Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olishan tuo pph voinut kertoa aiemmin!!

Vierailija
24.11.2008 |

Vain aamulla muksun hoitoon ja pph sanoi, että pitäis tulla hakemaan 15.45. Sillä on joku meno. Normaalisti haetaan 16.30.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ilmoittamalla että nyt tuli menoa, tää ei ole mikään työleiri joten lähdenpä tästä, so long. Vaan sinun on odotettava että ne lapset on haettu tai että joku muu hoito järjestyy.

Vierailija
122/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pph:a ja se on sellanen juttu, että kyllä niitä pakottavia juttuja vaan tulee keskelläkin päivääkin, ja tosiaan ihan pph:llekin, ja on pakko ilmoittaa vanhemmille, että on tultava hakemaan aikaisemmin!! kaikki hoitajat varmasti ilmoittavat ajoissa tuollaisista jos se vain on suinkin mahdollista!!

Miten sinä itse hoidat esim. lääkärikäynnit, jos sinulla on lapsi kipeä, tai sairastut yht´äkkiä itse??? Onksentelet ja paskannat sitten siellä työpaikallasi töitä tehdessä, kun et kerran voi lähteä yhtään aikaisemmin!! ilmeisesti et sairasta, koska työpaikkasi ei hyväksy sitä?? kerros nyt mikä se sellainen työ on?? jousta nyt hiukan sinäkin!! tuo varahoitopaikkaan vieminen on kyllä hyvä idea, jos sen vain voi toteuttaa!! aina sekään ei onnistu!

eikä kai kukaan voi työpaikaltaan noin vain lähteä lätkimään... jessus! mutta PAKOTTAVIA asioita voi tulla eteen!! tuskin sun hoitajasi on minnekään kekkereille menossa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä asumme kehä3 sisäpuolella ja näköjään tosi hyvä niin. Itse työskentelen niinkin huonossa työssä kuin lähihoitajana, kyllä meillä joustetaan työajoissa, reilusti, työt hoidetaan kyllä ei niitä muille jätetä tai jos jätetään niin muut ymmärtää KUN KYSE ON LAPSISTA. Työstäni en turhaan pinnaile, olen hyvin tunnollinen. Työyhteisössä on mahtava henki, johtunee hienosta esimiestyöstä. Hyvä työpaikka joka ymmärtää työntekijöitään. Työn puolesta joutuu monestikin joustamaan, usein olen tehnyt tuplavuoron ja sekin tulee monesti toisen sairaspoissaolosta tai sitten toisen lapsen sairastumisesta. JA KYLLÄ, ymmärrän! Pientä rajaa näille ylitärkeille ihmisille, te olette juuri niitä jotka eivät jousta kenenkään takia. Sorry vaan likat, työ on vaan työtä lapset tulee mulle ensin, jos heitä riepotellaan hoitajalta toiselle niin en hyväksy sellaista.

Vierailija
124/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joutuu vastuuseen siitä ettei hoida hitosuhdettaan sovitusti.

Minä olen ihan tavallisessa tehtassa hommissa. 80 prossaa naisia joista 2/3 osalla on lapsia. Ei ne voi tulla ja mennä "kuten itse/hoitaja haluaa".

Kellokortti leimataan kun vuoro alkaa ja leimataan kun loppuu. Jos lähtee ennen työvuoron alkua on kysyttävä lupa johtajalta ja tuotava lappu minne menee -jos ei ole pekkasta saanut.

Tämä on ihan normaalikäytäntö.

Hoitosopimus on kirjallinen juuri tätä varten: hoitaja vastuussa että hoitaa päivitäin niinkun sopimuksessa lukee. Ei niistä voi luistaa miten itse haluaa.

Vierailija
125/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnut pointtiasi.

Minä olen aina valmis joustamaan, vaihdan aina työvuoroa jos vaan voi kun sitä minulta joku pyytää.

Kyllä, olen itsekin tehnyt tuplavuoroja paikatakseni työkaverin sairaspoissaolon.

Lapset tulevat aina ensimmäisenä minulle, mutta valitettavasti työnantajani ei jousta muuten kuin silloin kun on pakko.

Jos lähtisin aikasemmin töistä, saisin varmastikin potkut. Sekö on sitten lasten asettamista muiden asioiden edelle? Jos näin on, niin myönnän auliisti etten aseta lapsia aina etusijalle.

Sorry vaan 43, hienoa että työnantajasi joustaa, mutta jos oikeasti osaisit ajatella vähän pidemmälle niin tajuaisit että kaikkien työnantajien ei ole pakko joustaa. *Nyt ei siis ole kyse minun joustamattomuudestani vaan työnantajan.*

Vierailija
126/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

P'rkele näitä pomppivia numeroita...

Vierailija
127/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap vain suoraan kysynyt, että mikä meno sillä hoitajalla on??? Jos se todellakin on pakottava meno, niin sitten menet mukisematta pomolta pyytämään lupaa lähteä aikaisemmin, ja sitten korvaat sen takaisin!! Hoitosopimus on tosiaan sitova, mutta molemmat voivat joustaa, jos vain mahdollista! Jos vanhemmillä menee yliaikaa, siihen pitää saada hoitajan suostumus, pakko ei ole, ja samoin on toisin päin!!

Vierailija
128/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitte kaikki töissä jossain valtion hommissa mistä voi lintsata miten haluaa.

T:duunari jolla myös kellokortti käytössä=ei toivoakaan etuajassa lähtemisestä

Vierailija
129/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ap on aikaa tänne pitkin työaikaa kirjotella????????????????

Vierailija
130/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se, että pph ei kerro minne on menossa ei ole mikään hätä! Jos joku soittaisi että lapselle on sattunut jotain lähtisin vaikka sieltä luentosalista (tai ehkä jopa leikkaussalista) mutta ei sieltä ihan niin vaan kuitenkaan lahdetä. Jätetään 200 ihmistä istumaan ja sanotaan, että tänään opetus nyt vaan loppui tähän? Kun pph:lla on menoa, en vaan tiedä mitä? Asiantuntijatehtävissä ei ole tarjolla sijaisia, kukaan muu ei voi pitää puolikasta luentoasi eikä valmistelematta edes luentosarjaasi...

Vierailija
131/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivystää, eikä voi poistua kesken vuoron :)

Vierailija
132/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä on, ainakin meille lähihoitajille ja se painaa mulle ainakin eniten että olen hyvässä joustavassa työympäristössä enkä missään pakkoleirissä :)

Tsemiä muille!

Vierailija
133/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita työpaikkaa kun työpaikan vaihdos toisi työmatkaan lisää 100 km yhteen suuntaan.

Vierailija
134/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa ottaa huomioon että joka paikassa ei ole niin paljon valinnanvaraan kuin pk-seudulla.

Vierailija
135/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka joustavasta duunistaan lähtisi kesken päivän tuomaan lastaan lääkäriin, mutta lääkäri lähtisikin duunista vaikka kesken istunnon kun OMA LAPSI SAIRASTUI. Pitäisikö ihan oikeasti tuomarin häipyä istunnostaan (jossa vaikka sinun lapsesi asioita käsitellään) tai lapseltasi kitarisoja leikkaavan lääkärin lähteä lätkimään tuosta vaan kesken operaation töistään? Tai ekaluokkalaistesi opettaja jättäisi lapset aville valvontaa? Tai viimeistä iltavuoroa päiväkodin pihalla tekevä lto kiiruhtaisi päivystykseen omansa luo vaikka lapsia olisi vielä hakematta? Olisiko se sinulle ok? Vai valittaisitko täällä kovaan ääneen huonoa kohtelua ja mesoaisit oikeuksistasi...? Mitä sanoo se vanhus, jonka luona jätät käymättä?

Asioilla on aina vähintäänkin kaksi puolta eikä tosiaan ole helppoa tehdä moraalisesti oikeita päätöksiä. Itse en edes miettisi joustamista, jos pph ilmoittaisi aamulla syytä kertomatta muuttuneesta hoitoajasta. JOs taas syy olisi hyvä, voisin toki joustaa ja mielelläni joustaisinkin. Mutta joustoa on oltava puolin ja toisin, jos pph napisisi siitä AINOASTA kerrasta jolloin myöhästyn 10 minuuttia ratikkaonnettomuuden takia, voi olla ettei sitä joustoa löytyisi minultakaan :)

Vierailija
136/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen myös työssä josta ei voi lähteä joinain päivinä ennenkuin työ on valmis. jos lähden voi suuren osan ihmisiä henki vaarantua. joinain päivinä taas 50 ihmistä tulee valmistautuneina pitkien matkojen takaa paikalle ja jos minä olen poissa niin aivan turhaan. aina ei vaan voi lähteä ellei sitten vaan itse kuole pois, mutta jopa todella sairaana olen joutunut olemaan töissä, yksi ihminen maailmasta löytyy joka osaa saman homman.

et vaan voi ymmärtää kun olet jossain sellaisessa hommassa josta voi lähteä.

