+++ LOKAKUUN TOIVEET vko5 +++
Uutta pinkkaa uuteen viikkoon, olkaapa hyvä. Tulin normia aikasemmin töihin ja koko talo vielä hiljainen, voipi " rauhassa" hetken netissä pyöriä :D
Kommentit (110)
viestejä lukea, kun pitää lähteä töihin.
Oli vaan pakko tulla purkamaan tuntoja.. Nimittäin.. Olen vaihtamassa työpaikkaa (määräaik.) maaliskuun alussa. Ajatukset on enemmänkin nyt niissä asioissa eikä peitot ole heilunu vielä kertaakaan tässä kierrossa. Outo tilanne, kun en oo mitään muuta toivonu niin paljon ku raskautumista, mut nyt vähän jännittää et mitä jos nyt raskautuisin ja uuden työn alussa olis tosi paha olo, hirvee väsy (joka olis ilman raskauttakin..), ym. Mut ku ei nyt haluis siirtääkään näitä haaveita ku ei näytä tärppiä ihan helpolla tulevan.. Ehkä se nyt sit vois tärpätäkin, kun en keskity vaan siihen..
Tpsemppi kaikille yrityksiin! Nyt pitää mennä repimään lapsia lämpimästä sängystä..
Heips! t. iiiik kp 9/27-33
Pikaisesti omaa:
Juu kyllä mä taidan luovuttaa, ei haamunhaamuja edes eikä oireita. Harmitus :( Onneksi testit loppu kaapista! Kovin myöhäinen aika ei ole, mutta jotenkin uskoo että noi herkimmät testit näyttäs jotain jos raskaus ois alkanut niin dpo 12.
Tutti kp 26/28(-32) dpo12
Onko teillä kellään clomeja käyttävillä ovulaation aikaan alaselkä ihan kuin tulessa? Minulla ei ole koskaan ennen ollut tällaista oiretta ja nyt tänään tuntuu, että ihan istuminenkin sattuu. Vasenta puolta alavatsaa on myös koskenut koko aamun, joten toivottavasti nyt olisi munarakkula irtoamassa. :)
Rizza kp 18/36-42, yk 20
Olen yrittänyt olla ajattelematta tätä vauva-asiaa liikoja, joten vähän taka-alalla olen pysytellyt tältä palstaltakin. Eipä ole oikein ehtinytkään koneen äärelle viime päivinä. Täti-päivät olivat onneksi ihan normaalit. Tuntuu kivalta, että kierto on ehkäisyn jälkeen palautunut nyt normaaliksi. Heti menkkojen loputtua on sitten alotettu pupuilu suht säännöllisesti(väh.joka toinen päivä) varmuuden vuoksi;). Sanattomasta sopimuksesta. Olisi se niin kiva, jos nyt tärppäisi. Nyt on kuitenkin pakko olla enempi jalat maan pinnalla ja katsella päivä kerrallaan. Vielähän ovikseenkin on aikaa tod.näköisesti... Odottavan aika on pitkä, odotuksen odottamista:).
viidenmutsi yk2 kp9/31
Ess78: Alku kuulostaa lupaavalta *pitää peukkuja* :)
Tutille paljon tsemppiä, toivotaan että se viiva sieltä kuitenkin tulisi!!
Miehellä tänään kiukkupäivä, suututtaa niin että oikein kurkkua kuristaa... heh...
Minä kun sitä kolmatta kuumeilen niin tänään kyllä tuntuu että se kolmas lapsi onkin jo... Hankalinkin vielä ;)
Ehkä se tästä taas, kai tämä on normaalia?
Ridaton parisuhde kuulemma harvinaisuus... haaveilua...
Marisa kp 19/26
Rizza, en ole syöny clomeja, mutta kyllä tuollainen alaselkäkipu vois hyvinkin tarkoittaa oviskipua. Mulla on ollu joissain kierroissa selkä kipeä ennen ovista ja just sen aikana.
Täällä samat oireet edelleen. Paha olo on ollut lähes koko päivän. Syöminen helpottaa sitä hetkeksi. Toivon todellakin, että oon raskaana. En muuten voi käsittää miksi tarttee olla näin paha olo!
Essi78 kp21/28 dpo7
Täti saapui tänään =( Yhtäkkiä kierto lyheni monella päivällä, ja tämä on lyhin mitä on tämän 17 yrityskuukauden aikana ollut, 28 päivää. Viimekierto taas oli pisin ikinä, 36 päivää... Mutta tästä jatketaan, vaikka mieli on maassa eikä jaksais... Eteenpäin, sano mummo hangessa!! Yrityskierto 18 alkakoon!!
Marraskuisiin!!
Nippara kp 1/28-36 yk18
Nippara! Ei ole reilua... Onnea kovasti uuteen kiertoon.
Rizza: Hyvinkin voisi kuvitella, että Clomit vahvistaisivat ovisoireita. Itsellä on tässä ekassa kierrossa ollut vaan pikku nipistelyitä, mutta ovis onkin vasta muutaman päivän kuluttua.
Marisa25: Riidaton parisuhde ei mun mielestä ole harvinaisuus, vaan mahdottomuus ;). Valistakaa joku, jos asia on toisin.
ON: Kävin siis gynellä tänään. Ei ole mikään lapsettomuusekspertti, mutta ajaa tähän tarkoitukseen asian. Ultrassa näkyi vasemmalla puolella kaksi 12mm follikkelia ja oikealla yksi, joka oli 19mm. Limakalvon paksuus oli kuulemma hyvä, ei maininnut mittoja. Teroja jatkan taas kuukauden tauon jälkeen. Kp16 menen ultraan, jossa vielä tarkastaa oviksen tapahtuneen.
Tein äsken Clearbluen digitaalisen ovistestin, joka näytti vielä negaa. Limat on lisääntyneet kovasti iltapäivän aikana. Nyt yritän miettiä strategiaa tähän kiertoon. Minä päivinä pitäisi siis peittoja pöllyttää. Tänään ei onnistu, mies on reissussa. Huomenna ainakin olisi aloitettava yritys. Ja kp15 pitäisi aloittaa Terot, toivottavasti ovis tulis kp 14, mitä veikkaan ovispäiväksi. On tämä taiteilua tämä projekti. Laskelmointia ja rahanmenoa. Romantiikan aika tulee toivottavasti joskus takaisin =).
Onko vahvistuneita haamuja tai muita hyviä uutisia? Olen pudonnut kärryiltä, montako plussaa lokakuisiin on tullut. Onnea kovasti kaikille onnekkaille!
Annihelen@ kp12 Yk13
uusi kuumeilija lokakuisiin. olen pari kertaa kirjoitellu kakkosesta haaveileviin, mutta enimmäkseen taustalla aktiivisesti.
kierto ollut vähän hakusessa ehkäisyn jälkeen, mutta viime kierto oli onneksi jo 31 päivää. yk 2 siis menossa, haaveilua jo paljon kauemmin. nyt myös mies lämmennyt projektille.
Fiilikset on tässä kierrossa on mahtavat!!!
pongasin ovislimat kp 13 ja 14 ja höydynnettiin.
ja nyt on kp 24 ja viimeiset kolme päivää ollut vihlontaa alavatsassa, ei ollenkaan menkkamaista tuntemusta.
päätin että ne ovat kiinnittymis kipuja tänään ei enää tuntemuksia oleollut.
toivotaan että en putoa kovaa ja korkealta! nyt vaan niin eri tunnelma kuin viime kierrossa kun en oikein tiennyt mihin kierto asettuu ja vielä hiiva iski riesaksi. ja jälkeenpäin laskettuna ovis oli juuri jouluna jolloin oli myös hiiva.
kaapissa odottaa jo pari testiä ja sunnuntaina meinaan jo testata jos ei kuulu tätiä.
paljon positiivista tuulta meille kaikille!
natsku yk2 kp24
Mun kohdun kaula elää omaa elämää:
Tänään tosi ylhäällä ja pehmeä, eilen ylhäällä ja kova, sitä enven saman alist aviahtelua jo viime keskiviikost alakaen. Limoja ei voi arvioida kun oli yhdyntä sunnuntaina ja just tulin uimasta :-/ Mutta ei siellä mitään saharaa ainakaan ollut.
Joutuu varmaan miestä taas hätyyttää huomenna., ihan vaan varmistamaan. Että mä vihaan tätä pakko seksiä.
T:Vacsuli kp19/30-37, yk4
Rizza: Mulla oli kans nyt ovulaation aikaan selkäkipua, just sellaista polttavaa, ihan kuin synnytyspolttoja (mulla oli nimittäin synnytyspoltot just tuommosia, kuin selkä tulessa). Eli jospa tietäs nyt voimallista ovista sulle!
Nippara: *haleja* Mä niin tiiän miltä susta tuntuu... *rutistaa*
AnniHelen@: onnea upeasta follikkelista! Kiva, että sait ultran myös varmistamaan oviksen, varasitko ite noin, eli kaks aikaa varasit, vai varasko gyne sulle nyt käynnillä sen toisen ajan? Kätevää tuollainen joka tapauksessa.
Tutille pahoittelut negasta. Juu noin mäkin oon aatellu että dpo12 luulis herkällä testilä näkyvän. Toisaalta kuuleehan niitä aina välillä uutisia, että nega onkin muuttunu myöhemmin plussaksi, en vaan sit tiiä millä testeillä on testattu.
Mites Bee? Pysykö täti kaukana?
Tänne ei ihmeempää, tätä alkukiertoa elellään.
Koralli kp 6
Ajattelin nyt ensimmäistä kertaa uskaltautua kirjoittamaan tänne. Nelisen kuukautta olen tällä palstalla toiminnut ns. sivusta katsojani. Aloitettiin tämä vauvaprojekti lokakuussa ja vielä ei valitettavasti ole tärpännyt. Esikoinen olisi haaveissa. Eilen sain ovistestiin plussan ja heti sitten siirryttiin makkarin puolelle. Tein tänäänkin vielä ovistestin ja edelleen positiivista näytti. Pitää varmaan vielä tänään varmistella kunhan tuo avopuoliso saapuu töistä. Kiertopäivä on nyt 16/29. Mahassa on tuntunut tänään jotain todella erikoista. Alavatsa on kipeä ja vihlova, ei tarvitse kuin vähän vaihtaa asentoa niin heti vihlaisee ja kovaa, kenties oviskipuja. Aikaisemmin en kyllä ole tämmöistä kokenut. Onko teillä kellään ollut vastaavia tuntemuksia?
-Miiru84 16/29, yk 4
Nipparalle pahoittelut tädin hyökkäyksestä. Jaksuja ja kovasti tsemppiä uuteen kiertoon!
Essillä tuntuu olevan kovin lupaavan kuuloiset oireet. Hurjat peukutukset sinne. Toki myös kaikille muillekkin piinaviikkolaisille.
Sitten tähän ah niin rakkassen omaan napaan :) Tein tänä aamuna uudestaan testin ja taas siihen tuli hailakka viiva. Tosin ehkä aavistuksen vahvempi kuin toissiltana. Nyt on ehkä dpo 11. Ovis taisi olla vasta kp 18 tienoilla. Olin kyllä jo eilisiltana luopua toivosta kokonaan, kun kaiken iltaa oli maha tosi menkkakipeä ja iltapäivästä tuli vessakäynnillä sellasta hennon vaaleanpunertavaa limaa. No, se loppu kyllä sitten samoin tein ja vatsakin on taas asettunut. Toki jomottelua on päivittäin ja niitä kuuluisia repäisykipuja tuntuu etenkin vasemmalla pulella. Mut eipä muuta ihmeempää oiretta. Rinnat on ehkä vähän täyteläiset ja arat, mutta niin ne usien on ennen menkkojakin.
Multa loppu nyt testit kaapista, joten huomenissa tilaan sitten uusia. To-pe testaan uudestaan jos enää tarvetta on. Ihan jo senkin takia, kun meillä on lauantaina yhdet pippalot, joissa tarjoilla alkomaholia. Tiedän sitten kieltäytyäkkö juomista vai ei.
Kyllä tää aika vaan on pitkää ja piinallista kirjaimellisesti tässä piinaviikolla. Mut eiköhän se selvyys taas pian tähänkin kiertoon tule. Tavalla tai toisella. Sitä odotellessa...
Terkuin mirulii
Gyne varasi sen ajan tän päiväisellä käynnillä. Itse puolestaan ehdotin niitä Teroja, kun viime kierto jäi ilman lääkitystä kovin lyhyeksi.
Yritin tässä löytää tietoa irtoavien follien koosta. 23 mm kokoinen vois olla. Ja jos n.2 mm kasvaa päivässä, olisi mulla ovis ylihuomenna.
Korjatkaa joku, jos tiedätte paremmin.
AnniHelen@
Koralli: Onpa hyvä, että polttelu kuuluu sitten asiaan ovulaatiossa. Jotain edes clomit meillä kuitenkin saavat aikaan. :) Ensi kierrossa pitäisi annosta nostaa kahteen tablettiin, saa nähdä miten silloin käy.
AnniHelen@: Kuulostaa todella hyvänkokoiselta follilta! Minustakin tuntuu, että sinulla tulee ovis olemaan aika pian. :)
Minulle erikoislääkäri sanoi, ettei ole mitään tarvetta syödä Teroja. Sanoi, ettei niitä käytetä lapsettomuuden hoitoon muuten kuin että saadaan menkat tulemaan kierron venyessä jonnekin 40-50 tietämiin. Clomit saavat minulla oviksen tulemaan niin aikaisin, että pärjään vallan mainiosti ilman. Kierto on kyllä clomeista todella hyvin lyhentynytkin. Clomeista saan valitettavasti kyllä oireita, sillä kärsin kuumista aalloista melkein joka ikinen yö.
Mutta nyt lähden houkuttelemaan miehen peiton alle, kun taitaa tänään olla parhas päivä käsillä. :)
Rizza kp 17/36-42, yk 20
Mirulii: onnea vahvistuneesta viivasta, toivottavasti to/pe tulee jo kunnon plussa testiin. Mutta plussahan se on haaleakin viiva, joten onnittelut!
Clomistit: varasin just seurantaultraa nyt itelleni (ah, ihana netti, kun sieltä hoitui tuo varauskin) En saanu enää kp 12 aikaa, mut kp 13 löyty aika, sit varasin varalta samalle gynelle kp 20 toisen ajan. Saahan tuon jälkimmäisen ajan perua, jos se ei tunnu tarpeelliselta.
Ajattelin nyt vaan että kun on jo kolmas clomikierto menossa enkä tiedä mitä ne clomit mulle tekee, niin olis hyvä ees yhdes kierros käydä se tsekkaamassa. Toivottavasti tuo kp 13 ei vaan oo liian aikasin, nyt kahdessa kierrossa oon saanu ovistestiin plussan just kp 13. Toivottavasti ei tässä kierrossa tuu aiemmin.
Rahaa menee gynekäynteihin yksityisellä, mutta mutta..no haluan kumminkin tietää, että mitä ne clomit saa aikaan.
Teroista ja lugeista: joo mullekin lapsettomuuslääkäri sano ettei niitä välttämättä tarvi, että clomit jo itsessään vahvistaa niin ovulaatiota. Mut mulla kyllä luget on tarpeen tiputtelun suhteen. Ekas clomikierros otin lääkärin määräämän 200mg lugesteronia/vrk. Ei riittänyt, tiputteli loppukierron. Nyt toisessa clomikierrossa tuplasin lugeannostuksen omin luvin ja tiputtelu jäi pois. Mut sulla ei AnniHelen@ tainnut tiputtelua ollakaan? Clomit varmaan jo itsessään pidentää sulla kiertoa.
Mut nyt nukkumaan, armoton väsy kun univelkaa. Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja plussatuulet puhaltakoon!
Koralli
siis tarkoitin että toivottavasti tuo kp 13 ei ole liian MYÖHÄÄN.
Silmät täynnä jo unihiekkaa ihan selvästi...
Ennen unia ajattelin vain piipahtaa..
Omaan napaan ei kummempia, piinailua kyllä, mutta ei tunnu niin mahdottoman jänskältä ku luulis. Oireita ei oo sitten minkäänlaisia, ei menkkka- eikä raskaus!! En millään viitsis testatakaan, kun tuosta kierrosta ei tosiaan tiedä ja mies varmaan pitäis ihan pöhkönä. Nooh, toisaalta, pitää se varmaan tämän kuumeilun osalta muutenkin:)!
Onnea plussanneille ja pahoittelut tädin vieralilulle saaneille:(, inhaa!
Lisää plussanneita kaipailisin tähänkin pinoon, ettei nyt kokonaan tulis itsekään heitettyä toivoa kaivoon! Ilmoitelkaa siis heti iloisia uutisia kunhan saatte selville!
Öitä ja huomenia aamuihmisille!
Nanni:) kp29/28-36?
Mulla on nyt toinen clomikierto ja söin niitä myös kp 3-7. Tänään siis ovisplussa kp 17 eli kymmenen päivää viimeisen pillerin ottamisesta. Viime kierrossa ovis oli vielä myöhemmin.
Rizza kp 17/36-42, kp 20