Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhan ystävän näkeminen välirikon jälkeen

Vierailija
03.06.2026 |

Ystäväni pisti välit poikki kanssani joitakin vuosia sitten. Noin viisi vuotta sitten otin häneen yhteyttä ja olisin halunnut sopia meidän asiat. Hän ei kokenut tarvetta selvittää asioita, ja sanoi, että ystävyydestä ei tule enää mitään. Hän kuitenkin sanoi, että hän ei halua vihoitella minulle. Asia jäi siihen.

Eilen näin hänet sattumalta ja näin jo kauemmalta etäisyydeltä, että hän hymyili minulle ja tervehti. Menin koko tilanteesta jotenkin hämilleni. En tiennyt mitä minun pitäisi tehdä. Tervehtimisen jälkeen jutella vielä jotakin muuta?

Samat tunteet nousee pintaan, kuin viisi vuotta sitten: miksi emme voineet sopia asioita? Kunpa olisit vielä ystäväni. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi ystäväksi pakottaa. Ehkä hän koitti viestiä, ettei tosiaan halua sinulle vihoitella. Tiedän, että tuntuu pahalta, olen itsekin menettänyt hyvän ystävän. Koita muistella hyviä aikoja. 

Vierailija
2/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein voi asialle mitään. Jos hän ei halua vihoitella, pystyy moikkaamaan, mutta ei halua sen enempää välejä lämmitellä, niin minkäs teet 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollistakin, että osa ystävyyksistä jossain kohtaa hiipuu kokonaan. Joskus myös huomaa, että yhteys katoaa ja voi tuntua, ettei enää ole mitään yhteistä. 

Vierailija
4/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan luonnollistakin, että osa ystävyyksistä jossain kohtaa hiipuu kokonaan. Joskus myös huomaa, että yhteys katoaa ja voi tuntua, ettei enää ole mitään yhteistä. 

Näin. Itselläni ei ole oikeastaan ketään ystävää jäänyt lapsuudesta / nuoruudesta. 

Vierailija
5/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui, että olin jo päässyt yli asiasta, mutta tuo ystävällinen kohtaaminen hämmensi täysin. -ap

Vierailija
6/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla opittua esim asiakaspalvelijana tai muuten työmoodissa. Julkisella paikalla hymy ja tervehtiminen riippumatta siitä, kuka on kyseessä. 

Vierailija
7/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on kantansa sanonut jo aiemmin, hän tuskin tarkoitti mitään muuta. 

Vierailija
8/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole kuitenkin hyvä, että tavatessaan voi toista tervehtiä? Ei ehkä täysi sovun ele, mutta kuitenkin.

Vierailija
9/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä on ns "HOA Karen", kierrä kaukaa. 

Vierailija
10/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juttelitteko muuta vai loukkasiko vain nopsasti matkan päästä?

Vierailija
11/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juttelitteko muuta vai loukkasiko vain nopsasti matkan päästä?

Siis *moikkasiko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän