Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Lokakuun päivänsäteet vk7~~~~

11.02.2008 |

uutta viikkoa pukkaa......=)

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varovasti kurkkaan tänne puolelle...plussasin toissapäivänä, la laskurin mukaan 17.10. Saanhan liittyä mukaan?

Olen siis 36-vuotias kolmen lapsen äiti Etelä-Savosta. Lapset -98 poika, 01 tyttö ja 03 poika. Mies 38-v. Kesällä heinäkuussa sain keskenmenon aika lailla alkumetreillä (viikkoja oli kai 5 ja risat) joten en oikein uskalla iloita vielä...toivotaan että masuasukki pysyy matkassa tällä erää.

Vähän on jo etovaa oloa, toivottavasti ei kovin pahaksi ylly.

Vierailija
62/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SadeOrkidea: Minulle on siis määrätty Ketorin olikohan se jopa 250mg, kun vahvin mitä ilman reseptiä saa taitaa olla 125, jollen ole ihan väärässä? Oli siis depotkapseleita, eli vaikutti hitaasti ja pitkään ja minulla auttoi kohtauksiin. Nyt niitä tietenkään ei saa syödä, joten sopii toivoa, ettei kohtauksia tule! Kaapissa on parasetamolia, mutta niistä ei kyllä kohtauksen aikana ole mihinkään. Olen lukenut jostakin nettisivuilta, että todella suurella osalla naisista migreenikohtaukset vähenee huomattavasti tai loppuvat kokonaan raskauden ajaksi. Toivottavasti sinullekin käy vielä näin :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tinttanalle ja tsemppiä uuteen yritykseen.

Pahoinvoinnista on täällä monet kertonut ja olen alkanut itsekin kärsiä siitä aika lailla. Varsinkin nälkäisenä on todella oksettava olo. Tänään aamulla mietin ennen töihin lähtöä, että jos tämä olo tästä päivien ja viikkojen myötä pahenee, niin pystyykö sitä raahautumaan töihin ollenkaan. Onneksi olo usein helpottaa kun saa jotain syödäkseen. Tämä jatkuva syöminen tosin tuo niitä kiloja reippaalla vauhdilla lisää ja ajatuksissa ei tosiaan ole 20kg:n painonnousu.

Me laitettiin miehen kanssa siskon ystävänpäiväkorttiin vinkki tulevasta perheenlisästä. Hauska odotella huomenna, että milloin puhelin alkaa piristä. Kovasti tekisi jo mieli kaikille kertoa. Varsinkin äidille, mut ei viitsi vielä.

Erica 5+5

Vierailija
64/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadeorkidea ja muut migreenistä kärsivät: Panacod on mulla ainoa, joka tehoo tohon migreeniin...mulla kans oksentelua ym. kohtauksen aikana. Lääkäri sanoi että panacodia voi siis ottaa. Lääkelaitoksen sivuilla oli tällainen teksti panacodista:

. LÄÄKEVALMISTEEN NIMI

PANACOD® tabletti

2. VAIKUTTAVAT AINEET JA NIIDEN MÄÄRÄT

Parasetamoli 500 mg, kodeiinifosfaattihemihydraatti 30 mg

Täydellinen apuaineluettelo, ks. kohta 6.1.

4.2 Annostus ja antotapa

1-2 tablettia 1-4 kertaa päivässä.

Parasetamoli-valmisteet on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön.

.....

4.6 Raskaus ja imetys

Ei tunneta riskejä käytettäessä raskauden aikana. Parasetamoli ja kodeiini erittyvät äidinmaitoon, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus lapseen on epätodennäköinen.

Vierailija
65/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

ja onpa teita (meita) lokakuisia paljon! Toivottavasti mahdun mukaan:)

Itsellani nyt rv 4+1, eli alussa ollaan. Menkkojen mukaan la siis 21.10. Asumme ulkomailla, muutimme juuri hiljattain uuteen maahan, joten en oikein tieda miten taalla nuo systeemit viela toimii, enka siis ole aikaakaan varannut viela mihinkaan. Neuvoloita tuskin on, luulen, etta kaynnit hoituvat laakarin/gynen vastaanotolla yksityisella.

Meilla on ennestaan poika, synt 03/06. Hanen aikanaa raskautensa oli todella helppo, muistaakseni alussa vasytti ja oli ellova olo - ehka aika kuultaa muistot kun tuntuu etta silloin voin koko ajan hyvin.