Mä ainakin voin lähteä iltapäivällä työstäni hyvin joustavasti. Tunnit tehdään sitten esim.seuraavana päivänä. Olen todella tyytyväinen työpaikkaani, onhan itselläkin usein virka-aikana menoja jotka ON PAKKO HOITAA. Miten te muut hoidatte omat virka-asianne jos ette voi yhtä kertaa päästää phh lähtemään hoitamaan omaa luultavasti tosi tärkeää asiaa. Ja mies, kyllä meillä hänkin pystyy lähtemään töistä, ei me ainakaan mitään niin korvaamattomia siellä töissä olla.. Duunareita ollaan, taitaa olla nämä virkaintoäidit ja isät jotka eivät pysty joustamaan missään...

Vierailija
137/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä kannattaisi pitää mielessä. Myös lapsen hoitopaikan voi valita, ehkäpä päiväkoti olisi hyvä vaihtoehto jos olet itse kirurgi tai lentoemäntä, joka ei voi joustaa työaikataluistaan ja tarvitsee takuuhoitopaikan, jossa "mikään ei voi mennä vikaan".

Paitsi ai niin, kyllä sitä päiväkodeissakin sattuu, ja jotenkin päiväkodin hoitajienkin on nämä tilanteet sumplittava (esim. kirurgi soittaa että hän myöhästyykin "hieman" ja tulee klo 1745 ja pvkotiapulaisen omat lapset odottavat hakijaa tahollaan). Kuka sitten ottaa oikeudekseen olla se jolle mitkään muutokset / poikkeukset eivät sovi?

Ehkä pienten lasten vanhemmilla ei tulisi olla sellaisia työpaikkoja / tehtäviä joista ei voi himpun vertaa joustaa.

Vierailija
138/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä on, ainakin meille lähihoitajille ja se painaa mulle ainakin eniten että olen hyvässä joustavassa työympäristössä enkä missään pakkoleirissä :)

Tsemiä muille!

No, ainahan niitä on ollut ketkä tykkäävät laittaa työnsä muiden tehtäväksi... :p

Vierailija
139/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitettaisiin että lapsi on teholla niin menisin neuvottelemaan työnantajan kanssa, tilanteesta riippuen voisin ehkä hyvinkin lähteä heti töistä, tai sitten en

JOUTUISIT neuvottelemaan ??????

Onko tuollaisia työpaikkoja vielä Suomessa ? Uskomatonta.

Vierailija
140/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran jumala.

Mä ainakin voin lähteä iltapäivällä työstäni hyvin joustavasti. Tunnit tehdään sitten esim.seuraavana päivänä.

Etkö oikeasti käsitä että jos sinä voit lähteä töistäsi milloin vain, niin kaikki eivät voi? Kaikilla ei ole töissä kysymys siitä että tunnit tulevat täyteen vaan siitä että siellä työpaikalla pitää olla oman työvuoron ajan?

Ja kyllä, olen hakenut lapsen hoidosta kesken päivän sairastumisen takia, mutta siihen minulla on läkisääteinen oikeus (eli oikeus hoitaa sairasta lasta ensihätään itse kotona). Mutta hoidosta etuajassa hakemiseen ei ole oikeutta.

Ja jos jotain asioita pitää hoitaa virka-aikoina niin hoidan ne vapaapäivinä. Puhelimessakaan kun en voi töissä roikkua. Mitään ongelmaa ei koskaan ole ollut, kun vähän osaa organisoida asioitaan.

Huoh, taas on av-mammat vauhdissa kun aivot on laitettu off-asentoon jo tässä vaiheessa päivää.

Tämä asenne että hoidan asiani vapaapäivänä on ihan pyllystä... milloinkans pph:lla on arkivapaa jolloin hoitaa omat virastokäyntinsä tms... kun arvon mammojen piltit ovat hoidossa aina arkisin 7-17. Sitä paitsi tämän keskustelun ap:n suurin ongelma taitaa olla uteliaisuus kun ei tiedä MHIN pph on menossa kun lapset tarvitsee hakea aikaisemmin.