Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Lokakuun päivänsäteet vk7~~~~

11.02.2008 |

uutta viikkoa pukkaa......=)

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitte jouduin hakemaan saikkua, tää mun flunssa sit äity eilen illalla oikeen kunnon taudiksi. Kiva tietty edelleen olla kotona, mutta ei kipeenä. Pahoinvoinnistaki valittelen, mut se ei oo mitään tähän verrattuna. Olo on ku ois katujyrän alle jääny. Nyt sitte kysynki, oisko kellään tietoa, että voiko auringonhattu-uutetta ottaa raskaana? Pullossa ei ainakaan mainita mitään. Mulla ku se helpottaa tuota jatkuvaa aivastelua ja pitää pikkasen nenääki auki. Mut enpä ole uskaltanu ottaa.

Mutta taidanpa hippasta takasin peittojen alle potemaan.

Hipsu rv 5+jotain

Vierailija
102/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosiaan hetkeen kirjoittanut, mutta lukenut kyllä pinoa. Joka on pitkä... Varsinainen vauvabuumi lokakuussa:)

Mulla on nyt ensi keskiviikkona neuvola, silloin kuukautisista 8+2 mutta luulisin että oikeesti vähemmän. Eli taidan nyt mennä sitten pelkällle keskustelukäynnille..

Noilla viikoilla ei varmaan edes yritetä sydänääniä kuunnella, vai tietääkö joku muuta?

Alkuraskauden ultraan varmaan jo vois mennä mutta vähän kahden vaiheilla olen sen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli flunssa vaan jatkuu ja nyt hirvittävä yskä, tosi kiva hiihtoloman alku. Eilen tyttö oli korvatarkastuksessa ja tulehtuneethan ne oli edelleen. Ensimmäistä kertaa korvatulehdus. Meille iski viikko loppiaisen jälkeen streptokokki, nielutulehdus molemmille ja isille myös ja silloin oli korvat tytöllä tulehtunut ja nyt oli jälkitarkastus.

Eilen innostuin vähän liikaa touhuamaan siivosin yms. vaikka olo olikin aika heikko, sitten kun istuin sohvalle niin alko ikävästi sattumaan vatsaan, mutta meini onneksi ohi. taidan nyt vain levätä kunnolla varmuuden vuoksi!

Mies lähtee tänään tekemään remonttia äidilleen ja minä ja tyttö päätettiin lähteä mummille, pääsee tyttö ulos ja itse saan levätä kunnolla.

Minun painosta sen verran, että mulla meni paino tuossa vuosi sitten liian alas ja kuukautiset loppuivat kun seinään, sitten ne taas alko ja loppuivat uudestaan kesällä. Sain vaivoin painoa pari kiloa ylös ja se oli näkojään se raja. Kuukautiset palautuivat taas normaaliksi, mutta olin aivan varma että raskaaksi en tuon takia pysty helposti tulemaan, kun gynen ultrassa kohdun limakalvo? vai mikä se nyt oli, oli todella ohut. Alotettiin tätä vauvaa yrittämään lokakuussa, kun kuukatiset taas alko ja olin niin varma, että menee syksyyn ainakin, mutta toisin kävin, tuli tämä kyllä niin yllätyksenä kun esikoista yritettiin vuosi.

Sain eilen ajan neuvolasta 3.3 ja sitä tässä nyt kovasti odotan! oireita on edelleen tää väsymys ja oon tosi herkkä, välillä kiehun raivosta ja hermostun pienistäkin jutuista ja sekunnin päästä kaikki on niin täydellistä ja elämä hymyileen, itken tosi herkästi ja taidan lopettaa telkkarin katsomisen kokonaan kun itku tulee aina:) mutta nyt täytyy mennä pakkaamaan vaatteita, kun kohta lähtee bussi mummille.

aurinkoista viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin:)

äitykkäinen 6+2

Vierailija
104/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu ihan vain näin viikkorullana alkaa olla vähän työlästä, olisi selkeämpää vastaillakin yksittäisille ihmisille jne.

Ihanaa, jos AE jaksat laittaa pystyyn!

Vierailija
105/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsulainen-79, muistaakseni auringonhattu uutteessa on etanolia. Lapsille sitä ei ainakaan suositeltu. Ei varmaankaan hyvä raskaana ollessa. Mutta tarkista vielä luontaistuotekaupasta.

Vierailija
106/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot tänään ovulaation ja kuukautisten mukaan rv 7+1. Ultrassa näkyi möykky ja hurjasti pompottava sydän! Möykyn koko vastasi rv 7+6, mutta tiedän ettei voi olla niin paljon vielä. Eiköhän mittaustarkkuus ole vähän niin ja näin vielä tässä vaiheessa, kun alkiolla kokoa oli hurjat 13 mm... :-)

Oireista ykköseksi on viikon aikana noussut kaamea pahoinvointi, joka kestää yleensä koko päivän :-( Tuntuu hurjalta, koska ekan ja tokan raskauden aikana en voinut pahoin päivääkään! No, vanhuus (29v :-) ei tule näköjään yksin...

HYVÄÄ JA RENTOUTTAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

Vierailija
107/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moonagirl: Asun täällä ihan " vakituisesti" , ainakin toistaiseksi, olen asunu täällä nyt vajaa 6 vuotta, Saksalaisen mieheni " takia" ;-) On täälläkin terveydenhuolto ihan erilailla järjestetty ku Suomessa, en nyt tiiä onko se parempaa vai huonompaa, mut omat kummallisuutensa niinku joka maassa varmaan.

Kävin sitten tänään siellä omalla gynelläni ja näkihän se ultrassa jo lapsivesipussin ja myös ilmeisesti pienen alkion, onhan tää vasta niin alussa, mut näkipähän, et oikeassa paikassa " ollaan" .

Sairaslomalle kirjoitti koko ensi viikoksi, että saan rentoutua ja levätä, jotta tämä raskaus saisi alkaa taipaleensa mahd. rauhassa... mukava täti se kyllä on!! Nyt vaan toivotaan parasta!!

Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille lokakuisille :-)

Vierailija
108/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei saa Tre:n seudulla ku yhen ultran. Siis käsittääkseni joko niskaturvotus (rv 13) tai rakenne (rv 19-21?) Entä jos haluaa tietää molemmat??? Että sellasta säästömeininkiä. Vähän eriarvoisuutta kuntien välillä. On ninitä kai muitakin paikkoja, joissa saa vaan yhen, oisko Turussa ollu tai Kuopiossa...

Vierailija
109/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille lokakuun odottajille!

Täällä odotellaan mielellään teidän seurassanne ja vaihdellaan kuulumisia. Minullekin sopii, että järjestäytyisimme jahoo tai hotmail yhteisöksi niin olisi jotenkin selkeämpi tämä viestittelynäkymä. Kokemusta siis on ensimmäisen lapsen kohdalta kuulua tuollaiseen.

Toista siis odotellaan täällä ja nyt viikot 6+1 ja vieläkin epätodellinen olo vaikka testin olen tehnyt kolme kertaa! Neuvola 3.3.

Minun pahin alkuraskaudenoire tuntuu olevan mielialan herkkyys, joka vaihtelee ja " kiusaa" . Kotona hoidan 1v3kk. esikoista ja aikaa siis on kaikenlaisille ajatuksille.

Jaksamista kaikille oireisiin ja " tarrasukkia" masuasukeille!

Vierailija
110/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, nyt ois sitten tuolla meille oma yhteisö perustettu. Ajatus tuossa aikaisemmin pätki kun en saanu mieleen että mikä on suomennos tuolle groupille. :D Sitä se raskaus teettää.

http://health.groups.yahoo.com/group/LokakuunPaivansateet/

Tuossa olisi osoite. Yhteisö on suljettu, eli miun pitää sinne teidät hyväksyä. Toinen vaihtoehto oli laittaa että pääsee jäseneksi vain kutsuttaessa, voidaan vaihtaa jos haluatte. Usein tässä koneella käyn, mutta älkää hermostuko jos joutuu vähän aikaa odottamaan jäsenyyttä. :)

Toivottavasti tulisi oikein paljon porukkaa. Elikkäs kaikki vaan mukaan.

AE + masukki 4+5

Vierailija
111/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa edelleen flunssan kourissa:( Lääkärissä kävin päivällä mutta ei vielä kirjoittanut ab-kuuria vaikka aika varma poskiontelotulehdus..maanantaina sitten uudelleen sinne jos oireet jatkuu...olo tän pahoinvoinnin ja flunssan kourissa on myös täällä siis kuin katujyrän alle jääneellä:S *vilkuti hipsulainen-79*:)

Esikoinen menee ensi yöksi mummon ja ukin luo ja mun pitäisi jaksaa illalla vääntäytyä leffaan...ollaan niin pitkään tätä suunniteltu miehen kanssa ettei viittis nyt peruakaan...ravintolassa syömässä käynti jää kyllä auttamatta välistä!

AngelEyes;mulle passaapi myös ryhmä yahooseen tai muualle jos joku on niin ihana että jaksaa sellaisen perustaa:)

Kokemusta minullakin kuten hoitsukalla kuulua esikoisen kohdalta jo pidemmältä aikaa tuollaiseen yhteisöön ja olen kokenut todella ihanana asiana:)

Ahaa,kun luin pidemmälle huomasin että olitkin jo perustanut yhteisön:)Nyt siis suuntaan sinne:)

Mullakin eka neuvola 3.3 kuten äitykkäisellä:)Mulla silloin rv9+1...ei ollut aikoja yhtään aikasemmaksi vaikka varasin tosi ajoissa:( Meillä ei kuunnella sydänääniä vielä ekalla käynnillä...eikä esikoista odottaessakaan jolloin asuin vielä Vantaalla...

Kuopiossakaan ei saa kuin yhden ultran!Harmittaa kyllä tosi paljon!Vantaalla sai silloin esikoista osottaessa sekä niskapoimu-että rakenneultran. No, maksan itse sen rakenneultran ja käyn sitten 4D:ssä:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

blacka rv 6+5

Vierailija
112/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan järkyttynyt, silloin viisi vuotta sitten Tampereella sai kyllä molemmat ultrat! No täytyypi mennä sitten kaupungille vaikka niskapoimuun ja rakenneultraan sitten yksityiselle. En kuitenkaan halua kumpaakaan jättää väliin, vaikka Tampereen kaupunki niitä hyödyttömänä pitäisikin. Pah!

Meillä näkyy bee olevan sama LA ja sama synnäri :D

Vierailija
113/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yritän viritellä odotuspinoa tuonne plussanneisiin lapsettomiin niille, jotka ovat jollain lapsettomuushoidolla plussanneet.

kakilu ainakin aiemmin oli kiinnostunut.

tulin huhuilemaan, että olisiko täällä muitakin kuin kakilu ja minä?

no mutta, muuten tänne ei uutta.

juurikaan muita oireita ei ole, mutta palelee, väsyttää ja pinna kiristyy aika vikkelästi ja mielikin liikuttuu herkästi..

nyt pitää mennä paimentamaan pirpanoita.

nappi ohjeisti mua näiden IVF-alkuisten raskausviikkojen kanssa..

-ennis- ja salamatkustaja(t?) rv4+2

Vierailija
114/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään varmistuksen siitä, että pääsin kesätöihin hakemaani paikkaan. Kivi tippui sydämeltä, kun kyseessä on fyysisesti kevyempi työ kuin aikaisemmat kesätyöni. Mulle tää kesätyö on erityisen tärkeä, kun opiskelen. Kattelin kalenterista, että viimeisellä kesätyöviikolla raskauteni on viikolla 34 (jos kaikki menee hyvin). Miten pitkään ne, jotka eivät ole ensikertalaisia, ovat olleet töissä raskaana? Tiedän, että riippuu kovasti työstä ja muutenkin yksilöllistä, mikä vointi on. Mutta jos siis kaikki menee hyvin, niin varmaan töitä voi tehdä melkein loppuun asti? Vai millaisia kokemuksia muilla?

En ole kesätyöpaikkaani kertonut perheenlisäyksestä, enkä ajatellutkaan kertoa. Varmasti huomaavat sitten masusta.

Erica 6+1

Vierailija
115/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan on tunkua sairaaloissa lokakuussa =)

On se kummallista tämä raskaus aika. Ensin jännittää tuleeko raskaaksi, sitten pelkää keskenmenoa ja kun viikkoja kertyy tarpeeksi ts. ollaan siellä viimeisellä kolmanneksella alkaakin liikkeiden vahtaaminen...ja sitten vielä synnytys jne. Mutta se lienee äidin/naisen osa olla aina jostain huolissaan.

Flunssaa on täällä moni potenut ja itse jo onneksi voiton puolella. Töissä oltu jo loppuviikko. Vuorotyö minullakin mutta ei yötyötä kuitenkaan. 22 loppuu iltavuoro ja aikaisin alkaa 07. Eli sillä välillä. Mutta iltavuoroonkin mennessä herätys on viimeistään 08, kun esikko on laitettava koulutielle. En kuitenkaan pysty nukkumaan hänen valmistautuessa kouluun lähtöön, niin sama sitten nousta ylös. Ja kun nuorempikin sitten kuitenkin heräilee samaan aikaan on turha kuvitella menevänsä takaisin peiton alle. Mutta eihän tässä ole nukuttu kunnolla sitten vuoden...04?

Meillä tuo tyttö (kesäkuussa täyttää 3) on vaan aikamoinen sängynvaltaaja. Eli aina jossain vaiheessa yötä itkeskelee huoneessaan ja sitten sitä sortuu siihen helppoon vaihtoehtoon eli ottaa miehen ja mun keskeen...kun ei jaksa jäädä " päivystämään" siihen likan sängyn viereen. Mitens sitte kun uusi vauva on talossa? Ja tyttö edelleen keskellä...? On kai aloitettava oikein " koulutus" ja vieroitettava salamatkustaja meidän sängystä pois. Olisko hyviä vinkkejä??? Kiitollisuudella otan vastaan.

Turvotuksesta. Sitä on tullut minullekin siinä määrin, että olen suorastaan kauhistunut. Mistä lienee johtuu? Edellisissä ei tälläista kuumailmapallo ilmiötä ollut. Häviääkö tämä vai vaihtuu vain siihen vauvamahaan?? Farkut saa jo nyt jättää hyllylle odottamaan..

Muuten olo aika ok paitsi väsymys painaa edelleen. Toivottelen hyvää ja rauhaisaa viikonvaihdetta kaikille sekä hyviä vointeja! Yritetään olla stressaamatta....

susasana rv 6+2

Vierailija
116/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pystynyt olemaan molemmista sinne äitiysloman alkuun saakka joka alkaa sen 30 arkipäivää ennen laskettua (varhennettu 50 ). Muistaakseni noin ne päivät meni,ainakin lähelle. Itsellä ollut helpot raskaudet ja vaikka työ ei istumatyötä olekaan, olen hyvin jaksanut. Itseasiassa istuminen (koko päivän) voi olla jopa ikävämpää loppuraskaudesta. Ja kuka mihinkin on tottunut. Mutta jos ei jaksa niin sitten vaan saikulle lepäilemään!!!

susansana

Vierailija
117/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin torstaina asiakkaiden kanssa vielä kesälounaalla ja poika syntyi perjantaina. Käytännössä jäin töistä pois siis viikko lasketun ajan jälkeen:) En halunnut enkä nähnyt mitään syytä olla omasta firmasta pois ennen lapsen syntymää, olisin tullut hulluksi kotona.

Alkuraskauden väsymyksestä ja ellotuksesta kun pääsee usein keskiraskaus on ihmisen parasta aikaa: olo on mainio ja tarmoa riittää. Loppua kohti puuskutus lisääntyy, mutta jaksoin synnyttää melkein 20 tuntia sen kummemmin himmailematta.

Joten Erica innolla kesätyöhön, eihän sitä tulevaa voi sen paremmin ennustaa, jos on kremppaa sairauslomaa saa raskaana sormia napsauttamalla;)

Vierailija
118/156 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kokemuksistanne.

Olenhan mä päättäny, että rohkeesti jään saikulle, jos sellainen tilanne on. Mutta rahatilanteen kannalta jo toivoisin että kaikki menisi hyvin ja voisin olla koko kesän töissä.

Erica 6+0

Vierailija
119/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kammottava olo..tää flunssa on nyt kestänyt yli 2 viikkoa ja mun on pakko mennä lekuriin tänään. Tietääkö joku..kai löytyy antibiootteja joita voi syödä raskausaikana? Oon satavarma että mulla on poskiontelotulehdus..päätä ja vasenta poskea särkee ja vähän kun kumartaa niin kauhee paineentunne poskissa. Ihan hirveetä särkyaä:(

Väsymys edelleen ihan mahdoton..kun saan lapsen/lapset päikkäräille, syön ja painun nukkumaan..ennen siivoilin ja pyörin netissä sen ajan..koskahan tää väsymys helpottaa?

Aamupäivällä pitäis lähtee Jumboon vaihtamaan esikoisen kevätpuku numeroa pienempään ja samalla ostaa kummipojalle synttärilahja.

Hitsi kun on vaikeeta kun ei olla kerrottu kenellekään tästä raskaudesta..eilen hyvä käverini pyysi ulos ja oli aika vaikeeta keksiä selitystä..sanoin kyllä ihan totuudenmukaisesti että olen väsynyt:)

Nyt on mentävä aamupalan tekoon. Mukavaa viikonloppua kaikile lokakuisille!

-Tizizna rv 6+0

Vierailija
120/156 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi on lieventynyt ja rinnatkaat eivät ole enää niin kipeät. Nännejä kyllä särkee. Saa tietysti miettimään, että onko kaikki hyvin. Minkäänlaisia tuntemuksia/vihlasuja ei myöskään kohdussa tunnu. Eipä ole kivaa tämä oireettomanakaan oleminen. Esikoisestakin olin kyllä melko oireeton, mutta aina se vaan huolestuttaa :(

G rv 8