Jani Sievisestä koti-isä Mari jatkaa opiskeluaan.
Niin sitä pitää.
Mari Samuelsen:
" Jani jää kotiin hoitamaan vauvaa"
26.1.2008 4:03
Mari Samuelsen aikoo jatkaa opintojaan pian lapsen syntymän jälkeen. Vauvasta ottaa hoitovastuun isä Jani Sievinen.
- Lapsen saaminen on suuri ihme. On uskomatonta, että sisälläni voi kasvaa toinen ihminen.
Mari Samuelsenin ihana raskaus
Mari Samuelsen, 21, kiiruhtaa haastatteluun opinahjostaan ammattikorkeakoulu Arcadasta. Tyttömäisillä kasvoilla on ujo hymy.
- Hei! Olen hieman väsynyt. Minulla oli juuri kolmen tunnin mittainen koe.
Ruotsittaren sosionomiopinnot ovat hyvässä vauhdissa. Tuleva äiti aikoo jatkaa opiskelujaan vauvan syntymään asti, sillä pienokaisen maailmaan tulo ajoittuu mukavasti huhtikuun loppuun. Silloin opintoihin tulee juuri sopiva kesätauko.
- Ihanaa, kun vauva syntyy ennen kesää. Saan nauttia hänestä rauhassa ja viettää ansaittua lomaa. Tämä talvi on tuntunut aika raskaalta, sillä herään joka aamu kuuden jälkeen ja lähden ajamaan Nummelasta Helsinkiin, jossa kouluni sijaitsee.
Mari uskoo jatkavansa opintoja normaalisti kesän jälkeen. Silloin kihlattu Jani Sievinen ottaa vauvan hoitamisen vastuulleen.
- Jani jää erittäin mielellään kotiin hoitamaan vauvaa. Täytyy sitten vain organisoida kaikki todella hyvin. Yritän tehdä lyhyempää päivää, ja Jani voi tuoda vauvan välillä koululle luokseni. Haluaisin imettää lastani suositusten mukaan, sillä äidinmaitohan on parasta vauvanruokaa, Mari juttelee.
Raskaus on sujunut oppikirjan mukaan. Marilla ei ole ollut pahoinvointeja tai muita ikäviä oireita. Ainut merkki kehossa tapahtuvasta myllerryksestä on kasvava masu ja jokapäiväinen väsymys.
- Olen onnekas, sillä monilla naisilla raskausaika ei mene näin hyvin. Minulla on myös ihana mies, joka tukee koko ajan kaikessa. Puhumme päivittäin vauvan syntymästä ja tuijottelemme hänestä otettuja ultrakuvia, Mari nauraa.
Vauva on jo ehditty julistaa julkisuudessa pojaksi, mutta Mari ei suostu sanomaan asiasta juuta eikä jaata. Hän haluaa pitää sukupuolen vain perhepiirin tiedossa.
- Sukupuolella ei ole mitään väliä. Haaveilen terveestä vauvasta. Olen joskus arvellut, että saatan odottaa poikavauvaa, mutta olen puhunut vain vaistoistani ja tuntemuksistani. Ehkäpä täällä onkin pieni tyttö, hän virnistää.
Lue lisää viikonvaihteen Iltalehdestä!
Kommentit (35)
Musta on ihan hienoa että isällä mahdollisuus jäädä kotiin hoitamaan lasta, mutta täysimetys ei varmaankaan tule ainakaan onnistumaan noin pikien välimatkojen takia. Eri asia jos asuis koulun vieressä.
Minäkin varmaan jatkaisin koulua jos olis sama tilanne ja miehellä olis ollut mahdollisuutta.
Minä itse kyllä kerkesin käydä koulun ja olla vuoden töissä eli sikäli eri tilanne.
Laskettu aika huhtikuussa ja amk:ssa päättyy yleensä lukukausi toukokuussa esim. meillä jo toukokuun puolivälissä. Mari voi varmaan tenttiä nuo viimeiset tentit tai sitten mennä uusintaan syksyllä. Kesäloma amk:ssa on peräti 3 kuukautta, joten Mari ehtii kivasti olla 4 kk vauvan kanssa kotona ennen opintoihin menoa.
se oli " vitsi" . Tiedän kyllä, ettei Mari varmaankaan vielä suomeksi haastiksia anna.
Viittasin sillä tuohon 5 viestiin, jossa Jania puolusteltiin (ikäänkuin Mari olisi sen kirjoittanut). Tajusitko??
6
Vierailija:
se oli " vitsi" . Tiedän kyllä, ettei Mari varmaankaan vielä suomeksi haastiksia anna.
Viittasin sillä tuohon 5 viestiin, jossa Jania puolusteltiin (ikäänkuin Mari olisi sen kirjoittanut). Tajusitko??
6
Vierailija:
6
ei suostukaan jäämään Janin (joka on muuten mieheni kaima) kotipiiaksi! Way to go!
On se ihanaa, että päivittäin tuijotellaan vauvan ultraäänikuvia????! Onkohan entisillä lapsilla enää sijaa " majatalossa" kunhan tämä RAKKAUSVAUVA syntyy? Ettei vaan kuoriutuisi Maristakin se paha äitipuoli....
Pojathan kai asuvat vuoroviikoin äitinsä ja isänsä luona. Lehdissä on lukenut, että Mari tulee hyvin toimeen poikien kanssa pienistä kielivaikeuksista huolimatta ja Mari on kehunut Jania mm. siitä miten hyvä isä on pojilleen.
On ihan normaalia, että Mari ja Jani ovat kiinnostuneita tulevasta vauvastaan. Kyllähän se vauva nyt on Marille isompi juttu kuin Janin pojat, mutta ei se tarkoita, etteikö myös aiempia lapsia huomioitaisi!
Vierailija:
On se ihanaa, että päivittäin tuijotellaan vauvan ultraäänikuvia????! Onkohan entisillä lapsilla enää sijaa " majatalossa" kunhan tämä RAKKAUSVAUVA syntyy? Ettei vaan kuoriutuisi Maristakin se paha äitipuoli....
Janinhan piti puhua lapsille vain englantia että pojat oppivat englannin. Eikös se sitten sujunutkaan?
Onko toi totta, onko joskus sanonut noin! Vitsit se on kyllä dorka. Ihan mielenkiintoista millainen koti-isä tulee Janista, joka eron jälkeen pesetti pyykit äidillään (ennen Maria) koska ei osannut käyttää pyykkikonetta ;)
Vierailija:
Janinhan piti puhua lapsille vain englantia että pojat oppivat englannin. Eikös se sitten sujunutkaan?
Mikä ihmeen kiire näillä ns. julkkisäideillä on päästä eroon vauvasta. Taitaa tämä Mari olla samaa sorttia kuin se mikänytolikaan missi-Elina, joka ennen vauvan syntymää hehkutti imettävänsä pitkään ja haluavansa kätilöksi, kun raskaana oleminen on niiiiin ihanaa. Karu todellisuus iski päälle vauvan synnyttyä ja eipähän sitten tullutkaan imetettyä, kun pullovauva olikin niin paljon helpompi.
Veikkaan että Mari imettää tasan tarkkaan kolme viikkoa ja haluaa sitten bilettämään, kun huomaa että ei se elämä vauvan kanssa niin ruusuista olekaan.
hyvin olet oppinut suomea ;)