Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivien ympärysmitta

Vierailija
01.04.2014 |

Miten te oikein mittaatte sen? Tuntuu, että täällä av:lla kaikki vähentää oikeasta ympärysmitastaan 20cm ja ostaa tämän perusteella liivejä. Vai käykö kaikki täällä ostamassa liivinsä Changella ja kertoo täällä niitä imartelumittoja? 

En halua provosoida tällä aloituksella ketään, olen ihan oikeasti hämmentynyt tästä asiasta. Luin eräässä keskustelussa saman mittaisen, mutta 35kiloa painavamman käyttävän samaa ympärysmittaa kuin minä. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en siedä yhtään kiristystä ympärillä. Mitattuna koko on 84, ja siitä vain vähän on läskiä (olen rotevaluustoinen + lihaksikas). Jo 80 kokoinen liivi ahdistaa niin etten voi niitä yleensä käyttää ilman jatkopaloja, joten en todellakaan voisi käyttää yhtään pienempää kokoa. Eihän sitä monta senttiä liian pientä saa edes venytettyä ~7-10 senttiä isommaksi, ja kai liivitkin kärsii jos ne singuttaa äärimittoihinsa.

Monesti joudun vaan ostamaan nuo 80 kokoiset koska kuppikoko on AA, ja yleensä on turha yrittää etsiä kokoa 85AA kun aina oletetaan että kun ympärys kasvaa => nainen läskistyy => tissit kasvaa. Niitä 80AA:ta sitten käytän jatkopalojen kanssa...

Vierailija
42/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ympärys mitta jotain 77 cm, ja parhaat liivit joista tykkään on Lidlin siniset 80C. Tykkään niistä just siksi kun ne pysyvät paikallaan mutta eivät purista. Inhoan yli kaiken just sitä että ympärys puristaa ja ahdistaa. Urheiluliiveissä on myös ympärys 80 koska niihin on muutenkin tehty normaalia tiukempi se ympärys. Muista liiveistä menee 75C. 70 menisi ehkä Changelta, mutta ei kaikki.Yhdet on 70D ja ovat aivan liian tiukat. Ongelmana myös että kaarituet tahtoo painaa herkästi rintalastaa.

Läskiä on vähäsen, enimmäkseen tuossa kohtaa luuta ja lihasta kun käyn salilla paljon ja selkä on luonnostaankin V:n mallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 04:57"]Tuki kun tulee vain ja ainoastaan ympäryksestä, jonka pitää olla tosi napakka eikä sellainen leuhu, että liivit pystyy muka pukemaan hakaset-edessä-kiinni-ja-pyöräytys -menetelmällä.

[/quote]

Aika monella on kuitenkin vyötärö kapeampi kuin rintakehä, joten tämä kauhistelemasi pyöräytys-tekniikka onnistuu sen takia. Ei ne rintsikat siitä kulu tai virty, että ne tuon jälkeen nostaa ylös.

Syyllistätkö muuten niitä, joiden kädet eivät rakenteellisista tai sairauksista jouhtuvista syistä väänny selän taakse ylös?

Vierailija
44/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 01:31"]Mun mitta 85E. Normaalisti painoa

58 kg, nyt raskaana vähän enemmän. Olen normaalipainoinen (BMI 23). Ostan aina rintsikoita, jotka eivät paina eivätkä kiristä eivätkä siten jätä ihoon painaumia. Kaksi kertaa itseni painoinen kaveri sanoo käyttävänsä samaa kokoa... Ihmettelen toisinaan samaa kuin ap.

[/quote]

No minä painan saman verran kuin sinä, olen luultavasti muutamaa senttiä sinua pidempi, ja kun mittaan rinnanympäryksen rintojen alta, napakasti mitattuna ympärys on 77,5 senttiä. Alusmitta on kaikissa merkeissä, joita olen kokeillut 75. Minulla on vielä laaja rintakehä- todettu keuhkon tilavuusmittausten yhteydessä-, joten joko sinulla on joko todella korkea rasvaprosentti painoiseksesi - rasvahan ei muuten kerry helposti naisilla juuri tuohon kohtaan - tai aivan väärän kokoiset rintaliivit.

Vierailija
45/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän 75d ja ympärysmitta on jotain 73. Mut liivien mitta ei ole oikeasti 75, olen mitannut sen, vaan venymättömänä jotain vajaa 70 ja sit ne päällä venyy hiukan. Yhdet urheilurintsikat puristaa, ne on samaa kokoa, mut todellinen ympärysmitta on jotain 63.

Pointtini on, että ainakin osa valmistajista ottaa huomioon sen, että liivien tulee olla napakat päällä. Mun liivimerkit on esprit, chantelle, triumph, shock absorber lähinnä. Näissä merkeissä siis otetaan koko sen mukaan mikä on ympärys. Lisäksi kuppi muuttuu kun ympärys pienenee, se kaarituki on kapeampi eikä sovi naiselle jonka rinnat on isohkot mutta matalat ja leveät rinnat.

Vierailija
46/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 03:47"]

Liivin ympärysmitan tulisi olla n. 7 senttiä VÄHEMMÄN kuin mittanauhalla mitattuna, jotta ympärys tukee rintojen painoa. Olkaimilla pitäisi olla vain murto-osa rintojen painosta.

[/quote]

Voisitko tarkemmin selittää tämän väittämän? Millä tavalla se pelkkä nauha rintojen alla tukee suurimman osan?

Vierailija
47/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitten taas on 75 cm ympärys ja useimmissa liiveissäni on ympärys 70. 70D-kokoja olen kyllä ostanut esim. KappAhlista, ja just 3+1-päiviltä ostin alennuksesta 70D-kokoa. Haluaisin kokeilla 65-ympärysmitallisia liivejä myös isommalla kuppikoolla, mutta ei niitä ole tavallisissa kaupoissa. Kun toi 70:kin tuntuu välillä löysältä...

Vierailija
48/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 04:57"]Tuki kun tulee vain ja ainoastaan ympäryksestä, jonka pitää olla tosi napakka eikä sellainen leuhu, että liivit pystyy muka pukemaan hakaset-edessä-kiinni-ja-pyöräytys -menetelmällä.

[/quote]

Aika monella on kuitenkin vyötärö kapeampi kuin rintakehä, joten tämä kauhistelemasi pyöräytys-tekniikka onnistuu sen takia. Ei ne rintsikat siitä kulu tai virty, että ne tuon jälkeen nostaa ylös.

Syyllistätkö muuten niitä, joiden kädet eivät rakenteellisista tai sairauksista jouhtuvista syistä väänny selän taakse ylös?

[/quote]

Käytät siis ympärysmitaltaan liian isoja liivejä, jos tuo tekniikka toimii. Kyllä:vyötärö on usein kapeampi kui rintakehä eli pyöräytys itsessään ei ole olgelma, siinä kohdin vartaloa. Jos kuitenkin saat nuo vyötäröllä olevan liivit hivutettua sen jälkeen ilman isompaa vaivaa oikealle korkeudelle, niin niiden ympärysmitta on liian iso. 

Miksi te liian isoja ympärysmittoja käyttävät naiset edes pidätte liivejä? Eihän tuollaiset liivit tue juuri ollenkaan rintoja ja se vähäkin tuki tulee olkaimista eli niska jumiutuu niiden vuoksi helposti.

Mun rinnanympärys on 73cm ja käytän 70c/d (valmistajasta riippuen) liivejä. Yhdet 65d liivitkin löytyy.

Vierailija
49/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 60-65 DD. Ikinä en ole ostanut Changen liivejä, luultavasti heiltä ei löytyisi tarpeeksi pientä ympärysmittaa, vaan tilaan netistä kun muualta ei saa sopivaa kokoa. Olen keskimittainen, mutta hoikka ja pieniluinen, joten rintakehäkin on ympärykseltään pienempi kuin monella muuten samankokoisella.

Vierailija
50/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:52"]

[/quote]

[/quote]

Käytät siis ympärysmitaltaan liian isoja liivejä, jos tuo tekniikka toimii. Kyllä:vyötärö on usein kapeampi kui rintakehä eli pyöräytys itsessään ei ole olgelma, siinä kohdin vartaloa. Jos kuitenkin saat nuo vyötäröllä olevan liivit hivutettua sen jälkeen ilman isompaa vaivaa oikealle korkeudelle, niin niiden ympärysmitta on liian iso. 

Miksi te liian isoja ympärysmittoja käyttävät naiset edes pidätte liivejä? Eihän tuollaiset liivit tue juuri ollenkaan rintoja ja se vähäkin tuki tulee olkaimista eli niska jumiutuu niiden vuoksi helposti.

Mun rinnanympärys on 73cm ja käytän 70c/d (valmistajasta riippuen) liivejä. Yhdet 65d liivitkin löytyy.

[/quote]

Mä saan nostettua, ja silti tulee "makkarat" selkään. Mulla on vielä elastinen rintakehä, vaikka olenkin keski-ikäinen, ja ympärys muuttuu aika paljon sisään ja uloshengittäessä.

Rintaliivejä käytän, koska en tykkää kun rinnat hölskyy ja näkyy nännit paidan läpi. Tuen vaikutuksesta rintojen ptoosiin on ollut monta tutkimusta joista tullut eri tuloksia, mut ilmeisesti sillä ei niin merkitystä ole, enemmän vaikuttaa sidekudoksen heikentyminen 30-ikävuodesta alkaen ja painon vaihtelu.

Vierailija
51/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ympärys on liikkeessä mitattunakin 95cm. Myyjä ei uskonut että olisi niin suuri, siksi mitattukin, joten en varsinaisesti näytä siltä.

Kuppikoko taasen on vain B. Eli ihan käsittämätön pari. Todella harvoin löytyy mitään järkeviä vaihtoehtoja, tai ylipäätään suoraan mittoja vastaavaa mallia. 

Onneksi ympäryksen jatkopala on keksitty!

Vierailija
52/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä imartelua Changen rintaliiveissä on? Changella ympärys 70 samoin esim Lindexillä tai cubuksella kuppikokoon vaikuttaa kuivien mallikin mutta yleensä D tai DD eikä mitään tekemistä sen kanssa ostanko changelta vai en.

Vierailija
53/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se imartelua, että koko onkin dd eikä c? Minulle tulisi fiilis, että olen lihonut tai löystynyt, en olisi iloinen.

Vierailija
54/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Oikean ympäryskoon saa helpoiten mittaamalla tuumissa ja ottamalla lähimmän tuumakoon ylöspäin (eli juuri toisinpäin kun senttikoissa). Esim. minun rinnanalusympärykseni on 68cm, rintaliiveissä käytän kokoa 60E, joka sekin jossain malleissa on liian löysä. Noh, jos mittaan ympärykseni tuumissa, saan tulokseksi pyöreästi 27'', ja lähin koko on 28'' joka tsädääm vastaa kokoa 60. Eli oikein meni, kun taas perinteisesti minulle valikoituisi 65 tai 70, jotka molemmat ovat auttamatta liian isoja.

Kaikista ärsyttävintä on katsoa niitä selkää pitkin nousevia rintsikoita, jotka painavat läskejä. Oikean kokoinen liivi istuu alemmas, jossa harvalla on sellaisia läskejä kuin lähempänä kainaloa. 

Mä olisin mielelläni koko 65 tai 70, niin löytäisikin liivejä jostain. Jos en todella olisi koko 60, niin miksi ihmeessä hankaloittaisin elämääni tunkeutumalla liian pienenn kokooon?

Sen kerran kun olette käyttäneet oikean kokoisia liivejä, niin paluuta vanhaan ei ole. Uskokaan minua! 

Monesti puristava tunne tulee siitä, että kuppi on liian pieni. Kun ympärystä pudottaa yhden koon täytyy tavallisesti kuppia suurentaa KAKSI kokoa, ei vain yhtä.

Vierailija
55/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 05:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 00:43"]

Miten te oikein mittaatte sen? Tuntuu, että täällä av:lla kaikki vähentää oikeasta ympärysmitastaan 20cm ja ostaa tämän perusteella liivejä. Vai käykö kaikki täällä ostamassa liivinsä Changella ja kertoo täällä niitä imartelumittoja? 

En halua provosoida tällä aloituksella ketään, olen ihan oikeasti hämmentynyt tästä asiasta. Luin eräässä keskustelussa saman mittaisen, mutta 35kiloa painavamman käyttävän samaa ympärysmittaa kuin minä. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?

[/quote]

1. vartalot on eri mallisia

2. jopa saman merkin samassa mallissa on eroja (mulla on Lindexiltä samoja rintsikoita 70 ja 75 ympäryksellä)

3. Mitä joustavampi materiaali sitä pienemän ympäryksen voi ottaa (ja pitääkin)

4. Mitä enemmän läskiä rinnanympäryksessä sitä pienemmän voi ottaa. LÄski joustaa enemmän kuin luu.

5. Juurikin ne Changen rintsikat. Jos muualta menee 75B, voi Changelta ottaa 65DD:n tai sitten myyjä pakkomyy ne sulle vaikka eivät olisi edes sopivat

[/quote]

tässähän nämä syyt tulivat harvinaisen selkeästi listattuna

Vierailija
56/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:03"]

Onko se imartelua, että koko onkin dd eikä c? Minulle tulisi fiilis, että olen lihonut tai löystynyt, en olisi iloinen.

[/quote]

Eipä ole tällaista sattunut, vaikka liivejä myös Changelta ostan.

Vierailija
57/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on ollut joka merkillä 60F. Esim. Freyan liivit tuntuvat löysemmiltä kuin Changen. Mun mielestä ne on ihan normikokosia. Tosin en mä mistään hm/lindex-liiveistä tiedäkään mitään.

Vierailija
58/67 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rinnanympärys ei ole muuttunut miksikään siitä kun alipainoisesta lihoin 20kg, kylkiluut paistaa ihan samalla tavalla, rasva kertynyt lähinnä reisiin ja ahteriin. Luultavasti pitäisi lihoa vielä toiset 20kg että noiden kylkiluittenkin päälle jotain tulisi niin että alkaisi mittoihin vaikuttamaan.

Vierailija
59/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen apua! Käytän tällähetkellä ympärysmitan 65 liivejä KIREIMMILLÄÄN. Mikä ympärysmittani pitäisi olla, jotta voisin pitää liivejä löysimmillään, kuten täälläkin sanottiin?

Vierailija
60/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:18"]

Mun ympärysmitta on 77 ja joissakin harvoissa liiveissä koko 70 tuntuu ja näyttää hyvältä (silloin kuppikoko G), mutta yleensä 75 on sopivin ja F-kuppi. 

[/quote]

Ihanat kupposet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä