/// JOULUNTÄHTÖSTEN (-06) helmikuu ///
Nyt ei ehi kirjottelemaan, mutta hengissä ollaan ja laitetaanpa helmikuulle oma pino.
Tammikuun pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12210713&p=2&tmo…
Kommentit (89)
Olipa ihana lukea Miilukka-tädin tarinoitaxD Ihanasti sää juttelet! Yläkerran ukko vähän vaan jarruttelee vaan teidän tahtia, mutta eiköhän se viideskin (olikse noin?) vaavi teille vielä " tupsahda" , jos sitä synnytystouhua sellaiseksi voi ikinä mitenkään kutsua:) Hienoa, että sätkät on nyt poltettu taskuista, ja juoksulenkeillä on paikattu sekin tyhjiö:P
Iitulin elämä kuulostaa akateemiselta ja vaativalta menestystarinalta:) Neuvotteluja ja sopimuksia suorissa housuissa=) Kuulosti tuo asu-hely-meikki-setti tosi hyvältä, sun täytyy näyttä hyvältä noissa vetimissä! Ja kierukkakin on tulossa. Olihan tuossa aika oleellisia muttia lapsiluvun kasvattamiseksi, että se kierukka on varmaan ihan hyvä idea;)
Tomaksen toka yö omassa sängyssä meni hienosti, ekan kerran piti huoneessa käydä n. klo 4 aamulla, ja toisen kerran ehkä viideltä. Mutta tosi pitkään oli ihan hissukseen nukkumassa, jee! Tänään käytiin kerhossa, kivaa oli.
Kaksplus tuli tänään uudistuneena, ja eilen ostin Meidän perhe -lehden, joten tekemistä on päikkäreiden ajaksi=)
Eilen yritin mennä Koti-ideaan ostamaan pari koria, mutta se oli kiinni klo 19. Menin sitten viereiseen kauppakeskukseen, enkä osannut edes katsoa mitään. Olo oli kyllä totaalisen epämuodikas toppahousuissa ja -takissa pipo päässä:( Tuntui, että pitäis lähteä ihan päästä varpaisiin ostamaan kaikki vaattet uusiksi, että olis yhtään " ajan hermolla" . Oltiin la kavereiden kanssa syömässä, ja siellä alkoi jo tämä nukkavieruolo, kun muut oli pillifarkuissa ja löysissä paidoissa ja buutseissa siellä... Viihdyn ihan hyvin vaatteissani, mutta tietyssä seurassa tuntuu, että vaatteet on jo vähän out :o Onks teillä tällaisia tuntemuksia?
Kahville...
t.jkv
joo,oli eilen sen välly-käärmeen kans aikast hiljasta :/ kuorsaus oli sitä luokkaa että mä olin ett just just....antaapi olla sitten.
meillä on lenni edelleen tossa meijän huoneessaki että ei siellä kärsi mitään isompaa ä' äntä enää nykysin pitääkään tai ukkeli on sängyssä pystyssä ett mikäs meno täällä on ;)
ei kyl pysty toistaseksi siirtämäänkään mihinkään muualle kun alkaa olla nää huoneet jo aikast täysii kun kolmiohan meillä oli ja tuolla lasten huoneessa nököttää se kolmikerroksinen sänky jo jossa on jo joka petipaikka täytetty ;D
meijän huoneessa on vielä yksi paikka tyhjillään...hih!meillä' on siellä jatkettava viel tyhjänä...tai siis se menee sit niin että lenni siirtyy siihen jossain vaihees ja sit pinnis on tyhjillään ;)
mulla pitäs tähän mun lettiin kekkasta jotain uutta kuosii kun otin viimiset rasta-tuunaukset veks tossa pari-kolme kuukautta sitten. nyt ollu sit oma pää ja mä' hän päätin sitä sitten piristää KOTIPERMIKSELLÄ tässä syksyllä :-o
joo...ei tarvi sanoo yhtään mitään siellä,TIEDÄN TIEDÄN....se oli nimittäin viiminen tikki tähän päähän. vituiks meni niin että soi.....kärvähti ja nyt mulla on ollu kolmisen kuukautta tämmönen " vanu-pää"
kaveri jo sanoki että elä nyt helekutissa laita sitä permistä kun ei oo aikasemminkaan joskus onnistunut,mut mähän olin taas sitä mieltä että jos se tän kerran nyt onnistuis....
joo,mut nyt vannoin ettei enää ikinä (ennen seuraavaa kertaa) ei vaan....
nyt tarttes kehitellä jotain piristävää taas kun tosiaan oon jo niin kauan kulkenu tällä kauheella hampulla!!!! parturissa vois tietty kä' ydä mut enhän ilkee ees sinne mennä ku siellähän nauretaan mut pihalle ett oot sitte kotipermistä tehny :-D pahimpia latvoja on ite viel pitäny mennä leikkelemään ja tiijätte varmaan että minkälaisia lommoja mulla on tuolla takana paikoittan.....
joo,mut mä jatkan nyt tota siivoomista ku ukkoki tulee puolen tunnin päästä himppeen niin pitäs olla viel jotain pöperööki tehtynä pöytään ;D
heippati rallaa ja tiistai - illat kaikille
--vanu-pää Miilukka & Lenni - letkeä--
Oli pakko tulla laittamaan kommenttia tuohon jkv:n vaatekysymykseen =D Täällä on TODELLAKIN aika kiitettävän nukkavieru olo kun lähtee ulos kun eipä noita äitiysvaatteita nyt kovin hirveesti ole ja niistäkään puolet ei mene enää päälle =/ Sen verran reipas on tämä maha... Muutenkin nuo mun äitiysvaatteet on vaan tuommosia h&m:n tms trikoopaitoja ja -housuja ja kun nykyään näyttää olevan ajan henki että jopa raskaana olevat pukeutuu viimeisen päälle muodikkaisiin kamppeisiin niin ei oo kovin nätti olo tuolla liikenteessä... Nykyään ei kuulemma edes käytetä tuommosia mahan yli vedettäviä äitiyshosuja vaan pitäis olla jotku vajaan sadan euron muotiäitiysfarkut jotka jää mahan alle. Ei kyllä tuntunu mun päällä mitenkään mukavilta :o
Muutenkin meinaa vähän huvittaa kun kaverit käy kylässä tosiaan tuommosissa pillifarkuissa ja ihmepaidoissa enkä mä ymmärrä tätä nykymuotia ollenkaan kun mun mielestä nuo vaatekauppojen vaatteet on ihan typerän näköisiä :O Ihan innoissaan ootan kevättä että pääsen käyttämään noita niin epämuodikkaita alaspäin hieman leveneviä farkkuja ja ihan normi neuleita =)
Tulee ihan tätimäinen ja vanha olo kun kulkee kaveriporukassa kun eihän niillä mitään lapsia vielä ole vaan juoksevat viikonloputkin bilettämässä ja shoppailemassa... *huoh*
Menipä valittamiseksi =))
Olipa muuten kiva kuulla että Tomaksen yöt on sujunu noin hyvin ja Miilukastakin oli kyllä tosi kiva kuulla!! Jospa se tupakoinnin lopettaminen edesauttais teidän vauvautumista =)
Meillä yöt menee edelleen hyvin, mutta Lassi on alkanu heräämään ihan hirmuaikasin =/ Päikkäritkin jostain syystä tökkii eikä meinaa nukkua kuin jotain 20 min pätkiä ja semmosilla päikkäreillä ei tule kovin iloisia poikia =/ No, toivotaan että tää on vaan joku vaihe joka johtuu uudesta sängystä, hampaista tai jostain...
Iituli kuulosti kyllä ihan kadehdittavan asialliselta bisnes-naiselta ;)
Nyt täytyy kyllä rientää ennen kuin poju taas herää...
Pimmi, Lassi ja pieni huomenna jo rv 35 =))
Akateeminen olen, mutta en kyllä mikään bisnesnainen. Olen töissä ihan julkisella sektorilla...
Nyt päivälliselle valmistautumisen lomassa ajattelin raapustaa tuosta jkv:n vaateasiasta.
Minun ruumiinrakenteeni ei salli pillifarkkuja - ei sitten koskaan, vaikka olisivat kuinka trendikkäitä. " Nykymuodista" (kuulostaa tosi tantalta sanoa näin) tai pintamuodista olen toistaiseksi hyväksynyt omaan garderobiini ainoastaan hillityn malliset pussihihat lyhythihaisissa puseroissa.
Olen tykästynyt tietyn tyyppisiin housuihin ja yläosiin, joita sitten käytän - olivat ne trendikkäitä tai eivät. Kaikki sopii oikeastaan kaiken kanssa, joten on helppo valita vaatteet töihin lähtiessä. Sekin on hienoa, että nyt mahtuvat samat vaatteet kuin ennen Saraa. ONNEKSI en myöskään joudu olemaan joka päivä jakkupuvussa, vaan voin pitää farkkupäiviäkin.
Välillä on itselläkin, jollei nukkavieru, niin ainakin hyvin epätrendikäs olo. Mutta eikö se muoti ole sitä varten, että siitä poimitaan itselle sopivat ja mieluisat osat? Nyt vain tuntuu, että tänä retro-pillifarkku-kautena ei löydy oikein mitään trendikästä päälle. En oikein tykkää mistään pehmeän valuvasta (lue: muodottomista) äitiysvaatetyylisistä vaatteista. Tähän asti sovittamani tunikat näyttävät siltä, että olisin viidennellä kuulla raskaana.
Ihana kuulla, Miilukka, sun juttujasi. Samaten kuin teidänkin Pimmi ja JKV. Me pidetäänkin täällä yhteishenkeä yllä, hienoa!
Tässä alkaa ihan kuola valua, kun ajattelee, että kohta saa huulilleen kylmän siiderin, ah.
Älkää sitten kettuilko, jos huomenna uikutan päänsärkyä. :-)
Iituli
ei vitsi PIMMI että sulla on jo noin paljon viikkoja!!!! teille tuleepi ihan kohta vaaveli :) *kade*
sehän oli aivan vasta kun ilmottelit raskaudestasi ja minäkin olin sillo satavarma että raskaana olen itsekkin mutta empä ollukkaan :(
toivottavasti natsais meilläkin pian :D
tänään en jaksanu käyvä lenkillä kun vähä räkänen olo 8en ole kyllä nyt käyny ku viime torstaina viimeksi) yrittäny kuitenkin joka toinen päivä käydä.
joo,hyvähän tässä on puhua kun just vetäsin kokonaisen karkkipussin naamariin noita tervaleijonia,oliko toi 300g pussi :-o joo,enmä mikään herkkuperse oo....heh
meillä on oltu terveenä aikast pitkkään tässä välissä,syksymmällä oli oksennustautia jolloin ekaluokkalainen neiti oksenti vaan ja muut selvisi p*ska-taudilla.
nyt sitten iski röhä päälle viime viikolla, tokaluokkalainen neiti sairastui viikko sitten ja tänään vasta meni ekaa päivää kouluun. meni hälläki henki niin tukkoon kurkunpääntulehuksessa että näytti ettei välillä saa henkee vaikka ei enää ton ikäselle pitäs noin rajuna tulla.viimeksi ollukki hänellä reilusti alle kouluikäsenä tuota vikaa.
meijän 3vee tuholainen sairastui myös kurkunpääntulehukseen viime viikon loppupuolella ja henki oli hälläki niin tukossa että osastolle oisivat ottaneet yheksi yöksi jos ei olisi ollut täynnä (täällä oli lastenosasto aivan täynnä pieniä juuri rs-viruksen takia)
nyt sitten mulla ääni käheenä ja lennillä rupes rohiseen kans eilen. ei ole onneksi vielä yötä valvottanut sen takii.
lenni on nukkunu yönsä kokonaan siitä muutaman kuukauden ikäsestä,ellei satu olemaan kipeänä.
huomenna on neuvola lääkäri vielä toisen silmän lievästä karsastuksesta. mä en hirveesti sitä huomaa mut terkka sanoi että karsastaa :/ saa nähä mitä huomenna sanoopi lekuri.
mutta illan jatkoja kaikille,nyt pitää rojahtaa sohvalle
Täällä tuo on täysin vieras käsite!!! En ole koskaan ollut mikään muodin mukaan menijä, vaan vaatteet on sellaiset jotka tuntuu hyvältä, ja kyllä ne joskus ainakin näyttääkin siltä...
Muutamat äitiysvaatteet olen ostanut tämän raskauden aikana (kun aikaisemmat oli jo kolmeen kertaan käytetty), farkut on olleet kovassa käytössä (tällaiset maharesorin kanssa olevat) ja muutama paita on jäänyt ostosreissuilta. Noissa paidoissa on se hyvä puoli, että niitä voi sitten pitää synnytyksen jälkeenkin, kun ei vielä mahdu aikaisempiin vaatteisiin (mut tulee vielä mahtumaan, kunhan tuo maratontreenaus kesän lopulla pääsee kunnolla vauhtiin)....
Miulla oli tänään taas ultra - ja kaikki ennallaan, eli seuraillaan, vielä 5 viikon kuluttua ultraan menen. Nyt sitten on aika varmaa, et meille tuleepi poika.... keskimmäinen oli kyl pettynyt tiedosta ;) tiedä sit mitä joku poika hänelle mennyt tekemään *hih*... KÄypi kyllä sitä tulokasta sääliksi - voi olla aika kova kohtalo olla kolmen ison siskon kurin alla ;)
Meillä viime yönä vähän aikaa valvoskeltiin, Erica kyl jatkoi tutin laiton jälkeen unia, mut mie en - piti sitten kattoo tallennettua Wallanderia tunnin verran tuossa puoli viiden aikaan... Jos ens yönä sais nukuttua... tää on kyl ihan uutta miulle tää raskauden vaikutus uneen... tosin tais olla niin monta asiaakin vielä päässä, jotka sit piti tahtomattaan hereillä.
Nyt taitaa tuo isukki odotella saunaan menoa, joten palailen taas toisen kerran..
--Mirpa, kera masun rv31+6 ja isot siskot--
Nyt on pinniksenkin pohja nostettu ja reunasuojus pesty ja paikoillaan. Näyttää tuo sänky nyt niin suloiselta ettei millään malttais saada sinne taas käyttäjää =)
Lassikin puuhas kovasti vieressä ja koitti auttaa isiä vaikka millä tavoin =D Hassu poika kyllä kun lempileikkejä on hämmentää vispilää tai kauhaa kulhossa ja muttereiden vääntäminen ties minkälaisella " ruuvimeisselillä" =)
Voi jukra, että mä sain kyllä hyvät naurut tuosta Miilukan permanentista! Ei tuommoselle sais kyllä nauraa kun toisen hiukset on menny pilalle, mutta kun mullakin tuli heti semmonen olo että o' ou kun luin ensimmäisen lauseen =D
Kyllä se vauva vielä teillekin tulee - usko pois =) Pitää vaan nyt vähän jännityksessä... Jospa se tärppäis ens kuussa niin saisitte taas jouluntähden =))
Voi, Mirpalle onnittelut poikauutisista! =)
Meillä ei oo hajuakaan tämän tulokkaan sukupuolesta kun ultria ei oo ollu kuin se rakenneultra jossa ei näkynyt mitään... Hitsi kun pääsis itekki noin moneen ultraan...
Jotain oli vielä, mutta poju huutelee tuolta yläkerrasta siihen malliin että pitäis vissiin hakea alas =)
Kauppaankin pitäis lähtä tuonne myräkkään =/
Pimmi ja Lassi (joka muuten nukkuikin nyt yli tunnin! =) )
siis täh...tulin mielissään tänne tsiikaan muityten kuulumisia niin täähän oli lupsahtanu kakkos-sivulle koko pinkka :P
kellään ei oo ollu mitään kerrottavaa...blaah!!!
NYT NAISET RIVIIN JÄRJESTYS JA TEKEMÄÄN VAIKKA TIKUSTA ASIAA :-D
muuten tulee mörökölli ja vie teidät.... he hee...
***Miilukka joka ei oo kohta kahteen viikkoon jaksanu lenkkeillä ja Lennukka joka tänään jo tilsiny kävellä kymmenkunta askelta :p***
Tämä pallo alkaa nimittäin olemaan hieman kypsä tähän lyllertämiseen...!! Ulkona taas mahtava keli, mutta eipä me minnekään päästä ku mulla tekee tiukkaa päästä edes keittiöön täältä olkkarista... Piru tuota takapuolta ku pistää ja pistää ja jos ei sinne käy kipeää niin sitten paukkuu lonkat tai käy selkään... Lassiki jo matkii mun ähkimistä ja puhkimista ja ukko vaan naureskelee että pitäisköhän ostaa nosturi ku yritän laahustaa portaita ylös... Samperi... Ei sais valittaa, mutta kyllä nyt alkaa mulleki riittää vähäksi aikaa tämä raskaana oleminen =D
Toivottavasti rusinalla menee paremmin eikä tuu vaivoja =)
Tähän valitusvirteen saattaa kyllä olla syynä sekin että mä en oo saanu suklaata kokonaiseen kahteen päivään ja vieroitusoireet alkaa olla aika pahat ;)
Pitäis yrittää hillitä tuota herkuttelua ku paino vetelee jo reilussa 78 kilossa ja oon koko ajan aatellu ettei yli 80 saa mennä kun ei menny Lassia oottaessakaan...
Lassikin on alkanu tepastelemaan ihan kunnolla =)) Menee jo monta askelta ja ihan ite keksii aina välillä että menenpä tämän matkan kävellen enkä kontaten... Vielä viime viikolla piti kovasti kannustaa ja yllyttää että innostu kokeilemaan kävelyä, mutta nyt kokeilee ihan omasta tahdosta koko ajan. Naama on koko kävelyn ajan ku naantalin aurinko kun tietää että tekee jotain hienoa =)
Nyt kun poju nukkuu yöt hienosti omassa sängyssä ja huoneessa ja harjottelee vauhdilla kävelyä ja syöntiä niin seuraava etappi oliski vissiin se pottailu... Ei tarvis olla sitten ihan jatkuvalla tahdilla vaippoja vaihtamassa =)
Huh... Aika hidasta tämä kirjottaminen ku imutin Alicia Keysin uuden levyn ja pojan pitää päästä aina vähän väliä syliin jammaileen =) Nyt huhuilee nurkasta että hoksaako äiti ku on piilossa =)
Muumit on tällä hetkellä aivan pop ja joka päivä pitää saada katsoa ainakin yksi jakso iskän sylissä. Äitin tehtävä on sitten lukea muumikirjaa uudestaan, uudestaan ja uudestaan =)
Ens viikolla olis sitten hiihtolomat täällä pohjoisessaki, mutta eipä meillä :( Mies kun vaihtoi sitä työpaikkaa viime vuonna niin ei oo vielä kertyny hiihtolomapäiviä... Oishan tuo ollu aika kiva jos ois ollu kokonaisen viikon apuna... Huoh...
Mun vanhemmatki lähtee loman viettoon Kuusamoon, mutta mua ja Lassia ei kuulemma huolita mukaan ku äiti ei halua alkaa kätilöksi. Murr... Eilen käytiin kyläilemässä ja piti vannoa ja luvata että pidän jalat ristissä vielä ens viikon kun haluavat olla täällä lähempänä kun vauva syntyy =) Lupasin pysyä kasassa ku mä oon tullu siihen tulokseen että tää vauva tulee 20.3 just ennen pääsiäslomaa ;) Niinku mä voisin sen päättää =D
Pitäisköhän tämä turinointi jo lopettaa ku en enää edes muista pitikö mun kommentoida teidänki juttuja :o Löpisen vaan ihan turhuuksia mökkihöperyyksissään...
Tuosta tulikin mieleen että miehen sisko tulee meille perjantaina ja me päästään syömään ja elokuviin!!! Voi jukra =)) Viime kerrasta taitaakin olla jo aika monta kuukautta ku ollaan käyty illan vietossa :o Pitää nyt ottaa ilo irti koko illasta ku taitaa seuraavaan kertaan mennä taas vähän aikaa =)
Nyt rakentamaan legotaloa ja tonkimaan suklaakeksejä kaapin perukoilta =)
Pimmi, Lassi ja myllertäjä tasan 36+0
Just kun sain tuon edellisen viestin lähetettyä niin ovikello soi ja sisään marssi sähkömies kahden harjoittelijan kanssa... Tulivat korjaamaan yläkerrasta pistorasian ja valokatkaisimen jotka ollu rikki jo muutosta lähtien...
Ei siinä mitään, mutta kun oisivat voineet ilmottaa etukäteen kun minähän olin täällä vaan äitiystoppi ja lökäpöksyt päällä, tukka ku harakanpesä ja hampaatkin vielä pesemättä =// Tää toppi ei oo mitenkään peittävä ja mulla ei ollu edes rintsikoita päällä kun ne painaa ikävästi niin oli hieman alaston olo :o
Ukothan meni vielä just meidän makkariin niin en oikein päässy vaihtamaan kamppeita vaan piti yrittää pitää Lassia sylissä että ois saanu peitettyä edes jotain =D
Voi ressukoita... Pojat ei varmaan ikinä laita tyttökavereitaan paksuksi kun mieleen jää kummittelemaan tämmönen näky =))
Lassi ois ollu niin mielellään kaverina ja komensi kuuluvasti portaiden alapäästä =) Aina kun joku meni ylös tai tuli alas niin piti mennä kauheeta kyytiä kattomaan että saiskohan tuota leikkikaveriksi... No, tämä poika ei ainakaan vierasta =)
Mitähän tässä nyt keksis kun poju simahti jo päikkäreille... Ei jaksanu oottaa edes päiväruokaa kun oli niin puhki, mutta onko tuo kummakaan kun ponkas taas pystyyn jo puoli kahdeksalta...
Äh, vessat oottais taas siivousta...
Pimmi taas =)
Täällä podetaan flunssaa, tai äiti potee,muilla se meneeki meillä yleensä siinä sivussa:) Keskimmäinen niiskuttellu ja vähä yskiny jo viikon,mutta ei muuta... Johanna rohisi tuossa ennen kuin laitoin päikyille,mutta voi johtua muustaki kuin alkavasta flunssasta, toivotaan niin! Huomenna oltais vielä menossa mun siskon luokse kyläilemään,niin ei tarttis muiden sairastua. Omassa flunssassa on ihan tarpeeksi...
Harmi,kun aamulla on jo niin valoisaa..Mä oon jo kahtena aamuna heränny n.klo6,enkä oo sen jälkeen saanu nukuttua. ja silti ei ees oikein illalla väsytä,eilenki oli puolikakstoista kun nukahdin..Tätä tää kevät teettää! Onneks Johanna on aamullaki nukkunu kahdeksaan asti:) Johannalla on vaan uus vimma,se pyörittelee pinniksen pinnoja jos uni ei heti tuu... joku puolituntia niitä pyörittelee iltaisin sängyssä,ja sitten nukahtaa useimmiten pylly pystyssä masulleen;)
Johanna tykkää laskea pyllymäkeä! on ottanu isosiskoistaan mallia ja kiipeää mäkeä ylös ja sitten lasketaan alas...no hermostuu usein kun ei jaksa jyrkkää mäkeä monesti nousta! Ulkona ei ees enää välitä pulkasta/rattaista,vaan kävelee mieluummin tai juoksuksiki toisinaan pistää...
mutta,taidanpa lähteä välipalaa laittaa pöytään, kohta masu jo kurisee:)
tintti ja Johanna kohta 1v2kk:)
heippa ja edelleen hiljasta ku huopatossu tehtaalla.....
joo mut pitemittä pörinöitä tulin vaan nostattelemaan ja kahtomaan kuulumisia :)
ja nyt mammat viimeset lässytykset tähän pinoon ku kohta avataan uusi ;D
ja se meijän tampereelle muutto saattaapi kyl toteutua, :-o
ukko vaihtaa työpaikan sinne ja kait se kesällä koulujen loputtua on sitte heti muutto sinne. työpaikka etsii meille nyt kämpän sieltä jostain...saa nähä mistä ja mimmonen....vähä jänskättää ja pelottaa...uusi kaupunki ja uudet kujeet
palataan....
Teen taas työtä käskettyä eli Miilukka komensi pinoon järjestymään, niin täältähän tullaan! Asiaa ei ole kyllä mitään.
Miilukka, tsemppiä vain kovasti muuttojärjestelyihin. Minuakin alkoi ihan puolestanne jännittää.
Meille ei tosiaan kuulu mitään ihmeellistä. Erinäiset haasteet töissä jatkuvat edelleen. Ei oikein perässä pysy, kun koko ajan heitetään kaiken maailman tilanteisiin. Mutta kaipa se tästä vähitellen. Työelämää on vasta kuukausi takana. Etukäteen pelotti, miten jaksaa mahdollisen univelan kanssa, mutta onneksi Sara alkoikin nukkua öitään.
Työpäivän päätteeksi on ihana mennä kotiin ja saada tyttö syliin! Esikoinen viilettää omissa menoissaan eikä äiti jaksa häntä kauheasti kiinnostaa.
Maanantaina tapaamme ensimmäisen arkkitehtiehdokkaan. Noista talokirjoista ei löydy kertakaikkiaan täydellistä mallia. Olen miettinyt, että jos arkkitehdin avulla saa hyviä vinkkejä ja säästää hukkaneliöitä, tulee hänen palkkionsa " korvattua" jo siinä. Mielessä on jo joitakin asioita, joista en ole valmis tinkimään: ainakin kaksi vaatehuonetta/muutoin tarpeeksi säilytystilaa, erillinen ruokailutila (ei keittiönpöytää itse keittiöön), kuraeteinen ja riittävän kokoiset makuuhuoneet eikä mitään kopperoita.
En lukenut aiempia pinoja kovin tarkkaan. Se muistui mieleen, että Rusina odottaa vauvaa. Onneksi olkoon! Pimmille tsemppiä raskauden viime metreille.
Kaikille muille ja tietenkin Pimmille ja rusinallekin: hyvää karkauspäivää!
Iituli
Heippa vaan kaikille!
Onnea raskautuneille *kateellisena*. Tjuuh, ei ole täällä tärpänny.. ehkäisyä ei ole Akselin jälkeen käytetty ja tuo poikahan on huomenna jo 1v 3kk. Kylläpä taas kestää... plääh!
Töissä pakerretaan ja illat kuluu vauhdilla kolmen lapsen ja koiran (sekä ukon) kanssa. Mihin se aika oikein katoaa?? Akselilla on huomenna ensimmäinen valokuvaus hoidossa - pittää laittaa oikeen limunaatikuteet pojalle päälle kun ei raatsittu 1v kuvausta ottaa kun hoidossa kuvataan kuitennii :))
Jestas sentään juu, mahtoiko kukaan kattella kymppiuutisia tiistai-iltana kun ministeri Hyssälä siellä päästi sammakoita suustaan? Sanoi jotta tällä hallituskaudella lapsiperheiden elämää helpotetaan ja seuraavana aamuna seisoo aviisissa jotta hoitomaksut nousevat jopa 16% - - ja justiinsa veroprosentti helmikuun alussa nousi sekä lisäksi ruoka kallistui huomattavasti. Että näin meitä autetaan!! Laitti niin vihaksi että lähetin rva Hyssälälle meiliä - eikä mitään kehumisia! *tuhisee vieläkin kiukkua*
Nukkumisesta - tuo ihana aina puhuttava aihe - Akseli menee nukkumaan seittämän/kaheksan aikaan ja joka hiivatin yö herää kahdelta yöllä ja valvoo tunnin!! Siis ihan järjestään joka yö :/ Ihme opittu juttu tuokin. Tällä viikolla ei nyt ole muutenkaan nukuttu kovin hyvin - kipiä tai hampaita - kuumetta ei kyllä ole eli veikkaan hampaita.
Viime vko oli hiihtolomaa :) hih, juu, lunta ei kyllä ole näkynyt joten hiihtelimme sitten tytön huoneen uuteen uskoon. Kaikki vauvamaiset jutskat jouti romukoppaan ja nyt on neidillä oikeen teinitytön unelma - itse valittuine värimaailmoineen :) Vielä kun jaksaisi siivota kirjaston tai itse asiassa vaihtaa kirjasto alakertaan ja me muutetaan yläkertaan. Jos vaikka viikonloppuna - tai sitten nukun univelkoja :))
Ei mutta nyt enää vartti ' tehokasta' työaikaa jäljellä... vai käyttäskö liukumaa ja häippäisis jo nyt...
Palaillaan sisaret!!
RauPotar ja Akseli
ETT TIEDÄN TÄYSIN TUNTEESI TON RASKUTUMISEN SUHTEEN....samahan se mulla täällä.mittään ehkäsyy oo käytetty lenninkään jälkeen ja tässähän sitä edelleen ollaan...ei niinku mitään tulosta ... huoh...kestää taas mullakin :/ ja on ovistikut ja pelit ja vehkeet käytössä mut ei ni ei....
mutta jospase jo tästä kuussa ;D eipästä tiijä...
mutta nyt taijan käyvä lenin vetäseen ku en oo kahteen viikkoon lenkkeilly ja meinaa taas oikeesti lässähtää tää alkuinto ;) aina käy näin...mut nyt pitäs oikeesti ottaa ihteesä niskasta kiinni!!!
**Miilukka kohta monot vinossa menossa lenkille ;) ja Lenni joka kiukuttelee tossa vieressä**
HYVÄÄ KARKAUSPÄIVÄÄ ARVON LEIDIT :) MIHIN SITÄ KARATTAISIIN TÄNÄÄN. MITÄHÄN SPESIAALII SITÄ KEKSISI KUN TOSIAAN VAAN JOKA NELJÄS VUOSI TÄTÄKÄÄN PÄIVÄÄ VIETETÄÄN ;)
OIS SE AIKA JÄNSKÄ JOS OIS AIKOINAAN MENNY KIHLOIHIN TAI NAIMISIIN TÄNÄ PÄIVÄNÄ. TAI VIELÄ PAREMPI ,JOS OLISI SYNTYNYT TÄNÄ PÄIVÄNÄ ;) VIETTÄIS SYNTTÄREITÄÄN VAAN JOKA NELJÄS VUOSI...ITEKKI OISIN VASTA 7VEE NYT...HEH!!
EILEN TÄÄ AKKA PÄÄSI OIKEIN LENKILLE ITTESÄ RAAHATTUU MUTTA TUNNOSTAA ETT EI OIS JAKSANU YHTÄÄN KUN PARIN VIIKON TAUKO OLLU. JA MUN JUOKSEMINEN ON MUUTENKIN SELLASTA " SUNNUNTAI" -JUOKSEMISTA... HYVÄ ETTEI KÄ´VELLEN MENE OHI ;) HEH...NO SELLASTA HÖLKKÄÄMISTÄ..LIEKKÖ SEMMOSESTA EES HYÖTYY....NIINKU KIINTEYTYMISMIELESSÄ....JUST UKOLLEKKI PAASTOSTIN EILEN ILLALLA SITÄ KU MITEN SITÄ ON VÄHÄLLE AJALLE RUPSAHTANU. TÄSSÄHÄN RUPSAHTAA OIKEESTI JO KÄSIIN. JA VARSINKAAN KUN MITÄÄN EI OLE TEHNYT SEN ETEEN TÄTÄ ENNEN KU ALKAA TAPAHTUMAAN....
TOSIAAN PERSE JA JOKA PAIKKA RUPSAHTANU JA LÖYSTYNY...TISSIT PIENENTYNEET ENTISESTÄ PIENESTÄ VIELÄKIN SURKEEMMAKSI.
TUKKA TOSIAAN ON MYÖS MIKÄ ON TÄLLÄ HETKELLÄ SEKÄ NAAMAAN ON TULLU RYPPYJÄ :-) EI ELÄMÄN KEVÄT!!! SIINÄPÄ SE ONKIN,RUPSAHTANU MIKSI RUPSAHTANUT!!!
NO TOIVO YLLÄ ETTÄ TUPAKANPOLTON LOPETUS VAIKUTTAIS JOTENKIN TÄHÄN IHOON....EN TIIJÄ SIT MILLO. HUOH :/
MUT ARSKA PAISTAA JA SILLEESTI JOTEN VETÄYDYN TAKAVASEMMALLE NYT.....
*JOTAIN KRIISIÄ POTEVA-MIILUKKA+ LENNI JOKA SOTKEE NÄKÖJÄÄN VELLILLÄ TUOLLA OLOHUONEEN PÖYTÄÄ*
jospa minäkin sitä kasvatan muutamalla rivillä.
Meille ei kuulu mitää uutta ja ihmeellistä, varsin kiireinen viikko on takana.
Miten ihmeessä sitä sitä ehtii kaikki tehdä sit kun on töissä kun nyt jo loppuu tunnit päivästä? Kertokaas töissä oliat? miten ehtii hoitaa harrastukset(siis lasten), kotityöt yms. Meillä esim. eka yhteinen ilta että ollaan kaikki kotona on torstai ja tämä on vielä helppoa ennen ens syksyä jolloin tulee 2 iltaa lisää harrastuksiin juoksemista. Puhumattakaan et esikoinen aloittaa koulun ja keskimmäinen eskarin. Kauhulla odotan jo.
Nyt pitää antaa tilaa lapsille, pelipäivä ja äiti istuu " peli koneella" vaik aikusten kone on vapaa... ;D
nefili ja päikkäreillä oleva Adam
Tytölle pukkaa vaihteeksi taas hampuja, toissapäivänä puhkes yksi ja kolme on vielä tulollaan, tai siltä nuo ikenet näyttää...nyt on yhteensä 9puhjennu! Ja maha ollu löysällä,välillä silkkana ripulilla..oli toissapäivän ihan ripulilla, ja vähä väliä, mutta nyt on parempana taas. :)
Aamusta käytiin isompien kanssa hammashoitajalla ja keskimmäiseltä katottiin uudestaan näkö neuvolan puolella. Kaikki oli hyvin, ei reikiä eikä mitään valituksia tullu. Hammashoitaja jopa kehu mua, että karkkia karkkipäivänä ja limskoja tosi harvoin ja mehuaki juodaan vain kerhossa... tosin siitä ei mitään sanonu,että meillä pestään vain kerran päivässä,iltaisin hampaat. Samoin Johannalta niinkuin isommiltakin. mut me syödään karkit silloin kun Jossu on päikkäreillä!
Johanna nukku jo aamupäivästä päikkärit, saapa nähdä millainen ilta sitten tulee... varmaan kiukkua riittää... mutta jospa sitten nukahtais kiltisti... Eilen huusi tunnin sängyssä, kun koitan tuosta iltamaitopullosta päästä eroon,eikä saanu sitä maitoa sinne. No sitten heräski vasta 1.30 eka kerran ja se oli ainoo kerta koko yönä:)
Tintti ja Taapertava Johanna (enää konttaa jos on kiire) 1v1kk
Jospa tässä ennättäis edes jotain kirjottelemaan ennen ku poju hoksaa että on ruoka-aika...
InkaLeeville ja Nefilille en minäkään osaa oikein muuta sanoa kuin toivottaa kovasti jaksamisia :( Mulla ei oo tämän yhen kanssa ollu onneksi mitään ongelmia öiden kanssa, mutta saapa nähdä minkälainen tapaus on kakkonen =)
Iitulilla ei sitten mennytkään niin mukavasti se töihin paluu =/ Toivotaan että lähtis edes vähän tasottumaan ja helpottumaan ku sähän oot palanu loppuun jo kuukaudessa jos joudut kovin kovasti paahtamaan :o
Lassi on nyt sitten nukkunu viikon verran yöunetkin omassa huoneessa ja tuossa tavallisessa lasten sängyssä =) Eka yönä heräs viiden aikoihin ja kun ei meinannu nukahtaa uudestaan niin siirsin pinnikseen. Toka yönä tipahti ja ois varmaan jatkanu unia, mutta minä olin niin säikähdyksissä että otin meidän huoneeseen ja pinnikseen loppuyöksi =) Loput yöt onkin menny hyvin... Viime yönäkin tipahti, mutta ei ollu moksiskaan kun oli semmoset pehmusteet alla =) Sen yhden kerran kävin viime yönä Lassin huoneessa ja toissayönä ei herätty kertaakaan, että tämä tais hoitua sitten aika helpolla =)
Pinniksestä lähti jo reunat ja patja pesuun ja viikonloppuna nostetaan pohja takaisin ylös vauvaa varten. Nyt vasta alkaa pikkuhiljaa itsekin ymmärtämään että meille tulee vauva - taas! :o Hurjaa...
Öh... Nyt tyhjeni pää 8)
No, pitää lähtä syömispuuhiin ja palailla taas myöhemmin...
Aika tasaista menoa meillä on kyllä ollu ja tuntuu siltä että ei kai näitä samoja juttuja jaksa höpistä aina vaan uudestaan, mutta saapahan jotain lätistyä =)
pimmi ja Lassi
Kylläpä runosuoni sykkii kerrakseen, kun keksin noinkin omaperäisen otsikon. :-D
Nyt on pieni erätauko näistä työasioista, joten ajattelin raapustaa pari riviä, vaikkei olekaan mitään asiaa.
Eilen alkaneet sopimusneuvottelut menivät oikein hienosti. Voisi melkein sanoa, että ihan turhaan hermoilin niitä. Tänään neuvottelut jatkuvat iltapäivän puolella ja illalla mennään sitten päivälliselle, mistä sitten seuraa näitä naisen elämän suuria ongelmakohtia: mitä laittaa päälle? Päädyn vähän erikoisempaan paitapuseroon ja tyköistuviin mustiin housuihin. Vähän helyjä kaulaan ja värikkäämpää pakkelia, niin se on siinä.
Nyt töissä olo tuntuu taas ihan kivalta eli en kyllä haluaisikaan kotiin. Toisaalta tätä voi kysyä sitten uudelleen huhtikuussa, kun molemmat lapset ovat päivähoidossa ja " " arki" alkaa. Nyt saa mennä ja tulla melkein miten lystää.
Pimmillä taitaa olla raskaus jo todella pitkällä. Onko laskettuun aikaan enää reilu kuukausi? Miilukka taisi raapustella omaan räväkkään tyyliinsä. Oli hauska lukea kuulumisia! Koettakaahan muutkin konkarit vähän aktivoitua!
Pimmin raskaudesta tulee oiva aasinsilta ehkäisyyn: menen viimeinkin laitattamaan hormonikierukan maanantaina. Saa nähdä, millainen toimenpide se mahtaa olla ja mitä haittavaikutuksia on alkuaikoina. Toivottavasti menkat jäävät kokonaan pois.
Meidän lapsilukumme on siis tässä. Joskus käy mielessä, että JOS olisi vähemmän ikää, enemmän rahaa ja parempi pinna, voisi miettiä kolmatta. Mutta turha on jossitella. Miehen saisi kyllä ylipuhuttua, mutta itseäni ei ajatus kolmannesta raskaudesta hotsita yhtään.
Jaaha, alan tavata noita papereitani taas. Oikein mukavaa helmikuun jatkoa!
Iituli