Sain tänään sähköpostin pomoltani, että haisen. (ov)
Kommentit (124)
Minulle pomo joskus kuittasi jalkahien hajusta, jännitin uudessa paikassa.. En tiennyt, että siihenkin on omat dödönsä. Käytäthän antiperspiranttia, ei mitä tahansa mietoa deodoranttia?
Tunnen useita ihmisiä, jotka haisevat hielle jo pian suihkussa käytyään, eivätkä itse tunnu huomaavan sitä.
Tosiaan voisiko olla jokin muu haju kuin hiki, sen ehkä pomo olisi sanonut suoraan.
Tosi harmi tilanne, tosiaan tuo, että ihmiset puhuvat selkäsi takana noin henkilökohtaisesta asiasta - tai ehkä vain yksi, muut eivät ole ajatelleetkaan? Uskon, että ihmiset pian unohtavat tuon jutun. Mutta hajun syy pitäisi löytää.. minustakaan lääkäri ei ole huono idea, tai joku läheinen, jolta voisi kysyä.
a) haisenko hielle
b) haiseeko alapääni, mille?
c) lemuavatko kledjuni?
Jne.
T: listailija
vanhassa omakotitalossa asuvat haisevat pahalle. haju tulee asunnosta. en tiedä onko hometta vai mitä.
seurustelin yhden miehen kanssa, joka haisi vaikka olisi peseytynytkin. se haju tarttuu esineisiin ja vaatteisiin. on kuvottava haju.
Mutta sille ei taida olla oikein tehtävissä mitään.
Veikkaisin kuitenkin talon ominaishajua tai mahdollista hometta/tunkkaa, jota muutkaan perheenjäsenet eivät huomaa.
2
Sille tulee oma nenä immuuniksi. Esim. lapseni yhden kaverin vaatteet tuoksuvat hyvin voimakkaasti sellaiselle makealle. Jos leikkivät huoneessa ovi kiinni, niin saa loppuillan tuulettaa sitä huonetta.
Käytätkö jotain hajustettua huuhteluainetta?
Silloin haisee aina pieru kun hän on täällä.
jakkupukua ei tietenkään voi joka käytön jälkeen pestä, mutta kyllä siihen voi hienhaju pinttyä tosi pahasti. Nimenomaan tuollainen vanha hiki haisee tosi ällöttävältä ja siihen voi itse tottua. Kun haju on kerran pinttynyt vaatteeseen, ei se välttämättä enää pesussa lähde pois (varsinkin jos vaate on tekokuitua).
Joskus tulen ihan fyysisesti pahoinvoivaksi siitä elmusta, ja tietenkään sitä ei saa asiakkaalle näyttää vaan pitää jatkaa hymyilyä vaikka tuntuu siltä kuin kohta tulisi oksennus.
Monet haisee just kun ne ei koskaan (tai ehkä kerran kuussa) käy suihkussa, pitää samoja vaatteita viikosta toiseen ja pahin tapaus (70-kymppinen mies) kulkee vanhoissa kusiläikkäisissä housuissa pissat pöksyissä ja se haju jää leijumaan ilmaan moneksi minuutiksi sen käynnin jälkeen ja on jotain sanoinkuvaamattoman kauheaa.
haisevat ei tupakoijien mielestä todella pahalle. Oksettaville.
kun just eilen valitin miehelleni miten jouduin yhdellä kurssilla tupakoivan opiskelijan pariksi. Että oli tuskaa istua sen vieressä. Varsinkin jos joku on vasta tullut ulkoa röökiltä, haisee se ihan hirveälle.
Mutta luulis että pomo olisi maininnut viestissä... Ja sitäpaitsi mitä sille sit muutenkaan voi? Kurkkupastilleja?
Ja Relaxantilla joku " linimentti" .
" hei, millä poistaa jalkahien hajun? Joku mainitsi sellaistakin olevan?"
ole mitään sanonut. Lähinnä kaipailisin neuvoja kuinka kohdata taas työtoverit ja saada mielenrauha, etteivät/etten koko ajan mieti hajuani :(
ap
(ja tämä vaatii päättäväisyyttä) huomenna menet töihin ja sanot niille kahdelle työkaverillesi, että sait sähköpostia pomolta, joka kertoi, että olette valittaneet, että haisen pahalle. Mikä haisee? Sitten toteat, että et ole itse huomannut mitään ja nyt täytyisi tietää, mikä on vialla. Et ole yhtään nolo etkä anteeksipyytävä. Kyllä siinä saavat osansa työkaveritkin, jotka sitten päin naamaa yrittävät selvittää sinulle, mistä on kyse. Jollet sano mitään, välillenne jää ainiaaksi (onpa juhlavaa) tämä asia. Ja huomenna kerrot myös meille, miten kävi ja mikä on :)
että varmaan se on se asu, jota ap pitää töissä. Hänhän kertoi, että pesee vaatteet " joskus" . No, vaikka olisi toimistotyö, niin siitä huolimatta samassa asussa ei voi olla puolta vuotta putkeen, eli hien haju voi olla tosi tyrmäävä. Ja kyllä se niin vaan on, että herkempään nenään päivittäin haisteltuna tuollainen paha katku voi olla todellinen ongelma. Eihän sitä itse haista, muutenhan me kaikki tuoksuisimme ruusuille. Mutta todellisuudessa pahalle haisevia ihmisiä on tuolla liikenteessä joka päivä, joskus joutuu oikeesti hengitystä pidättämään ettei oksennus lennä....
tsemppiä ap:lle!
Jos käytät fleece takkia töissä, niin sinusta on keskusteltu vauvat . net palstalla. Fleeceen tarttuu juuri muuten hien haju.
Tsemppiä kuitenkin ap:lle, pomosi hoiti kyllä asian tökerösti.
Miten sanoa pomolle (nainen) että hänen alapäätuoksunsa täyttävät huoneen ja ovat todella voimakkaat, itse hän ei sitä huomaa.
Tämä auttaa ihan oikeasti, mutta pitää käsitellä myös kaikki sukat ja kengät
http://www.vocca.fi/fi/Muut+tuotteet/3/Pahanhajuiseen+jalkahikeen+1000ml/12
Laittaisin vastaussähköpostiini avuksi pienimuotoisen listan, josta voisi valita vaihtoehdon jos se nyt niihin lukeutuisi.
Esim.
Kysyisin tarkennusta hajuongelmaani, josta en valitettavasti itse ole ollut tietoinen. Onkohan ongelmaa aiheuttanut
a) suun hygienia
b) perspiraatio
c) privaattialueiden tuoksahtelut
d) vaatetus
e) joku muu, mikä tarkemmin ottaen
Kiitos.