Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi helvetti, menin kuuntelemaan tuon Ulvilan häke-nauhan

Vierailija
12.06.2014 |

En halua ikinä setviä tuota asiaa enempää. Tästä lähin en halua lukea yhtää mutu-kirjoituksia täältä av:lta tai muualtakaan. Se nauha on niin järkyttävä, että musta tuntuu raiskaukselta se, että siitä täällä puhutaan.

Kommentit (774)

Vierailija
161/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtotyökalut mutta silti piti lasista mennä läpi... Jeah

Vierailija
162/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuossa nauhassa ihmetyttää se, että Jukan valitus loppuu sen jälkeen kun AA käy pois puhelimesta. Myös se, että miksi päästä A:n katsomaan kuollutta isäänsä ja mahdollista murhamiestä. Sekä se, että loputta AA:n ääni jotenkin rauhottui ja kuulosti ihan ns. normaalilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle tää anneli huusi lopeta?

Vierailija
164/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 00:22"]

Siis ihan ensitöiksenhän Anneli meni huutamaan lapsille että menkää ulos, mutta eihän siellä tietenkään mitään tapahtunut minkä tajuaa jokainen jolla on pieniä lapsia että tuo on kaikkea muuta kuin yksikertainen asia hoitaa neljä nukkuvaa pikkulasta yhtään mihinkään. Kyllähän Annelikin sen tajusi että Jukka kuolee moneen kertaan ennenkuin se savotta etenee alkua pitemmälle. Ja siis jos sun miestä tapettais just nyt viereisessä huoneessa niin oikeastiko jättäisit sen vaan sinne kuolemaan? Kyllä mä ainakin kykenen kuvittemaan sen vaihtoehdon jossa ihmisiä pelastetaan siinä järjestyksessä kenellä on suurin hätä.

[/quote]

Todellakin hoitaisin neljä lastani turvaan! Se olisi velvollisuuteni! Ja kuka vain normaali äiti tekisi saman. Hätäkeskukseen olisi voinut soittaa naapuristakin ja ehkä jopa saada apuja kotiin hätistelemään huppumiestä pois. (esim naapurin mies)

[/quote]

Mitä sinä sitten tekisit kun raahaisit molemmin käsin unisia lapsia ja huppumies alkaisi lähestyä teitä? Jätätkö lapset siihen ja juokset keittiöön hakemaan veistä jolla voit puolustaa lapsiasi vai juoksetko suoraan naapuriin vai paljain käsinkö ajattelit puolustautua kun neljä lasta pyörii jaloissa? Kerro nyt ihmeessä mitä normaali äiti tekisi.

[/quote]

tämä on mietityttänyt monesti, mitä tekisi normaaliäiti? Nyt kun itsellä on 9-vuotias niin päivän selvää on että NORMAALIäiti (mitä anneli ei ollut huomioiden mitä myöhemmin paljastui) käskisi joko 9-vuotiasta JUOKSEMAAN pois, heti, välittömästi nähdessään että tämä on hereillä ja vaarassa. Pelkästään vaara että näkee tapetun isänsä... herran jestas. Saati KÄSKEÄ katsomaan. Ei ole normaalia. Toinen vaihtoehto käskeä 9-vuotias pienempien lasten luokse "et päästä niitä tänne".

Anneli ei tee kumpaakaan. Miksi haluaa että 9-vuotiaasta tulee murhan todistaja?

Vierailija
165/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:06"]

Huppumies oli kahden seinän takana. Jos soitat jonnekin niin kuinka monen seinän takaa itse kuulet kaikki äänet? Jukka kuuluu koska hän huutaa.

[/quote]

Sehän on yhtä samaa avointa tilaa eteinen-keittiö-olohuone-takkahuone/vanhempien makuuhuone.

Vierailija
166/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:15"]Murtotyökalut mutta silti piti lasista mennä läpi... Jeah

[/quote]

Veikkaan että murtoskenaario lensi roskakoriin kun huppkmies tajusi että Jukka nukkui oven vieressä eikä makkarissa. Suunnitelma b, rikotaan ikkuna kahvan vierestä ja yritetään avata kahvasta. Jäljet sopii tähän koska ikkuna on rikottu huolellisemmin kahvan vierestä. Kahva vain on tyyppiä joka on erittäin vaikea avata lukitusmekanismin takia ulkoa, joten suunnitelma c, koko ikkuna sisään ja mies perässä. Ja paluu samaa reittiä samasta syystä, eli ei jäänyt tutkimaan miten ovi avataan.

Vierailija
167/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:56"]

Ei tuollaisella omakotialuella voi ketään stalkata pienellä paikkakunnalla. Miettikää ihmiset ihan oikeasti käytännön tasolla miten tuollainen stalknaaminen onnistuu. Eihän siellä tarvinnut kuin käydä yksi punainen Volvo kääntymässä ja sekin huomattiin. Saati sitten että roikut jonkun talon edessä tuntikausia.

[/quote]

Jos itse stalkkaisin, en tekisi sitä autolla vaan kävelisin muina miehinä ohi vaikka koiran kanssa. No, minä en olekaan rikollinen niin en osaa ajatella noin. Eikä pienellä paikkakunnalla yleensä liiku yöllä ketään missään, toisin kuin kaupungeissa. Varsinkin jos alue ei ole kovin hyvin valaistu, saat oikeasti kulkea suoraan katulamppujen alla tai katuvalon ja ikkunan välistä jotta kukaan näkee sinua sisältä.

[/quote]

No näinhän sen fyssarin nimeämä kaveri mahdollisesti tekikin. Mutta et Sä voi loputtomiin kävellä eestaas sitä samaa katua. Mutta tee koe ja mieti. Tapat Jukan lenkillä. Jukalla oli huonot jalat, kävikö Se edes lenkillä? Mistä tiedät missä se kävi? Missä odottelit? Miten selvitit Jukan lennkiaikataulut jos sellaisia edes oli.

[/quote]

Käytin vähän harhaanjohtavasti tuota stalkkaus-termiä. En siis tarkoittanut, että tyyppi olisi tuntikausia puolen vuoden ajan käyskennellyt lähistöllä vaan hän on voinut käydä siellä vaikka kerran hämärän aikaan, jolloin sisälle näkyy hyvin ikkunoista mutta sisältä huonosti ulospäin. Ja lenkillä nyt oli esimerkki siitä, missä itse olen yleensä yksin, Jukan tapauksessa olisi voinut olla esim. silloin kun Jukka on yksin kotona.

Sitten voidaan tietysti ajatella, että huppumies on ollut täysi sekopää ja tyhmä eikä ollut suunnitellut tekoaan mitenkään eikä välittänyt siitä onko Jukka yksin kotona vaan halusi vain päästää tämän päiviltä heti. Huppumies ei kuitenkaan halunnut jäädä kiinni missään tilanteessa: siinä tilanteessa todistajat eli Anneli ja lapset todellakin olisivat olleet hengenvaarassa.

Vierailija
168/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:56"]

Ei tuollaisella omakotialuella voi ketään stalkata pienellä paikkakunnalla. Miettikää ihmiset ihan oikeasti käytännön tasolla miten tuollainen stalknaaminen onnistuu. Eihän siellä tarvinnut kuin käydä yksi punainen Volvo kääntymässä ja sekin huomattiin. Saati sitten että roikut jonkun talon edessä tuntikausia.

[/quote]

Jos itse stalkkaisin, en tekisi sitä autolla vaan kävelisin muina miehinä ohi vaikka koiran kanssa. No, minä en olekaan rikollinen niin en osaa ajatella noin. Eikä pienellä paikkakunnalla yleensä liiku yöllä ketään missään, toisin kuin kaupungeissa. Varsinkin jos alue ei ole kovin hyvin valaistu, saat oikeasti kulkea suoraan katulamppujen alla tai katuvalon ja ikkunan välistä jotta kukaan näkee sinua sisältä.

[/quote]

No näinhän sen fyssarin nimeämä kaveri mahdollisesti tekikin. Mutta et Sä voi loputtomiin kävellä eestaas sitä samaa katua. Mutta tee koe ja mieti. Tapat Jukan lenkillä. Jukalla oli huonot jalat, kävikö Se edes lenkillä? Mistä tiedät missä se kävi? Missä odottelit? Miten selvitit Jukan lennkiaikataulut jos sellaisia edes oli.

[/quote]

Käytin vähän harhaanjohtavasti tuota stalkkaus-termiä. En siis tarkoittanut, että tyyppi olisi tuntikausia puolen vuoden ajan käyskennellyt lähistöllä vaan hän on voinut käydä siellä vaikka kerran hämärän aikaan, jolloin sisälle näkyy hyvin ikkunoista mutta sisältä huonosti ulospäin. Ja lenkillä nyt oli esimerkki siitä, missä itse olen yleensä yksin, Jukan tapauksessa olisi voinut olla esim. silloin kun Jukka on yksin kotona.

Sitten voidaan tietysti ajatella, että huppumies on ollut täysi sekopää ja tyhmä eikä ollut suunnitellut tekoaan mitenkään eikä välittänyt siitä onko Jukka yksin kotona vaan halusi vain päästää tämän päiviltä heti. Huppumies ei kuitenkaan halunnut jäädä kiinni missään tilanteessa: siinä tilanteessa todistajat eli Anneli ja lapset todellakin olisivat olleet hengenvaarassa.

[/quote]

Mutta Jukkahan oli surmailtana palautunut työmatkaltaan kotiin. Mitä jos murhaajan olisikin ollut tarkoitus surmata Anneli Jukan sijaan, mutta suunnitelma menikin mönkään siinä kohin kun Jukka olikin himassa?

Ei sillä, et uskoisin siellä olleen ulkopuolisen tuusaamassa. Kyllä mä vahvasti uskon Annelin olevan syyllinen, mutta en siltikään häntä täysin nyt voi syyttää. Kaikki kun on mahsollista tässäkin tapauksessa.

Vierailija
169/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huppumies olisi ainakin oikeasti tyhmä (mikä ei ole ihan mahdotonta) jos kiipeäisi naapurin terassille kolistelemaan kun aikoo tehdä henkirikoksen. Eiköhän naapuri kuullut kissan tms.

Vierailija
170/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:06"]

Huppumies oli kahden seinän takana. Jos soitat jonnekin niin kuinka monen seinän takaa itse kuulet kaikki äänet? Jukka kuuluu koska hän huutaa.

[/quote]

Sehän on yhtä samaa avointa tilaa eteinen-keittiö-olohuone-takkahuone/vanhempien makuuhuone.

[/quote]

Jool, mutta puhelimen ja Jukan välillä on silti kaksi seinää vaikka ovea ei olekaan.

Vierailija
171/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta Jukkahan oli surmailtana palautunut työmatkaltaan kotiin. Mitä jos murhaajan olisikin ollut tarkoitus surmata Anneli Jukan sijaan, mutta suunnitelma menikin mönkään siinä kohin kun Jukka olikin himassa?

Ei sillä, et uskoisin siellä olleen ulkopuolisen tuusaamassa. Kyllä mä vahvasti uskon Annelin olevan syyllinen, mutta en siltikään häntä täysin nyt voi syyttää. Kaikki kun on mahsollista tässäkin tapauksessa.

[/quote]

Miksi Anneli olisi surmattu, eikös Jukkaa uhkailtu ja muu perhe oli täysin turvassa?

Vierailija
172/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:24"]

tämä on mietityttänyt monesti, mitä tekisi normaaliäiti? Nyt kun itsellä on 9-vuotias niin päivän selvää on että NORMAALIäiti (mitä anneli ei ollut huomioiden mitä myöhemmin paljastui) käskisi joko 9-vuotiasta JUOKSEMAAN pois, heti, välittömästi nähdessään että tämä on hereillä ja vaarassa. Pelkästään vaara että näkee tapetun isänsä... herran jestas. Saati KÄSKEÄ katsomaan.

[/quote]

Miksi tätä paskaa pitää toistaa kerta toisensa jälkeen? Auer ei missään vaiheessa KÄSKENYT lastaan katsomaan murhaajaa. Hän kysyi lapsella, että lähtiks se jo koska häketäti tenttasi sitä häneltä. Joo, hän olisi voinut sanoa lapselle, että pysy poissa sieltä tai mene piiloon jonnekin mutta sekin olisi olut hemmetin epäilyttävää koska silloinhan olisi päätelty, että lapsi ei saa mennä takkahuoneeseen katsomaan ettei siellä olekaan ketään.

Vierailija
173/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:09"]

En halua ikinä setviä tuota asiaa enempää. Tästä lähin en halua lukea yhtää mutu-kirjoituksia täältä av:lta tai muualtakaan. Se nauha on niin järkyttävä, että musta tuntuu raiskaukselta se, että siitä täällä puhutaan.

[/quote] Itse nauroin kuollakseni nauhaa kuunnellessani:D

Vierailija
174/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi Anneli olisi surmattu, eikös Jukkaa uhkailtu ja muu perhe oli täysin turvassa?

[/quote]

Miksi Jukka surmattiin? Ehkäpä tämä on samaa luokkaa oleva skenaario kuin nämä puheet huppumiehestä yms?

Kukaan meistä ei koko totuutta tiedä, ainoa joka tietää totuuden on mulla alla ollut jo useamman vuoden ja hän ei kykene asiaa kertomaan omin sanoin. Eli kaikki muut on pelkkiä skenaarioita tapahtumista.

Toinen joka tietää totuuden taas voi valehdella kokoajan ja keksinyt oman totuuden asialle, niin ettei oikea totuus koskaan tule julki. Tai sitten tulee joskus vuosien kuluttua.

Mistä noita tietää? Tämäkin koko ketju on täynnä pelkkiä oletuksia, mutuja ja arvailuja. Ikävä kyllä tämä taitaa jäädä ikuisiksi ajoiksi suurelle yleisölle mysteeriksi mitä ihan aidosti ja oikeasti tapahtui tuona kohtalokkaana yönä Jukka Lahdelle.

Vierailija
175/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ensimmäisen Ulvilan tutkinnanjohtajan mietteitä todisteista ja niiden kummallisesta muuttumisesta.

Eikö tämä ja pari muutakin arvostettua/kokemuksen omaava poliisia tienneet alkuperäisten todisteiden (jotka kummasti muuttuvaivat Aueria vastaan puhuviksi) valossa Auerin SYYTTÖMÄKSI. Lukekaa juttu! Kummallisia todisteiden "muuttumisia" ja entisen tutkinnanjohtajan puolustaessa Aueria hänkin joutui kummasti syytteeseen?!? Taisi puhua myöhemmin ajojahdista julkisestikin!?!

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/136

Vierailija
176/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:06"]

[/quote] Ei kukaan huuda kokoajan, kun hakataan yli 70 kertaa puukolla.

Vierailija
177/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:09"]

[/quote] Itse nauroin kuollakseni nauhaa kuunnellessani:D

[/quote]

Miksi? Oliko hauskaa kuunnella kun toinen käy kuolin kamppailua? Vai oliko hauskempaa kuunnella panikoivan lapsen aitoa hätää?

Annelin esitys oli kyllä jo lähes Oscarin arvoinen suoritus, mut ei sekään nyt välttis ihan niin nauramisen arvoista ollu.

Nauha ei suuremmin mua järkyttäny tai mitään, mut sanotaan näin, et herkempiä se järkyttää aivan varmasti. Toki nauhaa kuunnellessa kohta missä tyttö kiljuu on sydäntä särkevää kuunneltavaa, koska se hätä on aitoa. Ja lapselle aivan varmasti järkyttävää nähdä oma rakas isä elottomana ja verisenä maassa makaamassa. Se näky syöpyy verkkokalvoille ikuisesti. Toivottavasti tyttö saa apua tämän asian käsittelyyn.

Vierailija
178/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:06"]

[/quote] Ei kukaan huuda kokoajan, kun hakataan yli 70 kertaa puukolla.

[/quote]

Tiedät kokemuksesta?

Vierailija
179/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:46"]Tässä ensimmäisen Ulvilan tutkinnanjohtajan mietteitä todisteista ja niiden kummallisesta muuttumisesta.

Eikö tämä ja pari muutakin arvostettua/kokemuksen omaava poliisia tienneet alkuperäisten todisteiden (jotka kummasti muuttuvaivat Aueria vastaan puhuviksi) valossa Auerin SYYTTÖMÄKSI. Lukekaa juttu! Kummallisia todisteiden "muuttumisia" ja entisen tutkinnanjohtajan puolustaessa Aueria hänkin joutui kummasti syytteeseen?!? Taisi puhua myöhemmin ajojahdista julkisestikin!?!

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/136

[/quote]

Ole otettu kyseisestä linkistä:

"Sitten tähän Ulvilan murha-asiaan, jossa toimin 1. tutkinnanjohtajana vuoden ja 8 kuukautta, alusta asti yhtenäisemmin kuin kukaan muu. Jutun teknisen ja taktisen tutkinnan alkutoimet rikospaikalla hoiti rikosylikomisario Pauli Kuusiranta. Uhri oli jo siirretty pois tapahtumapaikalta, kun sain 1.12.2006 puoliltapäivin tietää rikoksesta. Asia olisi kuulunut rikoskomisario Marja Kiiskille, mutta hänen poissa ollessaan Kuusiranta määräsi asian minun johdettavakseni. Jutun päätutkija oli rikososaston kokenein väkivaltarikostutkija rikosylikonstaapeli ”ihmistuntija” Kare Koskinen ja teknisen rikospaikkatutkinnan oli suorittanut tekniikan vanhempi rikoskonstaapeli ”älykkö” Matti Mäkinen. Melko pian kävi ilmi, että jutussa mahdollisten epäiltyjen määrä (työ-, läheis-, tuttava-, opiskelijapiirit jne.) oli valtava. Kritiikistä huolimatta myös uhrin puoliso, Anneli Auer oli koko ajan epäiltyjen joukossa mukana - kokonaisuus, mutta erityisesti teknisessä tutkinnassa kertynyt näyttö, ei vain tukenut hänen syyllisyyttään.

Henkirikostutkinnassa rikospaikan oikeat alkutoimenpiteet ovat usein ratkaisevassa asemassa. Silloin kootaan kasaan sellaista teknistä näyttöä, joka ”on ja pysyy” muuttumattomina tapahtui taktisessa tutkinnassa mitä tahansa. Rikospaikalta havaittiin erinäinen määrä erilaisia näytteitä ja jälkiä, joita ei pitäisi pystyä jälkeenpäin muuttamaan eikä manipuloimaan. Paikalla oli todennettavissa mm. kymmeniä verisiä jalkineenjälkiä sekä sisätiloissa että terassilla (sittemmin 30 cm pitkä jalkineenjälki muuttui kengännumeroissa pienemmäksi), tekijältä tekopaikalle jäänyt veitsi (josta saatu asiantuntijalausunto puuttui esitutkinta-aineistosta), sängystä löytyneestä kuusenklapista tuntemattoman miehen DNA-tunniste (päällekkäin tuntemattoman miehen ja uhrin DNA:ta), lasinpaloja (joiden lentosuunta muuttui tutkinnassa 180 astetta), hätäkeskuksen ääninauha (jota äänitutkimuksessa leikattiin, muokattiin ja manipuloitiin useita kertoja aina taktisentutkinnan haluamaan suuntaan), ”vieraat kuitunäytteet” uhrin ja Auerin vaatteissa sekä verhoissa, uhrin vammat kahdella eri aseella tehtynä (kasvoihin vammoja tehnyttä asetta ei koskaan löydetty), Anneli Aurin hengenvaarallinen vamma jne. Lisäksi mm. Annelin havainnot tekijästä (ei tutkinnan aikana muuttunut) sekä Amandan näköhavainto ovenlasista poistuneesta tekijästä (Amandaa on yritetty saada muuttamaan kertomustaan, mutta hän ei ole sitä muuttanut) kertovat minulle yksityiskohtiin tarkemmin menemättä sen tosiasian, että Anneli Auer ei käytännössä ole voinut surmata miestään. Asia on ollut monimutkainen ja siinä on paljon tulkinnanvaraa, mutta ei niin paljon, ettenkö voisi olla ko. päätelmästäni täysin varma. Samaa mieltä kanssani ovat jutun taktinen päätutkija Kare Koskinen ja tekninen tutkija Matti Mäkinen. Me kaikki olemme sitä mieltä, että taloon tuli ulkopuolinen henkilö, joka surmasi Jukka S. Lahden ja jota ei ole vielä tavoitettu. Tätä ajattelua tuki myös teosta ja tekijästä ansiokkaan profiloinnin tehnyt Helinä Häkkänen-Nyholm (työsuhdetta KRP:ssa ei jatkettu?). Samoin Anneli Aueria kävi parin päivän ajan puhuttamassa mm. Eveliinan surman ratkaissut KRP:n Markku Tuominen, joka ei kertomansa mukaan nähnyt Anneli Auerissa tekijää."

Vierailija
180/774 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa YouTubesta se video, joka kuvattu sairaalassa.  Auerilta tulee puhetta kuin Runebergilta. Ainoastaan kohta, jossa polisii kysyy " asunnossa paloivat valot. Kuka sytytti" Silloin AA hiljenee sekunnuksi ja voi melkein kuulla, kun hän manaa mielessään" unohdiks mää valot pääl".  Akkahan horisi kokoajan, kuinka kämpässä oli pimeää.  Ja lopuksi muija toteaa vain, että"käykööt lapset tän lukukauden loppuun vanhassa koulussa, sitten myydään tää talo ja muutetaan Turkuun".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi