Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin...

26.02.2008 |

Milloin teistä olisi viisasta tehdä raskaustesti? Kuukautiseni ovat nyt pari päivää myöhässä, joitakin päiviä on ollut nyt vähän sen tyylisiä kipuja kuin juuri ennen menkkoja mulla on.Mutta mitään vuotoa ei ole tullut.Kuulostaako tutulta,mistä voisi johtua?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutella vaikka mesen kautta sun kaa....tää ku on mulle ihan uusi asia....mun osote on zazzle@walla.com

Vierailija
42/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 45 menossa, menkkoja ei näy mutta välillä tulee samanlaisia oireita kun normisti ennen ku menkat ovat alkamassa.Tosin nämä ovat paljon lievempiä...Tänään en ole tehnyt testiä,pari päivää odottelen....Ma sit soittelemaan neuvolaan jos testit näyttää edelleen negaa ja menkkoja ei tule...Huoh... Onneks tänään on töihin meno, tulee vähän muuta mietittävää ku ainoastaan tämä tilanne....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Miten kävi? Tuliko plussa? Vai alkoivatko menkat? Kerro. :))

Vierailija
44/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks testiä oon tehnyt ja ne ovat näyttäneet negaa....Nyt kuitenkin kp 51 menossa ja menkkoja ei edelleenkään näy.....Joten odotellaan vaan.....sellanen oli neuvolankin kanta asiaan....

Vierailija
45/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko tajunnu oikeen et tää on sun eka noin pitkä kierto??? Jos näin on niin sinuna varaisin kyllä ajan lääkäriin. Ite huolestuisin kyllä kovinkin jos kierto yks kaks venyis yli 50 päivän, voi olla et ylireakoisin mut haluisin kyl yrittää selvittää mikä kropassa mättää ku tuollasta tapahtuu JOS ei siis raskaana ole!!

Pitkät kierrot ei toki ole mitään harvinaisuuksia, mutta näin oon ymmärtäny et syy kannattaa yrittää selvittää..vaikka tiedänkin ettei siihen aina välttämättä syytä löydy!!

Pidähän meidät ajantasalla, odotetaan mielenkiinnolla mitä sulla tuleman pitää!!

- tinsku - ;)

Vierailija
46/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös sanottu, että on " normaalia" jos kuukautiset jäävät pois ilman mitään erityistä syytä ja että vasta 3 kk jälkeen asiaa kannattaa alkaa tutkimaan, ensin tietysti selvitetään, onko raskaana. Ja kun itse olen selvittänyt asiaa lisää, niin on tosiaan ihan mahdollista, että tulee ns. anovulatorisia kiertoja eli ovulaatiota ei tapahdu, jolloin ei tule kuukautisiakaan. Anovulatorisissa kierroissa kai tapaa tulla jonkinlainen tyhjennysvuoto (mulla vain niukkaa tiputtelua 1-2 päivää), mutta sitäkään ei käsittääkseni välttämättä tapahdu.

Ovulaation poisjäämisen tai lykkääntymisen syynä on usein tavanomaiselle ovulaatioajalle osunut stressi, jännitys, sairaus, laihdutuskuuri tms. eli jos tietää, missä vaiheessa kiertoa normaalisti ovuloi, niin voi miettiä sitä kautta, osuiko kyseisille päiville jotain erityistä. Mulla tosin ei aina ole ollut mitään erityistä syytä tai ainakaan en ole sitä jälkikäteen muistanut.

Kierron venyminen ei siis välttämättä ole huolestuttavaa ja luulen, että suurin osa sen jossain vaiheessa elämäänsä kokee ainakin kerran!

Vierailija
47/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin viime viikolla neuvolaan ja sain sieltä ohjeeksi ton odottelut....31.3 sitten soittelen sinne uudestaan jos ei oo mitään tapahtunut.Siellä sanoivat, että kierron venyminen voi johtuu viel siitä ku marraskuussa lopetin e-pillerit....Joten olen kyllä jo alkanut ottaa asiasta selvyyttä.....

Vierailija
48/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luoda mitään paniikkia tai lisä huolta asiasta!Anteeksi, jos kirjotuksesta sai sen kuvan.

Mietin vain kuinka todella rassaava tollanen olis ku kerta raskautumista toivoo ja odottaa!!!..Siks hyökkisin sinne lekuriinki ehkä turhaan...

Koitahan jaksaa!

Vierailija
49/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luotan ammattilaisen sanaan, että vielä voi rauhassa odottaa....sit 31.3 katellaan jatkoja, että käynkö neuvolassa ja peräti lääkärissäkin....täällä on sen verta vähän lääkäreitä, ettei viiti suotta lähtee sinne.....sen takii soitin tonne neuvolaan eka.....

Vierailija
50/57 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännät paikat sulla.. Itse kanssa odottelen, että tuleeko haikara kylään vai ei. Nyt kp 34/34, tänään tein testin ja näytti negaa. Kierron pituus on ollut 29-34 ja viimeksi oli tuo 34 viime kierrossa. Pillerit lopetin elokuussa ja siitä asti on ollut vaihtelevat menkat ja haikaraa toivottu. Kp 23 nappasin ovun. Melko myöhään kierron aikana. Mitään vuotoa ei ole ollut. Ei raskausoireitakaan. Vatsa vähän turvottaa ja tuntuu hiukan oudolta, mut hyvin voi alkaa menkatkin pian. Ei auta kuin odotella. Kohtalon tovereita näyttää olevan täällä aika monta.

Vierailija
51/57 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään hieman veristä vuotoa, joten taitaa olla menkat alkamassa, vissiin :( Ihme vaan, ku meinaa kunnolla alkaa...Mistähän vois johtuu?

Vierailija
52/57 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on se, että tommosta tuhruvuotoa vaan tulee, eikä sekään ole aina niin veristä...siis ruskeeta ja välillä enempi veristä....Mistä tämmönen " tuhruvuoto" oikein voi johtua? Aiemmin mun menkat on ollut ihan kunnon vuotoa eikä tämmöstä tuhruilua....eikä ole edes mitään menkkakipuja, kuten yleensä menkkojen aikaan...osaako kukaan neuvoo??

Vierailija
53/57 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen? Soita esim. vaikka neuvolaan ja kysy.

Vierailija
54/57 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämmöstä ei ole ollu kertaakaan pillereiden lopettamisen jälkeen...... nyt vasta eka kerta.....että silleen...... Uskaltaako odottaa sinne 31.3 asti, jolloin mun kuitenkin pitää soittaa sinne neuvolaan?

Vierailija
55/57 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..varmasti uskallat odottaa jos vaan ite siihen kykenet. Itse varaisin kyllä ajan gynelle, olkoon kui tiukka lääkäritilanne hyvänsä..eihän se potilaiden syy ole?!:P Ilmoittele miten tilanne etenee..eiks nii??

tinsku78

Vierailija
56/57 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina alkoi verinen vuoto, mutta sitä on tullut aika vähän verrattuna muihin menkkoihin, eikä olokaan ole ollut kipeä.Voiko tota nyt sitten laskee " oikeiksi" menkoiksi, vai voiko vielä olla mahollista että oisin raskaana? Normaalisti menkat kestäneet n. 5-6 päivää ja kipujakin on.

Vierailija
57/57 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepäs raskaustesti niin tiedät ootko raskaana=)

Harvoinhan veristä vuotoo on jos raskaana...