Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimon suurin elämäntehtävä on miellyttää äitiäni.

Vierailija
31.01.2008 |

Tämä pikku kodinkone on kuin tuotu aikakapselissa 50-luvun amerikasta. Tukka somasti laitettuna tämä rouvaliini pitää kotia puhtoisena ja pullantuoksuisena ja lapset tyytyväisinä.

Aina kun ollaan samaan aikaan käymässä veljen luona koko porukka, on äitillä enemmän kiinnostusta puhua veljen vaimon kanssa, kun mun. " Mistä tulee näin hyvä tuoksu pyykkiin, saiko se korjaaja teidän mankelin kuntoon, millaisia istutuksia suunnittelit etelä-päätyyn tänä keväänä..."

Meillä on pian tulossa juhlat ja arvatkaapa mitä äiti ehdotti? Että antaisin veljen vaimon leipoa ja kokata ja että minä maksaisin sitten hänelle. Mulla on kuulemma tarpeeksi tekemistä siinä, että saan itseni ja kodin siihen malliin, että kelpaa vieraiden tulla! On ilmeisesti äitiä salaa hävettänyt meidän puolesta aikaisemmissa juhlissa. Niin minä tämän tulkitsen!

Mitä teille tällaisesta tulee mieleen?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on. Joitain ihmisiä jaksaa kiinnostaa onko itsekeitetty puuro terveellisempää ja halvempaa kuin kaupan ruismarjapuuro, tai miten saan pyykistäni entistä kuohkeampaa. Tai miten järjestän laskuni tehokkaimmin tai onko joku pesuaine ympäristöystävällisempää kuin toinen.

Mun veljen vaimo on ihan samanlainen. Mutta se on sen luonne.

Mä olen kiinnostunut ihan eri asioista, ja kadehdin häntä, mutta en riittävästi kuitenkaan, että jaksaisin kiinnostua Marttakerhotyyppisestä hösäämisestä.

Ehkä sulla on jotain missä sä olet parempi.

Kotitöitä ei saa hautaan, eikä ne lopu koskaan!

Vierailija
22/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko sulla jotain parempaa tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaat, jalat, kädet, masun, tissit, hiukset jne.

Live fast, die young, leave a goodlooking corpse.

Vierailija
24/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi pääseminen ei vaadi kuin perslihaksia, äidiksi sen sijaan ei kaikki todellakaan pääse. Sen luulisi lääkärinkin tietävän...

Vierailija
25/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiksi " pääsee" halukkaista naisista reilusti yli puolet, lääkäreiksi halukkaista vain n. 10 prosenttia.

Vierailija
26/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä laatukysymys.

Lääkäri voi olla miten surkea tahansa, heille ei ole mitään standardia.

Hyvä äitiys vaatii oikeasti paljon ja sillä on myös seuraamuksia, jos ei sitä ole. Huonoa lääkäriyttä voi jatkaa hamaan hautaan - siitä ei jää ikinä kiinni.

Vierailija
27/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy päätä kuten lääkärinopinnot.

Tässä taas huomataan, miten vieraantuneita kotiäidit alkavat elämästä olla, jos aletaan verrata yhtä vaativimmista opiskelumuodoista ja kotiäitiyttä toisiinsa ja jopa pistetään äitiys edelle.

Väheksymättä äitejä (itsekin sellainen) ei se vaipanvaihto, puuronkeitto ja muovilelujen siivous ihan hirveästi älliä vaadi!

Vierailija
28/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono lääkäri on takuulla helppo olla! Sen myös huomaa.

Vierailija
29/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat saaneet hyvää palautetta asiakkailta, pyrimme kohtelemaan potilaita humaanisti ja inhimillisesti, sekä ottamaan huomioon heidän yksilöllisyytensä. Itse en ainakaan ikinä kohtele mielestäni potilaita ylenkatseellisesti tai pelkkinä objekteina ja usein minulle tuottaa vaikeuksia pitää omat tunteeni erossa työstäni. Lääkärin ammatti on ainakin meille molemmille todellinen kutsumusammatti, joka pohjautuu puhtaaseen haluun auttaa ihmisiä ja tehdä jotakin merkityksellistä.

t. 21

Vierailija
30/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi vanhemmat varmaan tykkäävät siitä toisesta perheestä.

Vierailija
31/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolukua ja röyhkeyttä.

Hyvä äitiys vaatii nimenomaan päätä.

Vierailija
32/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele lähisukusi mielipiteitä.

Vierailija
33/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun täytyy hyväksyä se, että veljenvaimo on hyvä martta ja sinä hyvä lääkäri. Molemmat arvostettavia asioita, mutta sulle lääkärinä oleminen on tärkeämpää... sille kotitaloustyöt on tärkeämpiä.

Kumpikaan ei ole toiselta pois. Kateus taskuun ja tuulta päin.

Vierailija
34/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se nähtiin... Hyvä äitiys on av-mammojen mielestä automaattisesti yhtä kuin pullantuoksuinen koti ja siististi viikatut lakanat. Aika usein juuri nämä " täydellisiä kulisseja" ylläpitävät pirttihirmut ovatkin itseasiassa niitä huonoimpia äitejä, jotka eivät voi hyväksyä itsessään eivätkä lapsissaan heikkouksia tai epätäydellisyyttä.

Älä välitä 21, täällä katkerat kotiäidit ovat vain kateellisia lääkärin urastasi.

t. Juristi

Vierailija
35/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä oikeasti olet juristi tai 21 lääkäri. Vai väitättekö vain? Tää on, hei, nettipalsta.

Vierailija
36/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. jossa ei tunnu olevan järjen hiventä.

Vierailija
37/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ehkä antavat enemmän positiivista palautetta perhe-elämään liittyvistä jutuista kuin siitä, miten paljon ja kovaa joku on tehnyt työtä ja mitä sillä ansainnut - ehkäpä sisimmässään toivovat, että nä uraohjuksetkin vähitellen löytäisivät elämässään muuta sisältöä tuovat asiat.

Tilanne ei toki ole reilu, koska jokaisella pitäisi minun mielestäni olla oikeus saada kunnioitusta ja ihailua omilta vanhemmiltaan juuri niillä valinnoilla joita on itse päättänyt tehdä, mutta minkäs teet, ihmisiä ne meidänkin vanhemmat vain ovat. Erityisen kipeä tuo asetelmä on varmasti silloin, jos urapariskunnan perheessä on lapsettomuutta, ja muu suku sitä ehkä tietämättä/ymmärtämättä suitsuttaa täysillä lasten ja perhe-elämän auvoisuutta.

Tämä meni varmasti jo asian vierestä, mutta tulipahan nyt mieleen...

Vierailija
38/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki nimenomaan sanoo, että ihminen on aina ihminen, jokin typerä ura on vain typerä ura.

Vierailija
39/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä asiaa en ymmärrä tässä keskustelussa. Ap vertaa veljensä olematonta uraa, lasta ja vaimoa ja lääkäriyttä keskenään. Hän ihmettelee, että miten äiti voi tykätä vaimosta, vaikka veljeni ura on ollut todella surkea. Kukkuu!

Mitä vitun väliä ihmisten urilla ja lapsilla on sen kannalta, että kenestä tykkää.

Ei mun ystävät ole mun ystäviä uran tai lasten tai kodinhoidon takia. Vaan sen takia, että ne on hyviä tyyppejä.

Vierailija
40/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja se lääkäri ovat KAKSI ERI HENKILÖÄ.

Ärsyttää ihmiset jotka ei vaivaudu lukemaan kunnolla ketjua ennen kommentointiaan!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi