Onnistuuko tassuhoito perhepedissä?
Hei,
Onko kelläään kokemuksia/tietoa, voiko vauvalle pitää tassuhoito-unikoulua, jos hän nukkuu perhepedissä?
Meillä tyttö kohta 7 kk ja nukkunut monta kuukautta huonosti. Heräilee jopa tunnin välein. Välillä yritettiin opettaa omaan sänkyyn, mutta tilanne vain pahentui. Nyt siis taas nukkuu meidän keskellä, mikä ei meitä haittaa. Päinvastoin sekä minun että mieheni mielestä vauva saa nukkua siinä vaikka taaperoksi asti - kuten esikoinenkin.
Mutta kun lukee näitä tassuhoito-ohjeita niin olen niistä ymmärtänyt, että tavoitteena on saada vauva nukahtamaan levollisena itsekseen omaan sänkyynsä. Vai kuinka?
Meneekö kaikki siis jo lähdössä " metikköön" jos yritän tassuttelua perhepetiin? Ja sitten se, että pitääkö vauvan ehdottomasti nukahtaa yksin?? Eikös hän sitten yöllä herätessään saata säikähtää, että " hui, mistäs nuo äiti ja isä tähän ovat tulleet!"
Kertokaahan nyt, miten kannattaisi menetellä!
Kaikki neuvot ja kokemukset otan kiitollisena vastaan :)
Kommentit (4)
Eli perhepedissä nukutaan ja kun tyttö herää niin kaappaan kainaloon, mutta en avaa liivejä. Nukahtaa useimmiten nykyään uudestaan kun pääsee äidin kainaloon ;-) Tästä kainalosta on sitten tarkoitus siirtyä viereen tassutteluun pikkuhiljaa. Siitä sitten sivuvaunuun jne. Mutta Pantleyn opeilla meillä on menty. Rinnasta irroittamisella ollaan saatu tämä aikaiseksi ;-)
Haginalle ja Tyttö 9kk
Meillä nyt 1v 4kk:n ikäinen tyttö vieroitettiin aikanaan yösyötöistä tassuttelulla ja perhepedissä. Tyttö söi öisin tiheään ja siinä muistaakseni 7kk paikkeilla teimme niin, että aina kun hän heräsi ja halusi rintaa (taisi olla pikemminkin tapa kuin nälkä) kaappasi mieheni tytön kainaloonsa ja silitteli takaisin uneen. Enää ei tarkkoja aikoja muista, mutta en varmaankaan valehtele, jos sanon, että viikossa homma oli hoidossa.
Aamuyöhön jätimme yhden syötön klo 4-5 välille, josta luovuimme sitten yksivuotissynttäreiden korvilla. Siinä välissä tyttö oli siirtynyt sivuvaunuun, ja vieroitus tapahtui niin, että isä silitteli tytön taas uneen. Ja helpohkosti kävi tämäkin, vaikka protestointia oli enemmän kuin pienempänä.
Käytännössä meillä homma onnistui todella helposti, toisaalta tyttö on ollut rauhallinen tapaus noin muutoinkin.
Tsemppiä!
Savon taivas
Hei,
Ajattelin palailla tännekin palstalle kertomaan, että meillä tämä perhepeti unikoulu näyttäisi tuottaneen tulosta kolmannen yön jälkeen! Jee!
Eli tosiaankin olen nyt kolme yötä tyttöä " opettanut" nukahtamaan itsekseen - itse vierellä tosin ollen. Yösyötöt jätin samalla pois. Ihan ilman huutoa ei ole mennyt, mutta vähällä kuitenkin. Varsinaista tassu-unikoulua en pitänyt, lähinnä sen ja lievän huudatusunikoulun välimallia. Viime yön nukkui klo 22 -7.30. Aamusta sai kerran tissihuikat ja jatkoi heti unia. Mut se jatkuva heräily jäi pois (ainakin viime yönä...)
Nyt myös nukahti itsekseen sänkyyn, kun ulos ei voi viedä nukkuun päikkäreitä pakkasen takia.
Hu-huu!
Eikö kellään ole kokemuksia asiasta?!