Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Lokakuun päivänsäteet vk7~~~~

11.02.2008 |

uutta viikkoa pukkaa......=)

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nuo yhteisöt toimii? Mulla ei ole kokemusta kuin näistä tavan rekisteröitymisistä...... vuosi tolkulla oon ollu tosi varovainen sähköpostiosotteen laittamisesta mihkään, nyt jostain ihmeestä on reilun puolenvuoden ajan tullut ihan sairaasti roskapostia ja johan ärsyttää=/ 15 päivässä saattaa tulla. inhottavaa

eipä mulla muuta=)

Vierailija
122/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis liitynpä minäkin mukaan, mikäli sallitte :)

Meille odotellaan kolmatta lasta, mikäli kaikki nyt hyvin menee..

Esikoinen, tyttö, syntyi helmikuussa -05, eli täytti juuri pari viikkoa sitten 3 vuotta. Ja nuorempi, poika, syntyi elokuussa -07, eli on juuri täyttänyt puolikkaan vuoden :)

Kokki Kolmosta tähän soppaan siis odotellaan mausteitaan lisäilemään :)

Omista viikoista ei mitään varmuutta, pientä haisua ehkä.. Mutta kun siinäkin mahdollisuus on n. kahden viikon säteellä, niin eipä kovin tarkkaa haisua ;) Viimeiset kuukautiset olleet 28.12.07, eli niiden mukaan viikot jo 6+6 ja laskettu aika 5.10., mikäli lasketaan mun entisen kuukautiskiertoni mukaan.. Mutta koska edellisestä synnytyksestäni oli kulunut vasta niin vähän aikaa, niin kierto oli vielä ihan sekaisin ja pidempi mitä normaalisti, joten totuus on takuulla jotain ihan muuta kuin tuo 6+6. Itse veikkaan, että viikkoja olisi nyt vasta jotain 5+1 tai jotain... Eli laskettu aika vasta lokakuun puolen välin jälkeen..

No, ehkäpä olen viisaampi, kun ensi viikon torstaina on ultra :) Olin jo varannut ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan 27.2., jolloin omien laskujeni mukaan olisi jotain 6+6 täynnä tms, mutta koska meillä neuvola tarjoaakin yllätyksekseni tuon alkuraskauden ultran, niin en nyt tarvitsekaan sitä yksityisen ultraa! Ja neuvola halusi tehdä ultran jo nyt - en ymmärrä miksi, sillä yritin vakuutella, että en ole niin pitkällä mitä he luulevat siellä.. Mutta halusi silti ottaa jo nyt, joten mennään nyt sitten. Pääsen mä sitten uusintakäynnille, jos ei vielä mitään näy siinä vaiheessa.. Mutta se mikä mua mietityttää tässä, niin sain käsityksen, että tekee sen vatsan päältä?! :O Outoa mielestäni.. Mä kun oon kummastakin edellisestä ollut alkuraskauden ultrassa yksityisellä niin silloin ei ole tullut gynelle mieleenkään muuta vaihtoehtoa kuin katsoa alakautta! No, saa nyt nähdä siis tuleeko koko ultrasta siis yhtään mitään..

Oireita mulla ei oikeastaan ole, palelua nyt kylläkin, mutta eipä kyllä muuta. Siksi vähän epätodellinen olo, että onko tässä muka raskaana! Ja koska tuo kuopus on vielä niin pieni, niin aivot eivät oikein osaa käsittää, että odotan vauvaa koska mulla on jo vauva :D Mutta kai sitä sitten viimeistään siinä vaiheessa tajuaa, kun masu kasvaa :) Vielä ei siis mitään turvotuksia ole eikä mitään.. Ja ihan rauhalliset fiilikset muutenkin, on niin tuoreessa muistissa edellinen raskaus - joka onneksi oli helppo - ettei oikein ole vielä sellaista " jippii, olen raskaana!" -fiilistä tullut :) Vaikka toki kovin onnellisia tästä ollaankin!

