Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimon suurin elämäntehtävä on miellyttää äitiäni.

Vierailija
31.01.2008 |

Tämä pikku kodinkone on kuin tuotu aikakapselissa 50-luvun amerikasta. Tukka somasti laitettuna tämä rouvaliini pitää kotia puhtoisena ja pullantuoksuisena ja lapset tyytyväisinä.

Aina kun ollaan samaan aikaan käymässä veljen luona koko porukka, on äitillä enemmän kiinnostusta puhua veljen vaimon kanssa, kun mun. " Mistä tulee näin hyvä tuoksu pyykkiin, saiko se korjaaja teidän mankelin kuntoon, millaisia istutuksia suunnittelit etelä-päätyyn tänä keväänä..."

Meillä on pian tulossa juhlat ja arvatkaapa mitä äiti ehdotti? Että antaisin veljen vaimon leipoa ja kokata ja että minä maksaisin sitten hänelle. Mulla on kuulemma tarpeeksi tekemistä siinä, että saan itseni ja kodin siihen malliin, että kelpaa vieraiden tulla! On ilmeisesti äitiä salaa hävettänyt meidän puolesta aikaisemmissa juhlissa. Niin minä tämän tulkitsen!

Mitä teille tällaisesta tulee mieleen?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehuu muita ja vielä niin että vähättelee siihen rinnalle omia lapsiaan. Kyllä se sattuu ja syvälle- varsinkaan kun äiti ei sitä puheista huolimatta ymmärtänyt. Olen jättänyt asian omaan arvoonsa, ja äitikin varmaan jo jotain älynnyt, mutta kyllä se todellakin loukkasi.

Vierailija
62/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos katsoo alaviistosta näyttää että toinen puhuu ylimielisesti :-)

Minä en maininnut mitään koulutuksesta tms. ennen kuin sinä(?) joku muu keskittyi epäolennaiseen.

Ihan sama kuka on " syyllinen" , mutta tosiasia on että jos haluaa asioihin muutosta se ei lähde täällä niistä purnaamalla. Eikö?

Ja toinen hyvä käytöntä, jos joku asia tuntuu sapettavan on se, että miettii asiaa omalta kannaltaan: miksi ärsyynnyn yms.

Mutta hyvin monilla ihmisillä ei ole ymmärrystä oman mielensä liikkeistä tai työvälineitä käsitellä omia tuntemuksiaan avoimesti ja puolueettomasti.

Ja ainahan on yleensä mukavampi nähdä se syntipukki muualla ja täytyy sanoa, että monesti siellä mikä kohta itselle on se käsittelemätön kipupiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkijärjestelmä pelaa.

Vierailija:

kehuu muita ja vielä niin että vähättelee siihen rinnalle omia lapsiaan. Kyllä se sattuu ja syvälle- varsinkaan kun äiti ei sitä puheista huolimatta ymmärtänyt. Olen jättänyt asian omaan arvoonsa, ja äitikin varmaan jo jotain älynnyt, mutta kyllä se todellakin loukkasi.

Vierailija
64/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saisi tehdää koskaan toisten kustannuksella alentamalla toisen ihmisen ihmisarvoa.

On osattava nähdä että kysymys on ongelmasta joka istuu syvällä ihmisessä. Tällaisen ihmisen kommentit on jätettävä omaan arvoonsa, nostettava itsensä ulkopuolelle, koska ei ole kysymys sinusta tai minusta vaan jostakin aivan muusta.

Vierailija
65/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos katsoo alaviistosta näyttää että toinen puhuu ylimielisesti :-)

Vai etkö itse havaitse omaa ilkeyttäsi? Toivon todella ettet toimi missään " auttavassa" ammatissa:(

Vierailija
66/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole alaviistossa lääkäriin katsoessaan. Lääkärit vain luulevat niin, kun mielikuvissaan istuskelevat siellä jumalanpojan rinnalla samalla pilvenreunalla.

Vierailija
67/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että sitä tajuaa, ellei ole samanlaista tapausta äitinä. Kyse ei ole mustasukkaisuudesta eikä kateudesta, olen tullut siihen tulokseen että se kuuluu äitini ominaislaatuun. Yritän minäkin olla välittämättä siitä mutta joskus se on silti vaikeaa. Ei rohkaise kertomaan omia tärkeitä asioita kun niihin vastakommenttina on " jaha" ja sitten kerrotaan pitkät jutut jostain tutuntutuista joilla oli niin ja näin ja hienoa.

Vierailija:

Vierailija
68/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi vaimosta puhut ikävään sävyyn vertaat kodinkoneeseen.

" Veljen vaimon suurin elämäntehtävä on miellyttää äitiäni.

Tämä pikku kodinkone on kuin tuotu aikakapselissa 50-luvun amerikasta. Tukka somasti laitettuna tämä rouvaliini pitää kotia puhtoisena ja pullantuoksuisena ja lapset tyytyväisinä. "

Ystäväpiirissäni on useita koteja jotka ovat aina tiptop menipä heille milloin tahansa. Vain yksi ei ole minun mielestä paneutunut riittävästi lapsiinsa muut kylläkin.

Oma kotini on useinkin sekainen mutta tiedän ettei kaikilla niin ole.

Mitä tulee siihen että veljesi vaimon suurin elämäntehtävä olisi äitisi miellyttäminen siihen on mahdotonta uskoa. Ennemmin uskon sen että haluaa luoda omalle perheelleen viihtyisän olon ja pullatkaan ei ole pahitteeksi silloin tällöin.

Minä rakastan leipomista ja joillakin vain sattuu olemaan kiinnostusta näihin hommiin ja ruoanlaittamisesta myös pidän.

Ihmiset on erilaisia sinun olisi aika se hyväksyä. Onnellista on jos miniä-anoppi suhde on kunnossa harmittavan monilla näin ei ole.

Sinulla on taatusti vahvuuksia sellaisia joita ei tällä hyvällä miniällä ole kaiva ne itsestäsi ja päde niillä. Sinä olet äitisi lapsi ja sehän ei tule muuttumaan, jos suhde äitiisi on kunnossa voit toki kertoa suoraan että mieltäsi pahoittaa tällainen vertailu.

Voihan olla niin että kotisi ei olekaan ollut juhlakunnossa juhlien aikaan ja välttämättä leipomuksetkaan ei olleet onnistuneita. Omiin juhliisi saat laittaa tarjolle mitä haluat ja osaat tehdä ja osan voi ostaa leipomosta tai kaupasta.

Siivous ja järjestely kannattaa aloittaa hyvissä ajoin ja viimeinen silaus juhlapäivän aamuna tai edellisenä iltana. Minulla paikkojen järjestely on viikon projekti ennen juhlia.

Vierailija
69/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla olisi niin paljon kerrottavaa äidille mutta et voi koska siitä saa vain pahan mielen. Äitisi on asettanut riman jota et voi koskaan ylittää.

Tämä ongelma on hyvin yleinen äitien ja tyttärien kohdalla, mutta myös isien ja tyttärien. Sinä et ole yksin.

Tämä on aihe josta pitäisi keskustella enemmän avoimesti kaikkien osapuolien kesken. Ehkä järjestämällä " äiti tytär" kursseja.

Omakohtainen kokemus minulla on isäni puolelta. Vasta hänen kuolemansa jälkeen kerroin hänelle omista ajatuksista, elämästä ja arvoistani. Minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa. Tämän olin päättänyt jo varhaisteininä. (kerron sitten kun olet kuollut)Tärkeintä minulle oli että pystyin antamaan anteeksi ja ymmärtämään. Tunsin sanoikuvaamatonta vapauden tunnetta.

Vierailija
70/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkäriksi pääseminen ei vaadi kuin perslihaksia, äidiksi sen sijaan ei kaikki todellakaan pääse. Sen luulisi lääkärinkin tietävän...

Vierailija
71/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap kaipasi myötätuntoa ja muutamalta kohtalotoverilta sitä saikin.

Suurin osa mammoista kuluttaa kaiken energiansa henkilökohtaiseen pätemiseen ymmärtämättä yhtään mitään itsensä ulkopuolisesta maailmasta.

Vierailija
72/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sukusolut hedelmöittyy. Äidiksi tosiaan pääsee kuka vaan kenen munasolut sattuu hedelmöittymään. Jos näin ei käy, äidiksi tuleminen vaatiikin jotakin.

Ei voi olla tosissaan tuokaan. Lapsten silmistähän sen sitten lopulta näkee kuinka se äitiys sujuu, mutta kyllä lapsia maailmaan saa pukattua vaikka aivot puuttuis kokonaan.

Arvostan äitiyttä suuresti, mutta ihan hyvällä, kyllä pienten lasten äitien ajatusmaailma kaventuu kun se keskityy lapsiin ja univelka vähentää huomattavasti hoksottimien toimintaa. Senhän kuulusi olla väliaikaista, mutta tän palstan perusteella jää kyllä päälle aika usein...

Mut todella naurettavaa on ottaa ansionsa sukusolujen toiminnasta. Pupujussit ja päästäiset ne vasta fiksuja onkin kun pukkaa pentuja koko ajan............

Vierailija
73/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodinhengetär. Itse olen toisen pojan vaimo ja täydellinen vastakohta tuolle talousihmeelle. Olen sitä yli kymmenen vuotta katsellut. Ensimmäiset viis vuotta olin ihan raivoissani kunnes ikäänkuin annoin periksi. En enää yrittänytkään kilpailla hänen kanssaan.

Noh vähän aikaa sitten oltiin yksissä juhlissa ja se sai (oli vissiinkin rassukka kaikesta joulun leipomisesta ja laittamisesta ja hössöttämisestä hieman " väsynyt" ) pienessä sievässä jonkinlaisen pimahtamisen ja itki ja huus ja raivosi ja antoi kaikki " salat" julki....=)

Se oli oikeasti yksi elämäni kohokohtia! Oli ihana huomata, että siellä kaiken alla oli ihan tavallinen epävarma ihminen.

Vierailija
74/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinusta tuntuu, että ihmiset pätevät ja miksi se sinua niin kismittää, jos ihmiset sanovat mielipiteitään.?

Onko sinulla jotain ehdotusta? Miksi sinun tyylisi on haukkua tuntemattomia? Onko se jotakin pätemistä?

Ps. tämä on keskustelupalsta jos ei mielytä voi poistua.

Vierailija - 01.02. 11:38 vastaa tähän viestiin (83/84)

Voi v**** tätä pätemisen määrää!

Kun ap kaipasi myötätuntoa ja muutamalta kohtalotoverilta sitä saikin.

Suurin osa mammoista kuluttaa kaiken energiansa henkilökohtaiseen pätemiseen ymmärtämättä yhtään mitään itsensä ulkopuolisesta maailmasta.

Vierailija
75/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole, eikä mua yhtään haittaa se, että jotkut muut on. Ihan mielelläni olen kylässä/juhlissa ihmisten luona, joiden tarjottavat on aina erikoishyviä jne. EI mulle tule olo että itseni pitäisi olla samanlainen (epäilen nimittäin että tämä on jotenkin taustalla jos ärsyyntyy toisen kotihenkisyydestä) Mä olen hyvä muissa asioissa.

Vierailija
76/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että ammatissaan pätevä auttaja ei voi omata terävää kieltä tai joskus anonyyminä olla vähemmän ystävällinen?

Aika yksinkertainen olet..

87, sinä kirjoitit sen pointin mitä minä hain!!

Miksi meidän pitää olla samanlaisia? Eikö tämä vertaaminen ole juuri itsetunnosta nouseva asia?

Hatunnosto omille oivalluksillesi.

Vierailija
77/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehkä osannut tehdä itseäni ymmärretyksi. Hämmästyn vain kuinka vähän ihmiset antaa myötätuntoa toiselle. Sen sijaan että ap saisi kokea tulleensa ymmärretyksi (samaa mieltähän ei tarvii olla) täällä tapellaan siitä onko kodinhengetär tai lääkäri parempi. Jos toista harmittaa niin auttaako jos selostaa kuinka mustasukkainen ap on?

Siis myötätunnon puute jaksaa mua hämmästyttää.

Vierailija
78/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenttisi oli ylimielinen eikä mikään terävä. Kertoo paljon siitä miten suhtaudut" asiakkaisiisi" työroolisi takana. Mut kuten sanoin, onkokemusta monestakin eri ammattiryhmästä ja siitä ylimielisyydestä millä he työhönsä suhtautuvat. on tyhmää kuvitella ettei toinen ihminen, vaikkakin apua tarvitseva vaistoaisi jotakin.

Vierailija
79/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä av:n provoviidakossa vielä pitäisi heittäytyä nöyräksi. Hyvä ihminen hanki IRL.

Ja jos kertoo sen mitä ajattelee olevan ongelmaksi se on ylimielisyyttä.

En ihmettele jos sinulla on tietty käsitys ammatti-ihmisistä. Sinulla ei ole kai pätkääkään nöyryyttä tunnustaa tosiasioita.

Vierailija
80/94 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselläni on ihan vastaava tilanne anoppini ja mieheni veljen vaimon kanssa, joka on ap:n veljen vaimon kaltainen " supervaimo ja -äiti."

En viitsi tässä kertoa detaljeja ettei kukaan vahingossa tunnistaisi, mutta voin vain kuvitella miten ap:ta ärsyttää. Olemme miehen kanssa molemmat lääkäreitä, mies ollut työelämässä jo vuosia, minä juuri valmistunut. Meillä ei ole lapsia, mutta olemme kuitenkin saavuttanut omin ansioin elämässä paljon ja tehneet todella paljon töitä. Mieheni veli puolestaan ei ole oikeastaan saanut elämässä aikaiseksi mitään (keskeyttänyt kaikki opintonsa ja tehnyt vain satunnaisia kesätöitä sukulaisensa firmassa) muuta kuin yhden lapsen tämän " täydellisen" vaimonsa kanssa, silti hän on perheineen appivanhempieni silmäterä ja jatkuvan ylistyksen ja ihailun kohde.

Näköjään nainen saa elämässä eniten arvostusta sillä, että on täydellinen perheenemäntä ja kodinhengetär ja pyöräyttää maailmaan edes sen yhden mukulan. Muista saavutuksista (opinnoista, menestyksestä työelämässä ym. kodin ulkopuolisista asioista) viis. Pateettista!

Minä olen saavuttanut sekä ammatillisesti että kotona paljon....Puhut niin kuin akateeminen ja ammatillinen menestys sulkisi pois hyvän äitiyden ja kyvyn hoitaa kotia hyvin!

Minä olen varmaankin se, joka närästää veljien vaimoja. Korkeakoulutus, ammatillinen menestys, kolme lasta (hoidettu kotona 2,5 vuotiaiksi), siisti ja kaunis koti, hyvä ruuanlaittotaito jne....En silti tiedä, mitä olen tehnyt väärin? Olisiko pitänyt jättää jotain saavuttamatta, ettei muille tule paha mieli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan