¤¤Eloiset viikkon 9¤¤
Taaspa ehdin pinon aloittaa!
Oikea netti hiiri!!
Pisalle; voi kuinka outoa ajatella, että teillä jo seistään!!! Onnea vaan siitä! Meillä joutaa kyllä vielä olemaan lattia tasossa ;)!
Esikoinen oli meillä huono nukkumaan yhtä kyytiä vaan heräili vähän väliä ja tämä johtui just aina uuden jutun oppimisesta. Kannattaisiko sitä " unikoulua" ihan vähän koittaa siirtää, kun on noin paljon oppinut uusia juttuja vähässä ajassa??
Tietysti jos tuntuu, että menis nyt kerta rysäyksellä sekin niin kannattaahan sitä yrittää!
Itse en esikoista nostanut juuri koskaan viereen, vaan pidin sitkeästi omassa sängyssä ja just painoin maate, kun seistä tökötti laitaa vasten vähän väliä! Aikansa vei ja sitten se taas rauhottu! Tsemppiä nyt kuitenkin!
Saanalla ei ole vielä yhtään hammasta! Eikä mitään edes näy! Tekarit kai hommattava... Esikolla tuli jo vähän päälle nelikuisena ekat hampaat, eli vähän outoa kun tällä ei vieläkään mitään!
No nyt tarvii mennä Saanalle ruokaa keittään, että päästään ulos AURINGON PAISTEESEEN!!!!
Mutta tulipahan nyt tämä viikko avattua, joten aurinkoista viikon alkua kaikille!!!
T:Mona ja Saana kohta 7kk
Kommentit (22)
Meillä on ollu tänään oikeen kitinävitinä ukko. Ja nyt illasta kateltiin ihmeissään, kun Luukaksella oli ihan tulipunaset posket. Ei yhtään kuumat, mutta ihan punaset. On aikasemminkin olleet selkeästi punaiset, mutta nyt yhdistettynä vielä tuohon tyytymättömyyteen... Alan epäilemään allergiaa jollekin. Olen nyt pari päivää antanu sosetta, jossa mukana herneitä ja vihreitä papuja, oisko niissä sitten syy. Hampaita Luukaksella on alhaalla kaksi, mutta saattaa olla, että lisää ois tulossa, vellit ja maito menee ihan heittämällä, mutta lusikka ruuat saa vaan itkun aikaseksi. Pari lusikkaa menee ihan hyvin, mutta sitte alkaa itku :(
Muuten elämä on kivaa. Siivota tietty vois, mutta jospa huomenna jaksais. Olen saanut tänään kahdet kestovaipat ommeltua pesuun (eli tarrat puuttuu vielä) yhet tuossa odottaa vielä viimeistelyä. Ei vaan taida vielä riittää, nytki on kaksi päivää menty pelkillä kertiksillä, ku kaikki kestikset pesussa. Onneksi ovat nyt tuolla rummussa kuivina odottamassa viikkausta. Heti on Luukakselle ilmestyny vaippaihottumaa kertiksistä :(
Oletteko te muut miettineet töihin lähtöä? Meillä alkaa rakennusprojekti tässä vielä loppukeväästä, joten taloudellinen puoli kutsuu töihin, muuten olisin kotona, kunnes Luukas on kolme. Olen kuitenkin saanut taisteltua miehen kanssa, että olen tämän vuoden loppuun kotona, makso mitä makso. Ei oikein tulis elämästä mitään, jos toinen käy kotona vaan nukkumassa (muuten rakentaa ja käy töissä) ja minä muuttuisin yksinhuoltajaksi: kävisin töissä, hoitaisin hoitoon viennit ja haut, kävisin kaupat, tekisin ruuat, pesisin pyykit, jne. Ei kiitos. Hoidan kyllä kaiken muuten mielelläni, mutta kotiäitinä, kiitos. Sitä paitsi kotiäitinä on kivaa, ehtii siellä töissä sitten raataa vielä yli 30 vuotta.
Tälläisiä pohdintoja tänä iltana, Luukas taisi nukahtaa, kun mitään ei makkarista kuulu. Isi on esikoisen kanssa saunassa, joten pieni oma hetki!
emma ja Luukas viikon päästä 7kk
Meillä on oikein hammas-päivä. Tajuttiin, että isosiskon (vajaa5v) eka hammas heiluu ja pikkuveljen (3pv vajaa 7kk) hammas pilkottaa ikenen läpi. Luulin viime yön kitinöiden olevan puurosta, mutta taisivat olla hampaasta. Tänään annettiin kitinöihin panadolia ja saatiin tyytyväinen pikkuvauva takaisin. Anna Nani kokeeksi Panadolia Jooelille, jos sielläkin olisi hammasvaivaa..
Menoista viihteelle. En ole käynyt, enkä ole kaivannut vauva-aikana. Yli vuosi sitten kotona juhlitiin 30v. juhliani (lapsi oli silloin hoidossa) ja pian sen jälkeen sitten plussasin. Alkoholi ei houkuta yhtään (nykyisin siis se jälkitila on niin kamala). Ja kaikkea tekemistä/rentoutumista riittää ilmankin. Itse rentoudun netissä, Serrannon perheen parissa (päivän jakso nauhoitetaan näin viikonloppuisin ja yhdessä naureskellaan miehen kanssa, kun lapset nukkuvat), käsitöitä tehdessä (villasukkia, kestovaippoja tms.) tai jotain pientä rauhassa puuhaillen tai vain sohvalla maaten tässä kotona. Lukemista harrastan aina säännöllisesti. Mitään hienoja romaaneja en nyt harrasta, mutta jotain hömppää olen lukenut parin kolmen kirjan verran sitten kuopuksen syntymän. Kodin ulkopuolella rentoudun, jos voin käydä ihan yksin tai vain vauvan kanssa vaikka kaupassa muutenkin kuin ruokaostoksilla (mutta ilman paineita, että täytyy löytää jotain tiettyä). Tänään sovin anopin kanssa, että esikoinen menee huhtikuussa sinne yökylään (yli 200 kilsan päähän) vähintään kerran pariksi yöksi. Ne ovat aina myös lepoa itselleni., kun voi mennä vain yhden lapsen rytmien mukaan. Nyt kyllä luulen, että vauva tulee ikävöimään siskoa kovasti.
Lapset nukahtivat. Pitääkin mennä tekemään eväät telkkarin ääreen.. ;) Aamulla ovat varmaan ylhäällä taas törkeän aikaisin.
Västis