No johan sitä on juttua jo tullut :D Huh! Jokohan alkaisi riittää tältä erää.. En tiedä mitenkä aktiivisesti pääsen kirjoittelemaan, sillä nämä lapsukaiset pitävät ihan kiireisenä.. Mutta yritän parhaani mukaan käydä sanasen vaihtamassa :)

Ehdin muuten ONNEKSI saada edelliset raskauskilot pois! Huh! Kummastakin edellisestä on tullut n. 20kg, joten odotettavissa tästäkin.. Mutta kummastakin olen ne pois kaikki saanut, joten liikakiloja ei onneksi nyt tähän uuten lähdettäessä ole. En kuitenkaan ihan noin paljon taas kiloja haluaisi..

Mutta joop, riennettävä on :) Tsemppiä odotukseen ja toivotaan, että pienet pysyvät matkassa mukana!

Milvie rv 5+1-6+6 (ota siitä nyt selvää sitten nii :D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolassa terkkarit/kätilöt/whatnot saa ultrata vain vatsanpäältä, kuulemma vain gyne (joka ennen tutkimusta toteaa, että paikat on kunnossa) voi/saa tehdä alakautta. Olisiko teillä sitten samasta kyse? Huonomminhan se alkuviikoilla mahanpäältä näkyy, se on selvä, mutta kyllä sieltä aina jotain näkyy. Meillä neuvolantäti myös aina muistuttaa, että hän voi katsoa vaan tosi karkeasti, ei ole sama asia kuin np-ultra ollenkaan. Vaikka laitteet on hyvät niin jokapäiväisesti ultraava on tietysti taitavampi.

Hieman kyllä tuntuu epäreilulta, että toisissa paikoissa saa vain yhden " sääntömääräisen" ultran?! Meillä on Lahdessa kaksi tuollaista virallista ultraa, mutta sitten tosiaan paikallinen neuvolalääkäri tutkii kanssa ultralla ihan rutiinisti (kokenut, eli osaa arvioida tosi hyvin). Hyvä ja tarpeellinen homma siinä mielessä, että täältä periferiasta ei niin vaan kipaista mihinkään äitiyspolille tarkastamaan onko kaikki hyvin. Ehdinkin jo hehkutella, että maanantaina meillä on tuo lääkärin tekemä alakautta-ultra, josta sitten toivonmukaan saadaan osviittaa salamatkustajan laskettuun aikaan.

Vierailija
124/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miten tuo yhteisö toimii ja miten siihen liitytään? olen aika mämmikoura netin käytön kanssa!

Eilen kun menin nukkumaan, tuli outo tunne että kaikki ei ole masussa hyvin, mulla on ollu noita nippailuja ja repäsykipuja aika paljon, ei kuitenkaan koko aikaa. En ole esikoista odottaessani ollut näin huolissaan koko ajan. Ehkä tämä johtuu siitä kun olen lukenut ja kuullut paljon huonoja uutisia ja tietohan lisää tuskaa, ainakin mun tapauksessa..mutta koitetaan jaksaa ja yritetään olla miettimättä ikäviä.

äitykkäinen 6+3

Vierailija
125/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maranta ja Äitykkäinen

Kun menette tänne Lokakuun päivänsäteet-sivulle

http://health.groups.yahoo.com/group/LokakuunPaivansateet/

Oikeassa reunassa on sininen palkki: " Join this group!"

Klikkaatte sitä ja täytätte sinne s-postiosoitteen (joka vahvistetaan; tulee viesti omaan s-postiin ja ohjeet vahvistamiseksi) ja viestiä moderaattorille eli AngelEyesille, jolle sitten lähtee viesti halustanne liittyä joukkoon ja hän sitten hyväksyy teidät ja siitä tulee viesti s-postiin. En muista pitikö muuta täyttää.

Toivottavasti saitte selvää

Sunmom rv 4+6

Vierailija
126/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipas melko rankkaa olla yö töissä. Varsinkin kun miulle ei sitten löytynyt sopivia työhousuja. :D Oli kiva sulloutua sellaisiin pari numeroa liian pieniin housuihin. Mikäköhän turvotus on oikein iskenyt... ;) Muutenkin henkisellä puolella tuli kyllä itku, kun piti pikkuinen jättää kotiin ja töihin lähteä. Vaikka olinkin vaan yövuorossa ja eipä tuo neiti tainnut asiasta mitään tajuta. Rankempi paikka äidille. Nyt sitä vasta tajuaa että miten onnekas on ollut, kun on noiden isompien kanssa saanut jäädä hoitovapaalle kotiin. :/

Sitten Matarannalle ja äitykkäiselle tuosta yhteisöstä. Elikkä tein tuon meidän yhteisön suljetuksi kokonaan, joten sinne ei pääse lukemaan viestejä eikä tekemään muutakaan kunnes mie olen teidät sinne hyväksynyt. Jos huolettaa laittaa omaa sähköpostiaan, niin kannattaa luoda tuolla yahoossa vaikka ihan erillinen sähköposti tuota varten. Jos osaa vähän englantia niin pitäisi ihan onnistua. Sitten menee vaan tuosta linkistä yhteisömme etusivulle ja klikkaa sieltä että " join this group" . Ilmoitus tulee miulle ja käyn sitten teidät hyväksymässä jäseniksi. Voi laittaa siihen vaikka että on tämän vauvalehden kautta sen linkin löytänyt, niin tiedän ketkä täältä meidän ryhmästä ovat.

Toivottavasti ei ollut kovin epäselvästi selitetty. :)

AE ja masukki 4+6

Vierailija
127/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen yllätys, että on näin paljon " kohtalontovereita" :)

Itse olen pääasiassa taustaillut, aktiivisesti kuitenkin seurannut keskusteluja. Pahoinvointi on ollut melko voimakasta, meinaa jo usko loppua.. En ole oksentanut, mutta etova olo on jatkuvaa.. Lisäksi alavatsaan on sattunut jo pari viikkoa, ajoittain kipu ollut erittäin voimakasta. Voihan se olla, että kohtu kovasti kasvaa, mutta silti pikkasen pelottaa, että onkohan kaikki hyvin. Neuvola on 25.2., ehkäpä siellä saan jotain selvyyttä..

Terkkari sanoi, että joudun/pääsen äitiyspolille, jossa raskauttani seurataan tarkemmin ja ilmeisesti pääsen useammin ultraan tms. Olen siis vissiin jossain riskiraskausseurannassa (kaksiosaisen kohdun takia). Onko kellään kokemusta semmoisesta seurannasta aiemmissa raskauksissa?

Sinisin 6+4

Vierailija
128/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on kiukkuinen olo! Ootteko te muut huomanneet tulleenne heikko hermoisiksi??

Mä huomaan koko ajan murehtivani jotain; rahaa, asumista, perhe-elämää, töitä... Tietty syitäkin on annettu tätä murehhtimista varten (mies ilmoitti tällä viikolla, että vissiin lähtee etelä-Suomeen töihin silleen, että on 2 viikkoa töissä normaalisti täällä pohjois-Savossa missä me asutaan ja 1 viikon Helsingissä. Hän on töissä omassa perheyrityksessä, niin en mä kyllä näe mitään syytä tehdä tällasta muutosta, kun tähänkin asti on työt tehty tässä lähellä. Aina ovat voineet asiansa ja työt järjestää niinku ovat halunneet. Nyt sit yks kaks halutaan Helsinkiin.) Minä sanon, että kiitos, mutta ei kiitos.

Jotenkin tuntuu, että aina kun olisi perhe laitettava ykköseksi, tehdäänkin kaikkea muuta. Pistää vihaks. Ei ne noi miehet aattele omaa nokkaansa pitemmälle. Raha, kunnianhimo ja ylpeys ratkaisee.

Sori vuodatus!

Hurjan pitkä ketju meillä! Pitänee pian aloittaa uusi pino. Sinnekin yahoon-porukkaan pitäis liittyä...

Taidan lähteä päikkäreille. Jos vaikka mielikin rauhottuis.

Iloista jaksamista kaikille!

Sunset rv7+5

Vierailija
129/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin piti raahautua :( No, täällä on nyt kyllä hiljasta kuin huopatossutehtaalla, niin ehtii kirjoitella. Kävin ennen töhin tuloa hamstraamassa pojille ens talveksi toppavarustusta alesta. Saas nähdä kuinka pieleen mun kokoarviot meni...

Pahoinvointi tuntuu lisääntyvän hiljaksiin päivä päivältä. Tänään on koko päivän ollut vähän sellainen krapulainen olo. Kuvottaa ja tuntuu että koko ajan pitäisi olla syömässä jotain. Aika pieniä annoksia kyllä pitää syödä kerralla, koska sitten taas tulee pahaolo siitä että maha on liian täynnä. Onneksi tää pahoinvoinit on ihan hallinnassa vielä. Tosin hyvin lievää se on ollut aiemmistakin raskauksista, joten en usko sen tälläkään kertaa äityvän kovin pahaksi. Näin sanoen halailen kohta varmasti posliinia ;D

Valtava jano on myös ollut jo monta päivää. Tuntuu että suuta kuivaa vaikka kuinka joisi. Kuopusta odottessa oli tätä samaa. Tosin se alko silloin jo ennen kuin tein plussatestin. Mut mä luulen et tässä raskaudessa mulla on viikkoja oikeesti vähempi kuin nuo mitä kalenterista laskien tulee. Koska omasta mielestä ovis oli vasta kp19 tienoilla. Mut ultrassahan se sitten varmistuu. Onneksi se on jo tiistaina, niin ei tartte sitten enää pähkätä että onko kaikki kunnossa vai ei. Pelottaa vaan pikkasen et mitäs jos onkin tuulimuna tai vastaavaa. Mä en jaksaisi taas uutta kaavintaa/tyhjennystä. Mut eipähän sitä multa kysytä että haluunko vai en.

Neuvolaan yritin perjantaina soitella ja varata aikaa, mut eihän sieltä kukaan vastannut koko päivänä. Täytyy yrittää maanantaita uudestaan. Mulla kun on aika rajallista tää pääsy, kun teen komivuorotyötä. Mut toivottavasti tähän lähitienoille nyt joku sopiva aika löytyy.

Semmosta tänne. Pikkuhiljaa noita viikkoja vaan tulee lisää. Ja hyvä niin.

Uusille tervetuloa joukkoon!

mirulii ja pirpana 6+4

130/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi lokaakuun odottaja kolmatta odotellaan.Epätodellinen olo on kyllä:)).Neuvolaa en ole vielä soittanut.Kahesta ensimmäisestä ei minkäänlaista pahaaoloa ole ollut mutta nyt on etovaaoloa kyllä välillä.Muita oireita ei ole kyllä kun väsymystä.meillä on ennestään poika 2003-vuonna syntynyt ja tyttö 2005-vuonna syntynyt:).

Mä oisin kannattanut tuota suomenkieleistä versiota joka on mesenpuolella kaikki ois osanneet liittyä sinne kun selkeet suomenkieliset ohjeet.Tälähetkelläkin kuulun yhteisöön tytöstä,mutta silloinkun poika syntyi niin ei ollut kun nuita jahoon ja sinne en osannut liittyä joten sekin jäi silloin:(.

Elikkäs jos klikkaa nyt tuonne minne neuvottiin jahoon sivuille niin mihis siellä se sähköpostiosoite jne.?kiitoksi jos saisi tarkat ohjeet niin osaisi liittyä!!pitääkö jokin salasana laittaa vai mitä kaikkia kohtia pitää täyttää ja mihin kohtaan:) kiitos jos joku osaa auttaa!!

Äiti@82:)) rv 6+1

Vierailija
131/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollu jo ihan hitusen parempi olo... ainaki nenä pysyny auki pikkasen pidempäänki, ku sen et käyt niistäs ja pääset takas sohvalle nii happi loppuu.=) Kiva vaan kun tuo poissuli on sitte ollu vähän kiukkunen tänään ja ku pää on nii tukos, et särkee nii kiva kuunnella tinttailua. Aina on vaan koitettu selittää, että äiti on nyt kipeenä ja äitillä on paha olla, et pitäs koittaa olla tosi nätisti. No nyt ainaki tuntuu olevan rauhallisempaa ja kohtapa saa syödä iltapalan ja mennä nukkumaanki.

Enpä nyt osaa muuta sanoa... pää täynnä räkää, nii ei aivotkaan mahdu toimimaan.

Hipsu rv 5+jotahin

Vierailija
132/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mene osoitteeseen yahoo.com ja luo itsellesi tunnukset sinne. Tapahtuu sivun oikeasta laidasta jossa lukee free mail-sign in. Jos sinulla on jo tunnukset/yahoon sähköposti mene suoraan osoitteeseen: http://health.groups.yahoo.com/group/LokakuunPaivansateet

2. Paina linkkiä " Join this group"

3. Sivulle joka aukeaa, täytät kohtaan " Comment to the owner" että olet meidän pinossa. Sitten valitset miten haluat viestejä sähköpostiisi, ja millaisena. Viimeiseksi klikkaat painiketta " Join" .

4. Kun olen hyväksynyt sinut jäseneksi, pääset suoraan yhteisön sivulle.

Vierailija
133/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Liityin yahoon-yhteisoon, oon tykannyt siita kun olin pikkukakkosesta siina. Ja helpompi ja nopeampi vastailla viesteihin kuin tama vauvalehden sivusto.

me oltiin aamusta pulkkamaessa poikien kanssa, oli ihan kivaa kun loydettin vanha laskettelumaki jossa oli jopa lunta :) Ja aurinko paistoi taydelta teralta.

Ihan outoa etta on nyt niin hyva olo, ihan liian hyva se varmaan viela kostetaan mulle!

Mun mielesta kylla tuntuu etta oon pitemmalla kuin nyt nama rv4, mutta ultrassa selviaa. Varasin laakariajan ja sain maaliskuulle 17pv. Ne tekee silloin ekan ultran, luulen etta taalla jenkeissa tehdaan ainakin kolme ultraa, ellei nelja. Ja mulla myos on kauhea potkupallomaha, iltaa myoten turpoaa. Lisaksi illalla on jotenkin kramppaava olo kohdun tietamilla, etta tuntuu etta pitais venyttaa itseansa piiiiitkaksi

Nyt taytyy menna siivoamaan ja hoitamaan tuota mahatautista miesta. Jes....

T:Moonagirl rv4

Vierailija
134/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuja... Joudun nyt kai sitten tämän ryhmänkin jättämään... tänään aamuyöstä puol 5 kävin vessassa ja vertahan siel pöksyis oli ja vuotoa on tullut lisää...et kai tää sit taas meni kesken..kirkasta vuotoa ja ei kyl tunnu normaalille..

Minkä takia taas..on niin paha mieli ja mietin et mitä olen tehny tän ansaitakseni...olin niin onnellinen et raskaaks tulo (toinen raskaus, ei lapsia) onnistu niin nopeasti edellisen km:n jälkeen (4kk:n jälkeen) ja nyt taas joutuu heittää toiveet kaivoon..tuntuu niin pahalta...

Eihän täs periaatteessa mitään jos viel olis 20-30 vuotias mut kun ikää on jo 38 ja aika käy aina vaan vähemmäks....

mitenkähän tästäkin taas selviää, itkettää aivan kamalasti ja sydämmeen sattuu.....

Vierailija
135/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gicellelle todella suuri voimahali!Kyllä mulla itku tuli kun luin sinun viestin!Itsekin km:n kokeneena tiedän että mitkään sanat ei auta siihen suruun:( Toivon kovasti että vuotosi loppuisi ja olisikin ollut jotain muuta ja että vauva jaksaisi jatkaa kasvuaan!

Haluisin kysyä kaikilta että onko kellään muulla ollut tällaista vaivaa; mulla nyt neljättä päivää tuntuu pulssi niin kuin tulisi rinnasta ulos!Pulssi ei ole monestikaan mitattuna kyllä normaalia korkeampi mutta tää tunne on ihan hirvee!Esikoista kun odotin niin hänestä oli vähän samanlaista mutta lepopulssikin oli yli 100...ja se oli vasta kesällä eli raskaus oli paljon pidemmällä(nyt rv:t aika samat kuin esikoisesta,hänestä la oli 1.10)...liekkö tämä nyt sit taas ihan raskaudesta johtuvaa...kurjaa kuitenkin...

Nyt en osaa muuta kirjoittaa tähän hätään,tuli niin paha mieli Gicellen puolesta:(

blacka rv 7+0

Vierailija
136/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

blacka: kiitos osanotostasi !! on taas niin " tyhjä" olo tosiaan, ei oikein osaa uskoa vaik tietty uskookin, päällimmäisenä vaan et miksi taas ???

ja tietty tajuton pahamieli......

137/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AE kiitos kovasti neuvoista:).Laitoin nyt ohjeitten mukaan tuon yahoon toivottavasti osasin:) ilmotathan jos ei tullut pyyntöä listalle;)

T.äiti@82 :)

138/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koin kaksi keskenmenoa ennenkun esikoisemme sai alkunsa ja epätoivo iski silloin:(.Tiedän tunteen ja täälläkin ollaan pelkopersiissä kokoajan..itse en ole sisäistänyt koko odotusta oikein vielä ja pidänkin tätä odotusta takaalalla kokoajan ja kerrytän viikkoja ennenkun uskallan ajatella, että vauva on tulossa.

Mikä sulla on vointi ja onko kipuja?Haleja kovasti!!!Lohduttavia sanoja ei varmasti oikein löydy:(( mutta jaksamisia kovasti!!

äiti@82

Vierailija
139/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti@82: ei mulla kipuja ole, pari kertaa vaan erittäin vähän sellasta menkkakipujen tapaista mut toisaan tosi lievää. Sytämmeen sattuu kai eniten... luin tuolta " Hematoomalaiset" -palstalta et semmonenkin mahdollisuus ois mut eipä sitä uskalla edes toivoa....kuinka pian tulit äiti@82 sit uudestaan raskaaks sen toisen km:n jälkeen? Kun ei täs varmaan näin alussa saa edes mitään lääkitystä, ei ainkaan kaveri tääl saanu, ni vois heti yrittää uudestaan kun viel " hormoonit" on " veressä" ... en tiedä? En tiedä mistä sitä uskoa asiaan sais, et joskus meilläkin ehkä vois onnata....mut ku kauaa ei ton iän puolesta haluais eikä voiskaan odotella, aina vaan vaikeammaksi muuttuu!

Vierailija
140/156 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gicelle: Täältä kanssa isot lohtu halit, voi kurjuus kun tuollaista tapahtuu. :(

Äiti@82: Kävin tuolla nyt hyväksymässä joukon ihmisiä, laita tänne vaikka viestiä jos et tuota hyväksymis meiliä saanut.

ON: Täällä masua vaan edelleen juilii ja vihloo, saisi kyllä jo loppua, itselle alkaa hiipiä mieleen että toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Yöllä töissä kun kumarasta nousu suoraksi niin koko maha oli niinkuin tulessa. Tosi kurjaa. Nyt meen takaisin nukkumaan.

Voikaa hyvin

AE + masukki tasan 5 viikkoa! Jee!