Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko narsismista parantua? Voiko narsistin rakastaa terveeksi?ov

Vierailija
20.01.2008 |

.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI EI JA EI VOI!

Vierailija
42/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omastamielestään. Kaikki vika on aina muissa.

Vierailija
44/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun heillä menee huonosti (hyvin usein), ystäväni saa käsittääkseni musta tukea. Mutta sitten kun riita on ohi, he yhdessä päättävätkin jatkaa edelleen. Mies ei pyydä ikinä mitään anteeksi. Miten ihmeessä voin saada ystäväni silmät auki? Kaikki muut ympärillä näkevät mitä tapahtuu, mutta emme saa häntä ymmärtämään, että parasta olis lähteä vaan. Ei se mies siitä muutu!

ap

Vierailija
45/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsua ei voi rakastaa terveeksi, hän ei tiedä mitä rakkaus on, eikä hän koskaan ymmärrä tekevänsä pahaa toiselle.

Vierailija
46/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan onhan niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat vain nuoruuttaan ja tyhmyyttään joskus ilkeitä ja sitten mukautuvat ajan kanssa kunnollisiksi rakkauden ja riitojen ja arjen myötä. Ystävää aina haluaa tietysti suojella, ja siksi ehkä näkee miehessä aivan parantumattomia pahoja piirteitä, vaikka totuus voi olla se, että pariskunta riitelee reilusti ja hioo toistensa kulmia. Ystäväkin saattaa kertoa riidoista värittyneesti, kun niitä purkaa tunnekuohun vallassa. En siis väitä että näin on, mutta joskus varmaan voi olla niinkin.

Vierailija
47/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mies on niin sydämetön, tunteeton, että siksi pelkään hänen voivan satuttaa ystävääni myös fyysisesti. Henkisesti ystäväni on aivan raunio. Mitä pitää sanoa, jotta saan hänet ymmärtämään, että tää mies ei ole hänelle hyväksi?

ap

Vierailija
48/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuttaan ja tyhmyyttään ihmiset tekevät paljonkin mutta kun on 45v. mittarissa niin voiko enää syyttää nuoruutta? Mulla meni 5 minuuttia tavatessani miehen ekaa kertaa tajua, mikä hän on miehiään (vaikken silloin tiennytkään narsismista mitään). Tajusin sen, että hän luulee olevansa maailman napa ja kohtelee muita sen mukaisesti. Vaimoaan haukkuu, alistaa, nöyryyttää, kohtelee tunteettomasti ja uhkaa erolla vähän väliä.

On kyllä totta tuo mitä sanot, että mullahan ei ole heidän riidoistaan kuin ystäväni kertoma tieto, plus se vähä mitä miehestä olen nähnyt sillä ekalla kerralla. Emme halua nähdä toisiamme. Mies jopa kielsi mua tulemasta häihin, ystäväni mennessä hänen kanssaan naimisiin. Mun mielestä tuo on hyvä esimerkki milloin pitäisi naisen hälytyskellot soida, mutta ei.

Kummankin puolella näen paljon epäkunnioittavaa käytöstä, joka mun mielestä on erittäin huono merkki, mutta se onkin vaan mun mielipide. En sano, etteikö saisi riidellä, mutta toisen haukkuminen ja solvaaminen maan rakoon muitten kuullen, ei must ole hyvän parisuhteen merkki.

ap

Vierailija
49/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus aiempiin kysymyksiisi: EI ja EI.

Et saa myöskään kaveriasi luultavasti tajuamaan, pitää oppia kantapään kautta, ehkä... toivottavasti säilyy hengissä.

t. narsistin ex

Vierailija
50/57 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

Ei piittaa tekojensa seurauksista.

Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.

Omatunto vajavainen tai olematon.

Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.

Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.

Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.

Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

Piintynyt valehtelu.

Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.

Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.

Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.

Käyttää seksiä kontrolloimiseen.

Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.

Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.

Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa.

Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.

Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.

Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.

Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.

Ilmaisee harvoin arvostusta.

Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.

Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.

Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.

Hyvin ristiriitainen.

Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.

Kätkee todellisen itsensä. Aina " päällä" .

Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.

Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.

Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.

Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.

Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.

Jatkuva " Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi" .

Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

Ei kuuntele koska ei välitä.

Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.

Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.

Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.

Vierailija
51/57 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittivätkö ystäväsi auttaa sua? Yrititkö sinä rakastaa narsistin terveeeksi?

Vilpittömät onnittelut, että olet säilynyt hengissä ja olet narsistin ex. Ei ole kivaa olla oikeassa tällaisessa asiassa, mutta tavallaan tiedän olevani. Olen tosi huolissani kyllä.

ap

Vierailija
52/57 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä hän on, ystäväni mies. Puistattaa. Että yhdessä ihmisessä voikin olla noin paljon ikäviä/huonoja/vaarallisiakin piirteitä!

Ystäväni mies nimenomaan provosoi lähellä oleviaan ja vaihtaa mielipidettä kuin tuuliviiri. Ei ikinä pyydä anteeksi mitään (kun eihän hänessä ole mitään vikaa). Hyvä julkisivu tietysti, että sai tämänkin naisen ihastumaan. Nykyään niin suuttuvainen, että ystäväni kulkee varpaillaan varoen " ärsyttämästä" , mutta kun miestä tietysti ärsyttää kaikki jokatapauksessa, paitsi silloin kun ei yhtäkkiä ärsytäkään. Mies mielellään manipuloi muita ja leveileekin sillä. Jäi heti ensimmäisellä (ja viimeisellä) tapaamiskerrallamme kiinni valehtelusta päin naamani. Ei arvosta mitään (paitsi itseään). Erittäin täynnä itseään, niinkuin hän olis jotenkin erityisen erikoinen ihminen.

Siis järkyttävää, miten moni kohta tuosta 12 kirjoittamasta listasta on täyttä totta tämän miehen kohdalla, ja että näin sen ekasta kerrasta!

Vierailija
53/57 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 metriä multaa päällä. Ja samalla paranee muidenkin elämä kun tämä kiusanhenki ei enää nouse

Vierailija
54/57 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pidä sitä omana vikanaan tai ymmärrä miksi jengi kaikkoaa ympäriltä. narsistin seurasta selviää vain terapian kautta - vuosien manipulaatio ja itsetunnon tuhoaminen on aivan systemaattista. hankkiutua eroon siitä pitäisi - ei rakastaa terveeksi koska sellaista ei olekaan joka itse hengissä selviää. voit sanoa ystävällesi oman mielipiteesi kun kuulet seuraavan kerran miehen tekosista. voit sanoa että ei ole ehkä mukava kuulla tätä mutta tiedoksi, että normaali mies/parisuhde ei ole tämmöistä ja siinä ei kohdella puolisoa näin. kukaan ei ole parisuhteessa varoillaan tai pelkää ärsyttämästä. sano että mietipä nyt tarkkaan voisiko miehessä olla narsistisia piirteitä? ja sano että sinä arvelet näin - se on paras lahja minkä voit antaa pohdinnan siemeneksi ystävällesi.

Vierailija
55/57 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

Ei piittaa tekojensa seurauksista.

Omatunto vajavainen tai olematon.

Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

Piintynyt valehtelu.

Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.

Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

Käyttää seksiä kontrolloimiseen.

Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.

Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.

Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.

Ilmaisee harvoin arvostusta.

Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.

Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

Hyvin ristiriitainen.

Kätkee todellisen itsensä. Aina " päällä" .

Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.

Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

Ei kuuntele koska ei välitä.

Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.

Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.

Vierailija
56/57 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei hän silloin mikään narsisti ole, vain ikävä ja ilkeä ihminen.

Oikea narsisti on niin ihana ihminen ennen kuin hänet oppii tuntemaan. Julkisivu pysyy hyvin pystyssä vieraiden edessä, vasta kun suhde muuttuu läheisemmäksi tulee se oikea narsisti esiin.

Vierailija:

Mulla meni 5 minuuttia tavatessani miehen ekaa kertaa tajua, mikä hän on miehiään (vaikken silloin tiennytkään narsismista mitään).

Vierailija
57/57 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä tehdä kun ystäväni TIETÄÄ jo miehen olevan narsisti?? Hän on lukenut aiheesta paljon ja on mulle itse tämän kertonut. Olen ihan suoraan sanonut, että tuollainen käytös ei ole normaalia ja että hänen ei pidä sellaiseen alistua! Mutta ei hän kuuntele. Ei mua eikä muita ystäviä, jotka ovat myös sanoneet samaa, jopa suositelleet suoraan avioeroa.

Juuri viikonloppuna heillä oli taas ollut riita ja mies heitti naisen pihalle ja uhkasi avioerolla. Tuin ystävääni minkä voin, ja sanoin suoraan mitä ajattelen, mutta yritin myös olla haukkumatta miestä ihan koko ajan. (vaikeaa). Eilen tuli viesti, että kaikki onkin taas hyvin, että mies oli soittanut ja tullut häntä hakemaan. Kysyin viestillä, että miten mies pyysi anteeksi käytöstään ja mikä sai ystäväni haluamaan jatkaa liittoa, mutta vastausta ei ole tullut. Silloin kun heillä on " kaikki hyvin" ystäväni ei pidä yhteyttä muhun, koska miehensä inhoaa mua.

Tuossa joku myös sanoi, että ei oikeata narsistia voi 5 minuutissa tunnistaa. En tarkoittanut sitä niin. Enhän silloin edes tiennyt, mitä narsistinen persoonallisuushäiriö tarkoittaa. Pidin miestä vain erittäin vastenmielisenä ja jotain salaavana. Valehtelusta jäi kiinni melkein saman tien, joka nyt ei ole kovin hyvä asia kun ensimmäistä kertaa tapaa. Sen jälkeen on ilmennyt paljon lisää noita 12 pitkässä listassa lueteltuja juttuja.

Eli yhtä vastaajaa lukuunottamatta kaikki ovat sitä mieltä, että eroon siitä pitää hankkiutua ja ettei voi rakastaa ketään terveeksi. Näin arvelinkin.

ap