Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤Eloiset viikkon 9¤¤

25.02.2008 |

Taaspa ehdin pinon aloittaa!

Oikea netti hiiri!!

Pisalle; voi kuinka outoa ajatella, että teillä jo seistään!!! Onnea vaan siitä! Meillä joutaa kyllä vielä olemaan lattia tasossa ;)!

Esikoinen oli meillä huono nukkumaan yhtä kyytiä vaan heräili vähän väliä ja tämä johtui just aina uuden jutun oppimisesta. Kannattaisiko sitä " unikoulua" ihan vähän koittaa siirtää, kun on noin paljon oppinut uusia juttuja vähässä ajassa??

Tietysti jos tuntuu, että menis nyt kerta rysäyksellä sekin niin kannattaahan sitä yrittää!

Itse en esikoista nostanut juuri koskaan viereen, vaan pidin sitkeästi omassa sängyssä ja just painoin maate, kun seistä tökötti laitaa vasten vähän väliä! Aikansa vei ja sitten se taas rauhottu! Tsemppiä nyt kuitenkin!

Saanalla ei ole vielä yhtään hammasta! Eikä mitään edes näy! Tekarit kai hommattava... Esikolla tuli jo vähän päälle nelikuisena ekat hampaat, eli vähän outoa kun tällä ei vieläkään mitään!

No nyt tarvii mennä Saanalle ruokaa keittään, että päästään ulos AURINGON PAISTEESEEN!!!!

Mutta tulipahan nyt tämä viikko avattua, joten aurinkoista viikon alkua kaikille!!!

T:Mona ja Saana kohta 7kk

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin teitä pikapikaa ja ihmettelen minäkin jo seisovia ja täysin tuetta istuvia nöpsyköitä. Meillä on ryömitty hiukan nyt kuukauden päivät, mutta vain pieniä etäisyyksiä. Viime yöt ovatkin olleet sitten sen täydenkuunkin jälkeen suolesta, aivan kauhean hirveän levottomia - ja syys selvisi eilen: Samuli otti ja ryhtyi kauhomaan ympäri kämppää ryömien melkoiseela vauhdilla. Taidot sen kuin kehittyvät ja nyt se olisi vain lattialla tempomassa uusille johdoille, lehtitelineille ja isompien kielletyille leluille. HAmpaita ei hymysuussa vielä näy yhden ainoaa. Huvittavaa, miten pidän sitä vieläkin niin pienenä äidin nökökippurana ja ihmettelen, miten muiden lapsoset kasvavat, vaikka itse asiassa Samuli on kookkaampi (varsinkin pitempi) kuin näiden ihmettelyjeni kohteet (jotka ovat olleet myös reilusti vanhempia!). Taitaa se vielä viisikymppisenäkin nukkua äitimuorin iholla ja olla se meidän pikkuinen lutuna vauva. Ü

Pian jätän sen ekaa kertaa pariksi tunniksi äidilleni, kun keskitymme isompiin pieniin ja viemme heidät uimaan. Ja sytämestä ottaa!

Vitanova

Vierailija
2/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnean viimeviikkoiset 6kk neuvolaterveiset tulin pikaisesti kertomaan, siis neiti on 68,2cm pitkä ja 9300g pullukka =) Tarttuu helmeen molemmilla käsillä, jutustaa paljon ja suuntakuulo normaali. Neuvolan täti sanoi että sitteri pois!!!! Mikä oli aika yllättävää. Neiti kun istuu jo itse niin sitteri kuulemma saa jäädä seuraaville mahdollisille vauvoille! Ja hyppykiikkua vähennetään 1x/viikko, koska seisottaessa varvistaa. Jos 8kk lääkärin tarkastuksessa vielä varvistaa niin annetaan fysioterapia ohjeet!!!! Siis noin pienelle??? Aikamoiselta " kouluttamiselta" tuntuu... No nyt ollaan jätetty hyppykiikku rauhaan toistaiseksi.

Yhtään hammasta ei ole eikä ole tulossakaan vaikka tyttö on kuolannut jo 3 kk todella paljon.

Hienosti se edelleen istuu, useimmiten tunnin kerrallaan, kunnes väsyy ja alkaa " ruikuttamaan" syliin. Pari kertaa on sukeltanut istualtaan mahalleen ja siitä kierähtänyt selälleen. Edelleenkään Linnea ei tykkää mahallaan olla, alan jo aavistella ettei neiti lähde ikinä konttaamaan, istualtaan kyllä nytkyttää ja hytkyttää ja kihnuttaa itseään eteenpäin. Aloitteleva peppukiitäjä siis =) Selältä mahalleen osaa kyllä kääntyä (on sen tehnyt todistettavasti pariin otteeseen) mutta kun ei viitsi, vaan kyljellään kurkottelee kauempana olevia leluja ja lopulta kyllästyy, kääntyy selälleen ja alkaa imeskellä sukkia...

Nokkamukista Linnea tykkää, muttei osaa siitä juoda. Huvi on siis sen imuosan nuoleskelu ja ikenillä nirskuttaminen, meillä on se mam-tipaton nokkamuki missä on pehmeää kumia se imuosa. Ja tottakai kun sitä suussa jäystää niin tuleehan sielät sitä vettä ja paita on napaan asti märkä.

Meillä kävi eilen vieraita, pariskunnan kauniimmalla osapuolella on 3 viikon päästä laskettu aika ja masu oli niin pienen ja pinkeän pallon näköinen, sellainen soma. Toisin kuin minulla silloin, se oli järkyttävän iso ja leveä!!! Sitä mahaa ei ainakaan toistaiseksi ole ollut ikävä!

Hyvää viikon alkua kaikille ja onnitteluja seisoville, ryömiville, kieriville ja konttaaville pikku palleroille =)

Terv. Hell-in ja Linnea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä ihme ipanat! Meillä Stella-neidin taidot ovat ainoastaan

selältä mahalleen kääntyminen. Ei käänny toisinpäin (eikö se muka

olisi helpompaa??!), ei ryömi, konttaa seiso, ei saa hampaita.

Tellukka on sellainen möllöttäjä ilmeisesti. Rasittavin taito on

kyllä pörisyttely ja pärskyttely. Sylki lentää taitavasti ja ruoka-

pöydässä äiti kyllä katsoo rumasti. Nauraa kovasti ja huutelee.

Nyt uutuutena on tullut murina varsinkin syömisen yhteydessä.

Vauvamme ei ilmeisesti ole sita viksuinta laatua, kun yksi parhaista

kavereista on keittiön pöydällä nököttävä Finrexinin pinkki pakkaus ;)

Rytmi on seuraavanlainen:

Aamuherätys klo 7.30, tissille

N. tunti valvomista.

Yöunien jatkoa klo 9-10.30

Päivällinen: puuroa ja hedelmää, korviketta

Päivänokoset riippuu, ollaanko liikenteessä, joko yhdet tai kahdet

Iltapäivällä 1 kerta pelkkää rintaa ja 1 kerta hedelmää ja korviketta

Pitkät torkut klo 16-18

Illallinen kasvista ja hedelmää.

Nukkumaan klo 21, sitä ennen desi velliä ja rintaa.

Yösyöttö (rintaa) n. klo 5

Rytmi alkaa olla melko vakiintunut ja yritän panna painoa

rutiineille. Mua ainakin ketuttais, jos olisin ilman kieltä,

enkä koskaan tietäisi, mitä seuraavana tapahtuisi...

Piti jotain vielä sanomani, mutta nyt taitaa unohtua.

Tällä viikolla mies lähtee Jenkkeihin, joten tulee 3 viiko ero.

Siinä on jaksamista yksin vauvan kanssa.

Mirris ja Stella 6kk 1 vko

Vierailija
4/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi valittaa meidän pikkumiehen rytmistä. Yöunet alkavat klo 22, siitä nukutaan poikkeuksetta klo 4-5, jolloin tutin anto jatkaa unta n. klo 6.30 asti. Sitten pullollinen maitoa ja yöunet jatkuvat vielä n. klo 8 (joskus pidempäänkin). N. klo 9.30 puuroa ja korviketta mukista. Aamu-unet ulkona vaunuissa tai jos ollaan autolla liikenteessä tunnin verran. Lounaaksi perunaa ja lihaa klo 12 aikoihin. Sitten ryömitään pitkin kotia, joka huone käydään moneen kertaan läpi (on siinä pienellä ihmisellä ryömimistä 160m2). Ennen päiväunia juo hieman pullosta maitoa ja 13.30-16.00 nukkuu päiväunet vaunuissa. Sitten taas ryömitään ja kuolataan! N.klo 17-18 toinen lämmin ateria ja maitoa hieman. Kolmannet unet nukkuu vielä vaunuissa illalla 19-20. Tälläkin hetkellä siellä kovassa tuulessa nukkuu. Herättyään syö purkillisen hedelmäsosetta ja ennen nukkumaan menoa pullollisen velliä. Hyväntuulinen, helposti " luettava" poika. Hampaita on kolme, neljäs tulee kohta läpi.

Vierailija
5/22 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kohta tulee 6kk täyteen,ja joillain jo 7kk.se 7kk on jo paljon se =)

kyllä tässä tulevan parin kk aikana voi tapahtua hirvittävästi uusia taitoja.konttaaminen,seisominen,jotkut ne jo kävelevät 8kk,tai ainakin jotkin menevät pitkin pieliä.jotkut taas edelleen olla nököttävät tyytyväisenä eikä ole kiire minnekään.

mä odotan niin tuota enemmän liikekannalle lähtöä.vauvakin tuskailee kun konttausjalka ei nouse =) esikosta tosiaan oli niin helpottavaa kun ei tarvinnut kokoaikaa kanniskella.meillä tarvii nytkin suurimman osan päivää kantaa,tai jos ei kantaa,niin ainakin keksiä sirkustemppuja kokoajan.esikoinen onkin meidän perheessä vauvalle se kaikkista kivoin =) kyllä esikoinen ansaitsis jonkun jättipokaalin tuosta suhtautumisesta vauvaan.on todella vilkas 5v poika,mutta miten se osaakaan olla vauvan kanssa niinkuin todella kuuluukin.ihanaa!

odotan kelan nutrisoija korvauspäätöstä kuin kuuta nousevaa postista. ihanaa,kun tuntuis tuo maito olevan sovelias,kuukauden päivät sitä jo annettu.nyt uusia makuja oon ottanut yhden per viikko.kannatan tuon maitohässäkän jälkeen varovaisuutta.maissia ja porkkanaa en oo uskaltanut vielä kokeilla uudelleen.jotenkin sitä niin elää niissä itkuissa ja kitinöissä,että oon tosi varovainen.

kaksi viikkoa annettu riisipuuroa,nyt melkein viikon kauraa,nyt ajattelin kesäkurpitsaa.ostin kaupasta tuoreita vihanneksia,mitä soseutan ja laitan jääpaloihin pakkaseen.sieltä saan sitten sekoitettua keskenään.

ainiin ja broilerin vai kananpojanko jauhelihaa ostin,sitä myös soossaamaan.josko ne lihat alottas sillä vkn kuluttua.

meillä kyllä tuntuu vauva kasvavan huimaa vauhtia.on pitkä ja hoikka.tai normaalikäyrällä pituuden suhteen,paino vähän laahaa.on niin outoa kun kaikki ollaan tappeja,ja esikoinen oli tosi mini 72cm 1vuotiaana,on tämä heppu jo liki 70cm puolivuotiaana,jos ei jo 70cm. huui!nauroin kun siskoni osti vauvan synnyttyä ihanan veluuripuvun kevääksi kokoa 62cm =) =) olisi mennyt tähän aikaan esikoiselle kyllä,mutta nyt on käytössä 74cm tällä vauvalla.en saa oikein henkkamaukan 68cm päälle,ei ainakaan bodyjen neppejä.

ihana ilma ulkona.tekis mieli vaunuttelemaan,mutta tylsää kun nukkuu huonosti liikkuvissa vaunuissa,niin en viitsi.

neitiniiskunen ja perjantaina 6kk pikkumies

Vierailija
6/22 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan taas sairastupalaisia, esikko on flunssassa, mutta Luojan kiitos! Luukas on parantumassa! Viime yönä (21.30-7.00) kerran laitoin tutin. Aika mieletöntä niihin öihin verrattuna, kun suorastaan istuallaan nukuin pinnikseen nojaten vielä viime viikolla ;) Ja taitaa esikonkin flunssa olla lyhyempi versio Luukaksen flunssasta.

Meillä on kaksi hammasta. Ja kuolaaminen jatkuu, joten odottelen seuraavia kahta sitten ylös. Tuli nuo ekat ihan kuin siskollaan kumminkin puolin 6kk synttäreitä. Meillä käännytään kyllä masulleen, ja työnnetään käsivarsia suoraksi, mutta siinäpä meillä nuo liikkumiset. Oman napansa ympäri pyörii. Odotan kyllä, että pääsisi jo liikkeelle, hermostuu itse selvästi siihen, ettei pääse mihinkään. Karjuu heti, kun ei yllä leluun. Istuminen ei onnaa, sillä heijasteet puuttuu täysin. Kellahtaa siis heti naamalleen, tai kyljelleen, ja täytyykin olla valmiina ottamaan koppi. Mutta edistystä tapahtuu koko ajan, syöttötuolissa istuu jo paremmin. Syötän vielä sitterissä, se pää pysyy niin hyvin paikoillaan ;)

Asensin eilen jo isojen turvaistuimen autoon ja odottelen nyt, että saan sitterin pois käytöstä, sitten paan samalla kertaa myyntiin rintarepun, sitterin ja turvakaukalon. Pieniä vauvan vaatteitakin ois, pitää ihan miettiä, miten niitä lähtee hävittämään. Kirpparipöytä on yksi vaihtoehto...

Nyt Luukas alkaa hermostua, nälkähän sillä! Palataan!

emma ja Luukas 6,5kk

Vierailija
7/22 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihania ilmoja, vaikkakin kovin liukasta meillä päin.

Itse otin kirpparipöydän viikoksi lastentarvikekirpputorilta. Aika vähän piti kantaa takaisin, kun pidin alhaiset hinnat. Käteenkin jäin noin satanen, mikä oli enemmän kuin odotin. No, ne käytiin tänään tuhlaamassa keväisiin/kesäisiin vaatteisiin lapsille. Onneksi isosiskolta jää ihmeen paljon ulkoiluvaatteita pikkuveljelle. Tajusin, että lähes kaikki tytön välikausiasujen housut ovat olleet sinisiä tai harmaita ja kosteussuojat ovat vielä toimivia, joten pikkuveljen tehtäväksi jää varmaan kuluttaa ne loppuun..

Meillä isosisko välillä kyllä on pikkuveljeä kohtaan raisu tai ilkeä. Aika harvoin kyllä. Joku kerta tässä sanoi pettyneenä, että äiti pystyisi lukemaan iltasadun kunnolla ellei oltaisiin synnytetty tuota vauvaa.. Vauva siis juuri heräsi kesken iltasadun lukemisen.

Paljon paranemisia sairastaville! Itse toivon, että pysytään terveenä vielä ainakin ensi viikkoon saakka. Meillähän vauvan kasvussa on ollut hidastusta parin viime kuun aikana, jolloin oli pahat flunssat. Nyt on ollut terve kuukausi ja haluan nähdä, onko pituutta nyt tullut enemmän vai vieläkö laahataan jälessä. Miestäkin alkoi pojan kasvu jo huolestuttamaan, kun kaverin marraskuussa syntynyt poika näytti jo lähes yhtä pitkältä kuin meidän poika.

Meillä liikutaan pyörien ja kierien jo pitkälle. Onneksi ei vielä ryömi, kun portti portaisiin on asentamatta. Tulee kyllä kiire saada sitten kaikki siskon tavarat aina turvaan, kun poika alkaa mennä vielä nopeammin. Isosiskolle on kauhistus kuolaiset ponin hiukset tai barbien tukat.

Västis ja poika (ensi viikolla 7kk)

Vierailija
8/22 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ensiksi, kun muisti vielä pelaa. Hell-in:llä(kö) oli murheita kuukautisten kanssa. Itse kävin papa-kokeen otattamassa ja mainitsin, että kertaalleen alkaaneet kuukautiset ovat kadonneet. Kuulemma ei syytä huoleen puoleen vuoteen imetyksen päättymisestä. Onhan se silti hyvä käydä papassa, mutta näin synnytyksen/imetyksen jälkeen ei kannata heti alkaa pahinta itselleen ajattelemaan.

Mini-pillereistä: Minun oli ne pakko heittaa pois. 3 viikkoa vuosin ja viikon olin kuiva, Mieliala meni alas, kuin lehmän häntä. Alkoi ilme kirkastamaan ja seksi maistamaan, kun " ehkäisy" lopetettiin. Taisi pillereiden ehkäisykeino olla tuo: " Ei haluta yhtään" . Sitten päästiinkin siihen seksin määrään. Hiljasta on, mutta uskon senkin normalisoituvan, kun elämä alkaa eri tavalla pyörimään tämän vauva-ajan jälkeen. Niin ainakin oli ensimmäisenkin jälkeen. Kun sai kodin ulkopuoleltakin aktiviteettiä (harrastukset, kyläilt jne). Nytkään en kyllä 24/7 kotona luuhaa, mutta uskon teidän arvon rouvat ymmärtäneen pointtini.

Neitosen napa: Meillä tulee 6kk täyteen viimeinen päivä. Viikon tyttönen on ryöminyt kiihtyvällä vauhdilla, tutkien kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Hampaaton suu on aina hymyssä. Viikon olemme maistelleet kiinteitä, ja herkkua on kukkakaali ja peruna...ihme maut miellyttää. Aika reippaalla vauhdilla olemme uusia makuja ottaneet. Kokoa arvelisin olevan yli 70 cm , mutta alle 8 kg. On sopusuhtainen tyttö. Ensi maanantaina voin raportoida tarkemmin. Yöt menee enemmän ja vähemmän vaihtelevasti; toisinaan nukutaan koko yö, toisinaan syödään 1-2krt tai muuten vaan möyritään sängyssä niin, että äiti nousee ainakin 100 kertaa jotakin tekemään. Illalla ei koskaan tiedä, mitä yö tuo tullessaan.

Sairastelut: huoh ja kop,kop... me olemme tänä talvena ainakin vielä säästyneet taudeilta. Viime talvi olikin sitten mahdoton sillä rintamalla, joten olen onnellinen sen viime talvisen härdellin jälkeen, että olemme saaneet pysyä terveenä.

Nyt menen kahvinkeittoon, kun kummatkin naperot vetävät unta kaaliin...

Möykky

ps. minä en ole vielä maltanut mitään vauvanvaatteita laittaa pois. Mieli ei anna periksi, että tämä olisi viimeinen vauvamme, vaikka mies on vakaasti sitä mieltä. Nyyh!

Vierailija
9/22 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möykkyräinen: kävin papassa 2 viikkoa sitten ja odotan tuloksia kauhunsekaisin tuntein, sain nuvaring-ehkäisyrenkaan ja aloitin sen käytön viime viikolla, katsellaan miten sopii, sen pitäisi olla matalahormonisempi kuin e-pillereiden, joten haitatkin pitäisi olla pienemmät (mielialat, turvotus, verenapaine yms.)

Tein eilen ahkerana Linnealle soseita ja yllätyksekseni porkkana-kukkakaali oli mieluisaa!!! Söi sitä ison annoksen äsken =) Luulin että kukkakaali olisi maistunut vauvan suuhun voimakkaalta, mutta meillä ei tykätä perunasta yhtään, joka on kuitenkin maultaan aika mieto. Kaupan broileri-pasta-sose on myös herkkua.

Meidän tämän hetken päivärytmi on tällainen:

Linnea herää aamuisin 8-8.30 : 120ml pelkkää maitoa

Klo 10 :1,5 dl puuroa

Klo 10.30-11.30 välipäikkärit (sisällä) äiti siivoilee ja laittaa ruokaa valmiiksi

Klo 12: kasvisosetta 125g + 40ml maitoa

Klo 12.30-15 päikkärit (vaunuissa ulkona) äiti lenkkeilee tai kauppailee tai niinkun nyt, on kirjastossa netissä, tämän ajan vaunujen kanssa.

Klo 15-16: 2dl vauvajugurttia

Klo 18-19 välipäikkärit (sisällä)+ 125g hedelmäsosetta ja 60ml maitoa

Klo 20: 2dl riisibanaanipuuroa (sekoitettu maitoon) + ulkoilua n.40min.

Klo 21: 80ml maitoa ja nukkumaan

Yöllä kerran tai kaksi huutelee tuttia ja nukahtaa heti sen saatuaan.

Joku oli antanut Yosa kauravalmistetta vauvalleen? Kävin kanssa tutkailemassa kaupassa niitä, mutta osassa oli sokeria (ainakin siinä marja jutussa), saako sitä antaa? Ostin sitä ananas-juttua kun se on fruktoosilla makeutettu, niinkuin vauvahedelmäsoseetkin ja kyllä neiti sitä söi, jopa jääkaappikylmänä!!!

Miten paljon teillä miehet hoitaa vauvaa? Meillä aika vähän iltaisin viikolla, viikonloppuna himpun verran enemmän. Mietin että pitäisikö alkaa " vaatimaan" enemmän isin hoivaa? Siis kun mies tulee töistä niin saattaa kyllä leikittää tyttöä ja pitää hetken sylissä illan aikana, muttei koskaan syötä vauvaa tai vaihda vaippoja...Viikonloppuisinkin tosi vähän. Kyllä se kylvettää aina pimun (1-2 kertaa viikossa) ja työntelee iltalenkillä vaunuja ettei minun tarvitse, mutta aika vähäiseltä tuo tuntuu kuitenkin. Ei sillä ettenkö minä jaksaisi Linneaa hoitaa ja leikittää ja sylitellä tai kaipaisin omaa aikaa, eikä tämä ole minua vaivannut aikaisemmin kuin nyt. Mies kyllä hoitaa oman pojan (10v), vie harrastuksiin ja huolehtii sen suihkuista, kynsien leikkuista, hampaiden pesuista, läksyistä ym. päivittäin. Onhan siinäkin tietysti tarpeeksi työpäivän jälkeen. Ehkä minä vaan jäkätän turhia...

Ainiin, Linnealla alkaa 74cm vaatteet käydä housujen osalta pieniksi!!! Reisimakkarat on ihan tolkuttomat ja jotkut housut jää siis siitä kohtaa kiinni eikä saa ylös asti, aika hilpeetä ;) Mekoissa eí tietenkää ole sitä ongelmaa, pitänee ostella niitä enempi! Paitojen hihat sen sijaan on vielä pitkät ja niitä saa rullata.

Sellaisia tällä kertaa.

Voikaa hyvin kanssasisaret!

Terv. hell-in ja Lintsu

Vierailija
10/22 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on arkena aika vähän vauvan kanssa. Ei tietysti voi ehtiäkään illalla, jos tulee töistä viiden jälkeen ja vauva käy yöunille viimeistään kasilta (toki herää vielä syömään maitoa pari kertaa). Ja koska imetän, on osa vauvan hoidosta heti sellaista, mitä mies ei voi tehdä. Vaipan vaihtaa, kun kerron etukäteen, että se pitää tehdä. Sylittelee vauvaa, leikkii ja nyt jo vähän " riehuu" pojan kanssa. Mutta pääpaino tässä kotona ollessa on esikoisen iltarutiinien hoitamisessa ja esikoiselle ajan antamisessa. Kaverin mies juuri kertoi, että kun vauva on noin 10kk, alkaa vasta löytää vauvan kanssa enemmän " tekemistä" . Sitä ennen äiti on niin paras. Ja vasta kunnon suhdetta tulee, kun voi välillä hoitaa vauvaa/lasta ihan ilman äitiä pidemmän ajan.

Nyt täytyy mennä.

Västis

Vierailija
11/22 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää en vois vaatia.olen kiitollinen hänen panokseensa.kotitöihin en " vaadi" osallistumaan yhtään.kunhan omat rojunsa korjaa.

mä olen kolme kertaa viikossa jumpassa,ja poissa kaksituntia,ja mies on lasten kanssa sen ajan.se on mun henkireikä!

me mennään ja tullaan vuorotellen,meille on liikunta molemmille tosi tärkeä.

kun mä tuun,niin mies menee salille jne.

lauantaisin ollaan kaikki koko perhe yhdessä.muuten viuhutaan minne viuhutaan.

mies on myös yksityisyrittäjä,joten hällä on välillä ympäripyöreitä päiviä,kuitenkin niin ihanteellisesti on työnsäkin hoitanut,ettei mun oo tarvinnut omasta menemisestä olla poissa.vaan menee esim.taas sen jälkeen käymään töissä.

huomenna mulla on aamulla kampaaja,mies menee sen jälkeen töihin. hyviä puoliakin tuossa yrittämisessä,voi itse säädellä omat työaikansa,toki töitä on tehtävä vaikka yön kanssa,jos niitä paljon kasautuu.olen tyytyväinen!

paljon olen lasten kanssa noin muuten kotona.ja tuntuu että ne seinät pyörii vaan tässä.tuntuu että aina ystävien kanssa sopii tapaamisia lasten kanssa,mutta AINA ne tuntuu peruuntuvan.joten aika ilman aikuista seuraa noin muuten olen =(

lapset ovat olleet jo jokusen kerran yöhoidossa.siis vauva ja esikoinen yhdessä.ihanaa kun voi luottaa että asiat sujuvat.miehen vanhemmat ovat ihan loistotyyppejä.omanikin ovat,mutten jotenkaan vielä heille luottaisi yöksi tuota vauvaa.me ollaan taas miehen kanssa viettämässä parisuhdeviikonloppua =) lapset ovat KAKSI yötä poissa,nyt ekaa kertaa vauvakin 2yötä.mutta olen niin VALMIS taas,ettei kyllä yhtään tule ikävä ennen sunnuntai aamua.joten perjantaita odotellessa!

neitiniiskunen ja pikkumies 6kk esikko 5vee

Vierailija
12/22 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hauskaa torstaita kaikille! Meillä ollaan edelleen kotosalla kaikki, eli esikoinen on edelleen yskässä, enkä laita tänään vielä jumppaan, josko huomenna kerhoon kuitenkin. Täytyy kyllä myöntää, että olen suunnattomasti nauttinut tästä viikosta, kun ollaan oltu ihan kotona lasten kanssa (isi tietty töissä). Ei mitään aikatauluja ja ollaan vaan touhuiltu omiamme ;) Tuntuu ihan käsittämättömältä, että esikoisen ollessa puoli vuotias olin ihan rikki kotona olemiseen ja luulen, että sairastin lievän masennuksenkin siinä vaiheessa. Ja nyt ei elämä voisi juuri olla mukavampaa. Rahaa tietty vois olla enemmän, ja tässä onkin pähkäilyn aihetta, että koska töihin, meillähän alkaa se talon rakennus tässä vielä keväällä. Eilen saatiin kuvat valmiiksi, ja nyt sitten laitetaan tarjouspyynnöt vetämään.

Mutta vielä nautitaan mammalomasta, ja toukokuu meneekin kesälomalla, ja kesä ainakin ollaan kotona, luultavasti vuoden loppuun ainakin. Hoitopaikan saanti on kylllä ihan toivotonta tammikuulta, mutta murehditaan sitä sitten.

Luukas on parantunut ja nukkuu yöt läpeensä, luoja kiitos. Oma olo on levännyt. Luukas on kyllä aika kitisijä, luulen, ettei lattialla tahdo viihtyä tällä hetkellä, kun ei pääse liikkeelle. Masullaan viihtyy kyllä sen kun yleensä viihtyy, ja kauheasti punnertaa konttausasentoon, masu ei vaan oikeen vielä nouse ;) Ja sitte ärsyttää. Mutta kyllä viihtyi herrakin eilen ihan kitisemättä, kun oli parhaillaa kuusi lasta pyörimässä, katteli vaan innossaan. Ja juttelivat jo kaverin 5 kk pojan kanssa, kun masullaan vierekkäin pötköttelivät. Huvittavaa!

Esikoinen kinuu koneelle pääsyä, joten lopettelen tällä erää! Palataan!

emma ja Luukas 6,5 kk

13/22 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oliki eilen kiva iltalenkki, sohjossa väänsin kaatosateessa vaunujen kans...yllättäen jäivät aika lyhkäsiksi...saa nähä miten tänään käy ku ihan on loskaa täynnä tiet...Olen nyt hiihtolomalla saanut itestäni irti (eli kerranki on ollu ylimääräistä aikaa) että olen päivittäin käyny vaunuilemassa..

Öistä: voih ku kateellisena luen että teillä nukutaan yöt läpeensä...tai edes jos herättäis se kaks kertaa...mutta meillä vaihtelevasti mennään vähintään 2x herätään syömään...ite olen ihan seis mulla ei ole mitään tietoa monestikko olen Jooelia imettäny vaikka aina nousen istaalleen imettämään...viime yönä imetyksen jälkeen nostin pojan omaan sänkyyn ja ite nukahin istaalleen, oli tarkotus mennä vessaan imetyksen jälkeen mutta niin vaan taju lähti kesken kaiken...heräsin sitte tunnin päästä joka paikka kolottaen..

Päivärytmimme: Aamulla herätään 7:30-9 (nyt loma-aikana) normioloissa herätään siinä 7-8.

Aamupalaksi laitan puuroa, jota syödään pari tl + saman verran sosetta. Tunnin korkeintaan kahen tunnin hereillä olon jälkeen tissille ja nukkumaan. Päikyt kestää tässä 1-4h. Päikkyjen jälkeen tissiä ja seurustellaan ja yritetään olla mahdollisimman paljon lattialla. Syödään jotain kiinteää vaihtelevasti. Nukkumaan taas 1-2h päästä tissin kera ja nukutaan 1-2h. Päivällinen syödään yhdessä perheen kanssa. Jooel syö joko possua tai lohta yleensä maissin kera...tätä menee vaihtelevasti 2tl-koko pikku lautasellinen. Makuja olen vaihdellu yrteillä. Ruuan jälkeen taas seurustelua/ liikkumista. Tissittelyä. Iltapuuhat kasin aikaan. Jotain kiinteää yritetään aina illalla antaa, menee todella vaihtelevasti, sosetta ja esim riisipuuroa. Iltapesut ja tissille nukahtaa AINA.

Yöunille mennään yleensä 20-21 eilen menin 22:30 ku käytiin saunassa niin meni muutenki hiihtoloman takia myöhäsempään..siitä sitten herätään 1-3 tunnin välein syömään ja joka kerta vedetään molemmat rinnat ahmien.

Ihan siis on tissipoika tää meidän juniori. Kauhean vaikeata saada syömään enemmän että esim yöt sais vähän pitempiä unipätkiä..

Jotain tyytymättömyyttä on kyllä ilmenny täällä, välillä on hirveetä kitinää vaan ja mikään ei ole hyvä juttu...kärtynen on oikein...mikä lie vaivaa ku hangon keksi normaalisti on...ja nytki on välillä niin hymyä että...???

Liikkumisesta: meillä ryömitään, mutta aika hitaasti, lähinnä vaan peruuttaen. Konttausasento löyty eilen ja hihku onnesta ku käsitti sen, mutta liikkeelle ei yrityksistä huolimatta päässyt, aika hyvin kuitenki otti ittensä alas ettei menny nokalleen. Meillä myös seistään, ite ei nouse mutta tukea vasten seisoo, mutta vierellä saa olla ku välillä unohtaa pitää kiinni ja sitte kohta kaadutaan. Terkka neuvolassa viikko sitte seisotti ja päästi irti jolloin Jooel seiso ihan ite ilman tukea. Kotona en tosin tohi päästää irti. Sylissä meillä vaan seistään tai pompitaan. Istutaan vain jos kaukosäädin on saatu käteen ja suuhun. :)

Miehen osallistumisesta: Meillä mies tekee todella pitkää päivää ja on joka toinen viikko reissun päällä. Joten suurin osa hommista jää mulle. En viitti enkä kehtaa enää pitkän työpäivän/reissun jälkeen häneltä kauheasti vaatiakaan. Kotona ollessaan aika hyvin Jooelia pitää sylissä ja seurustelee. Iskä pesettää Jooelin (ku saunotaan), mutta vaipanvaihto ja pukeminen on mun hommaa kuten myös syöttäminen muutenki ku rintaruokinta, minä myös nukutan aina.

Siivoushommissa auttaa jonkin verran, enemmän järkkäilee paikkoja ku ei tykkää sotkusta. Aamulla kuskaa esikon kouluun ku lähtee ite töihin silloin ku ei ole reissussa, joskus sitte ku kotona töitä tekee niin myös hakee sen, sählytreenit ja niihin kuskaamisen sinne on hänellä. Muuten minä kuskaan poikia Jooelin kans.

Minä en ole tuntia kauempaa ollu erossa pojasta, se tunti oli silloi ku pikkumies oli niin pieni etten uskaltanu kauppaan sitä ottaa vaan mies ajeli autolla Prisman likellä ja mää kävin tekemässä ruokaostokset sillä välin. Muuten poika on mulla mukana koko ajan.

Nyt on mullekki tullu sellanen olo nyt ku on ollu niin väsyny että jotaki omaa tarttis, ehkä vaikka vaan päikyt yms. En kaipaa mitään menoa yksinäni tai muuta vastaavaa, ihan vaan hetken hengähdystauon. Kuitenki aika paljon olen " yksinäni" juuri Jooelin kans eli sitä aikuisseuraa tarttis joskus ku mies on niin paljo pois ja mulla ku ei ole oikein paljo noita ystäviä ja tietty omat työt hankaloittaa muitten ihmisten kanssa olemista/näkemistä.

Tää viikko on siis ollu meillä hiihtolomaa ja isot ukkelit ovat siis tehneet omia poikien juttujaan eli iskä tuolla on pelaillu poikien kans tietsikalla ja nyt ovat Messilässä rinteessä...välillä taas tunnen itteni aika yksinäiseksi...maanantaina iltalenkillä aattelin että turhaan mää vedän hernettä nenään ku ovat yhessä, kiva vaan että iskä poikien kanssa on...sitä vaan haluais tietenki tehä jotaki koko porukalla, ei mua edelleenkään nuo tietsikkapelit oikein vedä ja jos seuraa haluan niin seki ois vaan sitä että mää kattosin vierestä ku ne pelaa...ei oikein innosta...Niin siis tyytyväinenhän mun pitäs olla ku iskä noitten kans on! Onko sitä ite vaan niin marttyyri...?

No joo tulihan taas tekstiä...

Pysykäähän pöpöt poissa ja sairastuville pikaista paranemista!

Toivottavasti ilmat meitä suosii viikonloppuna!

nani ja Jooel 6kk ja 18pv

Vierailija
14/22 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin diagnoosi murha alkaa...

Meillä mies osallistuu sellaiseen yleiseen vahtimiseen ja esikoisen kanssa touhuilee. Jokus olen jostain kuullut/lukenut, että miehillekin pitää suoda raskausaika eli enemmän rupeat vauvojen kanssa touhuamaan just lähempänä vuoden ikää.

Meillä ainakin piti esikon kanssa paikkansa ja varmaan myös tän toisen!

Kyllähän hän siis on Saanankin kanssa ja nyt jo yksinkin (koliikki aikana ei ollut...) ja hyvin menee, mutta sillai oikein enemmän ja leikkimistä yms on odotettavissa sitten vasta kun Saanakin jo kävelee ja osaa ehkä hiukka sanoa mikä on hätänä. Mies ei ole kovinkaan hyvä tulkitsemaan vauvaa.

Minä ruokin, puen ja vaihdan vaipan harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Esikoista hän kyllä pukee ja pesee ja ruokkii yms melkein useemmin kun minä!

Mulla on nyt sitten ne mokomat minipillerit loppu ja mitään muita en hakenut, joten eiköhän se tästä ala...Kolmannen yritys siis...

Vähän pelon sekaisin tuntein, mutta varmana kuitenkin!!

No nyt tota ohjelmaa kattoon ;)! Saana nukkunut NELJÄ TUNTIA jo ulkona!!! Johtuu siitä, kun eilisen kaupunki reissun johdosta ulkopäikkärit jäi eilen väliin, joten nukkuu ne tänään, mutta ihan kiva aika kuitenkin!

Palaillaan!

T:Mona ja muksut (ukko iltavuorossa...tylsää)

Vierailija
15/22 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuhaa???

Yksinäni täällä keskustelen... Aika huikeeta!

Huomasin just, että pinon otsikossa on pikku virhe; tarkoitin viikkoon ei viikkon...

Kuinkas kävi sen jonka piti tehdä raskaustestiä (anteeksi kun ei millään saa päähän nimimerkkiä!!) ?? Miltä näytti?

Mies on taas töissä ja mummu esikon ja Saanan kans ulkona. Hetki " omaa aikaa" !!

Palatkaapa palstoille siskot!!

Nyt meen laittaan lihaa uuniin!

T:yksinäinen Mona

Vierailija
16/22 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas moni meistä on muuten tehnyt raskaustestejä? Itse tein yhden, kun kuukautiset kertaalleen alkoivat, mutta katosivat taas. En ole sen suhteen ottanut mitään pulttia, sillä esikoisen aikaan hormoonit teki saman tempun. Olin kyllä papa-kokeessa, mutta ensimmäiseksi syyksi sanoisin itsestäni huolehtimisen. Minä vielä vauvan haluaisin, mutta miehestä tämä nykyinen lukumäärä on riittävä.

Meillä mies on vapaa-aikansa suurimmaksi osaksi tuon esikoisen kanssa. Esikoisen syntyessä oli aktiivinen isä; välillä jouduin anomaan, josko minäkin saisin vaihtaa vaippaa taikka kylvettää. Soin heille ne hetket, kun itse olin oikeutettu syöttämiseen.

Kuinka moni on käynyt tuulettumassa/viihteellä? Minun likkakaverini yrittivät yllyttää minua eräälle keikalle, mutta minä en vielä henno lähteä pois kotoa. Tiedän hyvää se tekisi, mutta nämä ovat vain kerran pieniä. Kyllä sitä kerkeää varmasti vielä ja kun kerta osaan nauttia tästä kotona olosta. Jonkun mielestä olen varmasti tylsä..tai sitten vaan ikä on tehnyt tepposet.

Milläs tavalla te rentouduttu? Itselläni on ennen ollut liikunta aikamoinen henkireikä, mutta nyt sen vähäisen vapaa-ajan, jonka me olemme kotona (lue: mies olisi lasten kanssa) on niin vähissä, etten niitä helmiä halua tuhlata salilla/jumpassa jne. oloon. Iltaisin on niin ihanaa ottaa joku lehti käteen ja mennä sänkyyn lukemaan. Kirjoihin en vielä tällä vajavaisella aivokapasiteetillä pysty syventymään, joten lukeminen pitää olla jotakin " diipadaapaa" .

Meillä uuni huuta (=munakello) :-) Joten siellä taitaa olla laatikko syöjiä vailla.

Hyvää viikonloppua!

Möykkyräinen

Vierailija
17/22 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset herääävät nykyisin paljon aikaisemmin kuinpari kuukautta sitten. Vauva herää kuuden ja puoli kasin välillä. Useimmiten kuuden ja seiskan välillä. Ja tänään vauva olisi nukkunut kai sitten puoli kasiin, mutta esikoinen kömpi viereen täysin virkkuna vähän ennen seiskaa ja niihin ääniin vauvakin heräsi. Viime yö olikin tosi levoton, annoin ekan kerran kaurapuuroa illalla. Tätä ennen vain aamulla. Joten koko yö oli yhtä paukun vääntämistä ja muuta itkua. Jätetään sitten kaura pois. Itselläkin kaura koskee mahaan. Ilmankos sitä ei ole mennyt paria lusikallista enempää. Pitänee siirtyä riisipuuroon ja kokeilla pian sitten myöhemmin vehnä. Päivärytmiä en ikinä jaksa kirjoittaa, se nimittäin voi vaihdella jonkin verran riippuen, että ulkoilemmeko vauvan nukkuessa päiväunia (silloin vauvakin nukkuu kauemmin).

Minä tein yhden negatiivisen testin vuoden alussa muistaakseni. Juuri tällä viikolla mietin uuden testin tekoa, kun on närästänyt ja välillä ollut huono olo. No, sitten yöllä mies sanoi myös kärsineensä pahasta olosta vessareissulla. Mies nyt ei ainakaan ole raskaana.. Meillä kyllä ehkäistään kumilla, mutta menkoja ei näy, niin olen vähän vainoharhainen. Esikoisesta menkat alkoivat jo 4kk synnytyksestä. Hyvä, että muistutitte papa-kokeesta. Täytyykin mennä se otattamaan, kun lähete on jo sisällä.

Jostain muustakin piti kirjoittaa, mutta unohtu jo,

Västis ja poika pian 7kk

Vierailija
18/22 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietiin lapset perjantai päivällä mummulaan.ja tultiin itse illaksi kotiin.

siinä sitten saunottiin ja otettiin huikkaa,ja lähdettiin viihteelle.kotona 04 yöllä.olipas sitten niin kivaa maata sängyssä 12 asti.

sitten hoideltiin asioita,kauppareissua ym.oli niin erikoista käydä parissakin kaupassa,ihan rauhassa,eikä kukaan itkenyt takapenkillä =) ja sitten eilen illalla nähtiin yksi kaveripariskunta ja mentiin konserttiin.

sieltä kotiin,irtokarkkia ja leffaa sohvalla röhnöttäen,aivan ihana viikonloppu!

mieskin sanos että ihan kun ois lomalla ollut,huikeeta! 2 yötä ilman lapsia!

miehen äiti on NIIN MAHTAVA ihminen,että annan sille jonkun mitalin,se on kyllä niin valmis aina auttamaan ja hoitamaan lapsia.on oikein omassa elementissään kun saa kahden lapsen kanssa mennä ja toohottaa,häneen voi todellakin luottaa että hommat sujuu.

Mulla on lähinnä esikoista ikävä,ei niinkään vauvaa,mutta ihanaa kyllä kun kohta tulevat kotiin!

Ja mummu odottaa jo seuraavaa hoitokertaa =) =)

viihteellä käymisestä: joskus vauvan ollessa 2kk käytiin miehen kanssa eka kerran.oltiin tuolla mummulassa kaikki,joten loppuyö nukuttiin sitten jo vauvan kanssa.ja siitä varmaan kerran kuukaudessa.ja nyt olikin hassu kuukausi kun oli kaksi menoa.joten me ollaan käyty tooodella paljon!ja pikkujouluissa olin likkakaverini kanssa,ainoa kerta kun mies on ollut vauvan kanssa koko illan nukkumaan laitto mukaanlukien.

ja menoa on jatkossakin tiedossa,polttarit,30v synttärit,häät...

jännä kun niin luottaa tuohon miehen äitiin.enemmän kun mieheen.olen todellakin myös aina laittanut vauvan nukkumaan,mies tuon kerran.joten en edes tiedä sujuisiko se häneltä =) mies taas sitten huiteleekin enemmän tuon esikoisen kanssa.

rentoutuminen:mulla on tuo jumppa rentoutumista =)ainoa paikka missä itsekseni olen (Tietty 20muuta naista pomppii rivissä) ja joka ilta miehen kanssa puolenyönaikaan katellaan tunti yhdessä telkkaa =) =on myös rentoutumista,ja mukavaa olla se ainut hetki vuorokaudesta kahden,mekun nukutaan eri huoneissa,mies esikon kanssa,minä vauvan.

raskaustestiä en oo tehnyt =) pillereitä siis syön.olis kyllä aika katastrofaalista jos tähän läpeen tulis vauva.mä oisin kyllä ihan rikki.meille ei kolmatta tule ainakaan pitkään aikaan,tai koskaan.ootellaan jo aikaakun pojat on isompia ja meillä on aikaa olla keskenämme,matkustella jne... =)kaksi lasta on hyvä!

huh.mun päähän ei kyllä mahtuis ajatus minkäänvaltakunnan vauvoista.apua.miten sä @mona@ jaksat, teillä on ollut koliikkia sun muuta väkerrystä =)!!! hullu ihminen =) (vitsi vitsi)

mä en jaksais enää valvoa,enkä yhtään kantaa ainuttakaan kääröä sylissäni,saati imettää (en oo todellakaan imettävää sorttia)..huh!

päivät on edelleen ihan tarpeeksi raskaita näinkin.

kait sitä pitää valmistautua lasten tuloon.siivosinkin eilen,kun sitäkään ei saa ikinä rauhassa tehdä,voivat tulla taas sekoittamaan.ja petivaatteet vaihdoin kaikilta.aikamoinen urakka.

neitiniiskunen (Ihan yksin kotona,aaah mikä rauha)

Vierailija
19/22 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana viikonloppu ollut teillä Neitiniiskunen!!

Meidän pitäis viedä muksut ens viikonloppuna la-aamusta sunnuntai aamuun mieheni vanhemmille ja vähän jännittää. Anoppi on sellainen " me ei pärjätä, keretä, pystytä, osata" tyylinen ihiminen ja voi että menee välillä hermo!!!! Heillä on NELJÄ omaa lasta KYMMENEN lastenlasta ja kaikkia ovat hoitaneet (lapsenlapsia tietty harvemmin), että uskon kyllä että osaavat ja pärjäävät, mutta en tiedä mikä itseluottamuksen puute etenkin anopilla on! On " vasta" 55-vuotias, ettei sillai iänkään pitäisi olla este?!

Sitten kun se vaan sanoo aina, että katotaan nyt kuinka menee yms. niin oleppa siinä sitten itse rennoin mielin...

Pitää nyt vielä kysyä, että uskaltavatko varmasti pitää sen yönkin, ettei tule epäselvyyksiä...

Ollaan käyty kai 3 kertaa viihteellä Saanan syntymän jälkeen ja jokusia kertoja ralleissa ilman muksuja. Se on riittänyt hyvin. En enää kaipaa enempää. Ja varsinkin kun Saana oli alkuun niin vaikea, etten edes jaksanut mitään!

Nii-in.. Hulluhan minä ;) kun kolmatta haluan!! Olen vaan tullut siihen tulokseen, kun sen kolmannen kuitenkin haluan, että parempi tehdä tähän samaan syssyyn sitten kaikki! Ei tarviste sitten aloittaa sitä " vauva-aikaa" tyyliin 10 vuoden päästä alusta vaan voi sitten nauttia jo isoista muksuista ja omasta ajasta.

Olen tehnyt yhden raskaustestin, joskus kun Saana oli 3kk.

Nyt muuten kun lopetin noi minipillerit niin on ollut sellasta ihme tuhnu vuotoa viikon. Ei siis kunnon menkkoja, mutta jotain kuitenkin. Tietääkö joku onkonormaalia vai pitäskö huomenna rimpauttaa lääkäriin?!

Tarvis kyllä muutenkin käydä lääkärillä tai gynellä ihan normi tarkastuksessa ja papassa...

Eipä tässä kai muuta...

Hauskaa sunnuntain jatkoa!!

T:Mona ja Saana 7kk

20/22 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin vain kirjoitella pahemman ajan puutteessa...kahestaan ollaan Jooelin kans; iskä on sulkkista pelaamassa ja isommat pojat laskevat minareilla mäkeä...

Meillä on uni hukassa...ihan sitte meinaa väsyttää...päikkäreilläki saa olla koko ajan hyssyttelemässä...yöllä siis syödään kahen tunnin välein...

mitä lie, mutta mua väsyttää :o Äsken piti mennä vaunuilemaan ku koko ajan vaan sai vaunua olla vispaamassa, aattelin että sama mennä kävelemään ku ulkona sai seistä koko ajan...mutta ku 50min oltiin kävelty ja kotia päästiin nii johan ukkeli sitte samantien heräs ja tuossa se lattialla kitisee vaan..voih...ku tietäis mikä sillä on...se ilonen pikku veijari on nyt vähän hukassa..voi surku ;( ku ei osaa toista auttaa...

Mää olen tehny varmaan kaks raskaustestiä, negoja kaikki.. Mulla tuli aikoinaan ku tätä sen 3,5v yritettiin niin tilattua aimo nippu testejä Mammaksi sivulta ja niitä sitte muutama sattu jäämään...MEnkkoja ei ole kuulunu eikä näkyny mutta " oireita" on välillä ihan hyvästi siksi testit olen tehnyt..

Monalle: mulla meni kiertoki ihan sekasin minipiltsuista...menkkoja tuli miten sattuu ja välillä ei ollenkaan...niitä en siis saanu takasi raiteilleen ku terolutien avulla ja lopulta ei niilläkään mutta tietoa ei siis ole johtuko sitte niistä mutta ennen piltsuja kierto oli melkein kellon tarkka...toivotaan kuitenki ettei sulla mee yhtä sekasin!

Ei kait tänne mitään ihmeempiä..hiihtolomaki loppu ja työ/kouluelämä taas oottaa (piip)

nani ja kitisevä pikkumies :( 6kk ja 3viikkoa