/// JOULUNTÄHTÖSTEN (-06) helmikuu ///
Nyt ei ehi kirjottelemaan, mutta hengissä ollaan ja laitetaanpa helmikuulle oma pino.
Tammikuun pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12210713&p=2&tmo…
Kommentit (89)
Univelkainen väsyt äiti täälä pitkästä aikaa..
Ensin Kiitos IITULILLE myötätunnosta, Olette jo varmasti kyllästymiseen asti joutunee lukemaa mun valitusta huonoista öistä. Jotai positiivista kuitenkin Adam nukkuin ensimmäisen kokonaisen yön pe-la mutta se jäi sitten siihen ja nyt taas heräillään 5kertaa yössä vähintään. Pahimmillaan huutoa kestää jopa 2h. Eli jos jollain on hyviä vinkkejä otan niitä mielellään vastaa.
Pimmille suon myös lämpöisen ajatuksen, meillä saa myös usein kuulla vastaavia purkauksia kun mies on pahalla päällä.
Toisaalta hän myös jaksaa muistaa yllättää minut välillä, pe toi kukkia ja pullon kuohuvaa ihan muutenvaan minua piristämään. Sit mennä paukkautti ja osti uuden sohvan mitä olin vinkunut jo pitkään, täytyneen olla taas mukava vaimo hetken aikaa ja jättää nalkutus vähemmälle ;)
Voi hitsi pitäis hakea lapset dagiksesta, hrrr.. ja sielä on niin kylmä ulkona. Ei yhtään huvita.
Sängystä vielä. Adam on myös niin levoton öisin että on turvallisempaa pitää hänet vielä pinniksessä. Nukkuu (tai siis kukkuu) veljensä kanssa samassa huoneessa. Haaveena olis viim. kesällä siirtää hänet sit norm. sänkyyn.
Ei, nyt tulee jo kiire.. iikk..
Mukaa viikkoa kaikille.
nefili ja Adam
Täällä vaihteeksi levännyt mamma ilmoittautuu!:) no silti kaksi kertaa tyttö herätti viime yönä, mutta se onki meillä luxusta, kertaakaan ei oo koko yötä vielä nukkunu! ja mulle tuli tänä aamuna vielä 6.30 hoitolapsi että siihen aikaan oon heränny ja Johanna hoidokin ja siskojen " metelöinnistä" huolimatta nukkui 7.30 asti:) ja mä näin heti unta kun sain paremmin nukkua. Tosin esikoinen tippui lattialle 3.30, nukku sohvalla, taas!
Ihana huomata,että Johannalle kelpaa ruoka ja on alkanu ite syömään, sotkua on,mutta sitten siivotaan ja pyykätään:)
mutta, palaillaan taas,
tintti ja Johanna 1v1kk (päikkäreillä)
Meidän tyttö syntyi siis 12.12.06. Mun kirjoittelut jäi kun jäin kotiin. Nyt olen toista päivää töissä heh... ja nyt tuntuu jo vähän pahalle.
Tyttö on mennyt hyvin hoidossa, jollut jopa 3 päivää, alkaa itkemään ihan hillittömästi kun näkee mut kun haen sen pois, isä vie aamupäivällä. Muuten on ollut reipas sielä ei ole itkeskellyt, ainakan vielä, odotan kokoajan koska muuttuu.
Meillä vaan tyttö alkanut nyt heräilemään yöllä pariksi tunniksi, ei ole mitenkään itkuinen tai nälkäinen, ei ole syönyt pitkään aikaan öisin enää. Mutta olisikohan tämä nyt sen tapa reakoida tähän elämän muutokseen? Tosi rasittavaahan se on itselle kun herätys töihin on jo viiden jälkeen ja sitten herätään jo huonolla tuurilla 00.30 tai paremmalla tuurilla 02.30, eipä siinä itse sitten enää pahemmin nuku... toivon vaan tosiaan että tämä on ohimenevää ja jos jollain on vinkkejä olen enemmän kun kiitollinen niistä! Omassa sängyssä nukkuu mutta herätessään seisoo, istuu , höpisee ja ei meinaakkaan nukkua. Mies on sitten joutunut " nukutus puuhiin" kun itse olen joutunut jo nousemaan.
Tai sitten tämä yö heräily liittyy tuohon sen flunssaan kun nenä menee tukkoon yöllä tai jotain... katsotaan nyt kun flunssasta päästään.
Mutta tämmöinen vali vali heti alkuun...
Hahaa, herneet likoamaan ja soppaa huomiseksi! Tuleepahan testattua samalla, reagoiko Alpi vielä herneisiin rintamaidon kautta :/ Toivottavasti ei!
Apuaa, oikeinko on totta, että [b]Pimmillä[/b] ja [b]Mirpalla[/b] on jo noin paljon raskausviikkoja kasassa! Mihin ihmeeseen se aika oikein katoaa?
Toivottavasti [b]Iitulilla[/b] on ollut pehmeä lasku työelämään. Jaksamista :) Ja ONNEA tontin löytymisestä, teillä ei sitten tule vapaa-ajanvietto-ongelmia vähään aikaan :D
Meillä on nyt sitten [b]maitoallerginen poika[/b] :-( No, se oli jo arvattavissakin, mutta kyllähän se vähän tympii. Imetän Alpia edelleen ja olen jättänyt omasta ruokavaliostani kaikki maitotuotteet pois. Huomasin nimittäin olevani itsekin maitoallergikko :P Haikeana sanoin jäähyväiset toffeelle ja pitsalle, mutta plussapuolellahan voi olla vaatekoon pieneneminen pikku hiljaa ;-)
Mitäs muuta meille kuuluu sitten tammikuun? No ainakin meillä [b]juostaan[/b]! On se vain hassun näköistä kun tuollainen pikku taatiainen juosta vipeltää :D Puhe on jäänyt ihan jalkoihin, sanoja ei ole tullut juurikaan lisää. No, yksi uusi tuli sanavarastoon ja se on " mopo" , Plasto-mopo on todella POP :) Sillä rullaillaan pitkin huushollia naama virneessä :D Mopon päälle myös kiipeillään (niinkuin joka paikkaan muutenkin...) ja uusin villitys on lelulaatikon kippaaminen tyhjäksi lattialle ja kuljettaminen seuraavaan kiipeilykohteeseen...
No nyt hän heräsi päikyiltä, täytyy lopettaa tähän. Kivaa laskiaista!
Tinuri ja Alpi
Kyllä on jo toisena työpäivänä sellainen tahti, että alkaa vähitellen pientä päätäni huimata. Esimies kävi juuri listaamassa, mihin kaikkiin projekteihin osallistun ja missä pääsen pääkoppaani vaivaamaan.
Ihan ensi alkuun menen osastomme edustajana viikon päästä eräisiin sopimusneuvotteluihin, jossa ei ole vain meidän " talomme" edustajia, vaan vallan ulkomaaneläviä. Sitä en vielä tiedä, onko tulkkausta. Tosin englannin kielen taito on ihan sivuseikka tässä. Kunhan ehtisi selvitä tuosta pääasiasta eli sopimusluonnoksesta, joka on minulle aika lailla uutta asiaa. Ennen maanantaita on edessä jo kaksi jotain isoa palaveria eli opiskelua riittää!
Tässä vaiheessa alkaa kaduttaa, että a) aikanaan opiskelin pitkälle ja b) palasin takaisin töihin. MINÄ HALUAN TAKAISIN KOTIIN!
No, ehkä mieli muuttuu, kunhan tässä muutama viikko tehdään hommia niska limassa. Kai nuo aivotkin pääsevät tuosta lepovaihteeesta liikkeelle.
Olen alkanut myös miettiä tytön hoitoon lähtöä huhtikuussa, ja kylläpä sattuu sieluun. Ajatus kokoaikaisesta hoitovapaasta ei nappaa sekään, jos rehellisiä ollaan, mutta nelipäiväinen työviikko alkaa kummasti innostaa... Tosin tuskin sellaiseen on mahdollista, kun aletaan rakentaa taloa. Eipä tosiaan, Tinuri, taida olla vapaa-ajanvieton kanssa ongelmia seuraavan 1,5 vuoden aikana. Mutta nämä ovat niitä omia valintoja, joiden kanssa on elettävä. Sitä paitsi ajatus isommasta kodista, joissa ei ole seinänaapureita, innostaa kovasti! Nyt asumme n. 75 neliön kodissa neljän perheenjäsenen voimin. Ahdasta on!
Vielä lopuksi: tsemppiä kovasti sekä InkaLeeville ja Nefilille. Avuksi en osaa olla, kunhan sympatiseeraan täällä sivussa.
Hyvää alkanutta helmikuuta!
Iituli
Hei ihan oikeasti! Nostan hattua jokaiselle yökyöpelin äidille. Meillä on poikanen valvonut nyt kaksi yötä ja olen ihan loppu! Poika on kipeänä ollut ja vingahti puolen tunnin välein, ei hänellä mitään hätää ollut, kurja, flunssainen olo vaivaa. Mitä se sitten on kun valvotaan joka yö?!
Enpä mitään vinkkejä osaa antaa valvojille, meillä on molemmat lapset saatu nukkumaan yönsä unikoululla. Tytär vaati 3-4 yön itkut, poika alkoi nukkumaan yhden yön tarjoilukiellolla. Akselille annan viiden kuuden välissä maidon, on niin nälkäinen että mahan murina kuuluu meidän huoneeseen asti. Siten nukumme siihen seitsemään.
Akseli onkin ollut nyt parina päivänä ihan sylivauva, eilen oli kuumetta melkein 40c, mutta illaksi laski ja aamulla ei enään kuumetta ollut. Toivottavasti ei tytskyn angiina ole tarttunut, vaan olisi ihan pelkkää nuhakuumetta.
Juuri olin tytskyn opettajan kanssa juttelemassa ja hyvin hänellä koulu menee, diabetes vaan hieman haittaa liikuntatunteja kun niin helposti tulee huono olo. Pitänee niihin päiviin laittaa evästä lisää...
Kai se on mentävä raivaamaan alakertaa, huomenna taas töihin. Huoh. No, parin viikon päästä on kokonaista 4 päivää vapaata! Sitä odotellessa...
Tinuri: Tänään juuri katselin Plaston mopoa kaupassa ja mietin, että olisiko hyvä. Taidetaan käydä hakemassa... Meillä tosin ei vielä kävellä kuin todella harkiten, vaatii selkeästi tietyn fiiliksen ja vireystilan.
Mä menen nyt etsimään siihen siivoukseen oikeaa fiilistä ja vireystilaa...
Kirsikka ja ulkona nukkuva Akke-boy 13kk
sitten kotiin keittämään kaalikeittoa, mun ja Nemon lempiruokaa! Tai Nemo rakastaa kaikkea kaaliruokaa, parsakaalia ja keräkaalia varsinkin. Toivottavasti pysyy lempparina myöhemminkin!
Nyt taitaa olla jotakin unettomuutta liikkeellä, kun niin moni valittelee väsymystään. Nemokin heräilee yöllä, johtuneeko unikoulusta vaiko jostakin muusta. Illalla nukahtaa kyllä nätisti omaan sänkyyn. Jaksamisia muillekin valvoville!
Hauskaa laskiaista!
Tinnis & Nemo
...niin kovin hiljaista meidän pinoissa nykyään! Parannetaanko tapamme?
Lyhyestä virsi kaunis, menen klo 6 töihin joten nukkumaan mars koko kaunis perhe.
Kirsikka ja täystuho Akseli - tosin jo nukkumiehenä.
Nyt tuo poika keksi että häntä ei saa enää syöttää vaan hän syö itse :O Äiti saa vaan istua vieressä ja kehua kovasti ja sitten kun homma tökkii pahasti niin saa ehkä vähän auttaa =)
Ovetkin tuo oppi tällä viikolla aukomaan ja otti 4 askeltakin ilman tukea... Voi, missä on äitin pieni :' (