Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Lokakuun päivänsäteet vk7~~~~

11.02.2008 |

uutta viikkoa pukkaa......=)

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulta ja suuret pahoittelut menetyksestä tinttanalle lohtu halien kera!

Hipolle jaksamisia ensiviikkoon ymmärrän kyllä että huolestuttaa mutta uskon, että suotta murehdit noilla viikoilla ei ultrassa viä paljon muuta pitäis edes näkyä joten eiköhän siellä ens viikolla sydän/ sydämet pompi :) voimia sinne asti <3

Itse meen ultraan vasta 7+6 koska lääkäri sanoi että vasta rvkolla 8 näkyy varmuudella syke, joten sinne asti täytyy kärvistellä ;)

onnea uusille plussanneille:) taitaa olla ympäri suomen sairaaloissa lokakuussa ruuhkaa kun meitä on jo näin paljon=) ihana juttu!!

on: niin mä en kestä..mulla on tämä mahan turvotus jotain sanoin kuvaamatonta..aina kun syön niin maha kuin olis viidennellä kuulla jo raskaana..en pysty kohta pitään enään farkkuja ja muita normaali housuja kun ahdistaa ja viikkoja kasassa vasta 6+1 eli seitsemännellä rv;llä vasta kauhistuttaa nyt jo et mimmonen valaskala sitä on sitte syksyllä;) en muista et esikoisesta olis maha näin paljoa turvonnu heti alussa..onko muilla samaa ongelmaa?

mä oon alkanu paleleen päivisin ihan älyttömästi mut rinnat ei oo enään niin kipeät mitä oli alussa..väsymys tosin ei ole kadonnut mihinkään=)

terkuin misa ja maha rv 6+1

Vierailija
82/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Et toudellakaan ole ainoa. Mulla on kolmas raskaus ja saan enää juurijajuuri mahan sullottua isoimpiin housuihini :(. Mulle on ykkösestä alkaen putkahtanut rasittava turvotusmaha ihan jo alkumetreillä, mutta tosiaan jatkoraskauksissa ehkä vieläkin näkyvämpi kuin ekassa. Jossain vaiheessa homma sitten tasaantui viimeksi, tosin siinä meni jo viikkoja ja viikkoja. Tosin, mulla on normaalistikin pömppömakkara ja turvotusta aina ennen menkkoja, enkä ole kovin pitkä (=kai se näkyy kaikki selvimmin :-)). Noloahan se kyllä, ja tympii kuin toisilla ei mahaa näy ennekuin vk 20 ja musta näkee jo nyt! Kakkosesta maha oli muuten loppureissusta asiallisen kokoinen, mentiin jo yliaikaa ku ihmiset veikkaili jotain 7-8kk.

Palelusta: Mulla on ihan käsittämättömät vaihdevuosioireet. Illalla palalen melkein horkassa, sitten herään jossain vaiheessa kun kylven hikilammikossa. Aivan karseeta. Samaa on ollut vissiin kun imetti, ja ehkä vähän loppuraskaudessa, mutta ei kyllä alkupuolella. Kuulemma korkeat keltarauhashormonitasot, sanoi neuvolantäti. Kävin eilettäin kun meillä ei tuo LA ole ihan kartalla. Ma sitten lääkärillä tarkempi ultra, mutta eilisen perusteella ollaan selvästi vielä jossain alkumetreillä, ehkä 5 viikkoa kasassa. Ei vielä tietoakaan sykkeestä tms, mutta kyllä siellä jokin asukki selvästi oli - sen pohjalta en minäkään suosittele ihan varhaisvarhais ultraa (ainakaan maksullista), kyllä se tumtum on oikeasti asia minkä haluaisi kuulla :). Meidän neuvolassa on siis oma ultra.

Voikissa ja salamatkusta, arv 5vk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos blacka tiedosta. Eiköhän se isäntä sitten tule mukaan. Hän on niin kovin innoissaan tulossa, mutta ajattelin itse ettei siksi tarvitse pois olla töistä. Mutta mukavaa silti, että haluaa olla mukana.

Hipolle toivotan paljon onnea matkaan, että molemmat sydämet siellä sykkisi ja kaikki olis hyvin. Voin kyllä kuvitella, miltä aluks tuntuu, kun saa kuulla, että olis kaksoset tulossa, mut moni on kolmosistakin selvinny:) Itsekin ollaan miehen kanssa mietitty, että kuinka siitä voi selvitä. Hänen suvussaan kun noita kaksosia on aika paljon syntynyt. Kattelin tuolta esittelypinosta, että ollaan varmaan samalla synnärillä suurinpiirtein samoihin aikoihin, jos kaikki hyvin menee. Toivottavasti näen sut siellä kahden pienokaisen kanssa. Tsemppiä:)

Tuli vielä mieleen, kun täällä ollaan paljon puhuttu varhaisultrasta ja sykkeen kuulumisesta.. Niin että millonkas on sellainen neuvolakerta, että niitä sydänääniä kuunnellaan? Tai milloin on eka ultra, että näkee siellä ihan oikeasti olevan jonkun? (jos ei aio mennä yksityiselle) Kaikenlaisia huolia tulee mieleen, kun lukee muiden juttuja ja olisi mukava tietää, milloin saan varmuuden siitä, että kaikki on hyvin...

Erica 5+6

Vierailija
84/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sydänääniä " yritetään kuunnella" mielestäni aikaisintaan 8 viikolla. Aina ne kuunnellaan kuitenkin ensimmäisellä lääkärikäynnillä, jonne ajan saa ekan neuvolakäynnin yhteydessä (ensimmäinen neuvolakäynti vk 10 mennessä).

Keskenmenoriski on suurin raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, joten np-ultran jälkeen (joka tehdään viikoilla 11-13+6) voi jo hieman vapaammin tuulettaa. Moni myös siksi pitää tuota 12 vkoa kertomisen rajana. Toinen ultra, eli rakenneultra (viikoilla 19-20), tutkii nimensä mukaan sikiön rakennetta, että kaikki on niillä paikoillaan kuin kuuluisi.

Rouvaii

Vierailija
85/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti useimmilla naisilla on koko raskauden ajan huoli vauvan voinnista. Kun itse alkaa tuntea liikkeitä, huolta on helpompi pitää aisoissa, mikäli liikkeitä tuntuu hyvin ja säännöllisesti. Itselläni tuli alkuraskautta jopa pahempi huoli vauvan hyvinvoinnista aivan raskauden lopussa, kun tilaa oli vähän ja poika hiljeni vatsassa. Olin tottunut voimakkaaseen rummutukseen ennen sitä...

Vierailija
86/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaina testasin erittäin herkällä plussan, ja eilen ihan markettitestillä. =D

tämä on IVF-alkuinen raskaus, ja alkioiden siirto oli 1.2. eli toissaviikon perjantaina.

olen aika hermona raskauden jatkumisesta, kun takana on 4 keskenmenoa, ja ollaan me kaksi ihanaa poikaakin (3,5v ja 1v.) saatu.

maanantaina soitan klinikalle, ja luultavasti saan ajan ultraan noin 3 viikon päähän. jonnekin rv7 tienoille.

ehkä sen jälkeen on hieman luottavaisempi olo.. ja nähdäänpä sitten, onko kyydissä yksi vai kaksi yrittäjää (vai yhtään..).

en osaa sanoa, että onko tänään rv3+6 jos otetaan siirrosta, vai 4+1 jos otetaan hedelmöittymisestä.. mutta sanotaanpa, että 4+0, niin korjaillaan sitten ultran jälkeen.

joku kyseli kunnallisista ultrista.

meillä täällä saa vaan jomman kumman, joko rakenneultran n.rv20 tai niskapoimun rv12 paikkeille. lisäksi neuvolassa on ultra, jokseenkin huono kyllä. sillä voi katsella vaikka joka kerta.

kovinkaan monella paikkakunnalla ei neuvolassa ole ultraa tarjolla.

onkos täällä ihan lista esittelyineen, vai rakennellaanko sellaista sitten vähän myöhemmin, kun vähän selkenee ketkä jää kirjoittelemaan suht säännöllisesti?

-ennis- ja salamatkustaja(t?) 4+0

Vierailija
87/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttanalle todella paljon voima haleja!

Täällä on huono olo hiukka helpottanu, ei enää aivan maata kaatavaa aamusta iltaan. Nyt tulee enemmänkin aaltoina. =) Väsymystäkin on, mutta ei ainakaan vielä samassa mittakaavassa kuin esikon kanssa, nyt jopa pysyn hereillä.

Töissä en haluais vielä paljastaa pariin kuukauteen, voi kyllä olla vaikeaa, ku mullaki toi vatsa jo turvonnu ihan kivasti. Parille läheisimmälle työkaverille kerroin, että heistä saan taustatukea satuilemaan, jos joudunki yllättäen syöksymään kaulailemaan pönttöä. =)

Vatsatauti oireet sitten meni ohitte, mutta nyt on sitten flunssa onnistunu yllättään. Saa nyt nähä selviänkö pelkällä niiskuttelulla ja lievällä kurkun karheudella, ainakaan vielä ei ole pahempaa.

Painosta vielä, että nyt mulla on lähtöpaino about 6 kiloa matalampi kuin esikossa, pääsin sitte kaverilla puntarille. =) Mulla on viimesen 9 kuukauden ajan ihan itekseen pudonnu paino, kaippa sitä on sitten saanut liikuttua taas enemmän kuin esikon ollessa ihan pieni. Nyt ku sen kans on niin helppo lähtä ulos vaikka metsään tutkimusmatkalle jne. Ja seki et pyörä on mun kulkuväline ja silläkään en osaa ajaa ku yhellä tapaa ja se on täysillä. =) Vaikka kuinka koittas ajaa rauhallisesti, nii het ku ajatus karkaa muualle huomaa, et taas vedetään aivan älytöntä vauhtia.

Hipsu rv 5+jotain (ehkäpä)

Nii sen neuvolan sain sit 17.3.

Vierailija
88/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, Hippo, toivotaan, että kaikki menee hyvin, ja molemmat alkiot on kunnossa. Eikös muuten joskus voi käydä niinkin, että toinen tulee ihan itestään pois? Mutta älkää muhun luottako, muistelisin vaan joskus hämärästi kuulleeni/llukeneeni jostain epämääräisestä lähteestä :D Ja ei kai se kovin yleistä oo. Kaksoset olis varmasti tosi rankka hoitaa, mutta kaipa siitäkin selviää :)

Useampikin on kyselly esittelystä, se löytyy oman otsikon alta sydämillä merkattuna, voi olla välillä kyllä tippunu toiselle sivullekin. Päivittelen sitä aina välillä, kun ilmoittautuneita kertyy. Toki muutkin saa päivittää, aika hommahan se on, kun meitä on näin monta!!! Mutta päivittelen aina, kun jaksan.

Olipa kiva kuulla, että rv 8:lla jo kuunnellaan sydäntä neuvolassa. Mullahan on siis ens viikolla aika, ja sillon vko 8 menossa. Mulla on siis eka raskaus, niin kaikki on ihan uutta :o) Täälläkään ei saa ku yhen ultran, joko vko 13 tai joskus 20 paikkeilla. En sit tiiä, kumpi kannattais...?

- bee rv 6+4 -

Vierailija
89/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni-Maija ja AngelEye...mennään aika samoissa! Mä testasin eilen haalean mutta selkeän plussan!

On aika jättiläispino jo täällä!

Nyt täytyy rientää saunomaan! täytyy kirjoitella lisää paremmalla ajalla!

Äiti1983 rv 4

Vierailija
90/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas erikoista, että jossain saa vain yhden ja jossain kaksi ultraa. Etkös bee83 ole jostain Tampereen suunnalta, kun tuolta urkin, että TAYSissa synnytät? Itse olen viimeksi ollut raskaana noin viisi vuotta sitten ja silloin pääsin kyllä molempiin ultriin, onko tilanne jotenkin muuttunut siis? Todella kurjaa, jos tällaisissa asioissa säästetään :/

Omaan napaan ei mitään uutta, paha olo ja väsymys senkuin jatkuu. Ystävä pyysi viikon päästä juhlimaan syntymäpäiviään, millähän sitä kieltäytyisi tai selittäisi juomattomuuttaan, kun en haluaisi vielä näin aikaisin kaikille paljastaa? Kaipa sitä saa johonkin flunssaan vedota :) Äsken iski kauhea siivous-vimma, jotain hyödyllistäkin sain siis aikaiseksi, kun tuntuu, että olen viime päivät vain maannut ja valittanut huonoa oloani :D

lillian33, Tirppa 6+4

Vierailija
91/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv6+3 ja kun lukee, että joku on rv4 se tuntuu niin kaukaiselta, vaikka juurihan sitä itsekin vasta äsken plussasi.. :)

Mulla on niin huono olo, että jos olisin töissä niin olisin nyt saikulla. En pysty syömään, sen myötä on niin heikko olo että tänään olen pitkin päivää maannut vain sohvalla ja sängyllä. En ole juuri nyt kovin aktiivisesti kyennyt ulkoilemaankaan esikoisen kanssa.. mutta eiköhän tässä jokunen viikko vielä selvitä, jos tämä menisi yhtä pian ohi kuin viimeksi.

Tänään saldona pari lihapullaa ja spagettia, jotka meinasi nekin tulla ulos. Nytkin tekisi mieli oksentaa, vaikken ole mitään syönytkään.. tai söinhän mä pari tuntia sitten kaksi paahtoleipää margariinilla. Oksettaa, oksettaa, oksettaa.. suihkuun pitäisi mennä, täytyy istua sielläkin kun ei jaksa seistä. Väsyttää ja tämä lähtee aika pian nukkumaan..

Vierailija
92/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille...

Ihanaa lukea miten paljon täällä on jo lokakuisia.Tosi paljon onnea jokaiselle odottajalle ja turvallista 9 kk matkaa.

Itse olen testannut kanssa tänään...tai okei tunnustetaan jo luvattomasti tiistaina plussan...tämä on siis ivf-raskaus ja kaksi alkiota on otettu matkaan 1.2 aivan kuten Ennikselläkin.

Meillä on ennestään yksi 1,5 vuotias poika ja sitä ennen yksi luomuplussa, joka meni kesken sekä yksi ivf plussa, joka myös kesken, joten varovaisen toivekkaana täälläkin ollaan ja iloitaan jokaisesta uudesta " selvitystä" päivästä.

Malttamattomana täällä jo odottelen kuvottavaa oloa ja kamalaa väsymystä...heh,heh...ainakin silloin tietää ja uskoo olevansa oikeasti raskaana. Eka kontrolli ultra on joskus kolmen viikon päästä ja sillloin näkee kyytiläisen tai -set.

Ihanaa...

Kakilu + Luru ja Mökö...oisko tasan 4+0

Vierailija
93/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja mukavaa Ystävänpäivää! Uskaltauduin minäkin tänne.. viime pe. 08.02. kp 26/26 eka plussa, wau mikä tunne!! Täällä Saksassa käydään kanssa omalla gynellä koko raskauden ajan. Mä kävin sit jo maanantaina verikokeessa ja sama + tulos :-)) Eli 4+3, rv 5 siis menossa ja LA riippuen laskurista 18.-21.10. Huomenna halusi jo gyne " tavata" , kai aikaisemman km:n takia näin aikaisin. No saapahan vahvistuksen, että siellä kanssa jotain on ja oikessa paikassa. Kyllä jännittää...

Oireina ollu jo hieman pahaa oloa, vatsan pistelyä ja rinnat kipeyty eilen, ja kai hieman väsymystä, mutta ainakin kylmä ollut jo aika kauan (inhottavaa).

Osanottoni niille, jotka ovat tässä ketjussa km:n joutuneet kokemaan!!

Mukavaa odotusta kaikille ja lokakuisia tuulia!!

Vierailija
94/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri, kun kävin suihkussa niin ajattelin samalla, että tämä vaihe on todellakin pahempi kuin synnyttäminenkään! Synnyttäessäkin sentään loppuun asti pystyi kävelemään ja supistusten välissä oli välillä edes se 30 sekuntia normaalia oloa. Mutta tämä pahoinvointi, ei jaksa liikkua, oksettaa, heikottaa, särkee joka paikkaa.. aagh..

Viimeksi olo oli loistava kun pahoinvointi hellitti, toivottavasti tällä kertaakin olisi..

Vierailija
95/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ekaksi Gicelle: kiva etta muitakin ulkomammoja taalla :) Me ollaan usassa. Ootteko komennuksella vai pysyvasti? Me ollaan viela ainakin vuosi taalla, ehka kaksi.

Sitten oma napa ;) Tanaan kerrottiin lahisuvulle ja parhaille kavereille. En tieda oliko ihan tyhmaa nain aikaisin kertoa, mutta ei jaksanut pitaa enaa salaisuutena :)

Mulla on viela ainakin hyva olo, ei ole edes ollut kovin paljon etomista (sen ma oksennustaudin jalkeen) ja sen takia pitikin testata uus testi kun oli tuolla kaapissa, etta onhan varmasti viela plussa :D No, olihan se ja vahvempi viela. Mahaa iltaisin kiristelee kovasti ja tuntuu etta jo nyt ei jaksaisi imuroida kun selkaan ottaa! :O Kauhistus... Pinna on kireella lasten kanssa ja meinas jarki lahtea kun oltiin pihalla ja oli niin kamala rapakeli, koiran kakkoja ja liian pienia kurahousuja ja silmille menevia pipoja, argh! :D

Nyt jotenkin nauttii tasta olosta kun ei ole viela mahaa (jos ei turvotus-pompotusta lasketa) ja ei ole paha olo. Tiedan etta se sielta iskee sitten parin viikon paasta ja sitten sita miettii etta hullu kun tahan vapaaehtoisesti ryhtyi :D Ruokaa ei kovin tee mieli nytkaan, tekisi mieli vaan napostella jotan pienta. Eika tee mieli laittaa ruokaa kylla ollenkaan, eilen kylla etoi kun yritin paistaa jauhelihaa. Taytyisi jo yrittaa pitaa ruokapaivakirjaa, kun joudun kuitenkin sokeridietille. Ja on jo huono omatunto suklaasta minka soin eilen kun mies toi ystavanpaivalahjaksi. Sitten yksi ei niin mukava raskausoire tai jokin, ihan hirveat ilmavaivat :/ Jospa ne loppuis pian.

Ihanaa taas suunnitella vauvajuttuja ja nimia yms!!!!!

T:Moonagirl rv 4

p.s. voitaisko tehda joka paivalle oma pino, kun nama viikkopinot on niin isoja etta menee ikuisuus selata niita? Ja meita on kuitenkin aika paljon :)

Pitaisi soitella gynen aikaakin, taallakin kaydaan aina laakarilla. Onneksi mun gynen synnytyssairaala oli tuo mihin haluan, tuossa lahella. Se on uusi ja hieno :)

Vierailija
96/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sulle Moonagirl plussasta!!! Tosi ihana, että sieltä se tuli sinullekin :).

Vielä on täällä viikot hakusessa, mutta tuskin missään kovin pitkällä mennään. Maanantaina olen sitten aavistuksen viisaampi aiheesta!

Vierailija
97/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet on hävinny multa lähes kokonaan... mitäs tämä nyt sitten on? Pitäiskö huolestua. Ens viikolla olis eka neuvola ja eka ultra ilmeisesti rv10-13. Ei millään jaksain odottaa et pääsis kurkaamaan onko kaikki hyvin. Nyt menossa rv6+5.

Thilia-Thalia

Vierailija
98/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon ollu ahkera tänä aamuna. Heränny jo ennen kahdeksaa ja vetäny hikitreenit, laittanut keskimmäisen kouluun (esikko kipeenä) ja hoidellu pikkuneidin aamutoimet. Ei oikein uni tullu, kun jännittää kovasti tänään mennä töihin. Onhan tässä jo kymmenen kuukautta vierähtänyt että ei oo tarvinnu koko asiaa edes ajatella.

Thilia-Thalia: Miulla kanssa ei oo enää mitään mainittavia oireita, mutta en olis kovin huolissani tuosta. On nimittäin ainakin miulla kaikissa raskauksissa hävinneet jossain vaiheessa, ja kaikki ollut kuitenkin hyvin. :)

(.) Jee, oon saanu jo 3 kiloa pois painosta. Vähän hienoa. Ei ois enää kun n. 17 kiloa jälellä. :D Eiköhän sitä tässä pikkuhiljaa nekin tuosta katoa.

AE ja pesue + masukki 4+5

Vierailija
99/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän meidän perustaa vaikka tuonne Yahooseen sellanen oma group, meille lokakuisille? Mie voisin sen väsätä jos on kiinnostusta moiseen?

AE + masukki 4+5

Vierailija
100/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyselinkin, mutta silloin ei kukaan vielä innostunut. Itsellä ei ole aikaa käydä perustamaan, kun en ole aiemmin koittanut, niin vois mennä vähän aikaa ihmetellessä. Mutta mukaan tulen ehdottomasti.

marja08 rv 7+2