Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on vaikeaa päättää minkälaisen hinnan laittaa myytävälle talolle. Meidän pitäisi kohtapuolin laittaa talo myyntiin.

Vierailija
25.01.2008 |

Lähellä on eräs talo myynnissä, jolla sama hinta, jota olimme itsekin ajatelleet laittaa. Meidän talo on vaan vähän vanhempi ja vähän isompi ja vähän rauhallisemmalla kohdalla ja pihakin vähän laitetumpi. Onkohan tuossa talossa nyt kuitenkin liian korkea hinta, kun se ei ole vielä mennyt kaupaksi. Se on nyt neljättä viikkoa myynnissä.

Pitäiskö laittaa suoraan halvempi hinta vai pitäisikö luottaa, että rauhallisempi kohta ja isompi talo houkuttaisi enemmän. Dilemma kun on että tietysti haluaisimme mahdollisimman suuren hinnan, mutta myytyäkin pitäisi saada kohtuullisessa ajassa.

Mites on talon ostaja, katsotteko pelkästään taloa ja sen pohjakuvaa vai katsotteko myöskin talon sijaintia ja pihaa? Siis käytännössä tällä asuinalueella on hyvät palvelut lähellä kaikille, mutta joillakin on lähellä puisto/viheralueita ja joillakin on vieressä rivareita ja yhteisiä leikkialueita ja joidenkin talojen ohi on vähän enemmän liikennettä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon pohja tärkein, että se soveltuu minun mieltymyksiin. Nehän on yksilölliset, jotkut tykkää että keittiö ja oh samaa tilaa, minä taas ehdottomasti haluan ne erikseen, ja keittiöön ison pöydän.

Sen jälkeen kuitenkin sijainti, ilmansuunta, rauhallisuus tärkeintä. Pihan istutuksia voi laittaa, mutta ei muuttaa sen suuntaa, tai että naapuri on liian lähellä.

Remonteista, tapetointi ja maalaus ei minua pelota. Sen sijaan jos talossa ei ole tehty vaikka kylppäri- ja keittiö- ja julkisivumaalausremonttia 20 vuoteen, tiedän että ne tulee heti eteen ja niiden hinta pitää lisätä heti talon hintaan.

- talo voi olla pienempi, jos sen huonejärjestys miellyttää, ja tilat on tehokkaat.

- tonttikin voi olla pienempi, jos vaikka rauhallinen, ehkä rajautuu puistoon.

- uudempi tai paremmpin pidetty ja remontoitu talo on aina etusijalla, vaikka olisi pienempikin.

- talo mielelläänkin pienempi jos sen lämmitys halvempaa. Arvostan että olisi varaava takka, jolla voi lämmittää puillakin.

- kaikkein tärkein on ALUE, onko palvelut, liikenneyhteydet, koulu, päiväkoti, rauhallinen hyvämaineinen arvostettu alue. Haluan että sijoitukseni arvo säilyy.

Vierailija
2/2 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asunnon pohja tärkein, että se soveltuu minun mieltymyksiin. Nehän on yksilölliset, jotkut tykkää että keittiö ja oh samaa tilaa, minä taas ehdottomasti haluan ne erikseen, ja keittiöön ison pöydän.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä