Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Marraskuun Maitonassut viikko 9~~~~

25.02.2008 |

Huomasin ettei ole vielä keritty uutta viikkoa aloittelemaan niin teenpä sen nyt tässä samalla. :)

Eilinen meni itsellä kovassa kuumeessa ja tänään menen sitten lääkärin vastaanotolle eli saikulla. Saas nähdä nouseeko kuume vielä tänään.

Lämpöjä on siis vauvakuume tarkoituksessa ollut hieman turhaa tuijottaa. =/

Jups ja olotila on sitä paljon,että tätsä taitaa löytää ihan ajoissa perille, selkää nimittäin särkee.

Noh, nyt ei jaksa edes murehtia...

Mites muilla tilanne on edennyt? Toivotan oikein hurjasti plussatuulia kaikille sitä tarvitseville ja sitkeyttä piinassa eläville ja tärppionnea oviksen bongaajille. :)))

Hope4 kp 25/25

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Ja onnittelut heti halla69:lle! Hieno juttu.

Joko murunmamma06 on testannut?

2poj@näiti, mulla oli noita menkkamaisia kipuja tuossa edellisessä raskaudessa niitä maita, kun menkkojen ois pitänyt alkaa, useamman päivän ajan. Normaalisti ei mitään kipuja menkkojen aikaan ole (joskus aiemmin on ollut enemmänkin). Heräsin myös yöllä mahakipuun silloin kun kiinnittyminen luullakseni tapahtui, sattui (nipisti) aika kovastikin ja ajoitus ainakin oli niillä main. Nuo menkkamaiset kivut loppuivat muutamassa päivässä. Olivat ihan sellaisia, että odotin menkkoja kuitenkin alkavaksi, vaikka ekan plussatestin tein kp 26/29. No minun tapauksessa ei pikkuinen kuitenkaan pysynyt kyydissä, mutta ei siis ollut kohdunulkoinenkaan vaan ihan siellä oikeassa paikassa mutta ei vaan jaksanut kauaa pysytellä kyydissä :( Huono esimerkki siis kai olen, mutta yritin sanoa että ehkä se kohtu ilmoittelee, että jotain tavallisesta poikkeavampaa on tapahtumassa (=raskaus). Toivotaan näin!

Pearl73, mitä silloin päivystyksessä selvisi, vai selvisikö kivuille silloin syytä? Varmaan hyvä juttu olisi tutkimuksissa käydä, ihan oman mielen helpottamiseksi.

Nyt nämä iltahöpinät seis ja nukkumaan..

Toivottavasti kuullaan loppuviikosta lisää plussauutisia!!!!

Vierailija
62/143 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei mitään ihmeitä, ovis (jos sitä edes oli) on ohi ja kohta kai alkaa piinailu, ens viikolla jännään sitten vuorostani minä mihin ollaan pystytty tässä kierrossa, koitin siis mennä samoilla päivillä mitä silloin kun loppukesästä raskauduin, miehen pentele vaan pilas ton kp18 " varmistelukerran" olemalla liian väsynyt yöllä ;)

No, jos silti jotain keksin ON, niin tissi on kipeä =D Vasenta tissiä vihloo ja hetkittäin jopa voisin sanoa särkee, oikeaa joskus myös mutta vähemmän. Ehkä aivan selkeä hedelmöittymisoire ;) ;)

Oli tuossa alkukierrosta ihan uskomattoman negatiivinen fiilis tän koko vauvaprojektin suhteen, sitten surkeuden huipuksi ku alkoi olla ovis käsillä niin huomasin ettei tullut mitään oireita, ei nippailuja eikä limoja, ja se masensi myös, mutta sitten oliko se murunmamma joka sanoi että hänelläkään ei ollut mitään ovisoireita siinä kierrossa millä raskautui, niin ilahduin ja sain toivonkipinää, kunnes aloin stressaamaan sitä että siihen perään murunmamma kertoi kyllä sen olleen juuri se raskaus joka päättyi km:n, ei _tietenkään_ se tarkoita mitään sellaista, tiedän, mutta

itsellä muutenkin tuo syksyinen km kummittelee vielä aika pahasti taustalla, lisäksi tullut sellainen mörkö, että silloin sain vain haaleita viivoja r-testiin (tein niitä 4 kpl eri päivinä), ja niitäkin pidän nyt pahana merkkinä, että toivon että jos nyt vielä plussaan, niin tulee vahvempia viivoja.

Ja valmiiksi jo pelkään sitä rv jolloin alkoi se km eli 7+4, en tiedä miten sitä voi olla silloin, varmaan ravaan vessassa pyyhkimässä koko päivän, ihan kuin se nyt samoilla viikoilla uudestaan tulis vaikka olis tullakseenkin taas.

No, anteeksi taas kun olen niin negatiivinen palstatoveri, potkikaa pois jos masennan muita mukana liikaa.

Nyt taas sattuu tissiin, oisko hyvä merkki kuitenkin, pitäiskö vähän jaksaa hymyillä ;)

Niin ja painonpudotuksesta, keväällä ja kesällä pudotin yhteensä 12kg ja tärppäs, nyt en sitten km:n jälkeen ole saanut mitään pois, jopa takasin on tullut kun olen tällanen suruun syöjä, mutta ylipainoa on muutenkin niin paljon että huh huh. Auttais tietenkin jos sais vaikka vielä kympin pois, motivaatio vaan todella hukassa, kun en usko raskautumiseen muutenkaan tällä hetkellä, oon mä kyllä niin pirunmoinen pessimisti,

anteeksi kun täällä tätä tappiomielialaa valan, toivottavasti ei tartu keneenkään!!

amber kp21/26-30 yk5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla69: Tervetuloa joukkoon:) Ja taitaa heti saada onnitella plussasta! Lääkäriaika taitaa olla ehkä liian aikaisin, mutta kyllä kokenut lääkäri näkee alkaneen raskauden. Sykettä ei voi saada näkyviin kuin vasta aikaisintaan 6+ viikoilla.

Meea81: Tervetuloa sinullekkin. Minulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu ja helpolla olen kaikilta kolmelta raskautunut. Ja kyllä se yk1 raskautuminenkin on mahdollista, toiveet korkealle vaan!

Koralli73: Joo mulle ei nää tuhruttelut ole normaalia. Mutta katellaan mitä tuleman pitää.

Ja hienosti miehes teki;) Kun saa hyvällä mielellä lomalla syödä on motivaatio kahta korkeammalla sitten kun arki alkaa.

Itse laihdutin viimetoukokuu-nyt tähän päivään -15kg ja vielä tippuu pikkuisen " itsestään" vaikken laihdutaa enää. Elämäntapamuutoksen tein ja söin/syön ihan normaalia todella terveellistä ruokaa. Herkutkaan ei olleet/ole pannassa ja hienosti paino tippuu siltikin:) Liikuntaa tuli 120% lisää. Olen kyllä aina liikkunut, mutta lasten syntymän jälkeen liikunta jäi ihan vaunulenkkeihin vaan.

Mieskin innostui liikunnasta, mun sohvaperuna tekee nyt viikossa 1-3 juoksulenkkiä!:)

Onnea oviksen bongailuun!

Nippara: Josko olet sinäkin myöhäinen plussaaja. Kun tätiä ei näy toivoa on vielä.

Mammaa: Sullahan on kans kunnon piinailu käynnissä. Eipä näissä asioissa joskus auta muu kuin pitkä pinna ja odotus.

Huh, onpa porukka ollut aktiivisia. Ihana lukea aktiivista pinoa. Lopuille onnea oviksen bongailuihin ja piinailuihin pitkää pinnaa sekä paljon plussia toivotaan ketkä meinaa testailla lähipäivinä uudelleen tai ekaa kertaa tällekierrolle.

Vielä 2poj@näidille: Mulla on menkkakivut kuuluneet aina plussa kiertoon. Yleensä menkkakivut ei kuulu mun kuukautiskiertoihin ollenkaan. Ja näistä kolmesta jo olevasta lapsesta olen plussan testiin tosiaan saanu aina joskus kp.36-40 vasta!

).(

Otin siteen eilen illalla pois, kun näyttää tuo tuhru loppuneen ainakin nyt toistaiseksi. Odottelua, odottelua.

Repäisykipuja tulee ja menee edelleen. Ne vähän ihmetyttää, kun ei niitä ole ikinä ennen ollut, silloin vaan kun olen plussan tehny. No en paljoa toiveita siltikään jaksa raskautumisen suhteen nyt tehdä, on taas kova pettymys jos ne menkat sitten alkaakin vaikka huomenna.

