Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
16341/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa varasto vuodeksi. Vie sinne kaikki muut paitsi perushuonekalut, astiat, vaatteet. Haet sieltä sitä mukaa tavaroita, kun niitä tarvitset. Se mitä siellä on vuoden kuluttua jäljellä, lahjoitat pois.

Minäkin olen nähnyt sen säälittävän tavarataivas "dokumentin" eli tämän https://areena.yle.fi/1-2088370

Joka on mielestäni todella surkea tekele jossa tekijät eivät ole oikein tienneet mistä haluavat tehdä jutun ja päättävät vaihtaa aihetta puolivälissä dokumenttiaan.

No eihän sen tarkoitus ollut mikään opetusvideo ollakaan. Voithan itse tehdä elämästäsi paremman dokkarin. Me sitten mielenkiinnolla sen katsomme.

Vierailija
16342/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa varasto vuodeksi. Vie sinne kaikki muut paitsi perushuonekalut, astiat, vaatteet. Haet sieltä sitä mukaa tavaroita, kun niitä tarvitset. Se mitä siellä on vuoden kuluttua jäljellä, lahjoitat pois.

Minäkin olen nähnyt sen säälittävän tavarataivas "dokumentin" eli tämän https://areena.yle.fi/1-2088370

Joka on mielestäni todella surkea tekele jossa tekijät eivät ole oikein tienneet mistä haluavat tehdä jutun ja päättävät vaihtaa aihetta puolivälissä dokumenttiaan.

No eihän sen tarkoitus ollut mikään opetusvideo ollakaan. Voithan itse tehdä elämästäsi paremman dokkarin. Me sitten mielenkiinnolla sen katsomme.

Anteeksi jos en ylistänyt poikakaverisi "dokumenttia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16343/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kateelliselta..

Vierailija
16344/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin samaa

Vierailija
16345/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä dokumentti! Pisti toivon mukaan liikkuvuutta hamstereiden varastoihin.

Vierailija
16346/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin lisää Tavarataivas- dokumentin kaltaista ohjelmatarjontaa.

Vierailija
16347/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leikkasin vanhoista t- paidoista hyviä tiskirättejä. Ei tule mitään mikromuoveja. Hyvin toimivat! 

Onko sulla saumuri jolla sait ommeltua reunat?

Vierailija
16348/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin samaa

Tietenkin ajattelit samaa, kun olet sama henkilö joka nyt kirjoittaa kyseistä "dokumenttia" puollustelevia kommentteja.

Vierailija
16349/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä leikkasin vanhoista t- paidoista hyviä tiskirättejä. Ei tule mitään mikromuoveja. Hyvin toimivat! 

Eihän niitä reunoja tarvitse mitään ommella jotain rättejä varten. Sen kun leikkaa sopivia palasia, käyttää rättinä likaisissa hommissa ja nakkaa roskiin. Tai käyttää puhtaammissa, pesee ja käyttää uudelleen. Kokeilepa edes kerran, jos olet tästä vaihtoehdosta kiinnostunut. 

Vierailija
16350/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä reunoja tarvitse mitään ommella jotain rättejä varten. Sen kun leikkaa sopivia palasia, käyttää rättinä likaisissa hommissa ja nakkaa roskiin. Tai käyttää puhtaammissa, pesee ja käyttää uudelleen. Kokeilepa edes kerran, jos olet tästä vaihtoehdosta kiinnostunut. 

Millä tavalla tämä on ekologisempaa kuin se talouspaperi?

-eri

Vierailija
16351/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on ja kävin siellä ompelemassa. Äidin saumuria lainaavat kaikki. Äiti saa aina kahvipaketin hyvitykseksi. Äidin mukaan hyvä bisnes! ;D

Vierailija
16352/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sukulaiselta 50 kpl käyttämättömiä alushousuja. Merkistä päätelleen laadukkaita. Aika oli kuitenkin tehnyt tehtävänsä, kuminauha oli hapertunut niin, että eivät pysyneet päällä. Joten ei kannata hillota ihan kaikkea, vaikka olisi uuttakin, aika tekee tehtävänsä. Lumppukeräykseen tai kuten minun tapauksessa ystävälle joka leikkaa maton kuteiksi. Hän myös hamstrasi valtavan määrän neulelankoja. Ne olivat alkaneet haista tunkkaiselle. Koitin pakastaakin, mutta haju ei lähtenyt. Koska itse en olisi mitenkään voinut neuloa niin pahanhajuista lankaa, lahjoitin kalliit angoralangat tiedolla että ne haisevat. Kerrostaloasunnon kaapissa olivat olleet, eli eivät kosteassa tai kylmässä. Miksi muutenkaan hamstrata lankoja? Jos haluaa tehdä neuleen, siihen tarvitaan tietty määrä lankaa, onko sitten juuri se määrä jo olemassa. Värit Vaihtuvat sesongin mukaan ja voi olla että puuttuvaa määrää ei enää saa, ainakaan samaa värjäyssatsia. Jos ne vielä alkavat haista "kaapille" on rahat menneet hukkaan ja säilöminen ollut täysin turhaa. Todella epäekologista jos ne menevät sen jälkeen sekajätteisiin.

Tavaran säilömisestä aiheutuu kotonakin iso lasku. Pitää olla neliöitä minne säilöä. Pakkaus minne säilöö pitäisi olla jotain muuta kuin pahvilaatikko. Pahvilaatikoita ei kannata asunnossa pitää, koska niiden mukana voi tulla paperitoukkia asuntoon. Paperitoukkien myrkytys pitää tehdä sitten mahdollisesti koko taloyhtiöön ja se on todella kallista!

Parempi siivota itse, kuin että omaiset joutuvat tyhjentämään. Pakko myöntää, että kun olen tyhjentänyt  usemman kuolleen tai hoitokotiin muuttaneen sukulaisen asuntoja kovassa aikataulussa, on meinannut itku tulla vanhojen joulukorttien ja muun tavaran kanssa, jolle ei ole merkitystä muille kuin sille joka tavaran säilöi. Esim. jätesäkillinen muoviastioita, jotka menneet rikki säilytyksessä, en edes tiennyt että niin voi käydä. Olivat jäätelörasioita, jotka onneksi sai viedä muovinkeräykseen. Henkilö supisti elinpiirinsä, koska halusi välttämättä säästää mm. muovirasioita!

Kun itse tyhjentää, voi olla varma että menevät oikeaan kierrätysastiaan, tai kiertoon. Jostain voi myydäkin. Kun asuntoa tyhjennetään, voi olla aikaa vain muutama viikko tai kuukausi, omainen voi asua kaukana ja voi olla hankalaa tulla tyhjentämään usempana viikonloppuna omien menojen lisäksi, silloin käy helposti niin että kiireessä tavarat menevät sekajätteisiin. Omainen jos tyhjentää on melko varma että mainitut avatut vanhat terveyssidepakkaukset yms. menevät sekajätteisiin.

Vierailija
16353/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin samaa

Tietenkin ajattelit samaa, kun olet sama henkilö joka nyt kirjoittaa kyseistä "dokumenttia" puollustelevia kommentteja.

No kuule enpäs olekaan. Olen tämä tiskirättejä t- paidoista äidin saumurilla ompeleva! Onko niin uskomatonta, jos tämä dokumentti oli useamman mielestä ihan hyvä, erilainen.

Vierailija
16354/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaanpa vielä tähänkin kommenttiin, että ompelin tosiaan hienompia rättejä sillai kaksinkertaiseksi ja saumurilla ja tein kyllä kertakäyttösempiäkin rättejä ihan vaan leikkaamalla. Kulahtaneista ja rumemmista paidoista. Näitä hienoja meni lahjoiksikin ja saivat hyvän vastaanoton.

Vierailija
16355/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tämä on ekologisempaa kuin se talouspaperi?

-eri

No onhan se nyt tietenkin ekologisempaa hyödyntää muuten tekstiilijätteeksi menevät t-paidat rätteinä, kuin ostaa oikein erikseen sitä varten valmistettava talouspaperi. Jos käytät t-paitarättiä ei tarvitse valmistaa talouspaperia tai edes rättiä. Aikamoisestikin ekologisempaa!

Vierailija
16356/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa paljon jos saa tavarat järjestykseen. Jos on esim paikka missä on kaikki kiinnittämiseen liittyvä kuten liimat, teipit, taulukoukut yms. ei tarvitse etsiä ja ostaa taas kerran uutta liimatuubia kuivumaan, kun ei löydä sotkun keskeltä mitään. Patterit ja lamput samaan paikaan, käytetyt patterit teipattuna pullokassiin, koska patterien keräys on yleensä pullonpalautusautomaatin vieressä.  Vaatteiden korjaukseen liittyvät asiat samaan paikkaan, lahjoihin liittyvät asiat samaan paikkaan jne.

Itse hämmennyin kuinka monta teippirullaa asunnostani löytyi, eipä tarvitse vähään aikaan ostaa:) Jos laitat Facen tai Torin annetaan ryhmään, menee tavara käyttöön. joskus voit säästyä kierrätysmaksulta ja pakettiauton vuokraamiselta. 

Vierailija
16357/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sukulaiselta 50 kpl käyttämättömiä alushousuja. Merkistä päätelleen laadukkaita. Aika oli kuitenkin tehnyt tehtävänsä, kuminauha oli hapertunut niin, että eivät pysyneet päällä. Joten ei kannata hillota ihan kaikkea, vaikka olisi uuttakin, aika tekee tehtävänsä. Lumppukeräykseen tai kuten minun tapauksessa ystävälle joka leikkaa maton kuteiksi. Hän myös hamstrasi valtavan määrän neulelankoja. Ne olivat alkaneet haista tunkkaiselle. Koitin pakastaakin, mutta haju ei lähtenyt. Koska itse en olisi mitenkään voinut neuloa niin pahanhajuista lankaa, lahjoitin kalliit angoralangat tiedolla että ne haisevat. Kerrostaloasunnon kaapissa olivat olleet, eli eivät kosteassa tai kylmässä. Miksi muutenkaan hamstrata lankoja? Jos haluaa tehdä neuleen, siihen tarvitaan tietty määrä lankaa, onko sitten juuri se määrä jo olemassa. Värit Vaihtuvat sesongin mukaan ja voi olla että puuttuvaa määrää ei enää saa, ainakaan samaa värjäyssatsia. Jos ne

Kirjoitat kyllä huomionarvioisia asioita. Juuri näin. Hyväkin tavara alkaa hapertua, kellastua, haista eli säilömisessä ei ole mitään järkeä. Sen lisäksi tietyt pakolliset käyttötavarat vain on hyvä uusia aika-ajoin samoista syistä, esimerkiksi vaikka roskasanko, imuri, kahvinkeitin, muovikannu jne.. 

Vierailija
16358/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissalla oli leluja joilla ei tykännyt leikkiä ja märkäruokaa pusseissa, joita ei suostunut syömään. Lahjoitin tarpeettomat paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle, mielellään siellä ottivat nämä vastaan :) vinkiksi siis muillekin tämä. 

Vierailija
16359/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin wc.n ja kylpyhuoneen kaapit..kehtaako kellekään tarjota avattuja terveysside- ja tamponipaketteja? Kun itse en tarvi enää enkä raaskisi laittaa roskiin

Lahjoita lapselle tai lapsen lapselle,ei kukaan toisten intiimisuojia käytä,jollei ole sota-aika ja kaikesta pula,Haloo.. Etsi vaikka tubesta niksejä,mihin kaikkeen kuukautissiteet käyvät-kuvittelisin,että esim tiskipöydän kuivaamiseen olisivat mainioita;)

Hei Haloo itselles.. kuka nyt siteillä tiskipöytää käy kuivaamaan?!!..;D Sinäpä oletkin varsinainen ideanikkari.. siis todellakkn ne kannattaa viedä duunin veskiin. Meillä on ihan hylly mihin moni on tuonut itselle ja muillekin käytettäviksi. Moni tuonut hyllyyn myös hiustuotteita, jotka ei vaikka omille hiuksille olekaan sopineet.

Kuukautissiteet on hyviä esim. lakin alla otsalla hikeä keräämässä, kun olet lenkillä tai teet hikisiä puutarhatöitä. Paidan kainalokohtiinkin sopii, ja jopa kengänpohjaan :). 

Vierailija
16360/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään se päivä kun pussitan pieneksi jääneet vaatteet,

Musta ja sininen jakkupuku, muutama Marimekon paita ym, joita olen säilyttänyt jos vaikka laihtuisin muutaman kilon.

En laihdu.

Vien srkoon kirpparille.