Rintaliivien ympärysmitta
Miten te oikein mittaatte sen? Tuntuu, että täällä av:lla kaikki vähentää oikeasta ympärysmitastaan 20cm ja ostaa tämän perusteella liivejä. Vai käykö kaikki täällä ostamassa liivinsä Changella ja kertoo täällä niitä imartelumittoja?
En halua provosoida tällä aloituksella ketään, olen ihan oikeasti hämmentynyt tästä asiasta. Luin eräässä keskustelussa saman mittaisen, mutta 35kiloa painavamman käyttävän samaa ympärysmittaa kuin minä. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?
Kommentit (67)
Suurin osa naisista käyttää liian suurta ympärysmittaa. Liivin ympärysmitan tulisi olla n. 7 senttiä VÄHEMMÄN kuin mittanauhalla mitattuna, jotta ympärys tukee rintojen painoa. Olkaimilla pitäisi olla vain murto-osa rintojen painosta.
No ehkä 20 cm:n vähennys on jo liioittelua, mutta kyllä mulla ainakin täytyy ottaa se 15 senttiä mittanauhan kertomasta pois tai rintsikat ei tue yhtään. Tuki kun tulee vain ja ainoastaan ympäryksestä, jonka pitää olla tosi napakka eikä sellainen leuhu, että liivit pystyy muka pukemaan hakaset-edessä-kiinni-ja-pyöräytys -menetelmällä.
Tämä siis koskee ainakin naisia, joilla on rinnat.
Jos käyttää kaarituellisia, pitäisi sen keskiosan ottaa rintalastaan kiinni. Monella törröttää.
Mulla painoindeksi ollut pahimmillaan lähes 40 ja silloin käytin ympärysmitaltaan 85cm. Nyt on 75-80 cm ja bmi 29. Käytän pääasiassa kyllä Changea, koska sieltä löydän parhaat liivit ja saan parhaan palvelun. Toisaalta, tuolloin isoimmillaan myös Triuphin liivit oli 85cm.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 00:43"]
Miten te oikein mittaatte sen? Tuntuu, että täällä av:lla kaikki vähentää oikeasta ympärysmitastaan 20cm ja ostaa tämän perusteella liivejä. Vai käykö kaikki täällä ostamassa liivinsä Changella ja kertoo täällä niitä imartelumittoja?
En halua provosoida tällä aloituksella ketään, olen ihan oikeasti hämmentynyt tästä asiasta. Luin eräässä keskustelussa saman mittaisen, mutta 35kiloa painavamman käyttävän samaa ympärysmittaa kuin minä. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?
[/quote]
1. vartalot on eri mallisia
2. jopa saman merkin samassa mallissa on eroja (mulla on Lindexiltä samoja rintsikoita 70 ja 75 ympäryksellä)
3. Mitä joustavampi materiaali sitä pienemän ympäryksen voi ottaa (ja pitääkin)
4. Mitä enemmän läskiä rinnanympäryksessä sitä pienemmän voi ottaa. LÄski joustaa enemmän kuin luu.
5. Juurikin ne Changen rintsikat. Jos muualta menee 75B, voi Changelta ottaa 65DD:n tai sitten myyjä pakkomyy ne sulle vaikka eivät olisi edes sopivat
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 03:47"]
Suurin osa naisista käyttää liian suurta ympärysmittaa. Liivin ympärysmitan tulisi olla n. 7 senttiä VÄHEMMÄN kuin mittanauhalla mitattuna, jotta ympärys tukee rintojen painoa. Olkaimilla pitäisi olla vain murto-osa rintojen painosta.
[/quote]
Mulla on ympärys 76-77cm. En saisi millään päälleni 70 ympäryksen liivejä tai jos saisin en kestäisi sitä kipua. Lisäksi läskiä tursuisi kainaloista.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 05:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 03:47"]
[/quote]
Mulla on ympärys 76-77cm. En saisi millään päälleni 70 ympäryksen liivejä tai jos saisin en kestäisi sitä kipua. Lisäksi läskiä tursuisi kainaloista.
[/quote]
Mullakin 75, ja 70 hiertää pahat jäljet kainaloihin. Olen laiha ja lihaksikas, mutta ei ne lihakset tietenkään ympärysmittaan kovin paljoa tuo. Todellakin se koko on 75, jos ei nyt ole ihan äärimmäisen strechiä materiaalia.
Minulla ois ympärys 65cm, mutta käytän 70cm ympäryksellä olevia liivejä kun ei löydy piemepiä tällä kuppikoolla.
Minulla on ympärys rintojen alta 75cm ja käytän ympärystä 70. Koska rinnat on suht pienet, voin käyttää Lindexin yms liivejä ja ne vasta venyvätkin niin, että pian saa jo laittaa liivit kiinni keskimmäiseen hakaseen (aluksi aina uloimpaan).
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:36"]
Tarvitsen apua! Käytän tällähetkellä ympärysmitan 65 liivejä KIREIMMILLÄÄN. Mikä ympärysmittani pitäisi olla, jotta voisin pitää liivejä löysimmillään, kuten täälläkin sanottiin?
[/quote]
Ideahan tässä on se, että ostaessasi uusia liivejä niiden tulee istua löysimmällä asetuksella napakasti. Tämän jälkeen liivien elastisuus jossain vaiheessa vähenee ja ne hieman venyvät, jolloin muutat tapojasi ja siirryt seuraavaan hakaseen. Jossain vaiheessa materiaali saavuttaa kriittisen venymispisteensä, jumahtaa muotoonsa ja toivon mukaan tämä tapahtuu siinä vaiheessa kun hakasia pidetään keskimmäisissä/viimeisissä hakasissa.
Eli jos pitkään olet pitänyt ympärysmitan 65 liivejä, jotka tukevat mainiosti viimeisellä hakasella, jatkat ympärysmitan 65 ostamista. Jos lerputtaa tai ym 65 täytyy kiinnittää viimeiseen hakaseen ostotapahtumassa, tarvitset todennäköisesti ym 60 liivit. Ympärysmitta 55 on myös olemassa, mutta sitä varten alkaa armoton metsästys internetistä/ulkomailta, sillä Suomen valikoima pettää niillä main.
[/quote]
Näin ymmärsinkin. En ole ennen kuullut siitä, että liiveissä pitäisi olla varaa löystymiseen. Kiinnitän jo ostaessa ym 65 liivit kireimmilleen, jolloin ne ovat juuri sopivan napakat. Tuotakin kokoa on vaikea löytää tavallisista kaupoista, joten ikävä kyllä tulee käytettyä paljon myös ym 70, joka on liian löysä kireimmilläänkin.
Mistähän ihmeestä löytäisin ym 60 tai 55 liivejä? Huoh.
[/quote]
Monet verkkokaupat myyvät, esim. täältä http://www.lumingerie.fi/ löytyy 60-ympärysmittaa. Paitsi tuolla pienin saatavilla oleva kuppikoko on D, eli jos tarvit pienemmän niin niitä ei tuolta löydy. Googlella varmaan löytyy muitakin kauppoja!
Minä myös joskus itse ompelen ympärysmittaa pienemmäksi, jos en löydä sopivaa kokoa tai liivit ovat jo löystyneet käytössä :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:36"]
Tarvitsen apua! Käytän tällähetkellä ympärysmitan 65 liivejä KIREIMMILLÄÄN. Mikä ympärysmittani pitäisi olla, jotta voisin pitää liivejä löysimmillään, kuten täälläkin sanottiin?
[/quote]
Ideahan tässä on se, että ostaessasi uusia liivejä niiden tulee istua löysimmällä asetuksella napakasti. Tämän jälkeen liivien elastisuus jossain vaiheessa vähenee ja ne hieman venyvät, jolloin muutat tapojasi ja siirryt seuraavaan hakaseen. Jossain vaiheessa materiaali saavuttaa kriittisen venymispisteensä, jumahtaa muotoonsa ja toivon mukaan tämä tapahtuu siinä vaiheessa kun hakasia pidetään keskimmäisissä/viimeisissä hakasissa.
Eli jos pitkään olet pitänyt ympärysmitan 65 liivejä, jotka tukevat mainiosti viimeisellä hakasella, jatkat ympärysmitan 65 ostamista. Jos lerputtaa tai ym 65 täytyy kiinnittää viimeiseen hakaseen ostotapahtumassa, tarvitset todennäköisesti ym 60 liivit. Ympärysmitta 55 on myös olemassa, mutta sitä varten alkaa armoton metsästys internetistä/ulkomailta, sillä Suomen valikoima pettää niillä main.
[/quote]
Näin ymmärsinkin. En ole ennen kuullut siitä, että liiveissä pitäisi olla varaa löystymiseen. Kiinnitän jo ostaessa ym 65 liivit kireimmilleen, jolloin ne ovat juuri sopivan napakat. Tuotakin kokoa on vaikea löytää tavallisista kaupoista, joten ikävä kyllä tulee käytettyä paljon myös ym 70, joka on liian löysä kireimmilläänkin.
Mistähän ihmeestä löytäisin ym 60 tai 55 liivejä? Huoh.
[/quote]
Monet verkkokaupat myyvät, esim. täältä http://www.lumingerie.fi/ löytyy 60-ympärysmittaa. Paitsi tuolla pienin saatavilla oleva kuppikoko on D, eli jos tarvit pienemmän niin niitä ei tuolta löydy. Googlella varmaan löytyy muitakin kauppoja!
Minä myös joskus itse ompelen ympärysmittaa pienemmäksi, jos en löydä sopivaa kokoa tai liivit ovat jo löystyneet käytössä :D
[/quote]
Kiitos! Mulla ois juurikin 60D-koon liivit hakusessa. Itseltä ei toi ompelu suju :D
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 04:59"]
Jos käyttää kaarituellisia, pitäisi sen keskiosan ottaa rintalastaan kiinni. Monella törröttää.
Mulla painoindeksi ollut pahimmillaan lähes 40 ja silloin käytin ympärysmitaltaan 85cm. Nyt on 75-80 cm ja bmi 29. Käytän pääasiassa kyllä Changea, koska sieltä löydän parhaat liivit ja saan parhaan palvelun. Toisaalta, tuolloin isoimmillaan myös Triuphin liivit oli 85cm.
[/quote]
75 cm ympärysmitta ja BMI 17,6. 70 cm sopis kanssa, mutta on niin tiukka, että tuntuu epämukavalta.
Ihan pimeetä, että pitäis ottaa 7-15cm pienempi ympärysmitta... Näytätte varmaan tosi hyvältä liiveissänne. Läskiä vaan pursuu joka raosta...
Ymmärrän sen, että mitta pyöristetään seuraavaan pienempään, esim. jos mitatessa olet 68cm niin otat liiveistä 65 tai jos olet 74cm niin otat liiveistä 70.
Mutta toi, että otetaan liiveistä 65 vaikka mittanauha näyttää 80cm, on ihan älytöntä!
Anna kun arvaan, te jotka vähennätte ympärysmitastanne 7-20 senttiä, kiinnitätte liivit niihin lähimpiin hakasiin? Eli siis liivit ovat teillä löysimmillään etummaisissa hakasissa, kun muuten ei mahdu?
Tuleeko teille parempi olo itsestänne kun otatte mahdollisimman pienen ympärysmitan ja ängette päällenne ensimmäiset hakaset paukkuen?
Mun ympärysmitta on 77 ja joissakin harvoissa liiveissä koko 70 tuntuu ja näyttää hyvältä (silloin kuppikoko G), mutta yleensä 75 on sopivin ja F-kuppi.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:15"]
Anna kun arvaan, te jotka vähennätte ympärysmitastanne 7-20 senttiä, kiinnitätte liivit niihin lähimpiin hakasiin? Eli siis liivit ovat teillä löysimmillään etummaisissa hakasissa, kun muuten ei mahdu?
Tuleeko teille parempi olo itsestänne kun otatte mahdollisimman pienen ympärysmitan ja ängette päällenne ensimmäiset hakaset paukkuen?
[/quote]
Eikös ne pidä alkuun niihin lähimpiin kiinnittääkin?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:15"]
[/quote]
Liivienhän kuuluu sovitettaessa olla kiinni uloimmista hakasista, jotta liivien löystyessä on varaa kiristää ympärystä sisempiin hakasiin.
Minä käytin nuorempana jopa 85C liivejä ja painoin silloin saman tai vähemmän kuin nykyään. Sitten menin oikeaan liivikauppaan ja myyjä osasi antaa minulle oikean kokoiset liivit eli 75D tai E. Ovat todellakin paljon paremmat ja rinnat asettuvat oikeaan kohtaan; eikä paina mistään. Jos ja kun sitä ylimääräistäkin vähän on, niin ei sellaisia liivejä olekaan, joiden sisään kaiken saisi! Eli hiukan kainaloista aina "tulee yli", koska on isot rinnat.
Minulla on ympärysmitta 75cm mittanauhalla mitattuna ja usein käytän 80cm ympärysmitalla olevia liiviä koska en kestä jos yhtään kuristaa tai puristaa.On joitakin 75cm ympärysmitalla olevia myös, mutta jotkut niistä ahistaa. Onneksi on pienet tissit niin ei ihan kauheasti tarvitse miettiä tukeeko liivit tarpeeksi vai ei. En todellakaan lähtisi ahtamaan vaikka 70cm ympärysmitalla oleviin liiveihin itseäni, mutta ehkä kaikki ei koe yhtä epämukavaksi kiristävää vannetta rintakehällä.
Harmittelen usein, kun ei 70-75 cm:n liiveissä ole kuppikokoja kuin C:n saakka . Isommat kuppikoot, alkaen D:stä ovatkin pienimmillään 85cm ympärysmitaltaan! Näin esim. kaikissa "halpismainoksissa" eli lehdissä olevissa postimyynneissä. Välillä voisi ostaa arkiliiveiksi aivan halpojakin, mutta niidenkin on oltava sentään oikeata kokoa. Minnekähän noista pitäisi laittaa palautetta, sillä ilmiö on hyvin yleinen.
Liivipainaumat selkäläskeissä ovat niin inhat!