Terveisin

Ipan@ 34/29

Vierailija
64/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis testasin jollain herkällä testillä, en muista nimeä, ja ihan puhdas nega oli tuloksena:(!

Harmitti eilen kyllä ihan urakalla, mutta nyt tuntuu jo vähän paremmalta. Mies tosin vielä laskeskelee todennäköisyyksiä, että jos se tulos ei vielä näykään jne. Itse en jaksa enää uskoa, nega mikä nega!

Ihanaa, kun olitte jo odotellut uutisia, harmi vain, kun ei ollutkaan iloisia:/..

Jeps, eli tätsää täällä sitten vain odotellaan..

Nanni:)

kp 30/29, yk2

Vierailija
65/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti tuli tänään. :( Arvelinkin noista kivuista, että menkat alkaa. Ei ole raskaus alkanut näin. Mulla kun kuuluu menkkakivut kuvioihin. No, hetken ehdin jo haaveilla plussasta, mutta näin nyt kävi. Nyt varmaan on kierto sitten ihan sekaisin vähän aikaa. Täytyy kokeilla sitä etikkajuttua. :) Aloitetaanko sen juominen heti kierron alusta? Ja 1 rkl/päivässä?

Yk 7 alkoi siis ja joulukuisiin tästä lähden.

Tsemppiä kaikille! =) Plussatkaa te nyt sitten oikein urakalla. bd bd bd !!

Vierailija
66/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta endosta... Minullakin saataa olla se. Lääkäri siis epäili vasta. Mutta kyllä minulla aika kovat menkkakviut yleensä on. Siinähän kasvaa sellaista... mitä se nyt? Jotain sellaista kudosta (?) kohdun limakalvolle ja muuallekin, että se voi sitten hankaloittaa raskautumista. Mutta jos ei ole kovin paha, niin sitten varmaan on raskaaksi tulo helpompaa. En ihan tarkkaan tiedä tuosta, mutta tässä jotain. Teksti on varmana sekavaa kun kurkku on kipeä ja väsyttää. Niin, minulle lääkäri sanoi iänkin takia, että vuosi voi mennä vauvaa yrittäessä (yli 30v.). Ja vaikeuttaako tuo endoepäily sitten lisää, en tiedä.

Saikohan tästä mitään selvää? =)

Vierailija
67/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on oppinut itsensä tuntemaan aika hyvin, eli tänään kp 1.

Parempaa onnea teille muille!!!

Ainoa " piristävä" juttu on, että pääsin testaamaan kuukuppia ensikertaa :)

Tutti yk 21, palailen palstailemaan joulukuisiin....jossain vaiheessa

*vilkuti vilkuti*

Vierailija
68/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla ollut huimausta ennen kun olette plussanneet? Mulla kaksi lasta ennestään, mutta ikinä ei ole huimannut raskauksien aikana. Ei sillä, enhän mä vielä edes tiedä olenko raskaana=o

Jotenkin sitä on vaan niin helppo kuvitella kaikenlaisia oireita, kun niin kovasti toivoo sitä nyyttiä:) Muutenkin mulla on alkanut noi oireet vasta kun olen plussannnut. Testailla voin vasta aikasintaan ens keskiviikkona:(

2poj@näiti(toivottavsti nicki oli oikein kirjoitettu): Kurjaa että se täti päätti tulla kylään:((, sitä tässä jo jännäiltiin mitä se tikku näyttää. Voithan sä jäädä tänne meijän kanssa hengailemaan, kun kerta olet jo meihin tutustunut:) Vaikka ymmärrän et on se hieman raskasta jos toiset kertoo plussauutisia kun itse joutuu odottamaan. Anyway, paljon tarrasukkia sulle uuteen kiertoon!

Mangona

Vierailija
69/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangona: Minulla on huimausta usein ennen kuin menkat alkaa, mutta kyllähän se voi olla raskausoirekin! :)

Luulen, että ovis on ollut eilen tai tänään, kun plussa testiin tuli tiistaina. Eilen oli koko päivän alavatsa todella kipeä ja turvoksissa. Toiveet on aina tässä vaiheessa kiertoa korkealla, saa nähdä miten ensi viikolla. Sänkypuuhia ollaan harrastettu sunnuntaista asti päivittäin ja varmaan on hyvä varmistella vielä tänään. Miehellä oli niin hyvä spermatestin tulos, että voi surutta " siementää" vaikka joka päivä. Näinhän meillä tärppi kävikin viime toukokuussa, mutta meni sitten jo alussa kesken.

Minulla on aika kinkkinen tilanne, sillä tällä viikolla työpaikassani johtaja kertoi minulle, että minut vakinaistetaan viimeistään tämän vuoden lopussa. Odotin vakinaistamista jo viime vuoden lopulla ja olenkin nyt katsellut muita työpaikkoja. Nyt ainoa pelkoni on, että jos jään työpaikkaani ja tulen raskaaksi, niin minua ei sitten vakinaistettaisikaan. Tyhmää ajatella näin, mutta mielessä se vain kuitenkin pyörii. Raskautta ollaan kuitenkin jo yritetty miltei kaksi vuotta ja ei todellakaan ole varmaa tulenko edes pian raskaaksi. Luulen myös, että tällaisten asioitten miettiminen ei ole hyväksi stressinkään kannalta. Onko teillä muilla samankaltaisia tilanteita? Vaikka työpaikkakin on todella tärkeä asia, niin minulle kuitenkin raskaaksi tuleminen sattuu olemaan se maailman tärkein asia. :)

Koralli: Nostan hattua sinulle, että olet saanut pudotettua painoa noinkin paljon! Sinulla on myös ollut pitkä tie raskaaksi tulemisessa, joten toivon todella, että sinulle tulisi plussa mahdollisimman pian. :)

Harmittelut niille, jotka täti tänään tavoitti. Toivottavasti ensi kierrossa tärppäisi!

Rizza kp 15, yk 22

Vierailija
70/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisin virallisesti vielä lokakuisiin, mutta taitaa porukka olla vähissä, joten kirjoittelen tänne.. mulla nimittäin näyttää nyt olevan aikas pitkä kierto.. Tähän asti ollu 27-29, kerran 33, nyt on jo 39 menossa. Testasin kp33 negan ja huomenna olis tarkoitus uudestaan testata. Rinnat kipeyty pari pv sitten. Muuten ei mitään merkkiä mistään. Viime viikolla loppui parin viikon menkkakivut. Sen jälkeen ei mitään..

Että näin.. Olis kyl kiva saada huomenna testiin kaks viivaa, mut en jaksa uskoa. Varmaan vaan värkit tiltannu..

Menkkojen perusteella siis kuuluisin lokakuisiin, mut oikeesti tänne marraskuisiin..

Plussaonnea kaikille!

iiiik

Vierailija
71/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza: Minulla oli aikaisemmin useita määräaikaisia työsopimuksia ja sitten vihdoin kuin sain vakipaikan ja olisi ollut sopiva aika alkaa yrittelemään lasta, sai mies potkut yt-neuvottelujen tuloksena.. Ja sitten meillä odoteltiin taas sitä, että mies saa ensinnäkin työpaikan ja että se muuttuu vakinaiseksi :) Nyt kun vihdoin tilanne on se, että molemmilla on vakipaikat, on tullut tämä " oikea" hetki yritykseen, mutta on tätä tosiaan saanut odottaakin.. Mutta sinuna en tuota vakipaikkaa miettisi, vaan tosiaankin kannattaa tämä vauvaprojekti laittaa etusijalle! Itsekin on nyt oppinut sen, ettei sitä oikeaa hetkeä tule ikinä, jos aina vain odottaa ja odottaa (ja sittenkin voi tapahtua jotain mitä ei ole odottanut, esim. mies saa taas potkut, mistäs sitä ikinä tietää, vaikka kuinka olisi vakipaikka).

ON:Kuukautiset alkoi vihdoinkin tiistaina. Johan niitä sai odotellakin n. kolme kuukautta! Eli nyt on sitten ilmeisesti yk 2, mutta kyllä se tuntuu, että nyt vasta päästään aloittelemaan koko yritystä. Menkkojen takia on ottanut päähän monikin asia tässä parin päivän sisällä, mutta nyt alkaa mieliala jo normalisoitumaan :) Pitkä aika vaan odotella ensin ovista ja sitten mahdollisia menkkoja taas..

Syön siis teroja ja kierron pitäisi tulla olemaan suht säännöllinen, varmaan 27-29 päivää..

Annu_81, yk2, kp 2/27-29

Vierailija
72/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinhan minä välillä tulla tänne katsomaan mitä teille kuuluu. :) Se tässä on ikävää, että juuri kun on " tutustunut" toisiin, niin täytyy taas mennä uuteen " pinoon" . No, onhan sielläkin varmaan joitakin tuttuja. :)

Nythänmeitä on ainakin kolme tuonne Joulukuisiin. :) Vieläkö odotellaan, että tulisi lisää porukkaa?

Vierailija
73/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza: Mulla on samankaltainen tilanne. Teen äitiyslomasijaisuutta ja mulle on nyt lupailtu töitä ens syksynä. Saisin vielä ihanan haasteellisen työn. Työpaikallani on riehunut varsinainen vauvabuumi ja äitiyslomalaisia on melkein yhtä monta kuin työssäkäyviäkin. Jos meille tulee masuasukki niin en tiedä miten kerron sen pomolleni, joka tuskailee sijaisten saamisen kanssa.

Mutta kyllä se vauva on minullakin tärkein. Ikää alkaa ensimmäisen saajaksi kuitenkin jo olemaan, joten nyt olen päättänyt laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Tosin miettiihän sitä kuitenkin sitä työtäkin ja sitä onko töitä vielä tarjolla (varsinkin tälläiselle määräaikaiselle) siinä vaiheessa jos tulis raskaaksi ja jäis äitiyslomalle ja haluais palata samaan paikkaan. Mutta naisvaltaisella alalla vois ajatella, että vauvojen tekeminen jatkuu. =)

Me ollaan etsimässä isompaa asuntoa ja yks joka oli aivan ihana ja josta me tehtiin tarjouskin meni nenän edestä. Harmittaa!!!!! No, täytyy toivoa, että samanlaisia tulis suht pian myyntiin. =I

).(

Ovista ei näkyvissä. Onneks kaverit on tulossa tänään kylään pariksi päiväksi poikansa kanssa (1v4kk) joten meillä riittää hulinaa ja saan ajatuksia pois oviksesta ja odottelusta.

Olen huomannut viimeaikoina, että kaikki vauvoihin liittyvät jutut itkettää. Oli kyseessä sitten iloiset tai surulliset asiat, niin mä vollotan. Mies ihmettelee ja pyörittelee päätään, mutta tukee ja on ihana ja sanoo vaan, että kyllä mekin saadaan oma kun vaan jaksaa odottaa. Mun kärsivällisyys on vaan sieltä huonoimmasta päästä.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille, erityisesti piinailijoille!

Stiin@ 11/27-31, yk5

Vierailija
74/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin yllättäneille.

2poj@näiti: Olipa pettymys sun menkkojen alkaminen, ihan täpinöissäni seurasin sun kierron kehitystä;) Mutta pää pystyyn ja luottavaisin mielin uuteen kiertoon, kuten kaikki muutkin.

iik: Mukaan vaan, kyllä tänne yks " lokakuinenkin" mukaan mahtuu. Sullakin on tosi jännittävää aikaa, ite meinasin testailla viikonloppuna.

Täällä on monta jotka ovat yrittäneet raskautumista tosi pitkään, ei voi kun ihailla teidän sitkeyttä! Jaksatte kuukaudesta toiseen alkaa alusta ja yhtä toiveikkaina sitten kumminkin olette aina. Teille jos kelle toivoisin sen plussan!

Mutta tällaista tää elämä valitettavasti on, ikinä ei mikään mene kuten suunnittelee.

Itselle raskautuminen on suhteellisen helppoa, mutta huolta, murhetta ja surua on meille annettu sitten erilailla:(

Lapsen menettäminen on sellainen asia et siitä tuskin pääsee yli ikinä. Ja aina näin kun uusi vauvakuume nostaa päätään sitä miettii, jaksaako sen odotuksen tuoman pelon kanssa loppuun asti. Mitäs jos käy uudelleen samallalailla, voinko selvitä siitä uudelleen..

Onko sitä ihan hullu kun edes haaveilee enää lapsista, pitäiskö vaan olla tyytyväinen näihin kahteen terveeseen muksuun. Ei ottaa enää riskiä joutua samaantilanteeseen.

Tuon kuopuksen odotus oli niin täynnä huolta loppuunasti että.. Synnytyksen jälkeenkin jouduin käymään läpi sellaisen rääkin henkisesti ettei pahemmasta väliä.

Mutta tässä sitä peloista huolimatta taas ollaan. Siltikin yritän olla toiveikas uskoen siihen et hyvin menee sitten kun sen aika on.

Laittaa miettimään tällaisia tämä oma tilanne, jos olen raskaana.. Meneekö kaikki hyvin kun näin outo on tämä alkukin jo. Siis jos olen raskaana, totisesti ehkä enemmän toivon et menkat alkais, silloin ei tarvis miettiä tällaisia.

No eipä auta kun odottaa mitä tuleman pitää, vaikkei jaksais enää yhtään! Testikin odottaa tuolla kaapissa valmiina, mutta jospa sitä ei tarvittais tähän kiertoon.

Vierailija
75/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut tädistä... mutta tosiaankin siis noi menkkakivut on aika yleinenkin alkuraskauden oire, mulla tais ne alkaa suurinpiirtein niihin aikoihin ku menkkojen ois pitäny alkaa.. oottelinkin sillon sen takia menkkoja kun niin tuntui siltä et alkavat hetkenä minä hyvänsä, ja viikon myöhässä testasin. Kohtu kun kasvaa jo heti alussa ja siitä moiset kivut.

Joku kyseli huimauksesta.. täällä huimaa, mut syytä en tiedä, raskaana en testin mukaan vielä ainakaan ole tai sitten viikkoja liian vähän näkyäkseen testissä.. muita oireita: päänsärky, heh, johtuu varmaan vaan väsymyksestä.

Viime raskaudessa oli jo ennen plussaa niin selvät oireet, että tällä kertaa en lähe ees testaamaan ellei oikeita oireita tule. Paitsi että viim. ensviikon sunnuntaina testaan ja soittelen sen jälkeen lääkärille, kuten jo viimeks mainitinkin.

mammmaa kp?/? yk1

Vierailija
76/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tää on todellakin vain omaa napaa, pahoittelen kovasti.)

Mulla on meneillään kp10/25-30. Alku viikosta tuli sellanen olo et flunssa pukkaa päälle, nenä vuotaa ja välil aivastuttaa ja sama tilanne jatkuu yhä..Ei siis kunnon lentsua. No sit tiistaina huomasin et toisesta tissistä tuli maitoa hiukan!!!!!!!!(imetyksen olen lopettanut marraskuussa -02!!!!) Ja tänään hetki sitten istahdin siivouksen jälkeen ja hokasin et mun nilkat ja jalkaterät oli ihan turvoksissa, kuumat ja punaiset, ei auttanut muu kuin mennä maate ketarat taivasta kohti!!Näin on tapahtunut edellisessä raskaudessa viimeeksi.

Edelliset menkat oli mielestäni suht normaalit (ehkä hiukka niukemmat???) ja olo oli etova vielä menkkojen loputtuakin niin tein testin varmuudeksi, joka oli tietty negatiivinen.

Kierukan otatin pois marraskuussa -07 ja mielestäni viime kierto oli vasta sellainen normaali vaikka menkat alkoivat heti kierukan poiston jälkeen ja tulleet ajallaan.

Eli mietiskelen todella mistä tää kaikki voi johtua??????Kierukasta, tulevasta oviksesta vai siitä että mun päässä on todella jotain vialla?!;)

Ymmärrän et jotain raskausoireita voi saada kehitettyä ihan vain omas päässä mut et maitoa tissistä ja turvonneet jalat???

tinsku äimänkäkenä

Vierailija
77/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne minä taas vanhasta tottumuksesta tulin. :)) Sen verran vielä kommentoin, että jotain positiivistakin tuli siitä kun menkat nyt alkoivat 3 päivää myöhässä: ovis (oletettu) siirtyy näillä näkymin viikonlopuksi. Siis sitten kun ovis on luutlavasti, niin on viikonloppu. Eipähän tartte stressata miten saisi viikolla miehen petiin. Viikonloppuna se on helpompaa.

Tsemppiä kaikille!!! +++++

Vierailija
78/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljon työpaikasta tuo sinunlainen tilanne, mutta jos meillä (iso tehdas) luvattaisiin vakipaikka ja evättäisiin raskauden takia, niin pääluottamusmies puuttuisi asiaan taatusti niin että vakipaikka saadaan!! On tietysti eriasia jos luvataan suullisesti ja vaikka tulisi yt-neuvottelut (niiku meillä on ollut monet..) ja sitten joutuisi taloudellisista ja tuotannollisista syistä vaikka pihalle.

Itse olen määräaikainen, mutta meille " oppisopimuslaisille" on kirjallisesti vakipaikka luvattu jo opiskelujen alussa, joten vaikka meillä on yt:t päällä, niin saan vakipaikan kuukauden päästä.

Tosin en ole raskaanakaan vielä, mutta yritys aloitettiin jo viime kesänä.

Eli siitä vaan raskaaksi ja omia oikeuksia ajamaan!! Raskaus ei saa olla este vakinaistamiselle!! Vaikka niin usein kyllä kuulee tapahtuvan... :((

-fatmama kp5/28, yk10-

Vierailija
79/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimikin on jo niin ihana, että saa tunteet pintaan! Siis tämä

meidän ketju.

Tinttana, TK-lääkäri passitti sairaalaan ja kävin sekä

kirurgilla, että gynellä sinä yönä. Kerroin kaikista oireista ja yritin

kuvailla kipua. Gyne totes, että vatsaontelossa oli verta

" normaalin rajoilla" ja sekin (veri vatsontelossa) on yks endon

oireista. No joo, menen 11.3 taas lääkäriin, niin pitää kai ite

taas kertoa mikä on vialla...tätä vaan on tapahtunut liian usein,

että on pitänyt itse tietää mikä vaivaa!

2p@janäiti, mitä oireita sulla on? Vai pelkistä kovista kk kivuista tuli

endoepäily lääkäriltä? En vähättele! vaan ihmettelen kun mulla on

oireita vaikka muille jakaa eilä käynyt edes keskusairaalan gynen

mielessä???

Rizza, mulla sama tilanne, eli vuoden lopulla saisin vakipaikan, mutta

mä en ole juurikaan miettinyt asiaa. Olen kaikki 3 lastani saanut

taloudellisesti epävakaassa tilanteessa, mutta aina on pärjätty.

Viimesimmän raskauden jälkeen ottivat takasin nykyiseen työhön,

vaikken olis ikinä uskonu. Liika suunnittelu ei välttämättä takaa

mitään, toki on varmaan ihan hyvä asia että jotkut osaa ajatella

myös taloutta! Itse en osaa... kyllä on ihan hyvin aina kuitenkin

selvitty.

Lisää plussauutisia odotelen

Pearl

Vierailija
80/143 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pääsis vähän pidemmälle tän viestin kanssa.

Pahoittelut 2poj@näiti ja Tutti menkoista, olikos muita joille oli noin ikävästi käynyt?

Tinsku78: jospa oletkin raskaana? Joskushan tulee vuotoa menkkojen aikaan vaikka olisikin raskaana....

Rizza pohdiskeli työjuttuja. Mulla on aina ollut määräaikaisisa työsuhteita, mut sit just tuo viimeinen josta jäin äitiyslomalle, ois jatkunut ja samassa paikassa olis auennut vakituinen toimi, johon ois ollut hyvät mahikset... noh, elämä meni nyt näin, vaikka vähän se harmitti... Nyt mulla ei siis oo paikkaa mihin palata, sit joskus kun päätän palata töihin. Eipä tuo kyllä haittaa, koska haluaisin nyt tehdä jotain ihan muita hommia. Ehkä opiskella lisää jotain ja sit.... saapi nähdä...

Omaa napaa... Ostin tänään RSFU:n testipaketin R-kiskalta kun apteekkiin en jumppamatkalla kerinnyt. Huomenna aamulla ois tarkoitus testata. Taitaa kyllä olla rahanhukkaa koska kp vast25 huomenna. Viimeks kyllä kp25 näky haamu... Nojoo, mut mikäs sen kivempaa kuin testaaminen=)

Hyviä öitä kaikille ja palailen huomenissa kertomaan kuinka kävi.

murunmamma kp24/27-29