Ihmetyttää uusperheet - edellisen liiton lapsista ei kuvia seinillä, eivät mukana lomilla, ihan kuin heitä ei olisi olemassakaan
Ihmettelen tuttuja uusperheitä, joissa niin onnellisena toivotaan perheenlisäystä ja hoetaan, että "vielä olisi sylissä tilaa". Ja samaan aikaa siipan edellisen liiton lapsia ei näy mailla halmeilla. On teetetty kauniit kuvat valokuvaajalla, mutta vain uuden liiton lapsista. Ex-liittojen pienokaiset eivät pääse mukaan yhteisille perhelomille, eivätkä he muutenkaan ole mukana perhettä koskevissa puheissa. Aika kylmäkiskoista meininkiä, sanon minä. Varsinkin miehet tuntuvat olevan aika altavastaajia näissä uusperhe-kuvioissa. Jos uusi vaimo päättää, että ex-liiton lapsen kuva ei pääse piirongin päälle, niin mies myöntyy. En pysty kunnioittamaan tällaisia tekopyhiä, muka lapsirakkaita äitejä, joilta ei irtoa mitään lämpöä puolison lapsiin. Yök.
Kommentit (149)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:39"]
Veljellä on uusperhe: ekasta liitosta lapset on 8v ja 6v, tästä toisesta noin 8 kk. Lisäksi vaimokakkosella on 4v ja 9v lapset.
Kun meillä on suku- tau perhejuhlat, kutsuu äitini exän ja nyxän juhliin ja kaikki lapset on tietty tervetulleita. Vaimokakkonen ei tätä ymmärrä, hänen mielestään puolison exä ei kuulu perheeseen eikä sukuun eikä hän ymmärrä, miksi äiti olisi lastensa kanssa juhlissa, jos hän on lastensa kanssa siellä.
[/quote]
Fiksu äiti teillä!
Miehen tyttö on meillä viikon ja viikon äidillään. Tytöstä on yhtä paljon kuvia esillä kuin esikoisestakin, joka on meillä 24/7. Meillä on myös 1 yhteinen, 3 kk vauva. Kaikki yhtä tärkeitä ja puhun kaikille, että mulla/meillä on 3 lasta. Uusioperhe ei kuitenkaan ole helppoa, joutuu tekemään paljon töitä kaikkien hyvinvoinnin eteen, ei siis ihme, että pelkurit juoksevat haastavia tilanteita karkuun ja mitätöivät aiempia lapsia... :( Surullista!
Äiti -ja isäpuolia ei ole olemassakaan. Meilläkin miestä kutsutaan nimellä, lukuunottamatta yhteiset lapsemme. Voi taivas...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:25"]
Mikä hemmetin veren perintö, omaa verta juttu tämä "omat ja toisen" lapset on?? Ei se bologinen vanhemmuus tee vanhemmaksi automaattisesti, vaan se, että ihminen on HENKISESTI vanhempi! Ihan kamalia äitipuolia on täälä av:llakin, ja vielä puolustavat karmeita näkökulmiaan! Ei sitä varmasti heti ala rakastamaan sitä lapsipuolta, mutta rakkaudelle ja kiintymykselle pitää antaa mahdollisuus; olla tasapuolinen, eikä niin että käy klassinen Tuhkimo-tapaus, missä perheessä syrjitään ja kohdellaan eritavalla lapsia, sen mukaan kenen lapsia ne ovat, yhteisiä vai aiemmasta liitosta. Ihmiselle syntyy kiintymys lapseen, kun itse avaa sydämen ja on motivaatiota tutustua ja ymmärtää lasta, sopia perheessä yhteisistä pelisäännöistä, lomista jne. Ihan karmivaa luettavaa nuo äitipuolten kommentit, missä puolustellaan että en voi rakastaa kuin omaa biologista lasta. Miksi ei voi edes yrittää osallistuttaa se toinen lapsi omaan elämään, perheeseen tasavertaisena lapsena? Ja kyse on siis henkisistä asioista, ei puhuta mammonasta, vaan siitä, että ei haluta/jakseta rakastaa??? KAMALAA:
[/quote]
Rakkaus ei lopu koskaan ja se on aina rajatonta. Joten vaikka se uusioperhe eroaisi ja kummatkin puolisot menisivät tahoillaan naimisiin niin edelleenkin se vanha äitipuoli olisi yhteydessä ex miehensä lapsiin kuin omiinsa. Koska sitä se tarkoittaa jos niitä rakastaa. Jokainen sen tajuaa että näin ei asia ole.
Siksi tuo onkin niin tekopyhää. Selitetään rakkaudesta vaikka tiedetään että jos ero tulee niin siihen loppuu se rakkaus. Vai kuinka monessa ex uusioperheessä ollaan vielä niiden edellisen uusioperheen toisiin lapsiin yhteydessä säännöllisesti?
Siinä tulee tekemistä: ensiksi pitää olla yhteydessä biologiseen äitiin ja isään sekä sisäruksiin, sitten äitipuoli 1:seen ja sen lapsiin, sitten isän ja äitipuoli 1:sen lapsiin. Sitten Äidin ja isäpuoli 1:sen yhteisiin lapsiin ja isäpuoli 1:sen omiinn lapsiin. Sitten kun isä ja äitipuoli 1 eroaa ja isä menee naimisiin äitipuoli 2:kanssa jolla on vaikka kaksi lasta niin nekin ovat osa perhettä. Sitten äiti eroaa ja menee yhteen isäpuoli 2:sen kanssa jolla on lapsi. Kun isä ja äitipuoli 2:nen tekevät lapsia niin nekin ovat perhettä. Kun äiti ja isäpuoli 2:nen tekevät lapsia niin nekin ovat perhettä.
No sulla on nyt aikamoinen sekasotku. Kuka ihan oikeasti pitää noita kaikkia omana perheenään? Rakastaa kaikkia kuin omaa perhettään? Täysin naurettavaa
[/quote]
Niinpä. Esimerkkisi kertoo hyvin koko ajatuksen naurettavuuden. Kuka hemmetti muka pitää perheenään vaikkapa isän uuden naisen lapsia?
Nro. 55. Uskon että rakkautta ja välittämistä on mahdollista osoittaa ilman, että tunkeilee ja pilaa muiden välit. Kun teilasit adoptiolapsi-rinnastuksen, niin entäpä sitten sijaisperheessä elävät lapset? Heitä rakastetaan ehdoitta, vaikka biologiset vanhemmat ovat elossa ja tietoisuus siitä, että lapset voi menettää lähes koska tahna, on aina läsnä. Tämänkin olen vierestä nähnyt. Että rakastaa voi. Liian monessa uusperheessä AIKUISET omalla, hyvin itsekkäällä käytöksellään pilaavat lasten mahdollisuudet maksimaaliseen rakkauteen ja välittämiseen. -ap
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:05"]
Miehen tyttö on meillä viikon ja viikon äidillään. Tytöstä on yhtä paljon kuvia esillä kuin esikoisestakin, joka on meillä 24/7. Meillä on myös 1 yhteinen, 3 kk vauva. Kaikki yhtä tärkeitä ja puhun kaikille, että mulla/meillä on 3 lasta. Uusioperhe ei kuitenkaan ole helppoa, joutuu tekemään paljon töitä kaikkien hyvinvoinnin eteen, ei siis ihme, että pelkurit juoksevat haastavia tilanteita karkuun ja mitätöivät aiempia lapsia... :( Surullista!
[/quote]
'
Muista sitten että ette ikinä eroa miehenne kanssa. Sitten vasta teettekin karhunpalveluksen jos eroatte ja sinä menet uuden miehen kanssa yhteen ja sen isä taas uuden naisen kanssa. Pitäisikö tytön sitten vain unohtaa sinut ja saada taas uusi "äiti"? Täysin järjetöntä.
Itse olen se eronneiden vanhempien lapsi ja myöhemmin uusperheen lapsi, nyt tosin jo aikuinen ja omillaan asuva. Äitini ja isäpuoleni ovat naimisissa ja heillä on kaksi yhteistä lasta. Minä miellän meidät kaikki viisi, äitini, isäni, minut ja sisarus"puoleni", yhdeksi perheeksi. Ikinä en ole sisaruksiani ajatellut puolikkaina, sillä he ovat minun ainoat sisarukseni ja niin täydet sisarukset kuin tulen ikinä saamaan. Tiedän, että myös muut perheeni jäsenet mieltävät, että perheeseemme kuuluu 5 ihmistä.
Isäpuoli siis tuli kuvioihin kun olin vielä päiväkoti-ikäinen. Hän on kasvattanut ja pitänyt minusta huolta ihan yhtä lailla kuin äitini, vaikka toki meidän perheessämme äiti on perheen pää eli määrää loppujen lopuksi asioista. Olen myös saanut isäpuoleltani rahaa, hän on ostanut minulle tarvitsemiani asioita ja auttanut minua aina kun olen tarvinnut apua, kuskannut harrastuksiin jne. Toki olemme myös kaikki 5 yhdessä olleet perheen yhteisillä lomamatkoilla. Minua on myös isäpuoleni vanhempien ja sisarusten luona kohdeltu aina hyvin, enkä ole huomannut eriävää kohtelua muihin lapsenlapsiin/serkuksiin verrattuna.
Minusta on todella outo ajatus, että vanhemman entisen liiton lapset eivät kuuluisi perheeseen samalla tavalla, kuin uuden liiton lapset. En ymmärrä, miten joku voisi mennä naimisiin henkilön kanssa, joka ei hyväksyisi omaa lasta osaksi perhettä. Myöskään en ymmärrä, miten joku voisi olla niin epäempaattinen ja tunnekylmä, että kohtelisi tahallaan kaltoin "lapsipuoltaan", koska "eihän se oma lapsi ole".
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:05"]
[/quote]
'
Muista sitten että ette ikinä eroa miehenne kanssa. Sitten vasta teettekin karhunpalveluksen jos eroatte ja sinä menet uuden miehen kanssa yhteen ja sen isä taas uuden naisen kanssa. Pitäisikö tytön sitten vain unohtaa sinut ja saada taas uusi "äiti"? Täysin järjetöntä.
[/quoteParempi pitää tyttö erossa koko sopasta!!!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:06"]
Nro. 55. Uskon että rakkautta ja välittämistä on mahdollista osoittaa ilman, että tunkeilee ja pilaa muiden välit. Kun teilasit adoptiolapsi-rinnastuksen, niin entäpä sitten sijaisperheessä elävät lapset? Heitä rakastetaan ehdoitta, vaikka biologiset vanhemmat ovat elossa ja tietoisuus siitä, että lapset voi menettää lähes koska tahna, on aina läsnä. Tämänkin olen vierestä nähnyt. Että rakastaa voi. Liian monessa uusperheessä AIKUISET omalla, hyvin itsekkäällä käytöksellään pilaavat lasten mahdollisuudet maksimaaliseen rakkauteen ja välittämiseen. -ap
[/quote]
Ei niitä rakasteta. Sä sekoitat nyt pahasti rakkauden ja huolenpidon keskenään. Jos niitä oikeasti rakastettaisiin niin niistä olisi mahdotonta päästää pois. Ei yksinkertaisesti pystyisi olemaan sijaisperheenä jos niihin lapsiin rakastuisi.
Voit ajatella sitä omiin lapsiisi. Jos sinun yksi lapsi kuolisi vuoden ikäisenä. Toinen lapsesi kidnapataan 5 vuotiaana, seuraava kuolee synnytyksessä jne... Kuinka monta sellaista kestäisit? Se on oikeata rakkautta, rakkautta omaa lastansa kohtaan. Sitä EI voi kukaan kestää menemättä sekaisin. Joten on aivan selvä että sijaisperheessä lapsia EI rakasteta.
onko naiset oikeasti näin sairaita? minä minä ja minä, rakastan vain omia lapsiani hoitakoon puolison EX sen kamalan kakaran puolison aikaisemmasta liitosta. viellä pidetään normaalina sitä, jos mies ei tunne aikaisemman liiton lasta kuuluvan tähän meidän perheeseen. vastuuton luuseri sellainen mies on, ja tyhmänä antanut tämän uuden naisen jotenkin vaikuttaa isän ja lapsen suhteeseen. vähät välitetään lapsen tunteista. se nyt vaan on niin simppeliä, että jos ei voi rakastaa ja hyväksyä kumppaninsa lapsia kuuluvaksi osana elämää silloin etsitään ja kelpaa vain lapseton mies. tätä ketjua lukiessa tulee hyvin surullinen ja vihainenkin olo. aamen ja piste!
Kiitos. Juuri näin nro 68. Aamen. -ap
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:58"]
Mun lapsen isä pitää taas liikaa yhteyttä. Uuden kanssa 3 lasta. Lapseni pääsee matkoille myös ja lapsellani on oma huone isän kotona.
[/quote]
Miten voi pitää liikaa yhteyttä?
[/quote] näin koen, yleensä kesäisin ollut 4-5 viikkoa isällään, tosin ovat olleet matkoilla osan aikaa. Viikonloput siellä monesti.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:01"]
Ei tuo noita-akka voi olla todellinen. Jos on niin todellinen wt-ämmä. Hirveää ajatella, että viattomat lapset joutuvat munattomien isien ja tuollaisten akkojen uhreiksi. Et kai sentään kohtele heitä kuin Erikan äitipuoli teki Erikalle? Samalla kun täystahvo isän irvikuva katsoi vierestä.
Pelottaa ajatella, millaisten ihmisten kynsissä lapsia on.
[/quote] hyvissä käsissä on minun lapseni, olen käynyt exxän vaimon kotona neljä kertaa
Lapsia annetaan huostaan uuden perheen tieltä
Osa uusperheiden vanhemmista on valmiita luopumaan aiemmasta liitosta syntyneistä lapsistaan vapaaehtoisesti keskittyäkseen uuteen perheeseen.
Lastensuojeluviranomaisten mukaan yksi syy nuorten huostaanottojen lisääntymiseen on se, että osa uusperheiden vanhemmista tarjoaa itse omaa murrosikäistä lastaan huostaanotettavaksi.
http://yle.fi/uutiset/lapsia_annetaan_huostaan_uuden_perheen_tielta/5348991
Nro 67 - oletko siis sitä mieltä, että ennen vanhaan kun lapsikuolleisuus oli ihan toista luokkaa kuin nykyisin, ja puoletkin pesueesta saattoi kaataa kulkutauti - silloin kukaan ei rakastanut lapsiaan. Koska "ei sitä olisi vaan kestänyt"? Hoh hoi jaa. Aivan satavarmasti sijaisperheissä eläviä lapsia rakastetaan. Jos sinä et moiseen pystyisi, onneksi niin moni muu pystyy. Toivottavasti et elä uusperheessä.
Suosittelisin jokaiselle avoimempaa asennetta perhe-määritelmän suhteen. Nykyään on paljon erilaisia perheitä, ja uusperheiden määrä vain lisääntyy. Kasvatetaan vaan yhdessä seuraava traumatisoituneiden, kaltoinkohdeltujen uusperhelapsien sukupolvi! Tämä miehen/vaimon lasten vihaaminen on hyvä alku.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:10"]
Itse olen se eronneiden vanhempien lapsi ja myöhemmin uusperheen lapsi, nyt tosin jo aikuinen ja omillaan asuva. Äitini ja isäpuoleni ovat naimisissa ja heillä on kaksi yhteistä lasta. Minä miellän meidät kaikki viisi, äitini, isäni, minut ja sisarus"puoleni", yhdeksi perheeksi. Ikinä en ole sisaruksiani ajatellut puolikkaina, sillä he ovat minun ainoat sisarukseni ja niin täydet sisarukset kuin tulen ikinä saamaan. Tiedän, että myös muut perheeni jäsenet mieltävät, että perheeseemme kuuluu 5 ihmistä.
Isäpuoli siis tuli kuvioihin kun olin vielä päiväkoti-ikäinen. Hän on kasvattanut ja pitänyt minusta huolta ihan yhtä lailla kuin äitini, vaikka toki meidän perheessämme äiti on perheen pää eli määrää loppujen lopuksi asioista. Olen myös saanut isäpuoleltani rahaa, hän on ostanut minulle tarvitsemiani asioita ja auttanut minua aina kun olen tarvinnut apua, kuskannut harrastuksiin jne. Toki olemme myös kaikki 5 yhdessä olleet perheen yhteisillä lomamatkoilla. Minua on myös isäpuoleni vanhempien ja sisarusten luona kohdeltu aina hyvin, enkä ole huomannut eriävää kohtelua muihin lapsenlapsiin/serkuksiin verrattuna.
Minusta on todella outo ajatus, että vanhemman entisen liiton lapset eivät kuuluisi perheeseen samalla tavalla, kuin uuden liiton lapset. En ymmärrä, miten joku voisi mennä naimisiin henkilön kanssa, joka ei hyväksyisi omaa lasta osaksi perhettä. Myöskään en ymmärrä, miten joku voisi olla niin epäempaattinen ja tunnekylmä, että kohtelisi tahallaan kaltoin "lapsipuoltaan", koska "eihän se oma lapsi ole".
[/quote]
Mutta ette ole tasavertaisia. Sinä et saa perintöä isäpuoleltasi euroakaan ja jos hän eroaa äidistäsi niin sinne meni se isä.
Tiedän mitä tarkoitat. Oikea isäsikin voi pitää sisarpuolistasi mutta 100% varmuudella hän ei pidä niitä osana perhettään. Koska se tarkoittaisi että he ovat yhtä tärkeitä hänelle kuin sinä.
Enkä usko hetkeäkään että isäsi sukulaiset (esim. mummosi ja vaarisi) pitävät äitisi uusia lapsia omina lapsenlapsinaan.
Joten ette todellakaan ole tasavertaisia millään taholla. Perheessä kaikki ovat täysin tasavertaisia. Voit pitää heistä ja he sinusta mutta he eivät ole samalla tasolla kuin jos sinulla olisi normaali ydinperhe.
Hyvä että teillä on hyvät välit keskenään ja toivottavasti ne jatkuu tästä eteenkin päin sellaisina!
Hyvin sanottu 74! En voi käsittää näitä huutelijoita - "lapsella on vain 1 perhe". Taitavat olla katkeroituneita yksin jääneitä, jotka yrittävät päteä lapsensa kautta, koska mitään muuta ei enää ole. Kyllä lapsella on kaksi perhettä, jos hänen vanhempansa elävät eri perheissä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:03"]
Mun lapsen isä pitää taas liikaa yhteyttä. Uuden kanssa 3 lasta. Lapseni pääsee matkoille myös ja lapsellani on oma huone isän kotona.
[/quote]
[/quote] näin koen, yleensä kesäisin ollut 4-5 viikkoa isällään, tosin ovat olleet matkoilla osan aikaa. Viikonloput siellä monesti.
[/quote]
Eikö se ole hyvä asia että ovat noin paljon yhteydessä isäänsä?
[/quote]