Milloin...
Milloin teistä olisi viisasta tehdä raskaustesti? Kuukautiseni ovat nyt pari päivää myöhässä, joitakin päiviä on ollut nyt vähän sen tyylisiä kipuja kuin juuri ennen menkkoja mulla on.Mutta mitään vuotoa ei ole tullut.Kuulostaako tutulta,mistä voisi johtua?
Kommentit (57)
En mä vielä ole testannut...päätin vielä odottaa....varmaan loppu viikosta vois tehä, jos ei ole kuulunut viel siihenkään mennessä, vai?Mitä mieltä olet?Toisaalta ku en kuitenkaan haluais tehä liian aikasin....
Jos vaan jaksat odottaa sinne asti. Kylläähän se saattaa näkyä jo nyt testissä jos ovulaatio vaan on ollut ajallaan. Mutta ihan miten haluat tehdä. :)
Tsemppiä! =)
vielä nyt tehä, ku mies haluais olla sillon paikalla ku testin teen..joten vloppuun se menee......pakko odottaa...viimekskin oli 3päivää myöhässä ja sit ne tuli:( joten senkään takia en vielä uskalla testiä tehä...
suosittelisit? Multa löytyy kaapista Apteekin Raskaustesti ja Predictorin -testi.....Mikähän mahtais olla erittäin herkkä testi?Mitä olet itse käyttänyt?
Mä sain haamuviivan jo kolme päivää ennen menkkojen oletettua alkua. Pari päivää menkkojen oletetun alun jälkeen tuo alkanut raskaus meni kesken, joka poikkesi tavallisista kuukautisista runsaudellaan ja teki kovasti kipeetä. Silloin päätin etten ikinä tee testiä noin hätäisesti jo ennen menkkojen oletettua alkua, jottei tule pettymystä niin helposti. Mutta jos hyväksyy että silloin nähty viiva on vielä epätodennäköinen kun niin moni raskaus keskeytyy ihan alkumetreillä, kannattaa testata heti. Toisaalta sulla on jo pari päivää myöhässä, joten sehän on jo hyvä merkki...
mäkin oon koittanut vaan tässä piinnailla enkä oo tehny testiä, että ei tuu sit liian iso pettymys (jos siis tuliskin nega siitä testistä).Nyt vaan on jo 38.päivä menossa, joten kaipa sitä vois sit loppu viikosta tai ens viikon alussa tehä testii...jos siis menkkoja ei oo kuulunu...eikä oikein voi vielä iloitakaan, ku ei tosiaan tiedä että oonko raskaana vai en...rassaavaa tämmönen........
Mielestäni voisit tehdän vaikka Apteekin oman ensin, se on herkempi kuin Predictor. Apteekin oma testi pitäisi näyttää jo plussaa kun menkkojen pitäisi alkaa, siis samana päivänä. Minä en kyllä jaksaisi odottaa. :) Mutta sinunhan se on päätöksesi. :) Olisko Apteekin oma herkkydeltään 25 ja Predictor 40. Minä olen tehnyt monia testejä ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja olen saanut vaan vääriä haamuja. Joten ennen menkkojen alkamispäivää ei kannattaisi tehdä testiä. Kyllähän joillakin viiva on siitä vielä vahvistunut, mutta itse en tekisi.
Mikä sinun kp on nyt? Onko kierto säännöllinen?
sen jälkeen ku lopetin e-pillerit marraskuussa...niin kierto on ollut 32-35....nyt jo menossa kp38.... Jännä, että apteekissa ei sanottu mitään noista testien herkkyydestä...Suositteli tota Predictoria ku siinä tulos kestää kauemmin näytöllä...
No silloin kannattaa odottaa pisimmän kierron mukaan. Ja olihan sinulla jo kp 38 menossa. Voit toki testata jo nyt, tai sitten odottaa vielä pari päivää.
Minkälaisia oireita sinulle on?
Pisin kierto e-pillereiden lopettamisen jälkeen oli ennen se kp35 ja nyt jo tosiaan jo kp38 menossa...Tarkoitatko, että onko mulla raskausoireita vai mitä oireita tarkotit?
Nyt jo kp 39 menossa ja menkkoja ei vieläkään näy...tällä menolla saadaan varmaan tehä testi jo su aamuna...jos siis ei menkat haluu tulla sitäkään ennen... Mitä mieltä olette?Kannattaako tehä testi nyt vloppuna?
Minunkin mielestäni voit tehdä jo testin. Kyllä raskaushormoonin pitäisi nyt jo näkyä. Jos nyt ei vielä näytä plussaa, niin sitten teet toisen testinsunnuntaina niin että mieskin näkee. :) Tai jos nyt näyttääkin plussaa, niin voit tehdä vaikka sen Predicorin sitten viikonloppuna, että mies näkee myös.
En ole viel testannu...tosin ei viel tähänkään päivään mennessä oo menkkoja kuulunu...nyt jo siis kp 40 menossa....kaverini mielestä viel ei oo mitään järkee tehä testii..pitäs kuulemma pari viikkoa viel odottaa....
itse olisin ainakin ihan tulisilla hiilillä sinun tilanteessasi ja haluaisin vain selvyyden asiaan.
Ja jännittää jo sun puolesta :) sulla on rautaiset hermot!
Tulee vloppuna testattuu tai sit viimestään ens viikolla....kyllä tässä on ruvennu toi asia pyörimään päässä......ku niin kovasti odottaa sitä plussaa testiin....
Kyllä se nyt jo näkyy jos on plussa. Testaa vaikka huomenna miehesi kanssa. :)
Huomenna ois vissiin tarkotus testata.Ja sitten, onko väliä että tekeekö sen aamuvirtsasta vai joskus muulloin päivästä?
Aamuvirtsasta (ensimmäisestä) kannattaa testata, koska siinä on enemmän raskaushormoonia.
Olen ensi yön töissä...joten vissiin pitäis olla sit pari tuntii virtsaamatta, että vois sit aamuvirtsasta sen testin tehdä?Vai?
..että kuukautiseton myöhässä, tai ovulaatio on tapahtunut myöhemmin tai sitten voit olla raskaana. Stressi voi myöhästyttää menkkoja. Testaa vaan. :)