~~~~Lokakuun päivänsäteet vk7~~~~
Kommentit (156)
Mua myös huolestuttaa paino, mulla paino nyt samassa kuin ekassa neuvolassa esikkoa odottaessa(liikaa siis jo valmiiksi) mutta mutta ekassa raskaudessa mulle tuli 20kiloa jotka tosin aika nopsaan lähti kun vauva syntyi mutta mä olin valtava enkä halua sitä toiste enään kokea. Toiset on kauniisti raskaana ja minä valtavasti raskaana;)
Muuta ei tähän päivään kuulukaan viellä, pitäis lähteä synttäri- ja ristiäislahja ostoksille mutta esikko ilmoitti ettei mennä. Saa nähdä mikä kiukuttelu tästä saadaan aikaan(esikko siis kuukautta vajaa 3v ja uhmistelee minkä kerkiää!!)
maranta 6+jotain=) ja uhmis
Tänä aamuna tuli verta nenästä, jota itselläni tulee todella harvoin. Väsymys on valtava, mutta etova olo on onneksi hieman helpottanut. Tänään onkin sitten 7+0, pikkuhiljaa ne viikot kertyvät :)
G
Kohtahan me kaikki päästään rautakuurille, jos kovasti rupeaa vuotelemaan nenä niin kysise neuvolasta miten aikaisin sitä rautaa voisi aloitella.
että mä pitäydyn nyt siinä että tänään on rv 6+6 ultrassahan se sitten vasta selviää kuinka pitkällä sitä on...... esikko ei vielläkään tahdo lähteä ostoksille, kotihiiri on=) ilmoittaavaan että mä leikin viellä vähän sitten voidaan mennä=)
Joo, kirjottelin sitten tuonne vanhaan pinoon, pitäisi ehkä ottaa silmä käteen. :D
Mie eilen varasin ensimmäisen neuvolan, joka siis olisi 10.3. Kyselin tuosta raudasta, ja neuvolatäti sanoi että voisin jo alottaa sitä syömään, kun miulla tuo hb laskee kun lehmän häntä. Viimeeksi oli melkein koko raskausajan tuossa 100 kieppeillä, vaikka olisi syönyt mitä rautaa. Ajattelinkin kysellä että josko teillä olisi hyviä ideoita millä muulla tuota saisi nostettua?
Painosta oli puhetta. Miekin painan nyt saman verran kun kolmosta viimeisilläni odottaessa. Ei lähteny kilot imettäessä, vaikka miten toivoi. Miulla tuli kanssa tuota painoa n. 20 kiloa kun aikaisemmissa raskauksissa (pojat) tuli alle 10. Oonkin nyt yrittäny kuntoilla ja syödä vähän terveellisemmin että saisi tuota alaspäin. En todellakaan halua painaa 100 kiloa tai yli viimeisilläni.
Gallup: Miun on varmaan heti kerrottava töissä kun sinne palailen, koska on sellaisia hommia mitä ei raskaana ole suositeltavaa tehdä, noiden myrkkyaineiden vuoksi.
Mutta nyt hoivaamaan kuopusta.
AE ja vaava 4+2
Kaikki hyvin täällä. Pientä etovaa oloa, varsinkin jos on väsynyt. Tissit edelleen todella kipeät. Mietin tuossa että milloin masu alkaa kasvamaan, niin että sen huomaa itse? Entä milloin sen huomaa muut? Ei millään malttaisi odotella.
Jaksamisia kaikille!
Rv 6+1
Huomenna on neuvola niin pitää katsoa tuo hemoglobiini. Esikoisesta ei tarvinnut syödä rautaa olleskaan. Saas nähdä mitä arvot näyttää.
Jos nyt varovasti tulisi kurkkimaan tänne puolelle! Tänään ajattelin soitella neuvolaan ja varata aikaa!
Mulla kans ylipainoa noin 20kg , toisin sain 10kg tiputettua ennen tätä raskautta. Esikoisesta tuli 10kg ja sain ne kaikki pois melkein saman tien! Meillä poitsu täytää 3v ens viikolla!
Tänään olis 5+2 ja la 12.10.
tännehän se minäkin pääsin =) ihanaa! Ja täällähän on jo aika monta lokavauvaa odottavaa. Oikein paljon onnea ja jarrusukkia kaikkien pienille masuasukeille.
Itse odotan perheeseemme viidettä villahousua ja näillä näkymin la on 19.10. mutta varmaan muuttuu vielä np-ultrassa. Alkuraskauden ultran varasin kolmen viikon päähän, silloin pitäisi olla rv 7+2. Keskenmenon kokeneena (02/06 rv12+0) haluan varmistaa, että vauva kasvaa oikeassa paikassa ja syke näkyy. Muut muksut meillä ovat syntyneet -98, -99, -03 ja kuopus -07. Ajoittaista huonoa oloa on ollut jos ei muista syödä tarpeeksi usein, lisäksi väsymys painaa.
AngelEyes: ainakin hapankorpussa on paljon rautaa ;-) ja muistaakseni mustaviinimarjoissa.
Thilia-Thalia: mulla ainakin on jo niin venyneet vatsalihakset ja kaikki, että nyt jo iltaisin on havaittavissa turvotusta vatsan seudulla. Tietysti jos on trimmattu kroppa, niin ei varmaan niin nopeasti näy. Samoin jo kehon rakenne vaikuttaa. Toisilla ei näy juuri minkäänlaista massua viimeisilläkään viikoilla
Työgallup: tällä hetkellä oon hoitovapaalla elokuun alkuun asti, mutta töihin ajattelin ilmoittaa np-ultran jälkeen että tämän mamman lomat jatkuu =)
Painogallup: kaikissa raskauksissa on tullu 15-20kg ja ovat tupanneet jäämään tuohon vyötärölle =/ nyt onneksi sain syksyllä ja alku takvesta tiputettua 7kg. Jos vaikka onnistuis tällä kertaa pitämään tuon painon kurissa. Vaatii vaan hirmuista itsekuria.
Sunmom rv 4+2
Moikka kaikille! Ajattelin uskaltautua ilmoittautua tälle palstalle... Eli eilen sain testiin kauan odotetun plussan!! Ja vauvalehden laskurin mukaan la olisi 12.10.08. Ennestään minulta löytyy 4v poika. Sain keskenmenon edellisessä raskaudessa rv 17, tämä tapahtui -06 marraskuussa. Ja nyt sitten onnellisesti ja peloissani samaan aikaan katson mitä tuleman pitää, toivottavasti tyyppi pysyy mukana loppuun asti.
Vähän ehdin lukea jo pinoa, ja oirerista kait on ollut keskustelua. Mulla ekat oireet oli palelu ja väsymys. En aluksi jaksanut uskoa, että olisin raskaana, koska ennenkin oli kroppa ilmottanut raskauden merkeistä ja kuitenkin ollut " väärä hälytys" . Jaksoin nyt odottaa tarpeeksi pitkään ennen kuin tein testin. Eli väsymys on ollut kyllä päälimmäisenä tunteena. Hieman oksettavaa oloa, mutta siedettävää...
Eli tällästä meikäläisellä... Onnittelut kaikille muille plussanneille! Ja hauskaa päivää!
Tarita
Noniin, nyt sitten neuvolantäti potkaisi persuksille. Voin hyvillä mielin sanoa olevani raskaana ja tunnustella kasvavaa masuhaavetta :) " Joudun" seuraamaan vielä viikon ajan plussan vahvistumista ja viikon päästä maanantaina tapaan vielä neuvolantädin, ennen kuin varataan neuvola-aikaa viikolle 9. Eipä voi tätä onnen tunnetta sanoin kuvailla :)
Otin neuvoista vaarin ja maustoin eilen ruuan reilulla inkiväärillä. Siihen loppui pahoinvointi! Miun kohdalla siis ainakin toimii. Illalla masun elohiiret valvotti (kuulemma kohtu valmistautuu ja ottaa hiukka pulttia uudesta tilanteesta, nou hätä), ja vasemmalla kyljellä tovin köllöteltyäni tuli lonkkaluuhun kumma kipu.
Onko teillä ollut toispuoleista vihlontaa alamasussa tai lonkan seudulla?
Tänään tuli myös päänsärky *tonks*. Kävin pienellä happihyppelyllä ja se helpotti. On ollu muutenkin aika voimaton olo, mutta johtuu varmaan katkonaisista yöunista. Sekopäinen olo, kun mitä huonompi olo on, sitä enemmän hymyilyttää :) Hullu. Aamulla tullu Bella-jakso odottavista äipistä kyllä itketti. Ja Meille tuli vauva -sarja. On muuten ihan hyvä, ootteko kattonu?
Aurinkoisia talvipäiviä toivotellen,
~NeverForNothing 4+jotakin~
Toimisikohan se etomiseen veteen sekoitettuna? Paljonkohan sitä pitäisi lasilliseen vettä laittaa?
Plussasin tänä aamuna Onni raskaustestillä. Menkat on nyt pari päivää myöhässä ja oireita on ollut. Oireina vilu, lämmät koholla, nännit arat, huimausta muutamana päivänä, lievää kuvotusta iltaisin. Pissa haisi vähän oudolle (makea haju) testiä tehdessäni, joten muistui esikoisen testin teko hetki kirkkaana mieleen. Suuri yllätys tämä tulos oli, kun pupuilut jäi muutamaan kertaan. Ajoittui pupuilut juuri niihin päiviin kun limoja havaitsin. Nyt siis olisi kai menossa rv 4+4 kai ja laskettu aika olisi tekay:n laskurin mukaan 17.10!
Iloisia ollaan miehen kanssa ja varmistus testi tehdään sitten perjantaina. Toivottavasti huolitte joukkoonne.
Pelkkää omaa napaa kirjoitteli
RouvaK ja Jahvetti 4+4
(heti piti pikkuiselle nimi keksiä ja mies nimesi =) )
Sain varattua neuvola ajan tänään! Pääsen 4.3 viikkoja kasassa tuolloin 8+2!
Ootteko monelle jo kertoneet plussasta? Me ollaan kerrotttu ainoastaan mun äitille! Pakko oli jollekin kertoa.
Ajattelin kans varata alkuraskauden ultran yksityiseltä, meillä yks keskenmeno takana ennen esikkoa. Kävin esikostakin ultrassa vikkoja tais silloin olla 7+5. Haluu kans nähdä et on oikeassa paikassa ja et sydän sykkii! Toisin tästä pahoinvoinnista ei ole epäselvyyttä että raskaana ollaan!
Marlene78 rv 5+2
Täällä tuo pahoinvointi alkaa ilmoitella itsestään? Nyt kaikki hyvät keinot listalle, jotta voin testata niiden tehoa? Inkiväärin määriä kaipailisin minäkin, pitääkö olla tuoretta vai riiittääkö maustekaapista löytyvä?
B-vitaamineja tuleekin multitabsissa, joka kyllä on sitä normaalia, eikä raskaana oleville tarkoitettua? Mitä eroa niissä muuten on, tietääkö joku?
Onko joku kokeillut akupunktioita tohon pahoinvoinnin hoitoon? Tiedän vaan, että tossa naapurineuvolassa yhdelle tutulle annettiin, edellisessä raskaudessa...
Täällä ollaan edelleen " saikulla" , kuopus kuumeessa ja taitaa vielä huominenkin päivä vierähtää kotona, kun tuntuu lämpö olevan nousussa.
mammara +masukki 5+4
Täällä tuore plussaaja varovaisesti ilmottautuu mukaan. Olen testaillut nyt muutamien päivien aikana 4 testillä plussaa ja nyt ehkä alan jo uskoa tuloksen... Tänään sain jopa soiteltua neuvolaan ja sain ajat terkalle ja lekurille. Laskurin mukaan laskettuaika olisi 21.10.
Jos tässä jotain sitten kertoisi itsestäkin. Olen 25v. ja mies n 26v. ja naimisissa ollaan. Esikoinen syntyi meille tammikuussa 2006. Perheeseen kuuluu myös varhaiseläkeläinen kissa, joka ei varmaan ole yhtään innoisaan tästä meidän vauva projektista....
Minullakin on ihmeen selkeät oireet ollut jo. ei ensimmäisen lapsen aikaan ollut näin aikaisin mitään tämmöistä. Tuntuu jo että pitää syödä vähän väliä jotain pientä ettei tule huonoa oloa. Selkäkin on jo kauheilla tuskilla, varsinkin kun siivoaa tai jotain muuta. Palelu ja muut ihanat oireet on myös jo ihan arkipäivää. Myös tissit on hieman turvonneet ja kipeät, sitäkään ei ekassa ollut.
Minulla kävi tuuri tämän ajankohdan kanssa. Paras ystäväni on myös raskaana ja hänellä on laskettu aika syyskuussa. Me yritettiin vajaa vuosi tätä raskautta ja ystävä raskautui heti ensi kerrasta, että ei ollut suunniteltu juttu vaikka niin voisi heti ajatellakin :) mukava yhteen sattuma kyllä.
En tarkkaan katsonut noita teidän vanhoja kirjoituksia, niin en ajatellut oliko sinne tehty jo listaa missä näkyy lasketut ajat ja muut tiedot? Eikös semmoisen voisi tehdä?
Noona ja nunnuu 4+0
Kiitos vinkistä Sunmom, pitää varmaan alkaa sitten hapankorppu-pinaatti-viinimarja-dieetille. Jos vaikka painokin samalla tippuisi. ;) Miellä on muuten sama laskettu aika.
NeverForNothing kyseli noista vihlonnoista, miulla on nyt kyllä noita repäisykipuja paljon enemmän kun aikasemmissa raskauksissa. Eipä vissiin taida kroppa olla ihan niin timmissä kunnossa. Varsinkin oikealla puolella nuo on tosi kipeitä. :(
Mammaralle noista multitabseista, eli tuossa raskaus versiossa on enemmän foolihappoa ja lisäksi rautaa ja kalsiumia, eli noita mitä raskausaikana tarvitaan enemmän.
Onpa kiva että on tullut taas iso nippu uusia plussanneita. Hirmuisesti onnitteluja teille. :)
AngelEyes pateilee...
Sama juttu että karkkia yms muuta makeaa tekee mieli. Myös muukin syötävä maistuu vallan mainiosti taukoamatta!! Saas nähdä kuinka paljon kiloja tulee tässä raskaudessa lisää, viimeksi tuli 24kg. On se hullua kun ihminen ei pysty olemaan syömättä hetkeäkään.
Täytyy varmaankin pakottaa itsensä syömään hedelmää tms. terveellistä, jottei paisu aivan muodottomaksi palloksi.
Onneksi sentään sain kaikki kilot pois! Edelleen tasaiseen tahtiin tekee tupakkaa mieli, vähenevissä määrin onneksi. Pahimmat tärinät ja kiukut on jo taakse jäänyttä aikaa..
Edelleenkään ei muita oireita ole kuin tämä väsymys, joka lisääntyy päivä päivältä. Tuntuu ettei jaksaisi olla hereillä hetkeäkään, nytkin jo aivan valmis peiton alle. Töihinkin meno aamulla on tuskaa, saas nähdä kuinka sitä jaksaa tässä olotilassa tehdä yövuoroja?!
Toivottavasti pian helpottaa! En muista että olisin esikoisesta ollut NÄIN väsynyt, ehkä aika vain kullannut muistot.
nanna 6+2
Täällä voidaan etovasti ja väsyneesti. Väsymys on siis JÄRKYTTÄVÄ, meinaan nukahtaa tunneille koulussa, bussiin, kaikkialle. Haukottelen koko ajan. Lisäksi tämä paha olo, niinkuin koko ajan olisi nälkä, sitten kun alkaa miettimään, että mitähän sitä söisi, niin kaikkien ruokien pelkästä ajattelustakin tulee todella huono olo :(
Tupakanpolton lopettaminen on tähän asti sujunut yllättävän hyvin, kahvin juonti on sitten toinen paheeni. Päätä särkee, jos en kahvia saa, enkä tiedä miten pystyn sen vähentämään tuohon kolmeen kuppiin päivässä, kun nyt menee melkein pannullinen. Osaako joku muuten kertoa, mitä haittaa kofeiinista sikiölle on? Ihan mielenkiinnosta vaan :)
Lillian33, Tirppa 6+2 & 4v. tyllerö.
Kun tuosta painosta mainitsitte, niin olen itse vähän huolissani omasta... Painan tällä hetkellä lähes saman kuin viimeisilläni odottaessani toista lasta! Olen yrittänyt laihduttaa viimeiset 3 vuotta vaihtelevin tuloksin. Siis jojoillut. Nyt huolettaa oma jaksaminen kun paino tästä alkaa nousta. Molemmat aiemmat raskaudet toivat noin 20 kg lisää painoa. Ensimmäisen lapsen synnyttyä sain lähes kaikki pois sitten aikanaan, mutta toisen jälkeen ei ollutkaan niin helppoa. Nyt haastetta tuo se että kestääkö kroppa.
On kyllä ihmeellistä miten massu voi olla turvoksissa ja selkä kipeä. Johtuneeko täällä koneella istumisesta vai mistä?