Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenlapsilla leuhkiminen

Vierailija
29.09.2023 |

Ärsyttääkö muita sellaiset 50-60 kymppiset naiset, jotka täyttää Facebookinsa lapsenlapsen kuvilla tyyliin "tässä mummin rakkaat", "siunaus olla kuusi kertaa mummi" jne. Joka viikko samaa julistusta. Miksi pitää laittaa lasten kuvia sosiaaliseen mediaan jatkuvalla syötöllä? On niitä lapsia muillakin - ei se nyt niin suuri ihme ole.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Muiden onni ei ole minulta pois. Jos häiritsee on toimenpiteitä somessa jotta ei näe kaikkia näitä päivityksiä.

Vierailija
2/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Miks ärsyttäis? Lapset on ihania ei siitä rahan menosta tartte ärsyyntyä tai olla kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole edes huoltajan lupaa julkaista niitä kuvia

Vierailija
4/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä ja kannattaa muistaa, että jokainen uusi elämä on ihme. Ei kaikki saa lapsia.

Vierailija
5/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä lapsia muillakin - ei se nyt niin suuri ihme ole.

On ne suuri ihme, mutta en tosiaan ymmärrä miksi pitää kaikille puolituntemattomillekin jakaa omien rakkaiden pienten kuvia. Minä pidän aarteeni itselläni ja läheisilläni enkä koe tarvetta leuhkia niillä muille

Vierailija
6/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä lapsia muillakin - ei se nyt niin suuri ihme ole.

On ne suuri ihme, mutta en tosiaan ymmärrä miksi pitää kaikille puolituntemattomillekin jakaa omien rakkaiden pienten kuvia. Minä pidän aarteeni itselläni ja läheisilläni enkä koe tarvetta leuhkia niillä muille

Ko eihän ne sinun edes ole.

Vierailija
7/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole facessa, mutta leuhkin muutoin.

Vierailija
8/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. T. niiden lasten äiti

Vierailija
9/15 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ja pitääkin heistä olla iloinen mutta rajansa kaikella. Ja välillä tuntuu että just niille puhutaan kenellä ei ole.  lapsenlapsia. 

Ja kuviin pitää olla lupa

Vierailija
10/15 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään sellaista kaveria ja kuuskymppinen oon itekki, tosin en mummi. Yksi laittaa kyllä toisinaan eli ehkä paristi vuodessa  lapsenlapsistaan kuvia, mutta niin, että niistä ei voi tunnistaa lasta. Takaa kuvattuina tai kasvot sumennettuina

Vierailija
11/15 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kummastelin, kun mummi 56- vuotias julkaisee instassaan lapsenlapsesta ottamiaan lähikuvia. Kasvot esillä ja oliko tässä nyt mietitty loppuun asti asiaa.

Toden totta niissä lukee jopa lapsen nimi, ja että "mummin rakas"

Vierailija
12/15 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitkun tietää että todellisuudessa nämä "mummin siunattu rakkaat kullat" Ovat ilkeitä, käytöshäiriöisiä, sadistisia pieniä psykopaatteja. 

Vierailija
13/15 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia en laita lapsista someen. Se on aivan perussääntö.

Vierailija
14/15 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lastenlasta  mutta en leuhki, koska minulla on ystäviä joista ei koskaan tullut fammua. Vastaan kyllä ja kerron, kun kysytään. 

Vierailija
15/15 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat, jotka painottavat etenkin somessa onnellista suhdetta lapsenlapsiinsa, on epäaitoa. Jos suhde lapsenlapsiin on hyvä sen näkee muullakin tavoin, eikä isovanhemman tarvitse siksi julistaa asiaa. Se ei ärsytä minua, vaan vähän säälittää. Lapsilta ei ole kysytty kuinka he kokevat, eivätkä pääse kertomaan omaa mielipidettään, ja mikä pahinta, isovanhempien ei pitäisi julkaista lastenlasten kuvia ilman lasten vanhempien lupaa. Ei ainakaan runsaasti plus kuvien kanssa pitäisi ehdottomasti olla hyvin harkitseva mitä ja millaisia laittaa. 

Omassa tuttavaporukassani ei ole sellaisia. Moni on isovanhempi, mutta kukaan ei julkaise lastenlasten kuvia somessa- ei missään niissä. Arvostan, miten he kunnioittavat lasten yksityisyyttä ja osoittavat niin vastuuntuntoaan lapsenlapsiaan kohtaan. 

Että kaipaan aikoja, jolloin ei ollut somea ja miten jotkut ihmiset osasivat kertoa hauskasti lasten tempauksista. Kuuntelin niitä jo ihan teini-ikäisestä alkaen ja etenkin äitini opettajana sekä hänen opettajakaverinsa löysivät lapsista sellaista herttaista huumoria. Missä sen tyyppiset ihmiset ovat nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä