Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kerran nuoret äidit jaksaa paremmin, miksi heitä ei koskaan näy lastensa kanssa muskareissa, vauvauinneissa yms?

Vierailija
03.02.2008 |

Olen ihan pannut merkille, että näitä nippa nappa 20v tai jopa alle olevia äitejä näkyy kyllä kauppakeskuksissa vaunuja työntelemässä, mutta en ole kertaakaan nähnyt nuoria äitejä vauvoineen missään vauvojen harrastusjutuissa.

Meilläkin vauvamuskarissa nuorin äiti on karvaa vaille 30v, loput 30-40v. Ei ainuttakaan todella nuorta äitiä vauvoineen.

Sama juttu vauvauinnissa. Ei sielläkään näy niitä äitejä, joilla ikää 20+ enemminkin kuin 30-.

Usein tälläkin palstalla lukee, että lapset on tehtävä nuorena, kun jaksaa. Niin MITÄ jaksaa? Ainakaan ei näemmä jaksa viedä lapsia harrastuksiin. Mitä itse olen huomannut, nuoret äidit jaksavat lähinnä hillua ostarilla vauvoineen.

Vai onko joku kuullut teiniäidistä joka on käynyt vauvoineen vauvamuskarissa?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä vauva ei ole muskarissa vain siksi, että äidillä olisi jotain tekemistä, vaan ihan oikeasti sen musiikin takia.

Kyllä jos musiikkiopiston muskariin menee, eikä mihinkään lauleskelumuskariin, niin on siellä ihan selkeät opintotavoitteet jo vauvoille. Oppivathan ne vauvat koko ajan kaikenlaista - ette ole sattuneet huomaamaan...???

Miksi eivät sitten oppisi rytmitajua, säveliä jne?

Kyllä meillä ainakin on vauvan/lapsen musiikkitie jo suunniteltu seuraaviksi vuosiksi. Ensin vauvamuskari, sitten taaperomuskari jne ja lopulta sitten jotain instrumenttia soittamaan. Nyt on jo tosi innoissaan siellä, hytkyy aina kun tulee jokin vauhdikas laulu.

Ehkä nuoret sitten kuvittelevat, että kun MTV on päivisin päällä, riittää se jumputus vauvalle.

ap

Vierailija
42/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun ei resurssit ja äly riitä, eikä halua ole, niin eihän sitä tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä nuoret sitten kuvittelevat, että kun MTV on päivisin päällä, riittää se jumputus vauvalle.

Vierailija
44/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastustapahtumissa. Eivät he sitten myöhemminkään saa kavereita ja jäävät pahasti jälkeen ikätovereistaan, jos vaikka vasta 3-vuotiaana aloittavat uimakoulussa tai muskarissa. Tuomittuja ovat syrjäytymään loppuiäkseen.

Vierailija
45/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi olisi kotona 3-vuotiaaksi asti niin, että olisi kuullut satunnaisesti vain radiota tai pikkukakkosen Violaa ja nähnyt leikkikavereita pihalla aina paria kerrallaan hiekkiksellä, niin SILTI hän todennäköisesti kehittyisi normaalisti ja sitten aikanaan oppisi kaikki tarvittavat taidot päiväkotiin ja kouluun mennessään ja harastukset aloittaessaan vähän myöhemmin.

Pieni vauva tai taapero ei TARVITSE aktiivisia harrastuksia tai suorittamista tai ketään huohottamaan niskaan oppimisen kanssa. Lapset kyllä pärjäävät ja kehittyvät ihan normaalissa arjessakin..

Vierailija
46/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän 1 vee sai kauhean hepulin perhekerhossa jokakerta kun piti jotain laulaa tai leikkiä yhdessä. Sitten kun sai leikkiä itsekseen leluilla niin viihtyi.

Täytyy sanoa, että olet harvinaisen fiksu teiniäidiksi :)

Mikä on ongelma ollut täällä aina?? Vanhat ryppyiset äidit pönkittää omaatuntoaan haukkumalla teiniäidit, kun ei enää muuta keksi.

Ja yleisin kysymys, oletko vielä lastesi isän kanssa??

Eiköhän niitä eroja satu enemmän " aikuisilla" äideillä. Jostain pitäis tostakin löytää jonkinsortin tilasto.

Ja sitten asiaan. Olin 19 kun sain ekani, käytiin muskarissa ihan vauvasta koska omassa kaveripiirissä ei ollut ainuttakaan jolla olisi ollut lapsia.

Nyt 4-vuotias, ilmoitti että ei halua enää läydä muskarissa, ja kyllä, oltiin oikein musiikkiopiston muskarissa ja kyllä, olemme kaikki perheessämme todella musikaalisia.

Eli siis.. Hyöty oli mikä?? Maksettiin melkein 3,5-vuotta kallista musiikkiopiston muskaria, miksi? Mä kävin tapaamassa muita äitejä (vaikka olivatki 30+) ja tyttö halusi lopettaa muskarin.

On silti musikaalinen ja melkein oppi laulamaan ennenkuin puhumaan.

Olisin voinut samantien kävellä vaikka perhekerhoon ja säästää monia satoja mutta kun mä ajattelin että se on se muskari. Ja eipä se meidän tyttö muskarista niitä kavereita saanut vaan tarhasta ja pikkuhiljaa älhipiirinkin ilmesty lapsia.

Ja kyllä, minä ainakin olen edelleen mieheni kanssa, joka siis lapseni isä, ja toinen tulollaan.

Vierailija
47/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo, siksi kun olen teiniäiti. :D

t:edellinen

Vierailija
48/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat rallattelut ja loruttelut ja pienet laulut riittäisivät vauvalle. Meille hankittiin tv vasta lapsen ollessa 2v, että vauva ei kärsinyt MTV:n videoista. Enkä minäkään niitä katso vapaaehtoisesti. Muskariin lapsi meni 4-vuotiaana.

Vauvauinnissa en käynyt, koska lapsi sai muutaman kuukauden ikäisenä RSV:n ja siitä jäi babyastma, joka kehittyi asthma bronchialeksi myöhemmin.

Minä tapasin tuttujani, joilla oli pieniä vauvoja (äidin iästä riippumatta) ja kävin puistoissa toisinaan. Usein oman pihapiirin mammat ja omat kaverit riittivät vauvalle ja minulle. Ikä ei vaikuta äitiyden laatuun.

Vierailija
49/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvinkki: Älä pidä sitä ÄO:ta narikassa. Ei se kulu. Käyttöön vaan.

Vierailija
50/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla oikeasti pitää nähdä vaivaa, että lapsille saa kavereita.

Eikä kaikki ole laittamassa lapsia päiväkotiin ennen eskaria. Jotkut äidit oikeasti haluavat hoitaa lapsensa itse...

Vierailija
51/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumpikin sanoi,e ttei heidän lapsi halua harrastaa.... JA uloskin mennään VAIN jos äiti ei jaksa ola sisällä :((

JUST NÄIN!!!!!!!! Eli teinien lapset katsoosisällä videoita ja pelaa pleikkaria heti kun ohjain kädessä pysyy......

Siksi eivät tarvitse muskareita ja uinteja :DDD

T: Ikäloppu 35v kahden alle 3v äiti. Vauvauinti, kerhot, puistot........

Lapsemme ulkoilee 2kertaa päivässä. Vain sairas ihimnen pitää lapsensa sisällä :(((

Vierailija
52/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ne samat äidit, jotka täällä palstalla muissa ketjuissa lyttäävät kaikki, jotka vievät lapsensa hoitoon alle 3-vuotiaina, huutelevat täällä, että vauvan pitää harrastaa, jotta saa kavereita? Hohhoijjaa... Niissä muissa ketjuissa aina huudellaan, ettei alle 3- vuotias tarvii kavereita, vaan riittää, kun saa olla äidin kanssa. Nytkö ei riitäkään?

No meillä mä olen musikaalinen, soitan pianoa ja osaan ihan laulaakin... lauleskelen tuolle lapsukaiselle täällä kotona kaiket päivät. Käydään vauvauinnissa, mutta ei sitten muualla... en ole vielä kokenut tarpeelliseksi alkaa muuta vauvan kanssa harrastamaan. Me nautitaan nyt siitä, että saamme olla keskenämme. Pian mä palaan töihin ja lapsen isä jää kotiin... eli nyt on meillä äidin aika. Mä kyllä sylittelen ja leikin lapseni kanssa ja laulan samalla... en tarvii siihen muskaria. Muskaria tarvisin vain siihen, että muistaisin kaikki sanat noihin lauluihin, mutta tuskin tuo meidän kohta 5kk äijä vielä tajuaa, ettei äiti osaa sanoja oikein ;)

Tosiaan... vauvauinti maksaa ainakin meilläpäin 10 euroa / kerta. Eli 0 euroa kuukaudessa. Tuntemilleni teiniäideille tuo on iso raha... se on meillekin iso raha, vaikka mies käy töissä. Mä olen kyllä ajatellut alkaa käymään tuon lapseni kanssa jossain puistoissa leikkimässä ja mahdollisesti jossain muskarissa sitten, kun tuo kaveri kasvaa... ihan itsekkäistä syistä... Olisi kiva löytää kavereita tältä uudelta paikkakunnalta... en oikein tunne ketään. Jos ne kaverit kuitenkin on kaikki yli 30 vee (mä alle, mutten paljoa) ja useamman lapsen äitejä, jotka on olleet kotona miljoona vuotta piiperoidensa kanssa, niin enpä taida sitten... ei mulla ole heidän kanssaan mitään yhteistä. Ihan niinkuin ei niillä teiniäideilläkään. Mä en kuitenkaan halua puhua vain siitä vaipanvaihdosta... vaan ehkäpä noista kerhoista löytyy muutama samanhenkinen edes.

Vierailija
53/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitten kun lapsi on vähän vanhempi ja alkaa kaipailla niitä kavereita. Sitten on kiva, kun on jo valmiiksi kontakteja. Miten vaikeaa tämä on tajuta???

Vierailija
54/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat vaihtelua elämäänsä, kun eivät jaksa sitä tylsää samaa arkea päivästä toiseen vauvansa kanssa. Ilmeisesti nuoret äidit jaksavat sitä arkea paremmin? Sillä oikeasti vauvat eivät tarvitse mitään harrastuksia. t. Äiti 42 v.

Vierailija
55/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli porukka yli 30-vuotiaita selvästi, itsekään en ole mikään teiniäiti mutta 25-vuotiaana ja kiinnostusmaailmaltani ihan eri maailmasta. En jaksanut käydä, äitejä vartenhan ne ovat!

Puistossa ulkoiltiin silti ja kavereitakin oli.

Nythän lapset ovat jo isompia ja päiväkodissa.

Vierailija
56/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin äidiksi 20v iässä.

Tuolloin aloitin vauvani kanssa neuvolakerhon, vauvajumpan ja vauvauinnin. Vauvauinti lopetettiin kahden kerran jälkeen kun vauva oli aina herättävä aamuisin ja oli kiukkuinen ja itkuinen koko touhun ajan. En nähnyt syytä kiusata lasta.

Nyt meillä odotetaan kolmatta ja ikää on 25v ja meillä on ma kerho, ti kerho, ke kerho ja to kerho ja lisänä muutamia liikunta harrastuksia.

Tiesittekö että noita harrastuksia voi pitää myös aktiivisesti kotona?

Muskaria voi pitää ihan kotioloissa. Meillä ainakin lauletaan, tanssitaan ja soitetaan monesti viikossa.

Meillä on joukossa ollut enimmäkseen 30v ja siitä ylöspäin äitejä. Syyn uskoisin enimmäkseen olevan että synnyttäjien keski-ikä on 28v joten nuoria äitejä on ylipäätään reilusti vähemmän.

Mitä olen nuorilta äideiltä kuullut, heillä on jonkun verran suurempi kynnys lähteä kerhoihin ja harrastuksiin mukaan. On vaikeaa astua mukaan kerhoon jossa on 90% äideistä 30-40v ikäisiä ja asenne on että nuoret äidit eivät osaa mitään ja ovat kakaroita... Kuvittele itse 40v äiti itsesi kerhoon jossa 90% väestä nuoria äitejä ja yleinen kuvitelma on että nuoret äidit pitää teitä mummoina ja täysin avuttomina...

Minä läksin ennakko astelmista huolimatta neuvolakerhoon mukaan jossa kaikki muut äidit olivat 30-40v. Nyt me olemme yhdessä ystävi ja tavataan säännöllisesti. Alkuun koin pientä epäilyä toisten osalta mutta ajan kuluessa osoitin olevani äiti siinä missä kaikki muutkin.

Vierailija
57/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko 30-40v äidit koskaan ajatelleet että teidän asenteen ja käytöksen takia nuorten äitien on vaikea tulla kerhoihin ja harrastuksiin??

Vierailija
58/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole aihetta niin olettaakaan. Niitähän pidetään turhina.

Paras äitiystäväni on muuten minua 20 vuotta nuorempi. Ei se ikä mitään vaikuta.

Vierailija
59/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä... Mutta millä saataisiin valtaosa äideistä tajuamaan sama asia?

Tätä palstaa kun lukee niin vahvasti vaikuttaa että vanhemmille äideille nuoret äidit ovat saastaa ja päinvastoin. Kuinka kummankaan ryhmän osapuoli siis uskaltautuisi joukkoon jossa valaosa on toista ryhmää.

Ollaan hiukan avarakatseisempia ja hyväksytään joukkoomme erilaisia äitejä sillä useinmiten huomaamme että ennakkoluulomme olivat väärässä.

t.68

Vierailija
60/94 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lapset sotkevat itsensä=)

Kun tepastelee muuten vaan ystävän kanssa, niin tulee juteltua ja puitua päivän ongelmat. Vauvauinnissa keskitytään aina vaan siihen vauvaan ja äiti ei saa purettua tuntojaan.