuttaa 7 tunnin varoitusajalla hoitosopimusta. Olen itsekin jättänyt sen 200 henkeä luentosaliin jo ihan siksi että lapsen erikoislääkäri soitti, mutta kerroin miksi ja ymmärsivät hyvin. PPH:n kampaaja/pankkineuvottelu ei kuitenkaan ole minulle syy jättää työtäni tekemättä....
Menoni, on ne sitten lääkärissä- tai kampaajallakäyntejä, pyrin ottamaan mahd. myöhään iltapäivälle, ja joskus se tarkoittaa sitä, että joudun pyytämään vanhempia hakemaan lapsensa aikaisemmin.
Vanhemmat ovat suhtautuneet näihin tilanteisiin kivasti, koska toinen vaihtoehto olisi, että minä ottaisin itselleni koko päivän vapaaksi, ja silloin tilanne olisi vanhemmille vielä hankalampi. Ja huom! Meidän kunnassa ei ole meidän yksityisten pph;n asia etsiä varahoitajaa, sen etsivät vanhemmat ja kaupunki.Enkä todellakaan kerro vanhemmille menoni luonnetta, niin vähän yksityisyyttä meillä pph:lla on muutenkin, että en todellakaan rupea levittelemään vanhemmille asioitani yhtään enempää.
Mitä muuta voisin tehdä? Häipyä työpisteeltäni kesken kaiken jolloin koko show menisi sekaisin ja tulisi jälkiseuraamuksia?
Eikä pph:lla ole pakko olla jotain varahoitosysteemiä?
T: se kellokorttiduunari (jonka lapset on onneksi jo koulussa)
toki pyrin ilmoittamaan menoistani viim. edellisenä päivänä, mutta esim. tässä syksyllä hampaastani lähti aamupalalla paikka, ja särky oli hirveä. Lääkäriajan sain samalle iltapäivälle, ja jos sitä en olisi ottanut, olisin joutunut odottamaan seuraavaan viikkoon. Siinä tilanteessa oli pakko soittaa vanhemmat aikaisemmin hakemaan, ja kyllä sen vanhemmatkin napisematta ymmärsivät.
mutta eihän esim. lastenhoitaja tai lastentarhanopettaja voi lähteä työstään yhtään aikaisemmin kuin työvuorossa sanotaan! Samoin vanhustenthoitajat, lääkärit, opettajat jne. Ääliö porukkaa täällä taas!
Sairaus on vähän eri asia kuin se että pyydetään tuntien varoajalla hakemaan lapsi pois hoidosta kun hoitajalla on menoa. Säkin olisit varmaan ilomielin jättänyt kekkerit hoitamatta kun aamulla hoitaja olisi ilmoittanut omista menoistaan?
kyse on nyt vain siitä että työpaikalta ei aina voi häipyä jos minkäkin syyn takia. Tai ei ole enää työpaikkaa. Ei se ole korvaamattomuutta, se on työsopimuksen ja työehtosopimuksen noudattamista.
täällä tuntuu moni ajattelevan että ovat korvaamattomia töissä