Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Marraskuun Maitonassut viikko 9~~~~

25.02.2008 |

Huomasin ettei ole vielä keritty uutta viikkoa aloittelemaan niin teenpä sen nyt tässä samalla. :)

Eilinen meni itsellä kovassa kuumeessa ja tänään menen sitten lääkärin vastaanotolle eli saikulla. Saas nähdä nouseeko kuume vielä tänään.

Lämpöjä on siis vauvakuume tarkoituksessa ollut hieman turhaa tuijottaa. =/

Jups ja olotila on sitä paljon,että tätsä taitaa löytää ihan ajoissa perille, selkää nimittäin särkee.

Noh, nyt ei jaksa edes murehtia...

Mites muilla tilanne on edennyt? Toivotan oikein hurjasti plussatuulia kaikille sitä tarvitseville ja sitkeyttä piinassa eläville ja tärppionnea oviksen bongaajille. :)))

Hope4 kp 25/25

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaa ihmeessä jos vaikka olisi tärpännyt. Itselläni oli viimeviikonloppuna ruskeaa tuhruverta kaksi päivää ja sunnuntaina tein plussa testin. Et oliskohan tuo minun tuhruvuoto ollut kiinnittymisvuotoa?? Tänään aamulla tein toisen r-testin ja edelleen kaksi viivaa ja testiviiva oli vahvempi kuin viime kerralla. Kai se on pikkuhiljaa uskottava että raskaana ollaan. Plussa tuulia kaikille :) :)

Niiskuneitinen rv 3+7

Vierailija
42/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti ei ole vieläkään tullut... Mutta alavatsaan sattuu välillä aika kovastikin, varsinkin tuonne kohdun puolelle. On se kyllä outoa, kun sattuu, mutta menkat ei ala... Pitääköhän tässä kohta lähteä lääkäriin? Jos on joku kohdunulkoinen tms. No, täytyy odotella vielä (vaikka hermot tässä kohta menee). Tänä aamuna lämmöt laski 36,7, joten oisko huomenna odotettavissa, että menkat alkaa...??? Tavallaan toivon, että alkaisivat vaan,että pääsisi eteenpäin. Ärsyttävää tällainen odottaminen. :/ R.testissä ei vieläkään väriä (Pregent).

Kp 30/28-29, yk 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, on se vaan niin ihanaa, kun plussia tulee tähän meidän pinoon! :)

Kyllä se vaan on nyt minulla ovulaatio täydessä käynnissä, sillä eilen illalla pärähti viimeiseen säästettyyn ovistikkuun kaksi yhtä vahvaa viivaa. :) Plussa tuli nyt kolme päivää odotettua aikaisemmin, kun Clomiannostusta suurennettiin. Nyt on ollut koko aamun heräämisestäni asti alavatsa aika/todella kipeä. En osaa oikein sanoa, että onko se keskeltä vai reunoilta kipeä, mutta jospa tuolla sisällä nyt tällä kertaa jotain ihan tapahtuisikin. :) Onko muilla ovulaatio näin hyvin tiedostettavissa kuin minulla nyt?

Rizza kp 15, yk 22

Vierailija
44/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti: mulla ekassa raskaudessa näkyi plussa vast kun menkat oli viikon myöhässä. ja silloinkin vaan haalea viiva. Vasta pari päivää siitä tuli kunnon viiva. Eli vielä on toivoa =)

Rizza: mun ovis tuntuu joskus tosi selvästi, tuntuu vasemmalla tai oikealla puolella ihan kunnon kipu muutaman tunnin. Joskus ei sit tunnu yhtään mitään.

Omaa napaa: eilen illalla kipeytyi tissitkin. Edelleen lämpöä ja " flunssanen" mut ei mitään flunssanoireita, eli oiskohan syynä joku muu... =) Tai sit huomenna alkaa nenä valuu ja yskittää... Kuinkahan pian vois testata, herkimmät taitaa näyttää 3pv ennen kuukautisten alkua, ei kai sitä aiemmin. Nyt kun on vast kp23 eli viel 4-5pv menkkoihin. Tänään oon menossa kaupunkiin, mut jos ostan testin tänään niin testaan tänä iltana, tiiän itteni, eli mun pitäis ostaa joku perhepakkaus niitä =) Joka päivälle muutama...

Tuli tässä mieleen, ett montako raskaustestiä luulette elämänne aikana testanneen? Mä luulen ett mulla lähenee 30kpl ja tosiaan yks ainoa raskaus =) hehee raskaustestibisnes on tosi kannattavaa

murunmamma kp23/27-29 yk2

Vierailija
45/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne viimeks kun odottelin menkkoja. Mulla tuli kaks päivää turhua ja sit kolmantena päivänä alko kyllä menkat kunnolla. Olin ihan h-moilasena, että mitä ihmettä, mutta mulla asia ratkesi näin. Se tuotti myös päänvaivaa, että mistä lasken sen menkkojen alkamispäivän. Mutta mm. FertilityFriend laski sen ekasta kunnon menkkavuotopäivästä. Toivotaan, että sulla olis kyse jostain muusta kuin tädistä!

).( Olen yrittänyt tutkia kohdunnupukkaa, mutta näin aluksi vaikea sanoa onko se ylhäällä, alhaalla vai missä. Mies on ollut kipeänä, joten meidän peittojen heiluttelu joka toinen päivä ei ole onnistunut. =( Mutta ovikseen on vielä aikaa, joten ei hätiä.

Ens viikolla pääsen vihdoin lääkäriin tutkimaan näitä mun omituisia vatsakipuja. Toivottavasti löytävät selityksen. =/

Ihanaa talvipäivää kaikille!

Stiin@ kp 10/27-31, yk5

Vierailija
46/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikille uusille!

Vierailija
47/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uutta ei tähän vuotojuttuun ole tullut. Edelleen pyyhittäessä tulee ruskeaa välillä, pikkuhousunsuojaan ei mitään.

Menkkoihin olin niin jo asennoitunu, et olisin tosi helpottunut jos ne vaan nyt alkais kunnolla.

Toki raskauskin kelpaa, tottakai! Mutta kun kerran sen toivon jo heitti pois tällekuulle niin on outoa alkaa miettimään raskauden mahdollisuutta uudelleen.

Odottelen rauhassa lauantaille, testaan silloin jos on tarvetta. Mulla näkyy testeissä + niin myöhään, et rv 5 pitää olla käynnissä jo. Et han turha testailla vielä kumminkaan.

Soittelin neuvolaankin tutulle terkalle, ensimmäisenä se kysy et onko raskaus mahdollista. No onhan se;) Sitä se piti kaikista todennäköisimpänä.

On kuulemma niukat vuodot tosi yleisiä alkuraskaudessa.

Kysyin myöskin et jos vuoto nyt alkaa niin mistä lasken kierron alkaneeksi. Sunnuntaista vai ekasta kunnon vuotopäivästä. Vastas et ekasta vuotopäivästä. Joku muukin tais tätä miettiä tai oli joskus miettinyt.

2poj@näiti: Älä vielä huoli, jospa sulla näkyy +vasta myöhemmin. On niin lupaavan kuuloista sulla. Odotellaan ja piina piinaillaan yhdessä;)

Nanni:): Olit testailemassa tänään, malttamattomana odottelen tulosta:)

Kiitos kun kommentoitte asiaa. Eiköhän tää muutaman päivän sisällä selviä, mistä johtuu. Mutta tuntuu nyt extra piinaavalta odotella mitä tuleman pitää ku kerran jo ajatteli menkkojen alkaneen..No ei auta muukuin odotella. Alkaako vai ei.

Rizza: Mulla tuntuu yleensä ovis tosi hyvin ja limoja tulee kunnolla.

Monella piinapäivät tulee lähemmäs ja lähemmäs. Toivottavasti saatte niitä selviä plussi heti testeihin.

Ipan@ kp. 33/29 tai jotain ihan muuta..otappa tästä nyt selvää

Vierailija
48/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos murunmamma06 ja ipan@! =) Kai tässä vielä pitää jaksaa odottaa... Mutta entäs nuo kovat kivut kohdun puolella? Tänään piti ottaa niihin Panadolia. Ihan sellaiset kivut on, että menkat alkaisi. Saman tuntuiset siis. Ei ole kyllä näin raskaus vielä alkanutkaan. Sen takia en meinaa oikein uskoa. Rintakivut hävisivät.

Odotellaan.... *huokaus* Paras " taitoni" ei ole tämä odottaminen. :)

Vierailija
49/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Ilmoittaudun uutena mukaan keskusteluun. Ensin onnittelut plussanneille!! Sitten vähän itsestäni: 38v, mies 36v, Länsi-Suomesta, ensimmäistä lasta yritetään. Pillerit jätin pois joulukuussa. Tein testin kp 31, oli haalea viiva, uusin testin tänä aamuna (kp 33) ja edelleen näkyi haaleat viivat. En vielä tohdi uskoa, että todella olisin raskaana, joten varasin juuri ajan lääkärille ensi viikolle. Onkohan liian pian? Huono olo on kyllä ollut jo viime viikosta asti ja väsyttää todella paljon. Tuntuu, että olen ihan untuvikko näissä asioissa ja ikääkin on jo noin paljon... Onkohan täällä muita neljääkymmentä lähenteleviä ensimmäistä lasta yrittäviä?

halla69

Vierailija
50/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidoudun taas, viikkohan tässä melkein väliä.. pakko vaan välillä vähän toppuutella tätä intoa kun tuntuu et täällä sivuilla roikkuminen vaan pahentaa vauvakuumetta :)

2poj@näiti: Mulla ainakin oli ekassa (ja tähän mennessä siis ainoassa) raskaudessa oli aluks tosi kovat menkka kivut ekat viikot, tuntu kokoajan siltä et alkas menkat ja sillon aattelinki et ei kaikki voi olla kohallaan et varmasti kohdunulkonen jne.. mut kaikki oli just niinku pitikin eli kuuluu asiaan :)

ON: ei oireita, pari nega testiä tehty ja nyt oottelen sunnuntaille ja testailen taas.. jos sillon negaa ni sit testaan taas viikon päästä sunnuntaina ja jos ei sittenkään viel mitään ni sitten yhteys tohtori sykeröön et saadaan oma hormoonitoiminta alkamaan.. synnytyksestä kuitenki jo parikuukautta ja imettänyt en oo juuri ollenkaan eli luulis tädin jo tulleen mut ei ni ei..

Vierailija
51/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Halla69: hienoa jos sulla on noin nopeaan tärpännyt!!! Kun ei se iän karttuessa se tärpin saaminen enää niin varmaa välttämättä ole. Millä testillä olet haaleat viivat testannut? Ensi viikon lääkäri voi tulla vähän liian pian, tai ainakaan sydämensykettä ei vielä löydy. Mutta kyllä siellä varmaan jotain jo näkyy, onko raskaus oikeassa paikassa jne. Varovaiset onnittelut, toivottavasti viivat vahvenevat!!!

Hopelle myös plussaonnittelut!! Jopas näitä plussia on nyt sadellut paljon!

Rizza: Hienoa että tuli kunnon ovisplussa! Tuo kipuilu on selvästi oviskipua. Mulla on kans clomeilla tullu sellainen koko vatsan kipuilu oviksen aikaan. Eiköhän se ole ihan hyvä merkki! Voi kuinka pidän sulle nyt peukkuja, että tärppäis!

Joko Nanni on testannut?

Ipan@: jopas sulla on jännät paikat. Mullahan on yleensä monta päivää tuhrua ennen menkkoja, mutta jos se sulle on poikkeavaa, niin sit se voi tosiaan merkata jotain! Plussapeukutusta sullekin! Koska meinaat testata?

2poj@näiti: ikävää tuommoinen kipuilu, toivottavasti helppaa. Ja toivottavasti ei johtuis menkoista tuo kipu vaan jostain mukavammasta.

Muillekin plussatuulia puhallan!

Minä vielä kierron alussa. Viime yönä oli hurjasti taas kuumia aaltoja clomeista johtuen, tuli aika kehnosti nukuttua, vielä kun esikoinenkin herätteli, kun näki painajaisia.

Diettiä päätin kuitenkin siirtää ensi viikkoon. Tai mies käski :) Olin niin kiukkuinen ekana diettipäivänä, että mies määräsi minut nyt vain lomailemaan hiihtolomalla ja jättämään diettikiukuttelun ensi viikkoon. :D Tottahan se on että helpompaa on töissä olla dietillä, kun on niin muuta ajateltavaa ym. Ja ei nyt viitti lomaa " pilata" .

Tulispa se ovis pian, kierron alku on niin tylsää aikaa.

Koralli kp 6 yk21

Vierailija
52/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäinen testi oli Onni, eka oli muistaakseni Apteekin Oma Raskaustesti. Onko niissä kovastikin eroa?

Vierailija
53/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin sinä plussasit tuossa ekassa raskaudessa? Ihan ajallaanko ja sitten tulivat menkkakivut? Minä kun en ole saanut vielä plussaa testiin, mutta on menkkakipuja. Sen takia ajattelin että täti tulee vielä.

Vierailija
54/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätiä, ei plussaa.... Tyhmää =/ Onneks huomenna lähdetään risteilylle, joten jotain kivaa sentään tiedossa.

Onnittelut plussanneille!! Muistakaa laittaa tietoja tuonne ilmottautumispinoon, täältä en niitä löydä!! =)

Terveisin Nippara kp30/28-36 dpo11 yk18

Vierailija
55/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jännittää muiden puolesta jo nyt, vaikka oma jännitys näin ensimmäisellä yk:lla on vasta edessä. Toivottavasti kaikki te piinailijat plussaisitte! :)

Mulla siis vasta yk1 menossa, untuvikkona täällä ihmettelen tätä hommaa. Ovis pitäisi (kai) olla tuossa viikonlopun tienoilla, ihan varma en tuosta ole kun nyt on vasta yksi kierto takana pillereiden lopettamisen jälkeen. Mutta täytyy olla aktiivinen sekä ennen että jälkeen viikonlopun, jos vaikka osuisi vahingossa oikeaan aikaan. :) En kyllä mitenkään usko, että ensimmäisestä kerrasta voisi jo tärpätä, joten siinä mielessä kyllä aika jalat maassa -olo. Mutta perusoptimistina en malta olla toivomatta...

Kuulin juuri viimeisimmällä gynekologikäynnillä, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ja raskautuminen voi tämän takia olla joskus vähän hankalampaa. Kuulemma kannattaisi yhdynnän jälkeen olla mahallaan tai kyljellään, jotta siittiöt löytäisivät paremmin kohtuun. Onko täällä muita taaksepäin kallistuneita? :) Olisi mukavaa kuulla, miten muita on mahdollisesti ohjeistettu...

Meea81, kp 16/32 yk1

Vierailija
56/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu ja raskaudet alkaneet tosi helposti!!!En ole kuullut mitään vippaskonsteja miten raskautuminen kohdun asennon takia helpottuis, mutta mielellään kuulisin niitä myös, koska kolmosta meille toivotaan eikä näytä onnistuvan niin helposti kuin ennen...

Plussatuulia kaikille!!!:)

Vierailija
57/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä taustaillut reilun viikon ajan kun noi menkat alkoivat. Menkkojen alku otti päähän tosi rankasti ja jonkin sortin masennuksen suossa rämpimsitä olen tehnyt.

Nyt vaan ovista varrotaan. Perustinpa jopa Fertility Friend kartankin nettiin vaikka en lämpöjä mittaile.

Tänään tuntuu erityisen rankalta kaikkien muiden raskautumis uutiset.

T:Vacsuli kp 8/30-40, yk5

Vierailija
58/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, ettei kohdun asento ole ainakaan teillä lapsentekoa haitannut! Ja toivottavasti ei haittaa täälläkään. Plussatuulia kolmosta varten!!! :)

Vierailija
59/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää, lämpimät onnittelut onnekkaille plussaajille!

Itse tikutin tänään oviksen, munasolun kuva ilmestyi testiin. Olen aina yhtä onnellinen siitä. On ainakin joku testi positiivinen ;). Päivää aiemmin sain plussan, kun viime kierrossa. Hyvä niin, kun haluan aina oviksen pois Terojen alta.

Toinen Clomikierto on meneillään. Ei mitään kamalia oireita onneksi oo. Vielä ainakaan. Seurantaultraa olisin vähän kaivannut. Jos sitten ensi kierrossa taas. Neljäksi kierroksi mulla on Clomit. Sitten ei oma gyne voi enää auttaa ja on mentävä eteenpäin, jos haluaa. Pitäisi kai alkaa miettiä mihin on valmis. Ja kyseltävä mieheltä mihin se on valmis. Huh.

Hyvä päätös Koralli sun mieheltä =). Mä täällä tein vakaan päätöksen kymmenestä kilosta. Olen samassa painossa kuin alkaessani odottaa. Eli ei tuolla kympillä pitäisi sen puoleen olla vaikutusta, mutta on sitten sekin keino kokeiltu.

Plussatuulia kaikille!

AnniHelen@ kp13 yk14

Vierailija
60/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia ja samalla antaa varmasti jokaiselle toivoa!

En ole tänne marraskuisiin vielä kirjoitellut, pyörin tuolla neliapiloissa,

mutta marraskuulaistahan tässä toivoisi...

Minulla myös voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, minulla

kuitenkin kanssa 4 raskautta takana, joista tuloksena poika,

2 tyttöä sekä enkelipoika ( km vkolla 17. 09/07) ja olen tullut

raskaaksi todella helpolla joka kerta. En ole koskaan ollut ovisbongari,

kierrot mitä sattuu ja milloin sattuu. Nyt on kuitenkin iskenyt pelko.

Luulen, että mulla on endometrioosi. Karseet tuskat kk aikana ja

oikeestan kierron koko aikana kipuilua, yhdyntäkipuja, ulostamis-

kipuja varsinkin kk aikana. Älyttömintä on, että menin kovien tuskien

vuoksi päivystykseen pari vkoa sitten ja sairaalaankin gynen tutki-

muksiin, eikä kukaan maininnut endometrioosia mitenkään.

Netistä lueskelin eilen ja tulin tähän tulokseen. Niin, kysymys kuuluu

siis onko ketään endoeksperttiä antamaan vinkkejä?!

KM:n jäkeen yk 2 nyt, eli en voi päätellä vielä mitään, olisko se este

raskautumiselle vai ei, kunhan pohdin ja menen taas lääkäriin...

Mulla ei itselläni ole piinaviikko ihan vielä, mutta elän hengessä

mukana, esim, ipan@, sitkeä olet! Me ollaan kyllä sellanen kulta-

kaivos näille testifirmoille... Hyvä, että joku malttaa mielensä!

Joku kysyikin,monta on tullut tehtyä... Hassuinta on, että 2 ekan

kohdalla tasan 1/raskaus, 3. kohdalla ehkä 3 ja sen jälkeen varmaan

6 tai 7. Välillä NIIN turhaan, että hävettää. Hyvä etten Neitsyt Mariaksi

ole iteseäni välillä luullut!! No, joo, tiedätte varmasti mitä tarkotan!

Nyt on kyllä kivuista ja peloista huolimatta pistetty parastamme,

katsotaan kuin käy...

Hermostunut Pearl kp 19, yk2.