tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19828)
Ostin kirpparilta uudenveroisen ja hyvälaatuisen Scheinin collegepaidan. On osoittautunut todella hyvälaatuiseksi. En kuitenkaan tilaisi.
Olen jo yli 60-vuotias ja elänyt omillani yli 40 vuotta enkä tähän päivään mennessä ole törmännyt aterimiin jotka vääntyilisivät, eli periatteessa mulle kelpaisi mikä sarja tahansa mutta Hackmannia olen aina ostanut, jotenkin luotan siihen nimeen ja laatuun. Enkä muuallakaan ole törmännyt "rimpuloihin".
Vessapaperiin taas en voi niistää, on liian karkeaa mun iholleni varsinkin jos flunssaisena joutuu tiheästi niistämään.
Niin me ollaan erilaisia eikä siinä mitään vikaa ole.
Tämä on kiva ketju lukea!
Kolmet kesäkengät ovat lähteneet parin viikon sisällä. Olivat jo vanhoja, varmaan lähemmäs 10 vuotta, sisältä vielä ihan käyttökelpoisia mutta pohjat alkoivat murentua. Hyvin olisi mennyt muuten ihan pihakenkinä. No, tulipa kenkäkaappiin vähän lisää tilaa.
Vierailija kirjoitti:
... ohjelmat ovat olleet lähinnä hyvin sairaan pahoista mielenterveysongelmista kärsivän hamstraajan kiireellä tehtyä hyväksikäyttöä, kauhistelua ja vastaavaa
Epäilemättä esimerkit ovat aika äärimmäisiä. Ovat kuitenkin saaneet pohtimaan myös omaa ja tuttavien suhtautumista tavaroihin. Hankitaanko ja säilytetäänkö lähinnä tarpeeseen vai vahvasti sijaistoimintona turvallisuuden, rakkauden ja toimivien ihmissuhteiden puutteeseen?
Mikä on säädyllinen määrä ei-käytettävää tavaraa: koriste- ja muistoesineet, lapsuudesta ja sukulaisilta jääneet tavarat, epäsopivat ja käyttämättä jääneet vaatteet, pakastepurkkikasat...? Kantavatko tavarat todella sellaisia merkityksiä tai arvoja, jotka häviäisivät muistin tai valokuvien varaisina?
Ja mikä ylläpitää harhauskoa siihen, että tuhat tavaraa, joita ei ole tarvittu 10-15 vuoteen tulevat ihan juuri tarpeellisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä leikkasin vanhoista t- paidoista hyviä tiskirättejä. Ei tule mitään mikromuoveja. Hyvin toimivat!
Onko sulla saumuri jolla sait ommeltua reunat?
Eihän niitä reunoja tarvitse mitään ommella jotain rättejä varten. Sen kun leikkaa sopivia palasia, käyttää rättinä likaisissa hommissa ja nakkaa roskiin. Tai käyttää puhtaammissa, pesee ja käyttää uudelleen. Kokeilepa edes kerran, jos olet tästä vaihtoehdosta kiinnostunut.
Millä tavalla tämä on ekologisempaa kuin se talouspaperi?
-eri
No onhan se nyt tietenkin ekologisempaa hyödyntää muuten tekstiilijätteeksi menevät t-paidat rätteinä, kuin ostaa oikein erikseen sitä varten val
Noin on! Kyllä minä olen leikannut puuvillaiset t-paidat ja yöpaidat yms. eri kokoisiksi rievuiksi myöhempää käyttöä varten. Ja sitä käyttöä onkin päivittäin! Kuinka näppärää sellaisella on pyyhkiä vaikkapa ulkokalusteita, tai mitä milloinkin tarvitsee. Menisi hirveä määrä talouspaperia, jos kaiken sillä pyyhkisi ja tulisi turhan kalliiksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä leikkasin vanhoista t- paidoista hyviä tiskirättejä. Ei tule mitään mikromuoveja. Hyvin toimivat!
Onko sulla saumuri jolla sait ommeltua reunat?
Eihän niitä reunoja tarvitse mitään ommella jotain rättejä varten. Sen kun leikkaa sopivia palasia, käyttää rättinä likaisissa hommissa ja nakkaa roskiin. Tai käyttää puhtaammissa, pesee ja käyttää uudelleen. Kokeilepa edes kerran, jos olet tästä vaihtoehdosta kiinnostunut.
Millä tavalla tämä on ekologisempaa kuin se talouspaperi?
-eri
No onhan se nyt tietenkin ekologisempaa hyödyntää muuten tekstiilijätteeksi menevät t-paidat rä
Just näin teen minäkin!
Minulle oli vaatehuoneen hyllyille kertynyt froteepyyhkeitä ihan liikaa. Halusin lisää tilaa ja mietin mihin laittaisin ylimääräiset.
Sain vinkin, että koirataloudet ottavat niitä mielellään, etenkin joissa on useampia koiria. Niinpä pyyhkeet saivat uuden mielekkään käyttötarkoituksen karvaturkkien kuivaamiseen.🐕
Uskaltauduin vihdoin vuosien harkinnan jälkeen tyhjentämään yhden ruman pahvilaatikon, joka oli sellaisenaan hyllyllä. Mitään en varsinaisesti heittänyt pahvilaatikosta pois, vain siis tuon pahvilaatikon itsensä. Tavaroille löytyi paikka ihan tuosta samasta hyllystä ilman pahvilaatikkoa. Lopputulos on paljon parempi nyt. Sain kuitenkin hirveät huudot, haukut ja kiroilut kiitokseksi. Olin pyytänyt vuosia toista asukasta tekemään tämän ja korostan vielä, että mitään pahvilaatikon sisällöstä en heittänyt pois, eikä se nyt ollutkaan tarkoitus, vaan vain siitä hirvittävästä vanhasta pahvilaatikosta itsestään eroon pääseminen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli vaatehuoneen hyllyille kertynyt froteepyyhkeitä ihan liikaa. Halusin lisää tilaa ja mietin mihin laittaisin ylimääräiset.
Sain vinkin, että koirataloudet ottavat niitä mielellään, etenkin joissa on useampia koiria. Niinpä pyyhkeet saivat uuden mielekkään käyttötarkoituksen karvaturkkien kuivaamiseen.🐕
Millaiset pyyhkeet ovat mielestäsi hyviä pyyhkeitä? Oma ongelmani on se, että tarvitsen pari uutta käsipyyhettä, mutta en löydä hyviä. Ainakin Finlaysonin, Pentikin ja Vallilan käsipyyhkeet olen todennut huonoiksi. Nyt oli niin raju pettymys Finlaysonin kalliin käsipyyhkeen kanssa, että yritys meni lopullisesti boikottiin. Tuote oli ihan pilalla jo ensimmäisessä pesussa. Olisi ehkä pitänyt mennä valittamaan, mutta kuittiakaan ei ollut enää tallessa ja käsipyyhe tosiaan jo pesty. Noelin nyt tappioni ja yritys on nyt lopullisesti boikotissa. Toki olen tiedostanut huonon laadun jo aikaisemmin, mutta ihan tällaista ei ole tapahtunut. Harkitsen Gantin harmaan tai liilan käsipyyhkeen ostamista Stockmannilta, mutta pelottaa, että siitä lähtee hirveästi nukkaa ja se kuivaa huonosti ja joudun taas pettymään.
Pitäisikö ottaa yhteyttä Li Anderssonin, jos olisi kiinnostunut edistämään Temun ja Sheinin toiminnan kieltämistä koko EU-alueella eli siis sovellus ei toimisi EU-alueella, eivätkä saisi toimittaa EU-alueelle? Vai olisiko Maria Ohisalo parempi vaihtoehto kun kuitenkin on vihreä ja varmasti tällaisesta kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain asioista on vaikea luopua, niin varaa niille x määrä laatikoita joihin säilöttävien muistojen on PAKKO mahtua. Esim. 1-2 laatikkoa per lapsi. Jos tavarat eivät mahdu niille varattuihin laatikoihin, karsit lisää. Kun tulee uusia piirustuksia ja askarteluja jotka haluat säilöä, karsi entisistä. Minä olen syntynyt kasarin alussa ja minusta on ihanaa, että äitini säilöi lapsuudestani asioita, kuten luokkakuvia, synttärikortteja, kuvia päiväkodin juhlista, joitain piirustuksia ja aivan hirveitä askarteluja, pari lempinukkeani ja pari lempipehmoleluani, vauva-ajan helistin ja mekko. Näitä oli mukava käydä äidin kanssa läpi kun aikuistuttuani hän kysyi mitä haluan itselleni.
Siis ei kai nyt luokkakuvia pois heitetä koskaan, paitsi jos ne digisoidaan? Edes yksi piirustus ja askartelu voisi olla kiva jpädä muistoksi lapsuudesta, eikö? Yhdet vauvatossut, yksi pikku nuttu
Minä en edes ottanut enää yläasteella koulukuvia kun en halunnut ikäviä muistoja sailyttää luokasta joka kiusasi minua. Ala asteen 4 asti kuvat lensivät roskiin.
Kamalaa tämä kun taas tänään siistiä ja puhdasta kotia toivomana osittaista minimalismia tavoittelevana jouduin vastakkain sen hallitsevan ihmisen, joka ei tällaista halua ja jonka kanssa kuitenkin joudun asumaan kanssa. Kyse tosiaan oli vain yhdestä tyhjennetystä pahvilaatikosta, josta olleista tavaroista yksikään ei ollut lähdössä roskiin, vaan pelkästään tyhjä pahvilaatikko. Sain muuten inspiraation hankkiutua tuosta pahvilaatikosta vihdoin eroon tästä keskustelusta aikaisemmista viesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo yli 60-vuotias ja elänyt omillani yli 40 vuotta enkä tähän päivään mennessä ole törmännyt aterimiin jotka vääntyilisivät, eli periatteessa mulle kelpaisi mikä sarja tahansa mutta Hackmannia olen aina ostanut, jotenkin luotan siihen nimeen ja laatuun. Enkä muuallakaan ole törmännyt "rimpuloihin".
Vessapaperiin taas en voi niistää, on liian karkeaa mun iholleni varsinkin jos flunssaisena joutuu tiheästi niistämään.
Niin me ollaan erilaisia eikä siinä mitään vikaa ole.
Tämä on kiva ketju lukea!
Itse en ole koskaan ostanut aterimia ja olen kohta 50 olen saanut kaikki ilmaiseksi. Ei tarvitse olla niin tarkka millä syö näin minulla ei ole ollut rahan niukkuuden kanssakaan niin paljon ongelmia kun käytän hyväksi nykyajan tavarapaljoutta ja aina joku jostain tyrkyttää jotain ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa tämä kun taas tänään siistiä ja puhdasta kotia toivomana osittaista minimalismia tavoittelevana jouduin vastakkain sen hallitsevan ihmisen, joka ei tällaista halua ja jonka kanssa kuitenkin joudun asumaan kanssa. Kyse tosiaan oli vain yhdestä tyhjennetystä pahvilaatikosta, josta olleista tavaroista yksikään ei ollut lähdössä roskiin, vaan pelkästään tyhjä pahvilaatikko. Sain muuten inspiraation hankkiutua tuosta pahvilaatikosta vihdoin eroon tästä keskustelusta aikaisemmista viesteistä.
Muuta jo pois sieltä, sulle sanottu jo monta kertaa se.
Tänään taas yksi kauppa torin kautta, parissa kolmessa viikossa 160€. Lisäksi klassillinen tavaraa Konttiin. Mieli tulee hyväksi jokaisen kiertoon lähtevän tavaran myötä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset pyyhkeet ovat mielestäsi hyviä pyyhkeitä? Oma ongelmani on se, että tarvitsen pari uutta käsipyyhettä, mutta en löydä hyviä. Ainakin Finlaysonin, Pentikin ja Vallilan käsipyyhkeet olen todennut huonoiksi. Nyt oli niin raju pettymys Finlaysonin kalliin käsipyyhkeen kanssa, että yritys meni lopullisesti boikottiin. Tuote oli ihan pilalla jo ensimmäisessä pesussa. Olisi ehkä pitänyt mennä valittamaan, mutta kuittiakaan ei ollut enää tallessa ja käsipyyhe tosiaan jo pesty. Noelin nyt tappioni ja yritys on nyt lopullisesti boikotissa. Toki olen t
Mielestäni sellaiset pyyhkeet ovat hyviä, jotka alkujaankin ovat ryhdikkään tuntuisia. Puuvilla on 100%, se tuntuu käteen mukavalta ja hyvin kuivaavalta. Ei liian paksu, jottei jää märäksi. Kylpypyyhkeet saavat olla paksumpia ja pehmeämpiä. Merkistä en osaa sanoa, olen ostanut niin monesta kaupasta.
Ajastaan käsipyyhkeet eivät enää puhdistu pesussa täysin 60:ssa. Sanovat senjohtuvan nestemäisen pesuaineen käytöstä.
Tuollaiset vähän pinttyneet lahjoitin koirille.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltauduin vihdoin vuosien harkinnan jälkeen tyhjentämään yhden ruman pahvilaatikon, joka oli sellaisenaan hyllyllä. Mitään en varsinaisesti heittänyt pahvilaatikosta pois, vain siis tuon pahvilaatikon itsensä. Tavaroille löytyi paikka ihan tuosta samasta hyllystä ilman pahvilaatikkoa. Lopputulos on paljon parempi nyt. Sain kuitenkin hirveät huudot, haukut ja kiroilut kiitokseksi. Olin pyytänyt vuosia toista asukasta tekemään tämän ja korostan vielä, että mitään pahvilaatikon sisällöstä en heittänyt pois, eikä se nyt ollutkaan tarkoitus, vaan vain siitä hirvittävästä vanhasta pahvilaatikosta itsestään eroon pääseminen.
Kohtasit heittää pois ilman lupaa toisen keräilyharvinaisuuden! Sikasika- sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin yllättäen, että en pidä kirkkaista juomalaseista kun ovat jotenkin masentavia, aneemisia ja näyttävät halvoilta. Saman Aino Aalto- sarjan värikkäät samanhintaiset juomalasit näyttävät jotenkin hienommilta ja kalliimmista. Kukaan ei pakota käyttämään kirkkaita juomalaseja. Onneksi itselläni on noita kirkkaita juomalaseja vain kaksi, joista toinen on hammasmukina, joten mikään ongelma nämä eivät ole. Ostin kaksi kokeeksi, mutta onneksi vain kaksi ja kun en pidä niin en pidä, enkä enempää noita osta. Sen sijaan tuon sarjan tummaharmaista ja kanervanvärisistä juomalaseista pidän todella paljon.
Mä taas möin vastikään kirppiksellä juuri tummanharmaat Aino Aalto- juomalasini, 12kpl ja syy oli juurikin se, että harmaat lasit olivat minusta ajatuksenakin niin masentavat. Niin ollaan erilaisia kaikki! Must on kiva valita aina nimenomaan kirkas lasi, jotta juoman vä
Niin näet paremmin onko kiljussa Hiiva laskenut pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolmet kesäkengät ovat lähteneet parin viikon sisällä. Olivat jo vanhoja, varmaan lähemmäs 10 vuotta, sisältä vielä ihan käyttökelpoisia mutta pohjat alkoivat murentua. Hyvin olisi mennyt muuten ihan pihakenkinä. No, tulipa kenkäkaappiin vähän lisää tilaa.
Mitä! Käyttökelpoiset kengät ! Hullua! Kai sä panit ne kontin keräykseen?
Mä taas möin vastikään kirppiksellä juuri tummanharmaat Aino Aalto- juomalasini, 12kpl ja syy oli juurikin se, että harmaat lasit olivat minusta ajatuksenakin niin masentavat. Niin ollaan erilaisia kaikki! Must on kiva valita aina nimenomaan kirkas lasi, jotta juoman väri näkyy läpi.