Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Lokakuun päivänsäteet vk7~~~~

11.02.2008 |

uutta viikkoa pukkaa......=)

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon on kyllä jo odottajia tässä lokakuun pinossa ja taas yksi ilmottautuisi mukaan joukkoon :) tosin ei uskalla vielä kovinkaan hehkuttaa..

Onnea kaikille plussanneille ja suurimmat pahoitteluni ja halaukset Gicellelle! :´(

ON: Pari kuukautta sitten plussasin ja viikon kuluttua meni kesken.. :( että hieman varovaisin mielin tässä mennään. juuri niinku joku edellä jo kirjoittelikin jotain että odottaa vaan että viikot kuluisi ja asukki pysyisi matkassa mukana.. sitte kun oikeesti kuulee sydämen sykkeet ja joku todistaa että siellä todella on elämää sitten tässä vasta ehkä uskaltaa oikeasti ajatella että on raskaana.. varsinkaan kun tässä ei juurikaan mitään oireita ole. viikkojakaan ei kyllä ole vasta kun 4+3 eli ei juurikaan mitään. kaks kertaa olen testannut ja plussaa näytti.. ajattelin ehkä vielä tiistaina testailla jospa se näkyisi vaikka vahvempana.

vitsi mulla kyllä on mielessä kokoajan että tapahtuukohan siellä masussa mitään ja kokoajan ravaa vessassa tarkistamassa ettei vaan menkat ole alkanu..

miten te muut pystytte olla " normaalisti" ku mulla ainakin tuntuu että päivät ei mee eteenpäin ollenkaaan.. ja jos vasta viikolla 10 saa varmuuden että masussa kaikki onhyvin.. tai että siellä oikeesti on elämää. miten ihmeessä sitä pystyy elelemään siihen asti ja varsinkin kun ei oikein kellekkään vielä viitsi asiasta puhua..??? kaiken kukkuraksi olisi viikonloppuna työpaikan virkistäytymisretki ja mitä ihmettä keksin alkoholittomuuteeni??

Vierailija
142/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vähän epäselvästi kirjoittelin, siis pari kuukautta sitten plussasin ja meni kesken .. ja nyt plussasin uudestaan ystävänpäivänä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityin ryhmään, mikäli sain sen oikein tehtyä. :)

Vielä olisi jäljellä yksi yövuoro, kaksi jo takana. Yllättävän hyvin ovat yöt menneet, alkuyöstä sekä aamulla joskus siinä 07 aikaan väsyttää aika paljon. Viime yönä sain makoilla sohvalla ruhtinaalliset kaksi tuntia, yksikään potilas ei kelloa soittanut. Ihanaa!

Huomenna varaan ultran, koetan saada ajan tiistaiksi tai keskiviikoksi, hieman jännittää mitä tuleman pitää..

Nanna 7+0

Vierailija
144/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä ollut taustalla, ainakin tähän asti.. Taustani ovat hyvin samantyyppiset kuin emMiina84:llä, jonka vuoksi innoistuin jo näin varhain ilmoittautumaan. Eli ikää myös minulla tänä vuonna 24 (puoliskolla 26), kaksi kuukautta sitten raskaus, joka päättyi keskenmenoon viikoilla 4+5. Ystävänpäivänä testailin ja sain ihanan yllärin. Nyt tosin meneillään mulla vasta rv 4+1, joten erittäin jännittyneenä ja varovaisella mielellä vielä ilmoittaudun valtavaan joukkoonne.

Giselle: Olen todella pahoillani puolestasi. Itse km:n kokeneena tiedän, kuinka kamala kokemuksesi on! Auttavia sanoja vain on niin vaikea löytää. Lämpimiä ajatuksia sinulle kuitenkin lähetän.

Vierailija
145/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin liittymässä yhoo listalle,mikäeli osasin oikeen täytää. Tänään on ollu hyvä olo kaikin puolin: kävin salilla ja olen siivonnut koko kämpän. Energiaa tuntuu nyt olevan.

Sitä kans miettii koko ajan et onko masussa ketään, ei oikeen osaa vielä sisästää asiaa, ehkä sitten kun näkee sydämmen sykkeet ultrassa! Menen 27.2, viikkoja tuolloin 7+3.

Marlene78 rv 6+0

Vierailija
146/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äsken niin tohkeissani samankaltaisesta " taustatarinasta" ja herkistyneenä Gisellen kokemuksesta, että unohdin vastata noihin sun mietteisiisi.

Mulla on kanssa samanlainen tunne, etten oikein uskaltaisi vielä luottaa masuasukin lopullisuuteen. Itse olen menossa varhaisvaiheen uä:n kuun viimeisinä päivinä tai heti alkukuusta. Gynekologini kanssa siitä sovimme huomenna. Mun on pakko päästä tarkistamaan tilanne, että voin hetkeksi rauhoittua.

Itse olen puhunut asiasta jo lähimmille ystävilleni ja äidille, jotka tukivat minua keskenmenoni jälkeen. Ajattelin, että on parempi, että lähimpäni ovat ajantasalla, etenkin sen ikävimmän vaihtoehdon kohdalle sattuessa.. olen siihen kokoajan varautunut. Vatsaa nipistelee ja wc.n mennessä on aina mielessä, mitä jos tämä olikin nyt tässä. Pitänee vain kai luottaa, niin kai masuasukilla olisi sitten psyyken puolesta suotuisampaa. Mutta se on vain niin vaikeaa...

Nykyäänhän on saatavan mm. alkoholitonta siideriä samanlaisissa pulloissa kuin normaali. En ole sen paremmin tutustunut niihin, mutta olisiko sellaisesta ratkaisuksi viikonlopulle? Toisaalta, se on myös tosi helposti jäljitettävissä. Myös peitetarina lääkekuurilla olosta lienee melko perinteinen, mutta toisaalta myös todennäköisesti se voisi pitää myös paikkansa.

Pipariina 4+1 (varovaisena ja toivoa täynnä)

Vierailija
147/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille,

Täällä olisi yksi iloinen odottaja, joka heti kärkeen kertoo olevansa ihan pihalla keskustelupalstalle kirjoittelusta. Uskomatonta, mutta totta. Laitoin jo ihan väärään paikkaan esittelyni, osaako joku kiltti siirtää sen sinne oikeaan pinoon. Kiitos!

Toivottavasti tämä viesti nyt menee oikein.

Tässä kuitenkin tietoa itsestäni. Eli ensimmäistä odottelen ja häät tulossa tänä keväänä. Siinä mielessä vauva oli yllätys, että tärppäs heti ekalla yrittämällä. Ei osattu unelmoidakaan, että näinkin nopeesti vois onnistua, joten nyt sitten on pitänyt soittaa hääpukuompelijalle yms. että mitat saattaa muuttua. Mutta iloista tämä vaan on!

On ollut kiva lueskella teidän juttujanne ja vihdoin uskaltaudun mukaan juttusille. Oireita ei ole vielä yhtään, mikä välillä horjuttaa omaa uskoa raskaudesta. Mutta ehkäpä olotilasta pitää nauttia.

Mukavaa sunnuntaita kaikille ja sorry jos tääkin menee väärään paikkaan, yritän opiskella ;)

Liinu, 5+3

Vierailija
148/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauska sattuma kuinka samassa jamassa ollaankaan! :)

olisi kyllä ihanaa päästä myös varmistamaan että kaikki masussa olisi hyvin.. mutta olenkohan vähän outo kun en oikein ymmärrä kun puhutte omasta gynegologistanne..?? :/ eli oletko aina käyny sitte yksityisellä? minä kun olen aina käynyt tuolla terkkulassa kun on tarvis ollut ja muutettukkin muutaman kerran niin on aina vaihtunut tuo paikkakin, ettei silleesti ole tullut tutuksi kukaan tietty lääkärikään. että en sitte oikein tiedä mihin sitä pitäisi mennä..?

Niin sanoit loppukuusta meneväsi ultraan, niinkö se oli? tuliko sulla testiin heti tumma viiva? itselläni kahteen testiin haalea mutta ihan näkyvä viiva, siis ei läheskään niin tumma kuin kontrolli viiva.. mutta ei tässä menkatkaan ole alkanut.. :)

ompa kyllä kiva kun ollaan niin samassa tilanteessa ja vaiheessa :) toivottavasti nyt kaikki etenisi hyvin! ja loppuun asti!

ilmoittelehan kuulumisia! :)

Vierailija
149/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eli kävin ennen opiskeluaikoja (17-18v.) yksityisellä puolella hakemassa pillerit ja papassa (äiti oli aina käynyt yksityisellä ja " vei" silloin minutkin) opiskeluaikoina toisella paikkakunnalla kävin terkkarissa ja nyt sitten keskenmenon jälkeen kävin yksityisellä, jolloin " muodostimme" hoitosuhteen ja suunnittelimme, kuinka edetään. Puhuttiin silloin jo, koska olisimme päässeet lapsettomuusjuttuihin. Yrityskuukausia meille tuli kaikkiaan 8 (tällä haavaa). Alkoi jo hieman syödä naista.. Tosi ihana lääkäri. Tosin ei ihan halpaa hupia (täälläpäin oli noin 140e). Tulihan keskenmenon jälkeen tsekattua, että kaikki oli taas kunnossa. Millä viikoilla/päivillä sä sait km:n?

Huomenna mulla on lääkärin kanssa soittoaika, jolloin hän määrittelee ton varhaisraskaudenultran ajankohdan. Veikkaisin itse, että menee joko viikon 9 loppuun tai viikolle 10. Ajanvarauksesta tosin sain kuulla, että lääkärini ei ole paikalla viikolla 10:( Huomenna selviää!

Mä käytin clearbluen digitaalista testiä. Rehellisyyden nimissä olen testannut neljän päivän aikana kolme kertaa, koska olen aika epäuskoinen ja pelokas.. jouluisista kokemuksista kun ei vielä niin kauaa ole. Clearbluen digitaalinen testi markkinoi itseään, että voi testata 3 päivää ennen kuukautisten alkua. Itse testasin kaksi päivää ennen ja heti näytti plussaa. (aikaisemmin on näyttänyt negaa, kun en oo ollut raskaana). Digitaalisesta testistä kun poistaa tikun, niin jää " testiliuska" . Siinä ollut selvät viivat. Viimeisellä testauksella toinen viiva jo " huomattavasti" paksumpi, liekö sitten ihan sattumaa. En tiedä onko niillä viivoilla siinä testissä mitään merkitystä, kun kerran ohjeen mukaan tulkitaan vain siitä digitaaliselta näytöltä. Joskus luin vauvakuumepuolelta, että clearbluet ois huonoja? Tiedä häntä? Näyttivät edellisen raskauden ja nyt tän... Katsotaan vain kuinka nyt käypi. Mulla menkat vasta yhden päivän myöhässä, mikä lisää perhosia vatsaan.

Kannattaa miettiä sitä varhasta ultraa, jos se tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta. Yksityisellä puolella saa varmasti luotua hyvän asiakas-lääkärisuhteen, vaikka ei olisikaan ennen käynyt. Meillä mies vähän aluksi protestoi kuluja, mutta on jo tullut järkiinsä:)

Hyvät illanjatkot emMiinalle ja muille!!

Pipariina84, edelleen vasta 4+1 (iik!)

Vierailija
150/156 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vielä halunnut kiittää osanotoista ja tuesta, eli kiitos niistä kaikista! Nyt poistun takavasemmalle suremaan ja hakemaan voimaa uuteen yritykseen. Oikein ihanaa ja onnellista odotusta teille kaikille, toivon sydämmestäni, että teillä muilla menee kaikki hyvin!!!!

151/156 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surku ja haleja kovasti!!!

Mulla kävi niin, että kun toinen keskenmeno tuli (varhasessa vaiheessa) niin tilasin yksityiselle gynelle ajan ja aika meni useemmanviikonpäähän.Mutta kun menin gynelle sain kuulla olevani raskaana viikolla 7 ja sikiö oli oikeassa paikassa olin tullut samantien uudestaan raskaaksi kun keskenmeno toinen tuli!!

Niin meidän esikoinen sai alkunsa:).

Gyne ei osannut sanoa oliko keskenmenot olleet tuulimunia vai jotain muuta mutta sen sano, että ihmeen nopeesti olin tullut raskaaksi aina (2 kertaa siis)kun olin e-pilleireitä syönyt useemman vuoden ja sit lopettanut.Ensimmäinen joka sano suoraan, että elimistö yleensä hylkii vuoden verran raskautumista e-pillereiden jälkeen, että kestää kauan ennenkun elimistö toimii taas normaalisti.Se helpotti tietoa että on voinut johtua e-pillereistä, että elimistö hylki vielä raskautta se pitääkö se paikkaa en tiedä,mutta toinen lapsi sai alkunsa nopeesti ja kaikki meni hyvin ja nyt kolmas sai alkunsa helposti mutta ei sitä uskalla vielä toivoa tai ajatella olevansa raskaana ennenkun viikkoja on kunnolla tai eka ultrassa käyty.

Aina ne keskenmenot mietityttää ja se ettei uskalla kellekään kertoa vielä kun ajattelee niin että kun menee kertoon niin ei käy hyvin:(.

minä toivon, että sinäkin tulet heti raskaaksi uudestaan!!Itsestä se tuntu uskomattomalta kahden keskenmenon jälkeen ja varsinkin kun ensimmäist' ä lasta yritti niin alkoi tuntua jo toivottomalta:(( mutta niin vaan uskomattomasti kävi, että kolmas kerta toden sanoi.

äiti@82

Vierailija
152/156 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, kyllähän tollanen aina vähän kannustaa! Meilläkin ekan yrittäminen menossa ja nämä 2 km:ää pistää kieltämättä miettimään..mutta toivottavasti se on meilläkin niin, että kolmas kerta toden sanoo ja että se kolmas kerta tuli mahdollisimman pian! Raskaaksi tulon odottaminenkin on todella rankkaa ja nyt varmaan vielä vaikeampaa, mutta viimeksi sain itseni hyvin psyykattua, etten liikaa hermoillut ja niinhän se onnistu. Edellinen km oli mulla viime syyskuussa! Nyt haen muitten vastaavia kokemuksia tuolla " Keskenmeno" palstalla, katotaan kuulenko sieltäkin kannustavia kokemuksia...liikaa ei tietty uskalla toivoa...

Toivon, että sinulla menee kaikki hyvin äiti@82 sekä muillakin!!

153/156 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyvä, että puhut/kirjoitat asiasta se helpottaa ja pitää puhua moneen kertaan ja vertaistuki auttaa kummasti kun tietää ettei ole yksin asian kanssa ja että on muitakin jotka kokeneet saman:(.

Älä luovu toivosta mutta käsittele keskenmenot se helpottaa kummasti ja sitä vähempi niitä myöhemmin muréhtii!

Äiti@82

Vierailija
154/156 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein vielä tänään varmistustestin ja nyt tuli jo ihan kunnon viivat apteekin omaan testiin. :)

niiin kysyit siitä km:sta, mulla meni myös kesken aika samoihin aikoihin kun sulla, viikkoja oli vaivaiset 4+6. tänään mulla tulee täyteen 4+5, että hieman jännittää alkaako ne menkat taas kohta niinku viime kerrallakin.. jotenkin on niin epätodellinen olo..

täytyy yrittää olla ajattelematta koko asiaa ni ei niin jännittäis, mut ei sille voi minkään että yölläkin kun herää ni heti ensimmäisenä on mielessä että eihän menkat oo alkanu! :D

no joo, nyt täytyy varmaan alkaa pukemaan ja suunnittelemaan töihin lähtöä!

Mukavaa päivän jatkoa!

Vierailija
155/156 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lokakuinen ilmoittautuu varovasti mukaan... Uutta ja outoa vielä. Oireet on onneksi lähinnä rajoittuneet mahan nipistelyihin ja selkäkipuun... A-virus (?) tosin nosti lämmöt aika korkealle, yhä 37,5...

Ilmeisesti rv 6+3

Vierailija
156/156 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lokakuinen ilmoittautuu varovasti mukaan... Uutta ja outoa vielä. Oireet on onneksi lähinnä rajoittuneet mahan nipistelyihin ja selkäkipuun... A-virus (?) tosin nosti lämmöt aika korkealle, yhä 37,5...

Ilmeisesti rv 6+3