Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Lokakuun päivänsäteet vk7~~~~

11.02.2008 |

uutta viikkoa pukkaa......=)

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan kahvin juonti lisää keskenmeno riskiä. En siihen sen enempää perehtynyt kun en kahvia juo. Onhan toisaalta kahvia juotu iät ajat raskaana ollessa :P

Vierailija
42/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jakselen ihan mukavasti. Väsymyskin on jo helpottanut (?) - ehkä viime viikon loman ansiosta. Muutoin olo on todella turvonnut. Tunnen kyllä mielestäni jo kohdunkin kasvaneen. Onneks on se ultra viikon päästä, niin saa tarkempaa tietoa siitä, missä ollaan menossa. Kaikki nää oireet saa tuntemaan itsensä vainoharhaiseksi...

Meitä lokakuisia on kyllä jo paljon, ja aika aktiivisia kirjoittelijoitakin näköjään ollaan. Kiva niin! :)

Painosta olette keskustelleet. Mulla nousi paino esikoisesta 13kg. Niistä on jälellä 3kg. Ja aivan turhaan! Olen tässä parin viime vuoden aikana jojoillut aika pahasti. Ylimääräistä minulla on tällä hetkellä melkein 10 kiloa. Joten täytyy pitää herkuttelu aisoissa, etten leviä pahasti joka suuntaan. Tällä hetkellä tuo paino on enimmäkseen vatsan seudulla - omppuvartaloinen kun olen.

Mä odotan tosi kovasti sitä ens viikon ultraa. Vasta sitten uskallan iloita kunnolla, jos kerta aihetta on.

Jaksamista, varsinkin teille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Sunset rv6+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa juonut aamulla jo ennen töihin lähtöä 3 isoa kupillista kahvia + töissä olen juonut ainakin toiset 3 kuppia vähintään..

Nyt riittää aamulla yleensä yksi kupillinen, eikä päivälläkään tee hirveästi kahvia mieli. Välillä jopa kahvi tekee hieman pahaa..

Pääsisi vielä tästäkin paheesta eroon niin olisi hyvä, tai saisi ainakin vähennettyä.

nanna

Vierailija
44/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussattu on viime lauantaina reilun viikon odottelun jälkeen. Sairauslomalla tässä olen flunssan takia ja siitä syystä on kerrankin aikaa oleilla täällä pidempään. Tänään kun olo jo siedettävämpi. Päätä kyllä on särkenyt ja miten minusta tuntuu ettei nuo Panadolit mitään auta?? Raskauteen liittyviä oireita kun täällä listattiin niin itsellä tulee ensimmäisenä VÄSYMYS. Se on kyllä uskomattoman suurta. Rinnat on vähän kipeät ja selkä mutta siinä toistaiseksi kaikki. Hiukan huono olo jos ruokavälit jää liian pitkäksi mutta ei muuten yökötä. Niin ja pissattaa tietysti usein. Aikaa samaa rataa kuin kaksi edellistäkin siis. Töissä en aio kertoa vielä muutamaan viikkoon. Tämä onkin minulle eka kerta kun näin netissä saan kokemuksia jakaa ja raskauden etenemistä myös seurata. Edellisessä raskaudessa (-05) kävin mahdollisuuksien mukaan töissä kurkimassa pinoja mutta se ei onnistunut kovin usein saatika ajan kanssa. Nyt on onneksi kotoa käsin mahdollisuus tähän. Ja meitähän onkin mukavasti!! Nyt vaan tuntuu siltä että aika menee niin hitaasti mutta kyllä se kai tästä...liekö muilla samoja tuntemuksia? Neuvolaan yritin tänään soitella mutta se oli aina varattua. Vihdoin ja viimein kun ei ollut, niin sitten kukaan ei vastannut...Mutta eihän tässä vielä kiire ole. Töistä sinne on vaan aika vaikea soittaa kun aina joku on vieressä korvineen...Tällaista siis täällä.

susasana rv 5+6

Vierailija
45/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on kohta ihan hirmuisesti=) Odottelen tässä että esikko vihdoin nukahtaisi, sillä on taas joku vaihe että valvoo ja valvoo tuolla sängyssään vaikka väsynyt jo onkin....ja just kun mä luulin että ilta rumbat ja muut helpottaisi=D luulin väärin...

MUN mielestä tämä aika kuluu kanssa ihan luvattoman hitaasti, kyllä aivan varmasti viimeraskaus eteni nopeammin=) Mulla on kaikenlisäksi kokoajan sellainen olo kun ois muurahaisia housuissa, levoton ja hermostunut....... mistä lie johtuu.

Nyt pitäis alkaa valmistautua nukkumaan kun kolmen jälkeen yöllä ois herättävä ja lähdettävä töihin, huh huh!!!

Illan jatkoa toivottaa maranta

Vierailija
46/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää on mennyt murheen murtamana, sunnuntaina kp5+6 alkoi vatsakivut ja verinen vuoto. Illalla sitten tk-päivystykseen ja seuraavana päivänä poliklinikalle.. Lääkäri ei osannut sanoa, onko kyseessä keskenmeno, kohdun ulkopuolinen raskaus vai viikot vasta niin vähäiset että raskautta ei vielä näy ja vuoto ihan normaalia (silloin ei vielä niin runsasta..). Verikokeet ja kotiin odottamaan, seuraavat kokeet (mm.hcg) huomenna.. Vuoto on jatkunut tosi runsaana, joten ei toivoakaan että siellä mitään elämää enää voisi olla. Ultrassa ei myöskään lääkäri nähnyt kohdun sisäistä raskautta.. Nyt voi vain toivoa että ei ole tuo kohdun ulkopuolinen. Lokavauvaa meille ei joka tapauksessa ole tulossa.

Nauttikaa te muut raskaudesta ja vauvan odotuksesta. Meidän kohdalla se ehkä on ajankohtaista sitten joskus myöhemmin.. :(

Vierailija
47/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani TINTTANA! Tiedän mitä on saada keskenmeno...sitä ei voi kukaan muu tietää kuin itse, miten pahalta tuntuu. Oman menettäminen on maailman suurin tuska. Itsellä auttoi aika ja suunnitelmat tulevasta, luotto siihen että kyllä vielä joskus...Ja joka päivä nytkin mietin, jaksaakohan pikkuinen elää tämänkin päivän ja pysyä sydämeni lähettyvillä. Kovasti voimia ja jaksamista! Toivottavasti pääset pian taas plussanneisiin!

Oma masu vetäisi ruokaa kilokaupalla...meidän lapset ovat yrjötaudissa, joten päivä on mennyt oksennuksia siivoten:(! Toivottavasti itelle ei tule...Muuten elämä suht mallillaan...

T: Frida

Vierailija
48/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani sun puolesta Tinttana76. :(

En osaa kuvitella tuntojasi, mutta toivotan silti voimia ja uskoa uuteen yritykseen.

Sunset

Vierailija
49/156 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja taas täältä ranskanmaalta... Ja tinttana (anteeksi nyt sun nikki varmaan meni väärin mutta kun tässä kirjoittaessa ei näe noita viestejä), olen tosi pahoillani tilanteesta, lähes saman kokeneena. Yritä pysyä rauhallisena ainakin hgc-kokeen tuloksiin asti, ehkä toivoa vielä on.

Itsellä apea olo, olin tänään gynellä (sain yllättäen peruutusajan, täällä ei ole neuvolaa vaan käydään gynellä). Plussasin sunnuntaina, menkkojen mukaan LA olis 16.10., eli viikkoja lasassa vasta neljä ja risat. Gyne kuitenkin ultrasi, eikä löytänyt oikeastaan mitään, jostain täplästä sanoi että tuossa se saattaisi olla muttei ole varma. Ultra tuntui kestävän ikuisuuden, ja jotenkin tuntui tosi pahalta kun oon vaan kerran aiemmin ollut ultrassa ja tilanne oli vähän sama, pitkä etsintä päätyi tuulimunauutisiin.

Sain uuden ajan vajaa kolmen viikon päähän ja lähetteen verikokeeseen (hgc + normi raskauskontrollit). Nyt pitäisi kolme viikkoa jaksaa pitää toivoa yllä... Tietääkö joku, oliko normaalia ettei ultrassa löytynyt varmasti mitään, vai pitäiskö mun valmistautua suru-uutiseen?

Ihan kamala olo, miksi menin heti testaamaan niin pienellä menkkojen myöhästymisellä, jos mä en ookkaan raskaana tai jos se on taas tuulimuna...

Vierailija
50/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pahoittelut TINTTANALLE, jos vielä tätä pinoa luet.

Itse olen koittanut soittaa neuvolaan, mutta siellä on aina puhelin varattuna, riippumatta siitä, onko soittoaika vai ei. Täytyy tänään taas yrittää soittoajalla uudestaan.

Painosta on ollut puhetta. Minulla on aiemmissa raskauksissa tullut painoa n. 20 kg molemmissa. Esikoisen raskaudesta jäi 3-4 kg, kuopuksesta ei onneksi yhtään. Yritän kyllä, että nyt pääsisin vähän vähemmällä painonnousulla. Alussa ei ole ongelmaa herkkujen kanssa, kun huonon olon takia ei mitään herkkuja tee mieli. Toisaalta kun syö parin tunnin välein, niin pitää joka tapauksessa olla aika tarkkana. Koitan vaan saada käytyä kävelyllä tai uimassa mahdollisimman usein ja olla terveellisellä linjalla. Vielä ei ainakaan ole paino noussut, mutta vatsa kyllä jo turvoksissa, vaatteet puristaa. Esikoisesta alkoi vauvamaha tuntua joskus rv 13, mutta ainakaan vieraammat ei huomanneet ennen kuin puolivälin tienoilla. Viimeksi kyllä jo aiemmin.

Itse haluaisin pitää tämän raskauden suurelta yleisöltä salassa tuonne yli rv 12:n - toivottavasti onnistuu. Tähän mennessä ollaan kerrottu minun siskolla ja kahdelle hyvälle ystäväpariskunnalle. Muuten siis vielä odotellaan. Opiskelen, ja opiskelukavereillekaan en tätä aio aiemmin kertoa. Onneksi ovat suurimmaksi osaksi minua nuorempia ja lapsettomia, joten eivät toivottavasti aavistele mitään, vaikka syönkin eväitä pitkin päivää.

Aika omaa napaahan tämä viesti oli. Jaksamista teille kohtalotovereille!

Ai niin. Meillä kuopus oksenteli toissayönä. Onneksi näyttää siltä, ettei tarttunut meihin muihin. Itsellä oli maha eilen sekaisin, mutta ei vielä sen kummempaa. Hankala kun ei tiedä, johtuuko huono olo vain raskaudesta vai tuosta taudista. Eikä sitten tiedä, pitäiskö syödä vai olla syömättä.

marja08 rv 7+0

Vierailija
51/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ihan valtavasti odottajia! Minäkin uskaltaudun nyt pinoutua tänne odottajiin, kun tänään testissä oli jo tumma viiva. Raskausviikkoja vielä onnettomat 4+4, ja arvioitu la 19.10.

Tinttanalle isot pahoittelut. Tuntuu varmasti pahalta, varsinkin tuo epätietoisuus kohdunulkoisesta. Itsellä oli samanlainen tilanne pari kk sitten, eikä oikein selvinnyt oliko ku vai tavallinen alkuraskauden km. Ultrassa epäilivät, että voi olla kystakin, joka vihloo. Vuoto kesti pari viikkoa, mutta heti kun sai alkaa yrittämään uudestaan, tulin raskaaksi. Toivottavasti tekin pian pääsette uuteen yritykseen ja tärppäisi nopeasti! Aika vaan tuntuu menevän tärppiä odotellessa niin hitaasti...

Edelleen on kyllä tosi kipeä tuo alavatsa toiselta puolelta, että taas jännittää, ettei vaan olisi ku. Neuvolaan soittelin jo huolissani, ja sanoi, että kystakin voi olla kipeä. Käski seuraamaan tilannetta.

Cerise: mulle sanottiin, ettei ennen 5. viikkoa yleensä näy ultrassa mitään, etten usko sulla olevan syytä huoleen.

Onnea odotukseen kaikille!

T:Elwa

Vierailija
52/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli todella huono olo ajoittain, mutta viikonloppuna paha olo väheni ja nyt olo on sen puolesta ihan ok. Väsymys ja huippaus ovat kyllä voimakkaina. Tietysti sitä nyt miettii, että onko kaikki hyvin kun pahoinvointia ei ole. Toisaalta sitä ei ollut esikoisesta ollenkaan, joten toivottavasti tässä vain päästään helpolla :) Tänään neuvolaan. Ensi viikolla alkaa uusi työ ja hiukan jännittää miten sitä jaksaa skarpata.

G 7+1

Vierailija
53/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttanalle isot pahoittelut! Toivottavasti kuitenkin raskaudut pian uudestaan!

Cerise: ehkäpä kaikki on hyvin, olit ultrassa niin aikasin, että eiköhän myöhemmässä vaiheessa näy jo hyvin!

Ite varasin neuvolan, sain ajan ens viikon torstaiks, sillon rv 7+4. Oli ainakin puhelimessa mukavan kuulonen neuvolantäti :o)

- bee rv 6+3 -

Vierailija
54/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintanalle isot pahoittelut!

Pahaolo ajoittaista aamulla oli hyvä olo kuunes rypes nälkä tulemaan iltapäivällä. Palelluttaa ja väsyttää.

Varasin ultraan ajan 27.2 , viikkoja tuolloin 7+3 eli kai sillon jo pitäis näkyä jotakin!

Marlene78 rv 5+3

Vierailija
55/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ottaisi rauhallisemmin..

Pahoittelut myös puolestani Tinttanalle ja voimia jaksaa eteenpäin ja uutta yritystä kohti.

Onneksi jollain muullakin on levoton olo ja muurahaisia siellä täällä eli jaan tunteesi maranta! Miten en ainakaan muista, että tällaista oli aikaisemmin...tai sitten aika on kullannut muistot. Kai tämä on osittain sitä, että haluaisi äkkiä " turvallisimmille" vesille eli sinne vklle 12. Vaikka ei hän sekään mikään satavarma ole.

Kai tässä vaan vauhkoontuu kun on liikaa aikaa tuijotella sitä omaa napaa. Huomenna töihin, onneksi. Tuleepahan muutakin ajateltavaa.

Painosta. Olen itse lihonut 18 kg molemmista raskauksista ja taas kerran ajattelen, että nyt ei kyllä käy niin...Jos jäisi siihen 10 kiloon...Vielä ei ainakaan ole ihmeellisiä syömiskohtauksia tullut mutta aikaahan tässä on riittämiin. Syödä omat ja toistenkin eväät =O)

Tänään on myös paistanut aurinko, upeeta! Ihan kevään tuntua jo!

susasana

Vierailija
56/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta myös voimia tinttanalle !

GALLUP: Oletteko koskaan tilanneet vauvalehtiä? Kokemuksia eri lehdistä ? Onko niissä mitään " järkevää" ? :)

Mulla on tuo migreeni heittäny olon aika pahaksi...olis niin helppoa olla toisella töissä,niin senkun jäis saikulle. Mut tää yrittäjän arki ei oo ihan niin helppoa :( Jouduin kyllä yhden päivän asiakkaat perumaan täysin, kun oksensin ja makasin sängyssä koko päivän migreenin kourissa. Sitä on nyt jatkunut n. 4 päivää :( Soitin neuvolaan ja kysyin onko MITÄÄN apua, niin kuulemma parasetamol. Eikä mitään muuta. Joku puhui PANACODISTA, niin kuulemma vasta keskiraskauden jälkeen, ei näin alussa.

Mulla on myös niitä muurahaisia masussa, varsinkin kun näkee tuttuja ja vanhempia kelle tekisi NIIN mieli koko ajan kertoa !!! :D

Vierailija
57/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edelleen kun haistaa, näkee ja miettii ruokia, tulee oksennus kurkkuun. Onneksi olen pystynyt kuitenkin syömään jotenkin. Ja väsymys on toinen, mikä riivaa! Millä viikoilla muuten suunnilleen pahimman väsymyksen ja pahoinvoinnin pitäisi hellittää?

Itse en ole tilannut koskaan mitään vauva-lehti, mutta ensimmäistä odottaessani sain siskoltani niitä ja tuli kyllä luettua ihan kannesta kanteena :). Nyt en sitten tiedä, miten tuo toteutuisi, kun pitäisi tässä odotellessa opiskella ja huolehtia 4-vuotiaasta uhmaikäsestä ja vilkkaasta tytöstä. Mutta siis itselläni ainakin on hyviä kokemuksia, taisin ainakin kaksplussaa ja oiskohan muutama vauvalehtikin ollut.

Vierailija
58/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja SadeOrkidealle vielä, itsellänikin on migreeni ja aika pahakin, pahimman kohtauksen aikana juuri tuo oksentelu, eikä pysty olemaan missään, missä on ääntä ja valoa. Itselläni ei ole kyllä nyt odotuksen aikana tullut ollenkaan, mutta ennen sitä auttoi, kun oli se orastava päänsärky, että tiesi, että kohta räjähtää, raitis ilma, kevyt kävelylenkki siis ja syöminen ja juominen. Itselläni migreenikohtauksen laukaisi juuri kovat ja kimeät äänet ja voimakkaat hajut, joten niiden välttäminen tietenkin. Toivottavasti nuo kohtauksesi helpottaa, tiedän kuinka rajoittavia ja kamalia ne voivat olla :(

Vierailija
59/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillian33:

Mulla migreeni yleensä liittyi kuukautiskiertoon, siksi ihmettelinkin miksi se jatkuu vaikka kuukautisia ei olekaan. Hormonithan muuttuu nytkin tietysti,että ehkäpä voi johtua siitä ? Jouduitko ottamaan itse lääkettä koskaan ? Mulla migreeniä tulee myös stressistä ja stressaan sitä kun kenellekkään et voi ( tai en halua vielä!) kertoa ! :D

Vierailija
60/156 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille tuestanne. Sitä nyt tarvitaan. Tänään tuli " hyviä" uutisia, kyse ei ole kohdun ulkoisesta raskaudesta vaan ihan keskenmenosta. Hcg oli ollut ma (rv6+0) vain 202, tänään 41. Eli alaspäin menee reipasta tahtia. Pikkuinen ei siis lukujen mukaan kauaa ole kasvanut :( Mutta uutta yritystä kohden. Onhan tämä iso juttu, mutta lääkäri kehoitti tänään jatkamaan yritystä heti seuraavien kuukautisten jälkeen. Ja niin meinataankin tehdä..

Minä siirryn siis tuonne kuumeilijoihin takaisin.. Tsemppiä teille kaikille odotukseen!

Tinttana