Nyt on vahan sellainen olo, etta olen ihan poissa pelista - vasyttaa eika jaksais mitaan esikoisen kanssa touhuta. Aamuisin on energiaa, mutta iltapaivaa kohden sohva alkaa kutsumaan. Mikaan ruoka ei tunnu kovin kiinnostavalta, mutta silti maistuu. Kahvikin maistuu viela. Muistan, et esikoisen aikana hammastahna alkoi maistua tosi vakevalta ja yokotti, nyt ei semmoista. Viluttanut on myos alyttomasti noin 5 paivan ajan. Alaselkaa sarki kovasti tanaan. Muita oireita ei.

Painosta taalla tais olla puhetta: Esikoisen aikana paino nousi 10kg, soin terveellisesti, harrastin liikuntaa loppuun asti, enka halunnut ylikiloja (niita oli raskauden alkaessa noin 5kg), ja kaikki 10kg tippuikin heti. Nyt on alkupaino 3kg vahemman kuin ekassa, eli siis lahes ihannepainossa. Vatsaan on silti jaanyt loysaa, ja ihailen ja kadehdin kaikkia synnyttaneita joilla on littea vatsa - miten te sen teette??

Joku puhui kasvavista tisseista - sama homma oli meikalaisella, pienet on jo ennestaan eika juurikaan ekan raskauden aikana kasvaneet, ennen kuin synnytyksen jalkeen maidon noustessa. Saa nahda miten kay nyt.

Vauvalehdista kysyttiin: Itse en ole ainakaan tilannut, mutta kovasti ostanut irtoina Vauva-lehtea. Minulle on ollut hyodylline ja mukavaa luettavaa.

TYogallupista: itse en siis ole toissa vaan kotona tayspaivaisesti, joten tuota ongelmaa minulla ei ole.

Muuten toivoisin pystyvani sailyttamaan salassa tuonne 12 viikkoon asti. Meille tosin tulossa vieraita vkot 7-8 ja sitten taas vko 10 (anoppi) joten tullee olemaan vaikeaa.

Onko teilla jotain listaa / yhteenvetoa kaikkien nimimerkeista ja LA;sta? Ois helpompi muistaa montako ketjussa on ja kuka kukin on.

Ai niin, tytto meilla ois toiveissa ja sita kaikin vippaskonstein yritettiin. Mutta poikakin on enemman kuin tervetullut. Sp:ta emme kuitenkaan halua ottaa selville, arvuutellaan loppuun saakka. (mina ehka olisin halukas ottamaan selville, mutta mies ei..)

Siinapa tulikin tarinaa. Onnea vaan teille kaikille ja parempaa vointia kaikille pahoinvoiville!

Ilona 4+1

Vierailija
66/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti ilmottaudun mukaan. Tiistaina tein positiivisen raskaustestin ja koimme iloisen yllätyksen. Laskettu aika sijoittuu lokakuun puoliväliin, joten alussa vasta ollaan. Mitään pahempia oireita ei ole ilmaantunut. kauheasti väsyttää ja paleltaa.

Mereia (5+3)

Vierailija
67/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään töissä aamulla, vessassa käydessäni huomasin vuotavani verta. Säikähdin kamalasti! Ekassa raskaudessa ei ollut vuotoja.

Lähdin siltä istumalta lääkäriin ja sain alkuillaksi ajan ultraan yksityiselle. Päivän odotin pelon sekaisin tuntein. Voitte uskoa mikä helpotus oli, kun lääkäri totesi, että " kyllä täällä elävä sikiö on, sydän sykkii!"

Mittojen mukaan (sikiö oli 12,1mm, istukkaa ei ole vielä) rv oli nyt 7+3, eli syyskuun puolelle menis LA. En nyt kuitenkaan siirry syyskuisten puolelle, koska seuraava ultra antaa tarkempaa tietoa.

Olen loppuviikon saikulla huilaamassa. Toivon todella, ettei vuotoja enää tule. Mutta niinkuin lääkärikin sanoi, raskaana ollessa on tarkoitus kuitenkin elää normaalia elämää ja jos keskenmeno tulee, se on tullakseen eikä sille siis mitään mahda.

Kyllä se olisi niin suuri lahja ja onni saada toinen oma kullannuppu syliin syksyllä. Toivottavasti se meille suodaan. Ja teille muillekin!!!

Oli nyt omanapaista tekstiä, mutta halusin purkaa tämän päivän tunnot. Josko teillä muilla olis ollut helpompi päivä. :)

Rauhallista ja levollista odotusta toivon meille kaikille.

Sunset rv7+3

Vierailija
68/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tuli testiin plussa ja olo on aika epätodellinen. Jotenkin on sellainen olo että ei siellä masussa mitään ole, niinpä päätin tällä kertaa varaa rv7 ultran omalta gyneltä(yksityinen), näkee ainakin toivottavasti sykkeen ja sehän on pääasia, ehkä sitten tulee vähän parempi olo.

Laskurin mukaan la olisi 16.10 ja toisen laskurin mukaan 18.10, mikä onkin meidän 3v tytön syntymäpäivä:) oireita on vaan hirvittävä väsymys, ei jaksa yhtään mitään ja alavatsaa nippailee välillä. Nyt sitten iski hirvee flunssa päälle eikä töiden tekeimisestä olisi tullut mitään, niinpä päätin jäädä kotiin. Esikoisen raskaudessa ei ollut muita oireita kun väsymys ja mieliteot. Nyt mun tekee hirveesti mieli pizzaa ja karkkeja koko ajan. En millään jaksanu lukea koko listaa läpi, kun teitä on jo niin paljon, mutta mielellään kyllä luen teidän kuulumisia aina kun kerkiää.

palaillaan ja voikaa hyvin:)

äitykkäinen rv 5+?

Vierailija
69/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä pino vain kasvaa ja kasvaa=)

Omaa napaa: Mä jouduin jo töissä muutamalle kertomaan mikä on asian laita koska jouduin pariin otteeseen mennä halaamaan pönttöä kun ruoan haju laittoi niin kovin ellottamaan.....Ekassa raskaudessa ei ollut näin aikaisin eikä näin pahasti huonoa oloa. Päällimmäisenä ykkösraskaudesta alussa on jäänyt mieleen vain älytön väsymys ja painonnousu. Nyt on paino tippunut ja pahaa oloa riittää aamusta iltaan, pikkaisen on alkanut väsyttämäänkin kyllä. Housut on alkanut kiristämään ikävästi vatsan kohdalta, tuntuu epämiellyttävältä kun tulee sellainen paineen tunne. Yöllä myös huomaa vatsallaan nukkuessa että jotain " ylimääräistä" on alkanut kehittymään=) Kohta saa vain monta kuukautta unelmoida vatsallaan nukkumisesta ja synnytyksen jälkeenkään en pysty vatsalleen nukkumaan aikoihin koska mä joudun synnyttämään sektiolla....

TIETÄÄKÖ kukaan jo että synnyttää varmasti sektiolla? Mulla kävi niin että vasta käynnistystä yrittäessä huomattiin ettei musta mahdu kuin alle kolmikiloinen ulos alakautta joten sektiolla syntyy mun lapsoset, tuskin tämäkään pienemmäksi jää kun ykkönen painoi syntyessään 4100ja risat=)

Onko muuten monta vuorotyötä tekevää täällä? Mitenkähän sitä jaksaa kun tänäänkin yö/aamu (mikälievuoro) tuntui jo pahalta (neljältä aamuyöstä alkaa meidän aikaisin vuoro jota kutsutaan yövuoroksi=) )

maranta 7tasan

Vierailija
70/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iltaa vaan kaikille. Hrr..olipa ulkona kylmä. Tulin just kotiin..olin ihan itsekseni äitiäni moikkaamassa. Oli ihan virkistävää olla yksin liikenteessä ja kerrankin muksut nukkumassa kun tulin kotiin:)

Mua vaivaa edelleen järkky väsymys ja ihan hirvittävä paleleminen..ei meinaa riittää villapuserotkaan:( Ja nyt rupes oksettamaan..pitäis syödä jotain mutta kun ei mitään tee mieli.

Soittelin lääkärikeskuksiin varhaisultran hintoja ja monessa paikassa sitä ei osattu sanoa ja aika monessa paikassa ihan tajuttomat hinnat. Varasin sit tohon Mehiläiseen maaanantaiksi ajan, viikkoja pitäis silloin olla 6+2. Hitsi kun jännittää...kai siellä jo jotain näkyy. Femedan ajanvarauksessa kehoitettiin tulemaan vasta seitsemännen rv:n jälkeen, mutta en mä taida malttaa.

Tää on ihan hirvittävää kun ei olla vielä kerrottu kenelläkään ja jollekin haluais kertoa. Tiedän etta kaikki " järkyttyvät" . Just möin kaikki vauvanvaatteetkin pois..noo saahan niitä uusia:)

Nyt lähden katsomaan Greyn Anatomiaa.

-Tiziana rv 5+4

Vierailija
71/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

frida08 :

Tiedän et migreeniin ei auta kun migreenilääkkeet...tai mulla ainakaan :O Olen käyttänyt sellaista nenäsumutetta kun IMIGRAN, joka tehoaa 20minuutissa ja sen jälkeen pystyy lähtemään vaikka töihin. Sen lääkkeen ohjeissa luki raskauskohdalla sama teksti kun kirjotit tuosta panacodista. Soitin neuvolaan &apteekkiin ja kysyin , niin ehdoton ei.

Näistä on tietty varmasti monta kuppikuntaa , mut en ainakaan ihan vielä näin alussa ( rv 5+4) uskalla ottaa.... vaikka onhan tämä kärsimystä jo nyt ! :D

Vierailija
72/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi myös yksi lokakuinen:)

Tosi paljon kyllä on syksyodottajia jo täällä!

Meille odotellaan pikkukakkosta, la 5.10.

Esikoispoika syntynyt 09/05.

Vielä aika varovaisilla mielin ollaan koska edellinen raskaus päättyi keskenmenoon viime keväänä,ihan alkumetreillä.

Tiistaina malttamattomina sitten käytiinkin varhaisultrassa ja siellä kohdussa köllötteli miniasukki jonka sydän jo kovasti pomppi<3

Oireita on ollut jo paljon,pahoinvointia,väsymystä,naama kukkii ja hiukset rasvoittuu tosi nopeasti jne...ihan jännä kun esikoisesta ei ollut mitään oireita!

Vielä ei ole fiilistä kumpiko olisi tulossa,kovasti muut veikkailee tyttöä mutta saas nyt katsoa:)Itselle ei ole mitään väliä,kunhan tulee jompikumpi:)

Nyt taidan painua takaisin sohvalle potemaan kaameeta flunssaani...

blacka rv 6+4

Vierailija
73/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä yksi vuorotyötä tekevä...koetan jaksaa noita yövuoroja nyt tehdä kevään mittaan jonkin verran että saisi hiukan palkkaa jonka mukaan sitten äitiysraha laskettaisiin...viime vuoden kun olin vielä hoitovapaalla niin ei halua sen vuoden verotuksen mukaan laskea ja esikoinen kerkeää täyttää sen 3v ennen pikkukakkosen la niin ei saa samaa rahaa kuin hänestä...

Vierailija
74/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ruvetaan töissä leipomaan, kun pidetään vähän juhlia ystävänpäivän kunniaks. Ei vaan tee yhtään mieli kakkua ku on niin huono olo.

Sellaista asiaa ollaan miehen kanssa pohdittu, että mitä ihan ekassa neuvolassa tehdään? Kun mies ottaa sitten vapaata jos siellä on jotain hänellekin... Eli voisiko joku vähän kertoa, jos tietää?

Erica 5+6

Vierailija
75/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en väärin muista niin ekassa neuvolassa otetaan(kuten muillakin kerroilla)virtsanäyte..ja paino,verenpaine myös. Sitten kysellään paljon mitä sairauksia on suvussa jne. Enimmäkseen se on ihan sitä keskustelua ja saa jotain raskauteen liittyviä lappusia:)

Ja tietysti silloin saa sen äitiyskortin.

En muista joko silloin saa sen lähetteen verikokeisiin jossa katsotaan erilaisia sukupuolitauteja..

Niin ja hyvää ystävänpäivää kaikille:)

Vierailija
76/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ehtinyt lukea teidän viime kuulumisia, kun piti äkkiä päästä vuodattamaan omia tuntoja.Vitsi, kun voisi täällä töissäkin rauhassa märehtiä näitä asioita, mut ku täytyy salailla...

Oltiin aamulla varhaisultrassa. Viikkoja on 6+4, mut päästiin jo nyt, koska olen huolissani, kun ei ole raskaanaolevaolo. Siitä ei tullut sitten kun lisä pääsärkyä! Eli siellä näkyi kaunis pyöreä sikiöpussi, jonka koko vastasi viikkoja, mutta siinä ei näkynyt sydämensykettä, ainakaan vielä. Mutta kas kummaa, siellä oli myös toinen kaveri. Tällä värähteli sydän, mutta pussi oli epämääräinen ja pitkulainen. Eli siellä voi olla kaksi alkiota, tai sitten ei yhtään kunnollista! Siis apua! Me oltais ihan kuseessa, jos tulis kaksoset. Kotona on jo yksi yli vilkas 1-vuotias ja miehellä kaksi lasta ennestään. Mutta entä jos ei ole yhtään??? Mä en kestä tätä, nyt pitäis viikko odottaa ja mennä uusiks. Täällä mä yritän itkua pidätellä ja esittää reipasta näin ystävänpäivänä...

Näissä sekavissa ja murehtivissa tunnelmissa -hippo-

Vierailija
77/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin piti siis kirjoittaa että kysellään molempien sekä äidin että isän puolen suvun sairauksista jne.Meillä mies oli mukana ekalla kerralla kun odotin esikoista,nyt ei varmaan pysty jäämään töistä pois. Mutta jos on mahd.sun miehellä päästä mukaan niin kyllä minä ainakin suosittelen:)

Vierailija
78/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hali ja jaksamista viikkoon!Varmasti on huolestunut olo mutta toivotaan että kaikki olisi hyvin!Ja useastihan perusultralaitteella ei vielä näillä viikoilla näy syke ym kunnolla.

Pidetään peukkuja että ensi viikolla jo näkyisi syke/sykkeet:)

Vierailija
79/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tervetulotoivotukset uusille ja hirmuisesti onnea plussista!

Oli paljon tullut juttua, kiva että on näin paljon aktiivisia kirjottajia niin ei sitten pinot ihan kuivu kasaan. :)

Mataranta: Mie oon kanssa 3-vuorotyössä, tai teen kyllä vaan iltavuoroja ja öitä meidän pikkuneidin takia, kun ei haluta hoitoon toista laittaa. Tuossa just eilen mietinkin että mitenköhän sitä jaksaa kun on vauvan hoito, ruuanlaitto, kodinhoito, raskaus ja sit pitäs vielä käydä töissäkin. Teen kuitenkin vaan ihan 2-3 vuoroa viikossa että eiköhän sitä jotenkin jaksa. Jännittää ihan kamalasti huominen kun olisi ensimmäinen vuoro äitiysloman jälkeen.

Hipolle tsemppiä odotteluun! Toivottavasti olisi kuitenkin kaikki kunnossa ja terveitä alkioita siellä vaikka sitten kaksin kappalein. :)

Tinttanalle halit ja jaksuja eteenpäin.

Sunsetille onnittelut sykkeestä. :)

(.) Täällä alkaa tuo huono olo jo helpottaa. Eipä sitä kyllä kovin paljon ollutkaan. Jotenkin tuntuu että tää aika ihan matelee, kun haluaisi jo ison mahan ja tuntea kun pieni siellä potkii. Ultraankin on ikuisuus. :(

No pitää tietysti nautiskellakin tästä kun on varmaan meidän viimenen raskaus sitten. Muuten olo on ihan hyvä, miulla on kyllä melkein aina ollutkin melkoisen helpot raskaudet ja olo on ollut alussa ihan tavallinen.

AE ja masukki 4+4

Vierailija
80/156 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttanalle suuren suuret pahoittelut! Toivottavasti teitä lykästää pian uudestaan.

Hipolle tsemppihali ((())) Toivotaan että ensikerralla kaikki olisi kohdussa niin kuin olla pitää. Ja jos kaksoset on tullakseen, niin varmasti te siitä selviätte. Vaikka uskon että ajatus ensialkuun voi tuntua kammoksuttavalta. Itsekin olisin varmasti ensi alkuun ihan kauhuissani.

Taas on tullut tän muutaman päivän aikana hurjasti lisää plussanneita. Teretulemasta mukaan!

Mä oon täällä ollut tänään vähän kauhunsekaisissa tunnelmissa. Heräsin aamulla kuuden pintaan melko koviin menkkakipuihin. Ja ne vaan jatku ja jatku. Olin ihan varma että nyt tämäkin raskaus menee kesken ja odottelin milloin housuihin lorahtaa punaista. Mutta ihmeekseni kivut sitten loppuivat pikkuhiljaa aamutoimien aikana ja nyt maha tuntuu melko normaalilta. Eikä vertakaa ole näkynyt. Onkohan tälläinen nyt ihan normaalia? Näinköhän se alkio tuonne nyt on kuitenkin menehtynyt...??? No, mulla on tiistaina ultra, joten sitten viimestään varmistuu mikä on tilanne. Kovasti tietysti toivon että kaikki olisi kunnossa. Mutta vähän kyllä pelottaa...

Pahoinvoinita ja väsymystä on alkanut tulla viime päivinä lisääntyvissä määrin. Ja jatkuva nälkä tuntuu myös olevan. Kohta oon varmaan valaan kokonen. Vatsa onkin jo niin turvonnut, ettei kohta mahdu enää omat housut jalkaan. Uskomatonta miten killillään se voikin olla jo tässä vaiheessa. Mutta kuten jo aikaisemmin olen todennut, niin kaikki oireet otetaan ilolla vastaan, kunhan vaan masukilla olisi kaikki kunnossa.

mirulii ja pirpana 6+2