Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hammashoitaja vastailee taas hetken :)

Vierailija
30.01.2008 |

Kysykää..

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen 35 ja mulla on ollut mnta reikää ja juurihoitoja tehty 4. Mua aina hävettä ihan älyttömästi mennä hammaslääkäriin.. Luulen, että siellä katsotaan, että onpa kamalat hampaat.

Hoidan aina reijät, mutta liian myöhään, just siksi että häpeän...

Voiko muuten sellaiselle ruskealle reunalle (hampaan alareunassa) tehdä mitään ? Valkaista tms?

Kiitos hyvästä palvelusta! Kivat hoitajat ja lääkärit ovat aina suureksi helpotukseksi

Vierailija
22/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sanonut, että väliaikainen, joten oletan että pysyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rtg-kuvat on otettu 5kk sitten, jolloin kävin viimeksi hammaslääkärissä.

Vierailija
24/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä viimeaikoina nähny 2-kymppisilläkin (ja alle) suita joissa jo 4 tai yli juurihoidettua hammasta.. Eikä sinne hammaslääkäriin tartte mennä kun 1 krt vuodessa ja väliaikana harjata hampaat fluoritahnalla 2 kertaa päivässä, ja syödä max. 6 ateriaa (suupalat mukaan luettuna..) päivässä ja välttää happamia ja sokerisia ruokia :)

ap

Vierailija
25/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
26/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmeisesti reiän alku? Olisiko hyvä käydä näyttämässä, vai sanotaanko siellä vain että sehän on maitohammas, pois se putoaa kuitenkin?

Vierailija
27/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole varma,mut jotain lääkepaikasta puhuivat, ja käskivat varata uuden 45min ajan kun lapsi on syntynyt..

olen todella hammaslääkäri pelkoinen ja tänään vasta uskalsin soittaa..

eli mitä ne mulle tekee? muutaku ottaa kuvat??

vaihdetaanko ne lääkepaikat??

miksi lääkepaikat? onko juurihoito lähellä. apua, pelottaa mennä...

hampaat ei oireile mitenkää..

kiitti jos vastaat...

Vierailija
28/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuaaaaaaaaaaaaaaa

Vierailija
29/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohammasta ei tuli ainakaan reiän takia poistaa kovin aikaisessa vaiheessa, koska se tekee tilaa pysyvälle (eikä jouduta oikomiseen).. ja tosiaan, jos siihen tulee syvä reikä, on hoitona poisto, yleensä ei maittareita juurihoidella..

ap

Vierailija
30/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pitäisi sellaisia omassa suussani kovin kauaa.. :)

ap

Vierailija
31/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käskevät lopettaa imetyksen viimeistään yksi vuotiaana? Kaikki tutkimustulokset ja suositukset ovat päinvastaisia. Hammashoitajat antavat itsestään tyhmän kuvan kun puhuvat puuta heinää. Hammashoitajien omassa lehdessä, samoin kuin hammaslääkärien lehdessä ollut monta tutkimusraporttia aiheesta. Hoitajat vain itkettävät äitejä 1-vuotishammastarkastuksessa, turhaan.

Vierailija
32/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, yhdessä kiinteän ravinnon kanssa, se on erittäin kariogeenistä = reikiinnyttävää. Joten, jos imetät, imetä silloin kun lapsella ei ole muuta ruokaa suussa ollut hetkeen.. xylitolia väliin ja perään :)

ap

Vierailija
33/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen ongelma, että suuta puuduttaessa ei juuri tai hermo (mikä lie) puudu ollenkaan. Suu kyllä muuten tuntuu puutuneelta, mutta heti kun aletaan paikkaamaan ni vihloo hirveästi. Vuosien varrella olen saanut tosi huonoa kohtelua tästä syystä hammaslääkärissä. Ei uskota, että voi vieläkin vihloa vaikka puudutettakin lisätty. Oletko törmännyt asiakkaisiin joilla tämä sama ongelma? Ja jos olet ni miten suhtaudut?

Tämä on johtanut siihen, että viiteen vuoteen en ole hammaslääkärissä käynyt ja takuu varmasti useampi reikä tällä hetkellä suussa. Hävettää kun aikuisella ihmisellä tälläinen ongelma. Olen synnyttänyt kaksi lasta ilman puudutuksia ja tekisin sitä ilomielin verrattuna tuohon vihlomiskipuun. On niin kauhea kun yhtäkkiä vihlasee syvältä...Minulle on kehittynyt oikea kammo koko juttua kohtaan.

Vierailija
34/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karieksen ehkäisystä. Luepas oman alasi lehti 2/2005 ja mieti mitä sanot seuraavan 1-vuotiaan äidille.

t: kolmen lapsen kätilö-äiti ja imetysohjaaja, joka kuullut turhan monet turhat itkut imettäjiltä

http: // blogit . hernekeppi . fi / index . php?itemid = 457

.

Vierailija
35/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä alaetuhampaat. Toisessa hampaassa näkyy jotain tummaa, ei kai voi olla jo reikä? Tahtoisin uskoa, että vauva on hangannut hampaitaan juuri puhkeaviin yläetuhampaisiin tai johonkin leluun. Perheessämme pidetään hampaista hyvää huolta ja teemme parhaamme, ettei karies tarttuisi. Lapsi saa rintamaitoa vielä, mutta ei ateroiden yhteydessä. Voiko kyseessä olla karies noinkin tuoreessa hampaassa?

Vierailija
36/40 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
37/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on semmonen väline, mikä lääkärilläkin. Nykyään poistan itse hammaskiven ja ei tarvi rampata hoitajalla.

Vierailija
38/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta vaihtunut???

Vierailija
39/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pista

Vierailija
40/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli aika iso reikä ja sen paikkauksen jälkeen kun juo kylmää (siis jääkylmää, " tavallinen" kylmä vesi ei aiheuta ongelmaa) niin hammasta vihloo. Minulla oli sen jälkeen muutaman kuukauden jälkeen uusi hammaslääkäriaika ja mainitsin asiasta niin sanoivat jotain että ei se ainakaan mitenkään pahalta näytä. En tiedä pitäisikö tässä sitten mennä uudestaan sinne.

Jostain luin että muovipaikat voivat muutenkin aiheuttaa hampaiden vihlontaa jopa vuosi paikkauksen jälkeen. Voisiko tämä olla syy tähän vihlontaan?