Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivien ympärysmitta

Vierailija
01.04.2014 |

Miten te oikein mittaatte sen? Tuntuu, että täällä av:lla kaikki vähentää oikeasta ympärysmitastaan 20cm ja ostaa tämän perusteella liivejä. Vai käykö kaikki täällä ostamassa liivinsä Changella ja kertoo täällä niitä imartelumittoja? 

En halua provosoida tällä aloituksella ketään, olen ihan oikeasti hämmentynyt tästä asiasta. Luin eräässä keskustelussa saman mittaisen, mutta 35kiloa painavamman käyttävän samaa ympärysmittaa kuin minä. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:10"]

Mun koko on 60-65 DD. Ikinä en ole ostanut Changen liivejä, luultavasti heiltä ei löytyisi tarpeeksi pientä ympärysmittaa, vaan tilaan netistä kun muualta ei saa sopivaa kokoa. Olen keskimittainen, mutta hoikka ja pieniluinen, joten rintakehäkin on ympärykseltään pienempi kuin monella muuten samankokoisella.

[/quote]

Hoikka vartalo ja mahtavat puskurit!

Vierailija
62/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:56"]

Mun koko on ollut joka merkillä 60F. Esim. Freyan liivit tuntuvat löysemmiltä kuin Changen. Mun mielestä ne on ihan normikokosia. Tosin en mä mistään hm/lindex-liiveistä tiedäkään mitään.

[/quote]

Ihanat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tissikeskusteluun änkesi mies, joka ei ymmärrä mitään siitä, miltä mikäkin kuppikoko näyttää. Luulee, että tissien koko menee aakkosten mukaan suoraan.

Vierailija
64/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:36"]

Tarvitsen apua! Käytän tällähetkellä ympärysmitan 65 liivejä KIREIMMILLÄÄN. Mikä ympärysmittani pitäisi olla, jotta voisin pitää liivejä löysimmillään, kuten täälläkin sanottiin?

[/quote]

Ideahan tässä on se, että ostaessasi uusia liivejä niiden tulee istua löysimmällä asetuksella napakasti. Tämän jälkeen liivien elastisuus jossain vaiheessa vähenee ja ne hieman venyvät, jolloin muutat tapojasi ja siirryt seuraavaan hakaseen. Jossain vaiheessa materiaali saavuttaa kriittisen venymispisteensä, jumahtaa muotoonsa ja toivon mukaan tämä tapahtuu siinä vaiheessa kun hakasia pidetään keskimmäisissä/viimeisissä hakasissa.

Eli jos pitkään olet pitänyt ympärysmitan 65 liivejä, jotka tukevat mainiosti viimeisellä hakasella, jatkat ympärysmitan 65 ostamista. Jos lerputtaa tai ym 65 täytyy kiinnittää viimeiseen hakaseen ostotapahtumassa, tarvitset todennäköisesti ym 60 liivit. Ympärysmitta 55 on myös olemassa, mutta sitä varten alkaa armoton metsästys internetistä/ulkomailta, sillä Suomen valikoima pettää niillä main.

Vierailija
65/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

plösö komppaa joitain kommentteja. hyvät liivit on napakat ja elastisuushan ei pysy samana ikävä kyllä. ympärysmittani on 92 ja liivikoko 85D. joissain liiveissä menee 80D. seurasin kerran jonkun perkeleenliikkeen liiviohjeita ja ostin 90D liivit ja nehän kiipi selästä koko ajan ylös viikon perästä. sovita, älä usko mittanauhaa kuin ohjeeksi. tuntuu että joka valmistajalla on eri senttimitta käytössä. kalliit liivit ei ole aina hyvät mutta marleys dekkersit on olleet hintansa arvoiset.

Vierailija
66/67 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:36"]

Tarvitsen apua! Käytän tällähetkellä ympärysmitan 65 liivejä KIREIMMILLÄÄN. Mikä ympärysmittani pitäisi olla, jotta voisin pitää liivejä löysimmillään, kuten täälläkin sanottiin?

[/quote]

Ideahan tässä on se, että ostaessasi uusia liivejä niiden tulee istua löysimmällä asetuksella napakasti. Tämän jälkeen liivien elastisuus jossain vaiheessa vähenee ja ne hieman venyvät, jolloin muutat tapojasi ja siirryt seuraavaan hakaseen. Jossain vaiheessa materiaali saavuttaa kriittisen venymispisteensä, jumahtaa muotoonsa ja toivon mukaan tämä tapahtuu siinä vaiheessa kun hakasia pidetään keskimmäisissä/viimeisissä hakasissa.

Eli jos pitkään olet pitänyt ympärysmitan 65 liivejä, jotka tukevat mainiosti viimeisellä hakasella, jatkat ympärysmitan 65 ostamista. Jos lerputtaa tai ym 65 täytyy kiinnittää viimeiseen hakaseen ostotapahtumassa, tarvitset todennäköisesti ym 60 liivit. Ympärysmitta 55 on myös olemassa, mutta sitä varten alkaa armoton metsästys internetistä/ulkomailta, sillä Suomen valikoima pettää niillä main.

[/quote]

Näin ymmärsinkin. En ole ennen kuullut siitä, että liiveissä pitäisi olla varaa löystymiseen. Kiinnitän jo ostaessa ym 65 liivit kireimmilleen, jolloin ne ovat juuri sopivan napakat. Tuotakin kokoa on vaikea löytää tavallisista kaupoista, joten ikävä kyllä tulee käytettyä paljon myös ym 70, joka on liian löysä kireimmilläänkin.

Mistähän ihmeestä löytäisin ym 60 tai 55 liivejä? Huoh.

Vierailija
67/67 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Oikean ympäryskoon saa helpoiten mittaamalla tuumissa ja ottamalla lähimmän tuumakoon ylöspäin (eli juuri toisinpäin kun senttikoissa). Esim. minun rinnanalusympärykseni on 68cm, rintaliiveissä käytän kokoa 60E, joka sekin jossain malleissa on liian löysä. Noh, jos mittaan ympärykseni tuumissa, saan tulokseksi pyöreästi 27'', ja lähin koko on 28'' joka tsädääm vastaa kokoa 60. Eli oikein meni, kun taas perinteisesti minulle valikoituisi 65 tai 70, jotka molemmat ovat auttamatta liian isoja.

Kaikista ärsyttävintä on katsoa niitä selkää pitkin nousevia rintsikoita, jotka painavat läskejä. Oikean kokoinen liivi istuu alemmas, jossa harvalla on sellaisia läskejä kuin lähempänä kainaloa. 

Mä olisin mielelläni koko 65 tai 70, niin löytäisikin liivejä jostain. Jos en todella olisi koko 60, niin miksi ihmeessä hankaloittaisin elämääni tunkeutumalla liian pienenn kokooon?

Sen kerran kun olette

Ihanko oikeasti sinua ärsyttää, kun katselet toisten päälleen pukemia rintsikoita? Kaikkea sitä kuulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä