Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko narsismista parantua? Voiko narsistin rakastaa terveeksi?ov

Vierailija
20.01.2008 |

.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänhän on täydellinen- siis omasta mielestään

t. narsistin läheinen

ps. olen sitä mieltä ettei narsismista parane

Vierailija
2/57 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja kerran vielä ei!

Narsistit hakeutuvat harvoin itse hoitoon - heissähän ei ole mitään vikaa. Lisäksi harvoin he täyttävät tahdosta riippumattoman hoidon (=pakkohoidon) kriteerejä. Ap on oikeassa,toista ei voi muuttaa. Narsisti (joka useimmiten on mies) voi saada naisen aivan hermoraunioksi, itselläni on tästä kokemusta. Luojan kiitos pääsin eroon siitä... no, en käytä sanaa, mitä ajattelen, ettei ylläpito poista tätä viestiä. Saunan taakse narsistit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vika on aina muissa. Toivottavasti ystäväsi herää ymmärtämään asian.

Vierailija
4/57 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heissä ei ole mitään vikaa,jota parantaa. heidän mielestään...

sairasta sakkia kaikki.

nimim. narsistin koukuttama, 1lapsi sen kanssa

Vierailija
5/57 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta he ovat liian hyvaa ollakseen totta

Vierailija
6/57 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näitä narsisteja on nykyään kaikki paikat täynnä, vaikka heitä ei ole kuin 1% väestöstä? Oletteko edes kuulleet mistään muista persoonallisuushäiriöistä?

Vierailija
7/57 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tavallinen tallaaja.

Vierailija
8/57 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt pääsemässä sellaisesta sairaasta paskasta irti. ja AION SELVITÄ.

Vierailija
9/57 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli 25 v naimisissa narsistin kanssa. Nyt 2 v tämän terroristin (joo, se on lievä ilmaus!) kuoleman jälkeen äitini voi edelleen huonosti, samoin minä. Kukaan, joka ei ole kokenut elämää narsistin lähellä, ei tiedä, mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Narsismista ei voi parantua, koska se on ominaisuus ja ko. ihminen on ominaisuudestaan ylpeä. Ai miksi eivät eronneet aikaisemmin? Jos vaihtoehtona on varma kuolema (joo, voivat tosiaan olla itsekeskeisyydessään häikäilemättömiä), niin yhdessähän sitä pystytään, etenkin kun niitä hyviäkin hetkiä löytyy ja rakkautta kaiken sen kurjuuden keskellä. Toinen ei voi sitä ymmärtää. Itse kiitän päivittäin, että tämä mies viimein kuoli, niin äitini sai edes hetken rauhan. Toisaalta hänen elämänsä on jo pilattu ja tuntuu, että mies manipuloi edelleen haudan takaa, niin voimakasta se on.

Vierailija
10/57 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla meni 5 minuuttia tajuta että mies on narsisti niin ei hän silloin mikään narsisti ole, vain ikävä ja ilkeä ihminen.

Oikea narsisti on niin ihana ihminen ennen kuin hänet oppii tuntemaan. Julkisivu pysyy hyvin pystyssä vieraiden edessä, vasta kun suhde muuttuu läheisemmäksi tulee se oikea narsisti esiin.

Oma äitini on vieraiden mielestä mitä ihanin ihminen eivätkä he voi käsittää miksen tule toimeen hänen kanssaan. Mutta kun oppivat tuntemaan äitini läheisemmin karisevat kulissin ja ystävyys katkeaa/työpaikka vaihtuu... Siksi hänen ihmissuhteensa kestävätkin vain parin vuoden sykleissä.

Viiden minuutin tuttavuuden perusteella hän on maailman viehättävin ihminen ja mitä mainioin seuralainen.

Vierailija
11/57 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varsinkaan jalkarättinä olemalla. Siinä ystäväsi saa vain elämänikäiset traumat.. Narsistin täytyy itse ensin tajuta tilansta ja haluta ja saada kunnon hoitoa.

Vierailija
12/57 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki elämäni todella kurjaksi. Avioeron jälkeisissä masennussyövereissä tietysti mietin, oliko vika minussa vai oikeasti miehessäni.

Nyttemmin, 5 vuotta avioeron jälkeen, olen nähnyt, etteivät hänen muutkaan naissuhteensa kestä kuin korkeintaan reilun vuoden, eli sen aikaa kun totuus todellakin paljastuu ja nainen viimein tajuaa lähteä.

Miehellä ei ole hyvät suhteet vanhempiinsa tai sisaruksiinsa. Olen joskus kuullut, että tämän pitäisi olla hälytysmerkki - jos tapaat miehen, joka ei tule toimeen sukulaistensa ja perheensä kanssa, voit ounastella että jotain on vialla. Varsinkin jos suku on ihan kunnon väkeä eikä mitään alkoholisteja tms.

Vierailija
13/57 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on arvostusta, jossa toimivaa kunnioitetaan ja jossa pääsee kontrolloimaan:

Narsistit ovat upseereita, pappeja, poliiseja, palomiehiä, johtajia...

Vierailija
14/57 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirteitä narsismista löytyy, mutta hänen luonnehäiriönsä on lähinnä paranoidista laatua; kyseessä ehkä enemmän epäluuloinen luonnehäiriö.

Eli itse ei nää omassa käytöksessään mitään outoa, ystäviä ei ole, työpaikat ovat vaihtuneet tiuhaan, kauheita raivokohtauksia, outoja epäilyjä varkaista jne jne. Ylläolevan listan kohdat toteutuvat.

Olen vierestä seurannut isäni romuttumista. Surkea suhde heillä on aina ollut, mutta viimeisten reilun kymmenen vuoden aikana (minä ja veljeni olemme asuneet muualla jo 15 -18 vuotta) äiti on muuttunut entistä häiriintyneemmäksi.

Isäni on alkanut syödä masennuslääkkeitä ja on muutenkin mennyt entistä huonompaan kuntoon - sitä mukaa, mitä enemmän äiti oireilee. Olen yrittänyt kannustaa isää lähtemään, mutta kuten noissa ylläolevissa kertomuksissa, ei ole välttämättä niin helppoa - taustalla vaikeaa riippuvuutta.

Eli vastaus kysymykseen: ei voi luonnehäiriöistä "rakastaa" yhtään miksikään. On todella raskasta seurata omien vanhempien ja etenkin isän elämää. Itse toivun terapiassa luonnehäiriöisestä/narsistisesta/epäluuloisesta äidistäni.

Vierailija
15/57 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla meni 5 minuuttia tajuta että mies on narsisti niin ei hän silloin mikään narsisti ole, vain ikävä ja ilkeä ihminen.

Tämä ei ole totta.

*Jotkut* luonnehäiriöiset ovat hurmaavia alkuun. Toiset eivät ollenkaan, vaan ihan järkyttäviä sikoja ensi hetkestä lähtien.

Joku hurmaa ihan kenet haluaa, kun taas toisten karisma taas puree vain tietynlaisiin ihmistyyppeihin, ja he ovat muiden silmissä sietämättömiä leveilijöitä. (Tiedä sitten miksi jotkut ovat niin halukkaita antamaan anteeksi tietynlaista rasittavaa käytöstä?)

Jotkut luonnehäiriöiset pystyvät pistämään hurmausvaihteen päälle tai pois miten haluavat. Toiset ovat vain vaikkapa ns. abrasiivisia psykopaatteja, tai muuten vain kerrasta vastenmielisiä, ja kukaan heidät tapaava ei voi sietää heitä.

Luonnehäiriöitä on muuten monia muitakin kuin narsismi, vaikka täällä Suomessa siitä eniten puhutaankin. Usein narsismikeskusteluja seuratessa mietin, että jokin toinen diagnoosi saattaisi olla osuvampi.

Vierailija
16/57 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataanpas,jos saisin nyt oikein...

*18:lle*

Tämä ei ole totta.

Jotkut luonnehäiriöiset ovat hurmaavia alkuun. Toiset eivät ollenkaan, vaan ihan järkyttäviä sikoja ensi hetkestä lähtien.

Joku hurmaa ihan kenet haluaa, kun taas toisten karisma taas puree vain tietynlaisiin ihmistyyppeihin, ja he ovat muiden silmissä sietämättömiä leveilijöitä. (Tiedä sitten miksi jotkut ovat niin halukkaita antamaan anteeksi tietynlaista rasittavaa käytöstä?)

Jotkut luonnehäiriöiset pystyvät pistämään hurmausvaihteen päälle tai pois miten haluavat. Toiset ovat vain vaikkapa ns. abrasiivisia psykopaatteja, tai muuten vain kerrasta vastenmielisiä, ja kukaan heidät tapaava ei voi sietää heitä.

Luonnehäiriöitä on muuten monia muitakin kuin narsismi, vaikka täällä Suomessa siitä eniten puhutaankin. Usein narsismikeskusteluja seuratessa mietin, että jokin toinen diagnoosi saattaisi olla osuvampi.

Vierailija
17/57 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan liikaa keittiöpsykaa

Vierailija
18/57 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsismijutulle on helppo nauraa niin kauan kun ei itse joudu tekemisiin narsistin kanssa-

Vierailija
19/57 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole muuta lisättävä, kuin että hän oli juuri sen tyypin narsisti, joka alussa hurmasi kaikki lähellä olijat. Ja myös minut jatkamaan kaameaa suhdetta. Ihan samanlaista kerrottavaa kuin muillakin. Ja joo, vuoden kuluttua olin unilääkkeitä käyttävä ihmisraunio.

Hän muuten analysoi itse, että osaa manipuloida ihmisiä ja puhua juuri niinkuin näkee heidän haluavan kuulla. Sai näin ulkopuoliset ja hyvän päivän tutut puolelleen.

Vierailija
20/57 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään muuten