Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olishan tuo pph voinut kertoa aiemmin!!

Vierailija
24.11.2008 |

Vain aamulla muksun hoitoon ja pph sanoi, että pitäis tulla hakemaan 15.45. Sillä on joku meno. Normaalisti haetaan 16.30.

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: yksi asiantuntijatehtävissä toimiva, joka kerran todellakin jätti n 100 hengen tilaisuuden kesken, kun oli pakko lähteä hakemaan lapsia ja mies oli ulkomaan matkalla.

että tilasimme työpaikalle puhujan eräästä firmasta. paikalla oli järjestämässämme tilaisuudessa noin 120 henkeä. Puhujan piti esiintyä kaksi tuntia ja hän oli vähän niinkuin "se juttu" tässä tilaisuudessa. No, puolen tunnin luennon jälkeen hänen puhelimensa soi ja hän lähti kotiin, kun lapsi oli sairastunut. Emme maksaneet luentopalkkiosta kuin neljäsosan eikä enää tästä firmasta mitään tilata. Samoin ei monet kollegayhteisötkään tilaa.

Vierailija
2/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän luennoitsijan lapsen hoitaja oli sairastunut. Eli se lapsi piti hakea sieltä pois. Tuli virhe=)

177

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään esim. tapauksessa, pph:lle tulee soitto aamuyöstä "miehenne on kuollut onnettomuudessa"? Soitteleeko hoitaja yöllä hoitolapsien vanhemmat läpi ja peruu seuraavan päivän hoidon? Vai pitääkö hoitajan vaan sinnillä vetää päivä hoidelle nicopetteria ja jessicaa, kun "ei niin viime tipassa voi perua"?

Vierailija
4/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään esim. tapauksessa, pph:lle tulee soitto aamuyöstä "miehenne on kuollut onnettomuudessa"? Soitteleeko hoitaja yöllä hoitolapsien vanhemmat läpi ja peruu seuraavan päivän hoidon? Vai pitääkö hoitajan vaan sinnillä vetää päivä hoidelle nicopetteria ja jessicaa, kun "ei niin viime tipassa voi perua"?

Olisko kannattanut kuitenkin lukea mistä alunperin oli kyse.

Vierailija
5/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelevat että firma kaatuu jos lähteävät aikasemmin työpaikasta vai ovatko vaan tehneet tilanteen niin että eivät mukamas voi lähteä.

Vai missä helvetin pakkotyöleirillä olette töissä jos ette voi edes pakon edessä lähteä aikasemmin ???????

Kerro minulle, miten opettajana voin lähteä aikaisemmin töistä? Jättäisin oppilaat oman onnensa nojaan?

On tietysti aivan eri asia, jos lapsi sairastuu kesken päivän. Mutta noin ei vain toimita. Meno pitää tietää aikaisemmin.

lähteä aikasemmin. Naapuriluokan opettaja voi katsoa myös sinun oppilaitasi tai koulunkäyntiavustaja voi pitää tunnin. Ystäväni on opettaja, joten tiedän asiasta vähäsen.

Vierailija
6/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammojen mielestä olis pitänyt ilmoittaa tapahtumasta jo päiviä aikasemmin...

Vierailija
7/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on jonkun pph:n mahdollista olla TYHMÄ. Ei edes viitsisi taivuttaa rautalankaa kun ymmärrys on noin vähäistä, mutta kokeillaan:

OIKEA HÄTÄTILANNE ON ERI ASIA. "MENO" MUUTAMAN TUNNIN VAROITUSAJALLA EI OLE. VANHEMPIEN TYÖNANTAJAN EI TARVITSE HYVÄKSYÄ VANHEMPIEN VAPAITA MUUSSA TAPAUKSESSA KUIN LAPSEN SÄIRASTUESSA. PPH:N MENOT EIVÄT OLE SYY OLLA POIS TÖISTÄ!

Vierailija
9/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee vaikka yllättäen esim. lääkärireissu, ohjaaja tulee lasten kanssa lääkärireissun ajaksi. Päiväkoti on toinen vaihtoehto, minne voi viedä lapset, jos vanhemmat eivät pääse hakemaan.

Kunnallinen pph olen.

Vierailija
10/184 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelleni tai lapsilleni tapahtuisi jotain niin aamulla olisi ovessa lappu hoitolasten vanhemmille jossa olisi esimiehen puhelinnumero. Jokainen saisi itse selvittää hoitopaikan. Aamuyöllä olen sairastunut vatsatautiin ja oksentelun välissä tekstailin neljään perheeseen, oli ihan syvältä.

Vierailija
11/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan voi jättää linjaa puolimatkaan.

Vierailija
12/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähäsen on vaikea työssä käyvien vanhempien järjestää tuommoinen hakuaika noin lyhyellä varoajalla. Meidän perheessä voisi onnistua mutta sitten pitäisi vastaavasti olla toisena päivänä pidempään töissä.

Onneksi päiväkodin kanssa ei tule tuommoisia vaan poikkeavista päivistä ja hoitoajoista ilmoitetaan hyvissä ajoin.

Vierailija
13/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapset tarvitsee päivähoitoa vanhempien työssäkäymisen takia >:o

Ei pitäisi vielä nuorena aikuisena täysin menettää joustamiskykyään...

Vierailija
14/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän varapph vei kerran pojan mummolaan, ilmoittamatta vanhemmille. Oli mennyt vain pojan kanssa mummolan ovelle (asuu lähellä) ja sanonut että hänelle tuli meno tuon tämän pojan nyt tänne, äitini sitten soitti minulle töihin että poika on nyt siellä heillä.

Usein tältä hoitajalta olisi pitänyt hakea aikaisemmin harrastusten takia.

Valitin hänestä päivähoidonohjaajalle (oli hänestä myös muuta valitettavaa) ja sain pojan toiselle pph:lle.

Vierailija
15/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöllä olen sairastunut vatsatautiin ja oksentelun välissä tekstailin neljään perheeseen, oli ihan syvältä.

Tekstaan kahdelle pomolle, kolleegalle ja ehkä jollekin neljännellekin, jos sairastun. Aamulla reilusti ennen töitten alkua (tai silloin aamuyöllä ku sairastun). Sehän vaatii yhden tekstarin ja sen lähettämisen kerralla kaikille. Onko se nyt sen kummempaa? Työtä tekevän sairastuminen vaatii lähes aina ilmoittelua.

Vierailija
16/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sen takia, että jokaisella hoitolapsellani on eri varahoitopaikka. Jokainen viesti on sisällöltään erilainen.

Vierailija
17/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko perhepäivähoitajat niin työelämästä vieraantuneita, että eivät ymmärrä ollenkaan niitä pelisääntöjä, joita työelämässä on.

Minä olen ihan vaan opettaja, mutta jos minä en aamulla pääse töihin, ja tunnit alkavat kahdeksalta, niin ei siinä mitkään tekstailut riitä, vaan sitä on soiteltava niin monta puhelua, että asiat järjestyvät. Ja vielä seliteltävä sille, joka luokkaan menee, mitä kaikkea siellä on tarkoitus tehdä.

Ja olen varma, että moni tekee minua paljon vaativampaa työtä, ja oksentelujen lomassa joutuu paljon muutakin tekemään.

Vierailija
18/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta tuollaisesta pitää ilmoittaa aikaisemmin.

Eikä se oli mielstäni mitään joustamattomuutta puoleltasi, jos tuosta mainitset.

Ei kaikilla ole mahdollisuutta "oman mielen mukaan" muuttaa työaikaansa lyhyemmäksi. Eikä työnantajan tarvitse siihen suosutua, jos syy on se, että hoitajalla on menoa. Ainoa syy olla pois töistä on se, että lapsi on sairas.

Meillä pph ilmoitta hyvissä asjoin, kun tarvitsee hakea aikaisemmin. Jos me emme pysty hakemaan aikaisemmin, niin sitten pph vie lapsen varahoitopaikkaan loppupäiväksi.

Minusta et marise yhtään turhasta. Voihan myös pph joustaa sen verran, etä varaa menonsa sellaselle ajalle, että sinne pääsee tai siten ilmoittaa edes päivää aikaisemmin.

Vierailija
19/184 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sen takia, että jokaisella hoitolapsellani on eri varahoitopaikka. Jokainen viesti on sisällöltään erilainen.

voihan sitä käyttää ekaa viestiä pohjana ja vaihtaa vain sen varahoitopaikan nimeä. Tai tollasethan pitäis tietty olla vanhemmille jo tiedossa entuudestaan. Tuskin sinä itsekään yöllä sait niitä tietää.

Mutta kyllä se niin on, etät jos minä sairastun yöllä oksennustautiin ja minulla on seuraavana päivänä ns. normityöpäivä, lähetän ensin viestit pomoille (kaksi), sitten kolleegalle tai kahdelle, joissa kerron, mitä hoidettavaa on jäänyt. Ja lisäksi jos on sovittuna kokouksia, pitää ilmoittaa niillekin osapuolille. Lisäksi vastaan päivänmittaan puhelimeen, JOS jotain kiireellistä tulee. Onneksi meidän työkaverit ovat sairastajaa kohti lojaaleja ja soittavat vain erittäin vaikeissa tapauksissa sairaslomalaiselle. Normaalit lomailijat jätetään rauhaan, vaikka mikä olisi. Vaan tiedän kyllä paljon työtätekeviä, joitten kesälomat tai viikonloputkaan ei ole työltä rauhoitettuja. Joten siinä mielessä en pidä neljää tekstaria isona urakkana. Vaikka keskellä yötä. Ja kyllä, olen sairastellut oksennustauteja, tiedän miten raskasta se on.

t. 192, joka ei missään nimessä väheksy mitään työtä, mutta pitää hurjana, jos neljän tekstarin lähettäminen on ylivoimaista. Vai viisi? Kai esimiehellekin piti ilmoittaa?

Vierailija
20/184 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoitajan pitikin yhtäkkiä lähteä, ja onhan lapset tärkeämpiä kuin työ.

Tai lapsillenne sattuu jotain kun ope häipyykin yhtäkkiä paikalta, eihän sitä työnantajan kanssa tarvitse keskustella, kun kerran kyse on lapsista!

Jos tajuaisitte, että jotkut ihmiset tekevät työtä, jolla on jotain merkitystä, niin tajuaisitte, ettei töistä noin vaan voi lähteä. Luulisi varsinkin perhepäivähoitajan tajuavan, eihän hän voi noin vain lähteä, ja jättää pieniä oman onnensa nojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme