Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät todellakin tarkoittavat sitä!!!

Vierailija
23.04.2014 |

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsussa lukee "childfree wedding" , sitä se sitten on. 

Usein kun häät ilmoitetaan kuukausia tai vuosia etukäteen, ei voi vedota siihen ettei löytänyt hoitajaa. Ellei nyt ihan ole juuri päässyt synnytysosastolta ulos.

11 vuotta vanha aloitus.

Vierailija
162/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä uskomattoman tyly ilmiö, lapsettomat juhlat. Huh huh! En menisi, vaikka olen itse lapseton. Haisee rahankeruujuhlilta, pönötykseltä ja ryyppäykseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä vauvaa ei voi jättää kotiin. Jos haluat ystävän tulevan häihisi, sinun on hyväksyttävä vauva. Jos et halua edes vauvaa, et myöskään loukkaannu kun ystäväsi ei tulekaan. 

Ymmärrän lapsettomat häät, mutta minun on vaikea ymmärtää, miksi pieni vauva ei voisi tulla lapsettomiinkin häihin. Sovitte vain etukäteen, että jos lapsi itkee kirkossa, vanhemmat vievät vauvan ulos rauhoittumaan. Muutenhan vauvoista ei ole juuri mitään haittaa tai estettä viettää sellaisia häitä kuin morsiuspari haluaa. Jos vauva on itkuinen tapaus, tuskin äitikään jaksaa kauaa vauvan kanssa olla kirkossa. 

Vauvan voi ihan hyvin jättää häiden ajaksi kotiin, kunhan siellä on toinen vanhempi tai esim. isovanhempi hoitamassa. 

Vierailija
164/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos se pieni vauva on otettava mukaan, niin tällainen järjestely oli meillä: vauvalla oli hoitaja, joka huolehti vauvasta vihkimisen ajan. Ainoastaan syöttöjen ajan  vauva oli äidillä. Minusta pitää kunnioittaa hääkutsua ja mikäli toiveena on lapsettomat häät, niin sitten tilaisuus on aikuisille.

Minulle on turha lähettää lapsettomia hääkutsuja! Lapset kuuluvat perheisiin, ja he tarvitsevat juhlaoppia samoin kuin aikuisetkin! Mikähän se lopullinen syy tähän lapsivierastukseen lienee?

Vierailija
165/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta on IHANA! Täällä kiistelyt jatkuvat yli vuosikymmenen. Vai ottaako AP uusia kierroksia aiheesta, kun on ehkä jo esim. neljättä kertaa menossa vihille?

Vierailija
166/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se pieni vauva on otettava mukaan, niin tällainen järjestely oli meillä: vauvalla oli hoitaja, joka huolehti vauvasta vihkimisen ajan. Ainoastaan syöttöjen ajan  vauva oli äidillä. Minusta pitää kunnioittaa hääkutsua ja mikäli toiveena on lapsettomat häät, niin sitten tilaisuus on aikuisille.

Minulle on turha lähettää lapsettomia hääkutsuja! Lapset kuuluvat perheisiin, ja he tarvitsevat juhlaoppia samoin kuin aikuisetkin! Mikähän se lopullinen syy tähän lapsivierastukseen lienee?

Mitä hemmetin juhlaoppia? Eikö ne lapset opi olemaan juhlissa omissa ja kavereiden synttäreillä ja koulun joulu/kevätjuhlissa?

Vierailija
167/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kiva kun sais kutsun tuollaisiin häihin. Kerrankin said vetää viinaa kaksin käsin ja rentoutua. Vuosiin en oo ollu kännissä edes.

T. Perheellinen

Vierailija
168/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa kiva kun sais kutsun tuollaisiin häihin. Kerrankin said vetää viinaa kaksin käsin ja rentoutua. Vuosiin en oo ollu kännissä edes.

T. Perheellinen

Lähetä itsellesi hääkutsu lapsettomiin häihin, ja mene itseksesi baariin pämppäämään. 

Vierailija
169/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientä vauvaa ei voi jättää kotiin. Jos haluat ystävän tulevan häihisi, sinun on hyväksyttävä vauva. Jos et halua edes vauvaa, et myöskään loukkaannu kun ystäväsi ei tulekaan. 

Ymmärrän lapsettomat häät, mutta minun on vaikea ymmärtää, miksi pieni vauva ei voisi tulla lapsettomiinkin häihin. Sovitte vain etukäteen, että jos lapsi itkee kirkossa, vanhemmat vievät vauvan ulos rauhoittumaan. Muutenhan vauvoista ei ole juuri mitään haittaa tai estettä viettää sellaisia häitä kuin morsiuspari haluaa. Jos vauva on itkuinen tapaus, tuskin äitikään jaksaa kauaa vauvan kanssa olla kirkossa. 

Vauvan voi ihan hyvin jättää häiden ajaksi kotiin, kunhan siellä on toinen vanhempi tai esim. isovanhempi hoitamassa. 

Höpöhöpö. Teidän häänne ei ole niin tärkeät että jompi kumpi puolisoista jättäisi tylysti toisen puolison kotiin vauvan kanssa ja itse ryntää juhlimaan. Vaikka teillä olisi tyly tapa kutsua vieraita, muut ihmiset eivät käyttäyty yhtä typerästi.

Aika harvoilla asuu isovanhemmat naapurissa.

Vierailija
170/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, etten ole yksin asian kanssa! Mieheni on jo sitä mieltä, että tuokoot vauvansa. No sehän se vasta oliskin...

-AP

Joo, ja sitten alkaa kitinä; miksi noi sai tuoda mutta me ei. Samat säännöt kaikille - ei lapsia. 

Sama kun meidän pihassa ei saa pelata pallolla. Hirveä jyminä ja tauoton jump-jump-jump kaikuu seinissä. Ja huudot ja melskaus, pelikentät on noita varten. Sitten oltiin vihaisia kun pienemmät lapset ei myöskään saanut pelata pallolla. IHAN SAMAT SÄÄNNÖT KAIKILLE, MUUTEN NE HUUTAA: MIKSI NOI SAA MUTTA ME EI. 

Vierailija
171/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, etten ole yksin asian kanssa! Mieheni on jo sitä mieltä, että tuokoot vauvansa. No sehän se vasta oliskin...

-AP

Joo, ja sitten alkaa kitinä; miksi noi sai tuoda mutta me ei. Samat säännöt kaikille - ei lapsia. 

Sama kun meidän pihassa ei saa pelata pallolla. Hirveä jyminä ja tauoton jump-jump-jump kaikuu seinissä. Ja huudot ja melskaus, pelikentät on noita varten. Sitten oltiin vihaisia kun pienemmät lapset ei myöskään saanut pelata pallolla. IHAN SAMAT SÄÄNNÖT KAIKILLE, MUUTEN NE HUUTAA: MIKSI NOI SAA MUTTA ME EI. 

Jokainen tervejärkinen ihminen ymmärtää miksi pieni vauva saa armollisesti olla mukana hääjuhlassa, erityisesti lapsiperheet. 

Vierailija
172/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan ettei lapsiperheet itse ole täysjärkisii

Vierailija
173/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Teidän häänne ei ole niin tärkeät että jompi kum

Oma lapsi on jo 10, mutta en silti haluaisi lähteä häihin, joihin perheeni ei ole tervetullut. Vaikuttaa kärsimykseltä koko häät.

Vierailija
174/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on varmaan se, että aikuiset ei kuitenkaan halua juhlissa katsoa niiden lastensa perään vaan sekoilu alkaa. Pienetkin lapset liikkuvat juhlatilassa semmoisena holtittomana laumana, joka napsii herkkuja kahvipöydästä ja kompuroi aikuisten jalkoihin ja koko ajan joku itkee. Olin kerran häissä, joissa tämä sekoilu päättyi pariskunnan riitaan. He olivat yöpymässä juhlapaikan läheisyydessä ja jommankumman olisi pitänyt mennä laittamaan lapset nukkumaan. Kumpikaan ei suostunut, lapset riehuivat, molemmat kiskoi viinaa ja ränkytti että eikun sinä meet, eikun sinä.

Vierailija
175/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta järjestää omalla kustannuksellaan teille opettelutilaisuuksia.

T. kahden lapsen äiti

Vierailija
176/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Te

Et käy missään ilman perhettäsi?

Vierailija
177/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan voi ihan hyvin jättää häiden ajaksi kotiin, kunhan siellä on toinen vanhempi tai esim. isovanhempi hoitama

Et käy missään ilman perhettäsi?

Pienen vauvan kanssa aika harvoin, oletko joku lapseton ihminen vai miten tämä voi tulla uutena tietona? Pienen vauvan kanssa olin hyvin väsynyt ja kun mies tuli töistä kotiin, aika meni nukkumiseen ja yhdessä tehtyihin kotitöihin. Kerran kävin yön yli reissussa ja se harvinainen tilaisuus ei olisi todellakaan kohdistunut jonkun lapsivihaajan häihin ;)

Vierailija
178/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on pienen vauvan kanssa lähinnä kyselty, miten vauvan voi ottaa huomioon juhlissa ja miten mua voi auttaa. Olisikin kiinnostavaa jos joku lähipiiristä olisi niin idiootti että kuvittelisi minun tulevan häihinsä ILMAN vauvaa ja olisin tietysti vain iloinen että tekee elämästäni hankalaa ja kallista, jokainen tuore äitihän haluaa vain ryypätä jonkun kaverin tylsien sukulaisten kanssa

Vierailija
179/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan voi ihan hyvin jättää häiden ajaksi kotiin, kunhan siel

No nytkö siitä tulikin yllättäen vauva?  Vastasin tähän viestiin: Oma lapsi on jo 10, mutta en silti haluaisi lähteä häihin, joihin perheeni ei ole tervetullut. Vaikuttaa kärsimykseltä koko häät.

Minulla on kaksi lasta ja ihan provosoitumatta voin käydä myös juhlissa ja paikoissa, joihin lapset eivät ole tervetulleita.

Vierailija
180/183 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin juhlaoppia? Eikö ne lapset opi olemaan juhlissa omissa ja kavereiden synttäreillä ja koulun joulu/kevätjuhlissa?

Ymmärrän kyllä ettei lapsia haluta häihin jos käyttäytyvät siellä samoin kuin kavereiden synttäreillä. Lapsia nimenomaan pitää opettaa käyttäytymään erilaisissa tilanteissa, niin jalkapallopelissä kuin teatterissakin, kavereiden synttäreillä ja sukulaisten häissä.

terveisin, vela jota muiden lapset eivät haittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi