/// JOULUNTÄHTÖSTEN (-06) helmikuu ///
Nyt ei ehi kirjottelemaan, mutta hengissä ollaan ja laitetaanpa helmikuulle oma pino.
Tammikuun pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12210713&p=2&tmo…
Kommentit (89)
Piti tulla tännekki oikein kertoo,että mun tytöt Johanna mukaanlukien lähtivät täksi päivää mummolaan:) Johannalle eka kerta, illalla haen muksut kotiin. On vaan Jossustaki tullu iso,kun ei enää tarvi äitiä koko ajan! Saapa nähdä miten päikkärit siellä vai jäävätkö välistä... ja muutenki miten mummu ja pappa jaksaa ikiliikkujan perässä juosta!
Vielä tänään tekevät kylppäriremppaan loppusilausta ja saadaan illalla kaikki kalusteet sisään:) jospa pääsis sitten saunaanki isännän kanssa. Ulkona sellanen viima ollu koko viikon,että kaipas jo saunan lämpöön;)
Mutta jatkan nettisurffausta kun kerranki saa rauhassa!
Meilläki Jossu yks päivä kaato pissat potasta lattialle, ja yks päivä esikoinen kakkas lattialle kun ei ollu se pottaosa paikoillaan. Meillä kun ei oo juuri voinu vessanpönttöä koko viikossa käyttää! luksusta kun sen saa käyttöön tänään:)
tintti ihan yksin;) tai kera remonttimiesten;)
Jospa tää päivä oli sit jo vähän onnekkaampi:)?
Vai Tintti on saanut lapsosista vapaapäivän, ja nautiskellut omasta hyvästä seurastaan, ja vähän remppamiestenkin;) Piristää varmaan kummasti! Mäkin kävin tänään YKSIN lähikaupassa ja apteekissa oikein hidastellen=) Ai että mä nautin joka askeleesta ilman rattaita tuolla auringonpaisteisessa pakkasessa! Voi kun olis ollu menoa muuallekin, olisin viihtynyt pidempäänkin. Nyt on taas oltu NIIN 4:n seinän sisällä kun poju on kipee. Mies lähti yhden kaverin kanssa kattoo lätkämatsia, ja mä laitoin poitsun nukkumaan. Kuudelta nukahti, ja on taas vähän omaa aikaa nyt illalla, jipii! Yritin jo ehdottaa, että mä olisin voinu lähteä sinne lätkämatsiin, tai ihan mihin vaan. Nyt olis kyllä jonkunlaisen piristyksen paikka tällä mammelilla....
Saattekos te muut mammat tarpeeksi irtiottoja arjesta, ja mikä on paras tapa=)??
Viikonlopun jatkoja mammat!
t.jkv
Irtiottoja arjesta??? Mitä ne on??? ei vaiskaan, toki saan omaa aikaa, kun oikein pyydän... tai paremminkin huolehdin ensin isännän työvuorot, tarvittaessa lapset mummolaan hoitoon siksi aikaa jne... Isäntä aina sanoo, et kyllähän mie aina pääsen kun tarvii johonkin mennä - totta on, mut usein olen jo menoja järjestellessäni joutunut katsomaan hänen työvuorot, hänen jääkiekkotreenit, usein myös sm-liigapelit jne.. siihenhän jää sit paljon vaihtoehtoja :( Ja miehen on niin helppo, kun ei paljon tarvi kysellä, kun minähän olen lasten kanssa kotona...
Miun henkireikä on ollut opiskelu - siis kukaan ei yleensä ymmärrä kuinka jaksan kolmen lapsen kanssa sitä, mut jotenkin sitä energiaa saa, kun on aikuisten juttuja, aivoille pähkäiltävää ja ennen kaikkea kun huomaa että pystyy tekemään vielä muutakin kuin ruokaa, siivoamaan ja pyykkäämään..... Olen myös ylpeä viime syksyn opintosuorituksistani ja kyllä niitä tällekin keväälle vielä ehtii tulla, ennen äippälomaa. Sitten loppu kevät ja koko kesä syksylle asti on taas ihan kotiaikaa (voi toki olla, et kandisemppajuttuja vähän teen, ihan mielenterveyden kannalta) ja luulen kyllä sen taas riittävän... Eikä nää opinnot nyt niin paljon ole aikaa vienyt - tentteihin luen lähinnä Erican päikkäreiden aikana - tehtävät usein iltasella.....
Olen asennoitunut, et aika aikansa kutakin... loppukesällä tää emäntä alkaa taas treenaamaan maratonia varten (lue, laihduttaa äippäkilot) joten omaa aikaa tulee taas vähän enemmän...
Mut nyt ei enää jaksa kirjoitella, tuli tällainen valivalivali-teksti, mut välillä näinkin ;)
--Mirpa ja neidot--
heitti mun kännykän... wc-pönttöön!!! WC- pönttö on ihmeen kiinnostava, AINA jos ovi on vähäsenkin raollaan se ryntää heti silmän välttäessä sinne ja yleensä " vaan" pesee vessaharjalla koko vessan, toisinaan heittelee leluja pönttöön... Nyt oli jo vanha kännykkä mut toimiva silti! Mun ainoa. Hitto!! Puhelin kuivuu nyt tuossa pöydällä, uskallankohan tänään olla hereillä vai jatkuuko mun huono tuuri, pitäisköhän sitä mennä takas nukkumaan.... Tosin niinkin se voi olla, että mun huono tuuri tarkoittaa käytännössä rakas jouluntähtemme.... ;D
No, kasvaa ja viisastuu kai tuo pikku terroristikin joskus... eikö??? Nyt täytyy vaan koittaa vahtia koko ajan...
mukavaa sunnuntaita,
äk
ei vitsit!!!mä en ollu uskoa silmiä kun luin että känny lentäny pönttöön *pakko kyl myöntää että naureskelin täällä vaikka ei saisi* mut voin kuvitella tilanteen ;D
itsellä alko TAAS menkat sit viime yönä aivan puskista joten en oo raskaana sitten vieläkään,huoh!!!! mä en jaksa.....johan tässä taas on yritelty vuoden päivät....tai siis ehkäisyä ei oo ollu ollenkaan lennin jälkeen....
mut eipä mulla muuta nyt....ketuttaa niin tää eka mensu-päivä että ei huvita taas mikään :( lähen siivoomaan...heippa!!!
*mörökölli Miilukka rätti housuissa + company*
Toivotaan et känny toimii vielä! Onpas teillä melkoinen tuholainen siellä tosiaan;) Minusta tuntuu, ettei meillä tehdä kauheesti pahojaan. Aika kiltisti puuhastelee sallittuja juttuja, ja annan mä esim. vessapaperirullia purkaa, kun se on niin rakastunut niihin rulliin, etten raaski sitä iloa kieltää=) Taitaa olla hyvien tapojen vastaista, mutta menköön...
Mitäs kaikkea te sallitte tähtöstenne puuhailla ja tutkia? Meillä saa aika vapaasti tonkia, pitää vaan vahtia, että vaikka mun laukkua kun kaivaa, niin ettei mee mitään suuhun.
Voi Miilukkaa ja menkkoja:( Siitä se häntä taas nousee pystyyn, kuhnan saa kiukut kiukuteltua:)
Me ei saatu poikaa tänään päikkäreille ollenkaan, ja menikin sit jo klo 17 yöunille :o Oli kyllä ihan yliväsynyt.. Voi kun tulis terveeksi, ja kaikki sujuis taas normaalisti. Tänään oli muuten kiva aamupäivä, kun tuli kaikki sisustusohjelmat putkeen:)
Ei tällä erää muuta...
t.jkv
Meillä ei oo vielä pytystä löytyny kännykkä ja toivon totisesti ettei löydykään:)Mutta yks päivä sain onkia wc-pytystä dublolegopalikoita, ja lisää sinne oli jo hyvää vauhtia hakemassa tämä pikkutuholainen;) onneks äiti tajus mikä mielessä! Meillä saa veskin ovi olla kiinni koko ajan muuten Johanna siellä touhuu omiaan.. ja arvata saattaa ettei nuo isosiskot ja isukki asiaa muista! ja mä saan kärsiä sitten,siitä kun Johanna on siellä ehtiny säveltää omiaan. Tänään hain keittiön oviaukkoon portin varastosta,meillä ei oo siinä ovea turvallisuussyistä ja nyt on haettu tuo portti että se nostetaan siiihen jos tarvetta on... Johanna nimittäin ihan salamana kiipeää keittiön pöydälle,kun sille päälle sattuu!!
Meillä saa lapset aika vapaasti kaikenlaista touhuilla.. Johanna saa esim. tutkia keittiön alakaappeja,joissa on kuppeja,kattiloita... jne. Kaikki terävät ja särkyvät oon nostanu ylös,ettei niitä saa. ja sinne mihin kaappiin ei saa mennä oon ottanu rivat/ottimet pois koko talosta! Meidän kammarin ovi on melkein aina kiinni,kun Johanna on jostain syystä tykästyny mun meikkeihin...
Mutta,nyt on mentävä pesemään nuo isommat pimut ja on kylpyilty!;)
Johanna nukku tänään tosi pitkät päikkärit, 12-15.30! ja oltiin vielä sen lisäksi pari tuntia ulkona, siis nukku ulkona nuo päikkikset!
tintti ja Jossu
Minäkin viikon nettipimennon jälkeen oikein pelästyin että mitä on tapahtunut. Hassua kuinka oikeasti huolestui ettei kellään vaan oo mitään hätänä kun on näin paljon kommentteja...
Niin paljon asiaa ettei oikein tiedä mihin vastata. Mutta muotiäiti en minäkään todellakaan oo, oma tyyli on ja pysyy kaukana muotivirtauksista. Käytän paljon hameita, oon aina käyttänyt ja nyt en edes mahdu vanhoihin housuihin ja mielummin laihdun (sitten joskus) kun ostan uusia.
Meillä myös täytyy vessan ovi pitää tiukasti kiinni tai muuten pöntöstä löytyy kaikenlaista mielenkiintoista. Tähän mennessä Nemo ei onneksi oo päässyt kuin pari palikkaa heittämään, ja yhden tutin. Sen tutin huuhtaisin ja vein roskikseen, mutta eikös pienen hetken päästä jätkä kävellyt keittiöstä se sama tutti suussaan... Onneksi putosi puhtaaseen veteen ja olin edes huuhtonut välissä.
Irtiottoja arjesta saan oikeastaan silloin kun haluan, mutta eipä mulle oo vielä tullut mitään pakottavaa tarvetta päästä minnekään. Kavereita nään aika harvoin, mutta en usein jaksaisikaan. Mä viihdyn kotona miehen ja Nemon kanssa. Miehen kanssa yritetään sitten käydä yhdessä ulkona, joskus viikon välein, joskus paljon harvemmin. Meillähän on niin helppoa kun kaikki sukulaiset asuu lähellä ja ottaa mielellään Nemon hoitoon.
Tän kuun alussa oltiin viimeks ulkona, oltiin koko päivä liikkeellä ja ostettiin vihdoin meille molemmille samanlaiset kihlasormukset. Mehän mentiin kihloihin jo syksyllä, jolloin mies osti mulle sormuksen mutta nyt ostettiin sitten miehellekin, ja mulle uus kun siinä vanhassa oli timantti ja mä en sitä kihlasormukseen halunnut. Mieskin oli tarkoittanut sen kihlaussormukseksi, ja varsinainen kihlasormus valittaisiin sitten yhdessä. Vähän se meidän budjettia kaatoi mutta kyllähän sitä on tarkoitus käyttää koko loppuelämä.
Tampereen tapaamista voitais mekin harkita, kunhan aikataulut vaan osuu yhteen. Viikonloppuhan sen pitäisi olla kun täältä Helsingin suunnasta ajellaan. Toivottavasti saadaan yhteinen aika sopimaan, kun ei siitä Helsingin tapaamisesta tullut ikinä mitään. Voishan uutta tapaamista täälläkin suunnassa yrittää?
Nyt taas kotiin Nemon luokse.
Tinnis
Olen vielä aika rikki. Kuume nousui keskiviikkoiltana, ja eilen oli eka kuumeeton päivä. Nyt sitten kuiva yskä ja nuha vaivaavat. Huomenna pitäisi raahautua töihin. No, jospa se tästä.
Silmät harittavat vielä pahasti, mutta äskeisellä pikaluvulla pitkästä pinostamme jäi mieleen äitikuun päivä, jolloin kaikki meni pieleen. Minun huumorintajuni olisi kyllä loppunut jo aika varhain aamupäivällä. :-)
Joku kyseli arjen irtiotoista. Syksyllä yritin käydä kuntosalilla, mutta se jäi, kun iski laiskuus ja flunssat vaivasivat. Nyt olen päättänyt luopua koko kortista. Töissä käymistä voinee sanoa sitten irtiotoksi. Energia ei taida riittää vielä muuhun. Jos saisi käynnistettyä jotain uinti-, kävely- tms. harrastusta kevään mittaan, mutta en suostu ottamaan mitään paineita asiasta. No, shoppailu toimii aina hyvänä irtiottona.
Pääasiallinen iltahuvimme on nykyään talokirjojen plaraaminen. Taidetaan palkata arkkitehti, koska tontti on aika haastava eikä mikään malli noista sadoista katsotuista oikein miellytä. Toisaalta ei osata kyllä itsekään piirtää sopivaa.
Eilen kävin muuten laitattamassa hormonikierukan. Mennessä jännitti kovastikin. Loppujen lopuksi toimenpide oli erittäin helppo. Pari tiukempaa nipistystä ja vihlaisua, jotka kestivät vain hetken, ja se oli siinä. Toivottavasti kierukka pysyy eikä tule kauheasti kaiken maailman tiputtelu- sun muita vuotoja aluksi.
Mutta taidan mennä vaaka-asentoon vielä. Olo on aika hutera.
Hyvää tiistaita! Onhan nyt tiistai? En ole aivan varma.
Iituli
Kokeilen että jospa tässä ennättäis jotain kirjotella ku Lassi tutkii meidän vanhaa telkkaria lattialla =)
Äitikuulla on tosiaan ollu hieman hektistä =) Ei tienny että pitäiskö itkee vai nauraa ku luki tuosta sun kauhujen päivästä ja sama vielä jatkui seuraavanakin päivänä :O Toivottavasti pääsit hengähtämään sen kännykkäepisodin jälkeen... Ja toivottavasti puhelin vielä toimii! Mun tädin poika heitti viime viikolla puhelimen pyttyyn ja puhelin tais selvitä, mutta sim-kortti ei =)
Miilukalle halauksia! Kyllä se vielä onnistuu =) Jospa nämä olis nyt ne viimeiset rättipäivät vähään aikaan ;)
Meillä muuten tuo vessan oven kiinnipitäminen ei auta tippaakaan kun Lassi on oppinu aukomaan ovet ja menee minne huvittaa :o Onneksi tuo vessa ei tunnu kiinnostavan (vielä) niin paljon että menis sinne omin lupineen vaan tulee tutkailemaan sitten jos minä tai mies satutaan menemään vessaan...
Irtiottoja arjesta mulla ei oo tainnu olla... no ollenkaan... Joskus kun pää alkaa tosissaan leviämään niin ukot saa jäädä kotiin kun pitää käydä kaupassa. Mun viikon kohokohta on se kun pääsen yksin ruokakauppaan =) Tämän viikon kohokohta on se kun pääsen tänään taas osteopaatille 1,5 tunniksi ja saan vaan maata paikoillaan ja nauttia. Kävisin varmaan useammin jossain jos tää toinen ei olis tullu heti perään, mutta nyt raskaana ollessa on niin väsyny koko ajan että kun mies tulee kotiin niin en mä jaksa lähtä käymään edes kavereilla vaan oon tyytyväinen jos saan syödä iltapalan kaikessa rauhassa ja maata sohvalla suklaalevyn kanssa =)
Siskon kanssa ollaan suunniteltu että voitais alkaa käymään potkunyrkkeilyssä kunhan ollaan palauduttu synnytyksistä... Mä kävin tuossa aikoinaan naisille tarkoitetun potkunyrkkeilyn alkeiskurssin ja sinne oltais menossa taas kun enhän mä muista siitä enää mitään ja siskokin kiinnostui. Mä haaveilen että siellä sais tätä kehoa vähän timmimpään kuntoon hääpukua varten =)
Iitulille piti vielä toivottaa jaksamisia ja toivottavasti huomenna on parempi olo kun töihinkin pitää raahautua!
No nyt alkoi taas tihutyöt ja kiukuttelu että pitänee mennä...
Pimmi ja äkäpussi johtojen kimpussa
Mutta nyt sitten onkin hiljentynyt... Minäkin vaan nostan ja lähden töihin, sairastuneet saatu terveiksi, vapaat ja lomapäivät pidetty.
Kävely menee Akselilla uniin ja vähän väliä jotain yöllä hihkutaan. Toivottavasti kohta taas nukutaan, kiva mennä töihin ihan silmät ristissä. :)
Nyt suihkuun ja lilat luomeen.
Kirsikka ja Akseli
Just eilen illalla mietiskelin, että mitenköhän menee [b]nani[/b]lla, [b]leenu[/b]lla, [b]MrsCruiser[/b]illa, [b]mutter-mommy[/b]lla ja muilla hiljaiseloa viettäneillä... [b]Miilukan[/b]kin pirteitä viestejä ikävöin =)
[b]Iituli[/b]lle heti alkuun tsemppiä ensimmäiseen työpäivään ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! =)
Kiitokset taas ymmärryksestä =) Mä oon ollu aina tämmönen siivous- ja kontrollifriikki joka pillittää yksin vessassa kun tulee burn out että vissiin tuo mies sitten ottaa tämän siistin kodin jo ihan itsestään selvyytenä ja on unohtanu että pitää sen eteen tehdäkin jotain... Oon mä sentään nyt raskaanaollessa osannu sanoa jos tosissaan väsyttää ja mieskin sitten yrittäny helpottaa mun oloa, mutta jospa se jonain päivänä hoksais että kyllä tämä lasten hoitokin on aika rankkaa työtä - vaikka palkka ei olekaan sen mukainen =)
Mä muuten ihmettelin just viime viikolla mun vanhemmille sitä kun Lassi ei vaan lähe kävelemään, mutta meinasivat että eihän tässä vielä mitään kiirettä kun en minäkään kuulemma lähteny kuin 1v4kk iässä. Että jospa Lassikin sitten siihen mennessä =)
Tsemppiä muuten [b]Tinnikselle[/b] unikouluun! Tai no, voiko tuota nyt unikouluksi kutsua kun on noin hyvin mennyt, mutta toivotaan että menee jatkossakin =)
Lassi on nukkunu kohta jo viikon ajan päikkärit omassa huoneessa ja isojen poikien sängyssä, mutta yöunille en vaan raski laittaa =/ Mies koittaa joka ilta kysellä että nukuttaisko tämä yö jo kahdestaan, mutta Lassi on ollu viime päivinä tosi räkäinen ja yskiny varsinkin öisin niin pahasti, että mun mielestä on parempi jos nukkuu vielä meidän huoneessa... Saa nähdä minkä syyn kehitän sitten kun poju paranee ;)
Pottailua ja itse syömistäkin pitäisi treenata vähän ahkerammin, mutta äiti on nyt ollut ihan saamaton noiden asioiden kanssa... Ei sais poika kasvaa isoksi ei sitten millään =D
Voi kun kuulostaa karseelta kun tuo narskuttaa noita etuhampaita yhteen =S
Onkin pitäny kysyä jo jonkun aikaa että saadaanko muilla jo kunnon hepuleita? Lassi on jo jonkun aikaa osannu osoittaa mieltänsä aika reippaasti ja aina kun ei saa tahtoaan läpi niin alkaa aivan julmettu huuto ja vedetään lattialle pitkittäin tai sylissä ollessa menee ihan tikkusuoraksi =/ Semmosenkin tempun on oppinut että koittaa sylissä ollessa motasta takaraivollaan naamaan tai rintaan niin että täytyy pitää sylissä aina sivuttain... Muuten vuotaa kohta nenä verta =/
Kovasti muutenkin kokeilee rajoja ja yrittää mm hakata joka hiivatin paikkaa joka hiivatin asialla. Tietää ihan hyvin että lasiovia tai telkkua ei saa hakata yhtään millään, mutta silti menee paukuttaan heti kun haluaa huomiota...
Kyllä tuo suurimmaksi osaksi on ihan tyytyväinen ja iloinen pakkaus, mutta joskus on niitä päiviä kun puuhaa vain ja ainoastaan tihutöitä ja kun kieltäminen ja pois siirtäminen nostaa hepulit niin sitten ollaan koko ajan yhtä huutoa ja kiukkua.
Koko jaarittelun idea oli ihmetellä että joko nämä tämän ikäisenä alottaa tämmösen? :o Mä jotenkin oletin että ne kiukuttelut ym alkais vasta 2- tai 3-vuotiaana =/
No mutta nyt täytyy nousta tästä koneelta pois on niin tajuttoman kuuma... Nyt on sitten se hikoiluvaihe päällä ja mä kuljeksin vaan toppi päällä täällä kämpillä ku hiki vaan valuu =) Täytyy vissiin lähtä Lassin kanssa ulos ja laittaa kesämekko päälle =D
Pimmi ja Lassi
Miilukka vilkuttelee täältä kaenuusta!!!
lähettiin sit eilen ajelemaan pohjoiseen mun porukoille kun likoilla hiihtoloma....
eilinen päivä meni siis ajellessa 650km. piti mukamas päästä päästä jo aamutuimaan lähtemään van p*askat,ikinä päästä aamulla vaan puoleen päiväänhän se venähti.
aurska paistoi koko matkan tänne asti (loppu matka tosin ajettiin jo säkki pimeässä ;) )
täällästä on lunta,läl läl lää!!! oisko 70cm ;) ja pakkasta ihan kivasti kymmenkunta astetta. en tiiä onko nyt pakastanu lisää yöksi mutta täällä on siis oikein ihanan talvinen keli. päivällä arska porotti taas täydeltä terältä niin että silmiä häikäisi toi lumi+aurinko. ja ihana pakkanen....ai jai....ei vaan ollu " etelässä" ihan näin kirpsakka keli,lumesta puhumattakaan.
lenni on ottanut useampia askelia täällä tänään mutta ei ihan vielä lähde tallaamaan kokonaan. ei mee kyllä enää kauankaan ;) ni,meillä on just lähetty aina kävelemään 1v.2kk ikäsenä lukuunottamatta esikoista joka lähti tiliputtamaan 10,5kk iässä :-o mut muut tosiaan kävelleet 1,2vuotiaana :)
huomenna olis tarkotus luikkia pilkille.empä ookkaan sit käyky varmaankaan kymmeneen vuotenn pilkillä,aivan ihanaa mannä.saas nähä laitetaanko lennikin vaan pulkkaan napottamaan ja otetaan mukaan vai jätänkö muorin hoiviin siksi aikaa.me muut ainaski mennään. ne on vaan niin oksettavan näkösii ne kärpäsentoukat. just kurkin niitä tonne purkkiin niin hyi helevata mikä kuhina siellä on. nauroin tossa että yön aikana ne lähtee kävelemään rasiastaan ja aamulla ne löytyy jostain makkarapaketista ;) jääkaapissa ku säilytetään noi madotkin , heh!
lauantaina lähetään takasi kotiinpäin...empä kovin innolla oota taas tuota matkaa.on niin helekutin puuduttava.....
mutta palataan asiaan...mä lähen kahtomaan että löytyskö tuolta jääkaapista mitään muuta herkkua ku noita kärpäsentoukkia ;)
keskiviikko iltoja vaan kaikille :D
Pikaisesti tulin vaan neuvoja/ohjeita kyselemään.
Eli allergisten vanhemmat hyvä munaton kakku ohje olis nyt tarpeen, tai jokin muu leivonnainen.
Nefili joka paniikissa yrittää järkätä syntymäpäiviä
mä en noista allergisten kakuista ym. oikmein tiijä mittään kun meillä ei ole onneksi tuota ongelmaa mutta googletin sanalla munaton syntymäpäiväkakku ja tuli hulluna ohjeita ja tietoa.
itselläni tuli ensimmäisenä mieleen vaan jäätelökakku.saa vaikka minkälaista ja penskat tykkää. itse tein ensimmäistä kertaa tytön synttäreille nyt helmikuun alussa jäätelökakun. kakut kun meinaa jäädä aina syömättä niin jäätelökakku maistuu kyl aina ja oli TOSI NOPEA TEHÄ.
jäätelöissä kun noita makujakin löytyy nykyään miljoona :P
ohjeita löytyi jäätelökakkuukin eri aiheita ja ne on tosiaan tosi nopsia koota vä' hä ennen tarjoilua ;D
mutta googlettamalla saat satavarmasti hyviä vinkkejä ja ohjeita jos jäätelökakku ei nappaa. mulle jäi mieleen heti ekalla näppäilyllä jotku ihanat banaani-suklaa muffinsit jotka sain googlettamalla etusivulle. oli aika namin näkösii ja maistuis varmaan mullekkin ;)
mutta kohta lähetään tästä pilkille ja ei en löytänyt vielä niitä toukkia makkaroiden joukosta ;) hih...
lumisateista tyorstaita kaikille.....
Miilukka + Lende (company)
Herranjestas mikä ilma! Ei paljon ole pulkkamäkeen asiaa vaikka laskiais-sunnuntai onkin. Akseli vetää herneen nenään välittömästi jos kasvoihin tuulee. Poika tuli eilen kipeäksi. Kuume nousi kummitädin häissä ja pieni tyylikäs juhlija lähti kotiin nukkumaan, onneksi mami ja papi riensivät hoitamaan, jotta mieskin pääsi vielä juhliin syömään ja kahvit juomaan. Oli jännittävät juhlat, pidin puheen morsiusparille. Hyvin meni, ainakin morsiuspari tykkäsi.
Mun lenssupotilasta ei meinaa millään saada nukkumaan, kun sisäunet pitäisi ottaa. Kun kuumetta ei enään ole, niin taidan laittaa pojan pihalle vaunuihin, ei tuuli sinne pääse puhaltamaan.
Palailen paremmalla ajalla.
Kirsikka ja Akseli 1v 1kk
tuli vierailtua tuolla -05 jouluntähdissä :D
oli otsikko tossa ylhäällä joten aukaisin automaattisesti kun katsoin että jouluntähtöset... ihmettelin vaan että onpas outoja nimimerkkejä ennen kuin hokasin että väärässä pinossa ollaan :D mutta eipäs se haittaa,jouluntähtöset ku jouluntähtöset.terggui vein sitten sinne vierailevana tähtenä :)
täällä onnkesi toi täti punainen pakkaa kimpsujaan juuri pois ja nyt sit pääsis kohta tosi toimiin taas bongailemaan ovista ja yritystä tälle kuulle. jos nyt tässä parin kuukauden sisään tärppis niin meinais sitä että jouluntähtönen ois taas tulossa ;) heh...oishan se aika metkaa....pojathan meillä onkin syntynyt molemmat tammikuussa. toinen 12.1 ja lenni 3.1. lennistä oli laskettu tosiaan 19.12.2006 ja olikohan leevistä just 3.1.2005....
pilikillä käytiin mutta ei niinku sintin sinttiä!!!!mulla on niin huono kärsivällisyyskin että kun ei nykiny ensimmäiseen kymmeneen minsaan niin olin jo valmis heittämään hanskat tiskiin ;D makkaraa sitten kärvistelin paistaa ja mun onkimiset jäi vajaaseen puol tuntiseen.... ett se siitä....
tsiipa daapa lailaa....dupidupi duu...missäs kaikki muut??? pinnoon järjestys ;D
Ihan vain seuran vuoksi, jottei Miilukan tarvitse ihan monologia tääläl pitää! :-)
Mitään uutta ei kuulu, olo on edelleen puolikuntoinen. Huimaus on ollut niin pahaa, että kävin mittauttamassa verenpaineen. Maanantaina ennen kierukan asentamista se oli eka mittauskerralla .../100! Vähän tuo alapaine laski toisella kerralla, mutta oli edelleen yli 90. Sama juttu oli tänään. Isälläni on ollut lääkitys jo pitkään, joten olen kai perinyt häntä tässä(kin) asiassa.
Ihan käy kateeksi niitä, jotka ovat lumen keskellä! Ei sovi entiselle lappilaiselle nämä etelän ikuiset marraskuut. Minä en ala, kun marraskuuta kestää tänä vuonna lokakuusta ilmeisesti huhtikuulle. No, eipä tarvitse erityisemmin palella. En kyllä muistele yhtään haikeudella opiskelukaupungin Rovaniemen järkyttäviä pakkasia ja kovaa tuulta. Ihme paikka, että sisämaassa tuulikin niin paljon. *paleltaa pelkkä ajatuskin* Ideaali olisi viiden asteen pakkanen ja sellainen vitilumi, joka narskuu jalkojen alla.
Miilukka on valkoisessa Kainuussa. Oikein ihanaa loman jatkoa! Toivottavasti rättisulkeiset ovat sinulla ihan kohta ohi. Samaten toivotan onnea muillekin tärppiä toivoville!
Minä toivon, että kierukka pysyy sisällä ja ehkäisy on taattu nyt vuosiksi eteenpäin ILMAN mitään järkkyjä sivuvaikutuksia.
Ai niin, onhan Sara oppinut uuden taidon: hän pääsee kiipeämään keittiön tuolille ja se on yksi sekunti, kun tyttö löytää itsensä keittiönpöydältä. Tyttö on kiipelissä vähän väliä. Joskus hänet löytää vessanpytyn päältä (onneksi niin, että kansi on kiinni), joskus pinnasängyn yläreunasta roikkumasta jne.
Puheen kehitys jää jalkoihin noiden akrobatiatemppujen takia. Mutta kaikki aikanaan!
Meillä juhlitaan sunnuntaina esikoisen synttäreitä. Pieni talomme täyttyy vieraista, jos vain kaikki kutsutut pääsevät. Onneksi äitini tulee avuksi ja seuraksi juhlajärjestelyihin.
Iituli
aivan ihanan kirpakkaa pakkas huomenta kaikille!!aurinko paistaa ja pakkasta ulkona,aivan ihana keli.lunta ei hirveesti ole mutta kelissä ei oo kyllä muuten valittamista.
JOO,ON ÄITIKUULLA ollut vähän touhurikas päivä...jos niin voi sanoa...
mä olisin jo repiny pelihousuni ja märissy vaan jossain nurkassa
jooo...eipä mun kirjottamisesta tuu taas nyt yhtään mitään ku Lenni tuli roikkumaan syliin.siitä on tullu aivan älytön kiukuttelija kanssa ja sylivauva,varsinainen mamman-tissi....vähän väliä ilman syytä makaa lattialla ja kiukuttelee ja syliin vain tulis aina....
mutta palaan paremalla ajalla kun sylissä ei roiku pikku apinaa ;)
--miilukka ja mammantissi-Lenni---