Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
16361/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain asioista on vaikea luopua, niin varaa niille x määrä laatikoita joihin säilöttävien muistojen on PAKKO mahtua. Esim. 1-2 laatikkoa per lapsi. Jos tavarat eivät mahdu niille varattuihin laatikoihin, karsit lisää. Kun tulee uusia piirustuksia ja askarteluja jotka haluat säilöä, karsi entisistä. Minä olen syntynyt kasarin alussa ja minusta on ihanaa, että äitini säilöi lapsuudestani asioita, kuten luokkakuvia, synttärikortteja, kuvia päiväkodin juhlista, joitain piirustuksia ja aivan hirveitä askarteluja, pari lempinukkeani ja pari lempipehmoleluani, vauva-ajan helistin ja mekko. Näitä oli mukava käydä äidin kanssa läpi kun aikuistuttuani hän kysyi mitä haluan itselleni.

Siis ei kai nyt luokkakuvia pois heitetä koskaan, paitsi jos ne digisoidaan? Edes yksi piirustus ja askartelu voisi olla kiva jpädä muistoksi lapsuudesta, eikö? Yhdet vauvatossut, yksi pikku nuttu joka tuo tunteita. Muut pysyy muistoissa esim. valokuvien avulla.

Vierailija
16362/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin wc.n ja kylpyhuoneen kaapit..kehtaako kellekään tarjota avattuja terveysside- ja tamponipaketteja? Kun itse en tarvi enää enkä raaskisi laittaa roskiin

Lahjoita lapselle tai lapsen lapselle,ei kukaan toisten intiimisuojia käytä,jollei ole sota-aika ja kaikesta pula,Haloo.. Etsi vaikka tubesta niksejä,mihin kaikkeen kuukautissiteet käyvät-kuvittelisin,että esim tiskipöydän kuivaamiseen olisivat mainioita;)

Hei Haloo itselles.. kuka nyt siteillä tiskipöytää käy kuivaamaan?!!..;D Sinäpä oletkin varsinainen ideanikkari.. siis todellakkn ne kannattaa viedä duunin veskiin. Meillä on ihan hylly mihin moni on tuonut itselle ja muillekin käytettäviksi. Moni tuonut hyllyyn myös hiustuotteita, jotka ei vaikka omille hiuksille olekaan sopineet.

Kyllä monelle kelpaa käyttöön.

Minulle tehtiin kohdunpoisto ja siksi jäi jokunen paketti.

Annoin ne vähävaraisille ystävälle ja hän tuli niistä hyvin iloiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16363/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain asioista on vaikea luopua, niin varaa niille x määrä laatikoita joihin säilöttävien muistojen on PAKKO mahtua. Esim. 1-2 laatikkoa per lapsi. Jos tavarat eivät mahdu niille varattuihin laatikoihin, karsit lisää. Kun tulee uusia piirustuksia ja askarteluja jotka haluat säilöä, karsi entisistä. Minä olen syntynyt kasarin alussa ja minusta on ihanaa, että äitini säilöi lapsuudestani asioita, kuten luokkakuvia, synttärikortteja, kuvia päiväkodin juhlista, joitain piirustuksia ja aivan hirveitä askarteluja, pari lempinukkeani ja pari lempipehmoleluani, vauva-ajan helistin ja mekko. Näitä oli mukava käydä äidin kanssa läpi kun aikuistuttuani hän kysyi mitä haluan itselleni.

Näin olen kyllä tehnytkin. On karsittu ja laatikoihin pakattu. Annoin osan ystäville ja osan sinne hyväntekeväisyyteen. Ongelmana on vaan se, että noita laatikoita on vähän liikaa..! Viisi isoa

Minä olen saanut heitettyä nuket ja lelut pois, kun olen miettinyt mitä kaikkia muovimyrkkyjä ne voivat sisältää. Jopa puuleluissa saatettiin ainakin ennen käyttää myrkyllisiä maaleja. Se voi näkyä syöpäsairauksiasa, allergioista tai geenivaurioissa jotenkin - ehkä tulevilla sukupolvillakin vasta, vaikka moni sanookin että onhan sitä hengissä säilytty 

Vierailija
16364/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täällä on ihan ihme juttuja. Eiköhän tällaiset kiusallisina pidetyt intiimihygieeniatuotteet jätetä suosiolla niiden alkuperäiseen käyttötarkoitukseen. Käyttämättä jääneiden pois heittäminen väkinäisen ja kiusallisenkin uuden käyttökohteen keksimisen sijaan ei ole synti. Itselläni on vielä käyttöä ihan siinä alkuperäisessä käyttötarkoituksessa, mutta sen itselle parhaan tuotteen löytämisessä kesti vuosia ja joitakin huonoja tuotteita tuli siinä kokeiltua ja pois nämä sitten kylmästi heitin kun tuotteen imuteho oli huono, liian lyhyt tai vääränlaista materiaalia eli ärsytti ihoa. Nykyään tässä ei synny hukkaostoja kun ostan aina sen hyväksi toteamani paketin.

Vierailija
16365/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen Tavarataivas-dokumentin ongelma on ehkä se, että päähenkilö ei oikeasti ollut minimalisti, esitti ja yritti muokata itsestään jotain muuta kuin mitä oikeasti on ja meni liian nopeasti ääripäästä toiseen. Dokumentti oli liian kärjistetty. Paljon mielenkiintoisempaa olisi seurata tavarapaljoudesta kärsivän, mutta terveen eli minkään varsinaisen ongelmahamstraajan pikkuhiljaa ja rauhassa tapahtuvaa raivausurakkaa, johon ei sisälly mitään painostusta.

Ne englanninkieliset vastaavat ohjelmat ovat olleet lähinnä hyvin sairaan pahoista mielenterveysongelmista kärsivän hamstraajan kiireellä tehtyä hyväksikäyttöä, kauhistelua ja vastaavaa, vaikka näissä on ollut mukana joku terapeuttikin. Vaikka siinä suomalaisessa Kaaoksen kesyttäjissä ei näin pahoja tapauksia ollutkaan oli ohjelmana tämä hirveää haukkumista, syyllistämistä, painostamista, jonkun ammattiraivaajan ylihehkutusta kun tämä oikeasti lähinnä vain pakotti ihmisiä kiireessä hankkiutumaan eroon tavarasta ja koki henkilökohtaisena loukkauksena, jos näin ei tapahtunut ja juontajan käsittämätöntä lässytystä.

Vierailija
16366/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus täällä on ihan ihme juttuja. Eiköhän tällaiset kiusallisina pidetyt intiimihygieeniatuotteet jätetä suosiolla niiden alkuperäiseen käyttötarkoitukseen. Käyttämättä jääneiden pois heittäminen väkinäisen ja kiusallisenkin uuden käyttökohteen keksimisen sijaan ei ole synti. Itselläni on vielä käyttöä ihan siinä alkuperäisessä käyttötarkoituksessa, mutta sen itselle parhaan tuotteen löytämisessä kesti vuosia ja joitakin huonoja tuotteita tuli siinä kokeiltua ja pois nämä sitten kylmästi heitin kun tuotteen imuteho oli huono, liian lyhyt tai vääränlaista materiaalia eli ärsytti ihoa. Nykyään tässä ei synny hukkaostoja kun ostan aina sen hyväksi toteamani paketin.

Tehkää mitä haluatte, mutta ihan turhaan naureskelette meille, joiden mielestä intiimihygieniatuotteet eivät ole "kiusallisia".

Mitä seuraavaksi? On noloa käyttää vessapaperia nenän niistämiseen?

Vierailija
16367/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä leikkasin vanhoista t- paidoista hyviä tiskirättejä. Ei tule mitään mikromuoveja. Hyvin toimivat! 

Onko sulla saumuri jolla sait ommeltua reunat?

Eihän niitä reunoja tarvitse mitään ommella jotain rättejä varten. Sen kun leikkaa sopivia palasia, käyttää rättinä likaisissa hommissa ja nakkaa roskiin. Tai käyttää puhtaammissa, pesee ja käyttää uudelleen. Kokeilepa edes kerran, jos olet tästä vaihtoehdosta kiinnostunut. 

Millä tavalla tämä on ekologisempaa kuin se talouspaperi?

-eri

No onhan se nyt tietenkin ekologisempaa hyödyntää muuten tekstiilijätteeksi menevät t-paidat rätteinä, kuin ostaa oikein erikseen sitä varten val

No itse asiassa kaikista ekologisinta olisi hyödyntää ne t-paidat kierrätettyinä puuvillakuituina, ja käyttää kertakäyttöiseen pyyhkimiseen jotain uusiutuvaa ja maatuvaa, kuten talouspaperi. Ekologista olisi myös viitsiä ommella ne reunat ja käyttää t-paidan palasia pestävinä rätteinä. Kun miettii, miten paljon yhteen paitaan menee luonnonvaroja, ei ole ollenkaan ekologista pyyhkäistä t-paidasta tehdyllä rätillä kerran jotain tahraa ja heittää se roskiin kaatopaikan täytteeksi.

Mutta tämä on toki kaikki ihan turhaa viisastelua, koska maailma ei ole täydellinen, eikä kierrätyssysteemimme toimi kuten pitäisi. Ihmettelen vain, että tässä ketjussa heristetään sormea epäekologiselle talouspaperille, ja sitten suositellaan kertakäyttöiseen pyyhkimiseen puuvillaa! Wtf?

Kaikille meistä tulee joskus kotiin sellaisia tahroja, joita ei halua pestä koneessa. Hajoava talouspaperi on siihen tarkoitukseen ihan oivallinen vaihtoehto.

Vierailija
16368/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä käsipyyhkeitä ja hyviä ruokailuvälineitä taitaa olla mahdoton löytää. Liikaa olen kokenut pettymyksiä näissä ja liikaa rahaa ja vaivaa on näiden huonojen tuotteiden hankkimiseen kulunut. Taidan luovuttaa. Olen siis yrittänyt tutkia ja miettiä pitkään ennen ostamista, mutta usein olen silti joutunut pettymään. 

Minkälaisia ongelmia sinulla on ruokailuvälineiden kanssa? MInä olen löytänyt hyviä aivan helposti?

Mitkä ovat mielestäsi hyviä ruokailuvälineitä? Itselläni on ollut ongelmia ruokailuvälineiden koon, painon, muodon, muotoilun ja nopean kulumisen ja naarmuuntumisen kanssa eli oikeastaan ihan kaikessa näihin liittyvässä on ollut ongelmia. Savoniaa on sitten turha ehdottaa hyvinä aterimina. Savoniat ovat liian pieniä, liian heppoisia eli vääntyvät helposti, liian tylppiä eli eivät ole teräviä ja myös naarmuuntuvat nopeasti. Careliat ovat kuitenkin paljon parempia, paljon jykevämpiä ja painavampia, eikä niistä väänny helposti kuin liian heppoiset pikkulusikat, mutta hirveän kalliita. Alan kuitenkin kallistumaan Carelian lisäosien ostamiseen vähän kerrallaan. Kerran bongasin Citymarketista Carelian 16-osainen aterinsetin 60 eurolla ja harmittaa kun en ostanut noita kahta, vaan vain yhden. Myös osa Villeroy&Bochin aterimista on ollut hyviä, mutta näissä on keskenään suuria eroja ja olen joutunut hankkiutumaan osasta näistäkin eroon kun ovat olleet liian massiivisia, liian painavia ja huonosti muotoiltuja. Noista Liam on ollut paras aterinsetti. Eli lopulliset vaihtoehdot ovat nyt siis pikkuhiljaa lisäosat Careliaan, uusi V&B Liam-aterinsetti tai muutama veitsi ja haarukka Stockmannilla yksittöismyytävää Pintiimoxia.

Vierailija
16369/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää mitä haluatte, mutta ihan turhaan naureskelette meille, joiden mielestä intiimihygieniatuotteet eivät ole "kiusallisia".

Mitä seuraavaksi? On noloa käyttää vessapaperia nen

Itse ostan todella harvoin nenäliinoja kun en oikein pidä niiden koostumuksesta tai ymmärrä niiden käyttötarkoitusta. Siivoukseen nenäliinat eivät sovi. Pyyhin nenäni aina juurikin vessapaperiin, talouspaperiin tai joskus servettiin. Vessapaperi on mielestäni paras paperi nenän pyyhkimiseen. Talouspaperi saattaa kuitenkin olla nenän pyyhkimiseen liian karheaa ja ärsyttää nenää. Kun käytän muutenkin paljon vessapaperia ja talouspaperia ja olen heittänyt huonoja hygieniatuotteita kylmästi roskiin en enää tarvitse erikseen nenäliinoja. Toki jos käyn pesemässä käteni julkisessa vessassa käytän kuivaamiseen käsipaperia ja jos se on pehmeää otan mukaani pari arkkia nenän pyyhkimiseen, mutta kotiini en tällaisia ostele.

Vierailija
16370/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen kyllä tehnytkin. On karsittu ja laatikoihin pakattu. Annoin osan ystäville ja osan sinne hyväntekeväisyyteen. Ongelmana on vaan se, et

Eivät nämä meidän lelut mitään vanhoja ole. Lapset ovat kumpikin syntyneet 2010-luvulla. Uskoisin viime vuosikymmenen puulelujen maalit jo turvallisiksi. Ovat Brion ja Jukka-puuleluja. Samoin nämä muovilelut, joita noissa laatikoissa säilön ovat Brion ja Legon leluja. Luottaisin niihinkin. Nuket ovat Babybornin ja Barbien. Mutta voihan niistäkin paljastua tietty tulevaisuudessa jotain mitä ei nyt vielä tiedetty.

Vierailija
16371/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä leikkasin vanhoista t- paidoista hyviä tiskirättejä. Ei tule mitään mikromuoveja. Hyvin toimivat! 

Onko sulla saumuri jolla sait ommeltua reunat?

Eihän niitä reunoja tarvitse mitään ommella jotain rättejä varten. Sen kun leikkaa sopivia palasia, käyttää rättinä likaisissa hommissa ja nakkaa roskiin. Tai käyttää puhtaammissa, pesee ja käyttää uudelleen. Kokeilepa edes kerran, jos olet tästä vaihtoehdosta kiinnostunut. 

Millä tavalla tämä on ekologisempaa kuin se talouspaperi?

-eri

No onhan se nyt tietenkin ekologisempaa hyödyntää muuten tekstiilijätteeksi menevät t-paidat rä

Olen eri mieltä. Rätteinä t-paita tulee loppuunkäytetyksi ja jopa sen rätin voi laittaa ekologisesti sitten lopuksi sinne tekstiilijätekeräykseen.

Ihmiset käyttävät valtavia määriä pehmopaperia. Puusta voisi tehdä tärkeämpääkin kuin jotain talouspaperia. Talouspaperia käyttävät ihmiset monesti myös ryttäävät sitä rullasta hirveitä määriä pikku tahrojen pyyhkimiseen.

WC- paperin käytön kyllä ymmärrän, mutta talouspaperi on erittäin harvoin aivan ehdottoman tarpeellinen. Kauhea ajatuskin, jos kaikki ihmiset alkaisivat tuntea tarvitsevansa talouspaperia joka tahraan.

Samoin olen aina ihmetellyt miten servetit ovat joillekin niin tärkeitä. Harvoin ihminen syö niin sottaisesti, että puoli naamaa pitää pyyhkiä. Ei mulla ainakaan edes suupielet likaannu. Moni pistääkin pitserioissa ja kahviloissa servetit suoraan laukkuun nenäliinoiksi ja ottaa monesti jopa paksun nipun niitä mukaansa. Ja sitten sanoo niitä mainioiksi ja hyviksi nenäliinoiksi.

Maailma ei pelastu käyttämällä puut pehmopapereiksi.

Jokainen voi ostaa ekologisen rätin tai tehdä sen helposti itse. Ja lopuksi kierrättää sen. Ja hei, niitä on myös ekologisia ja maatuvia. Eli sen rätinkin voi heittää täysin palvelleena kompostiin.

Vierailija
16372/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän myös hamstrasi valtavan määrän neulelankoja. Ne olivat alkaneet haista tunkkaiselle. Koitin pakastaakin, mutta haju ei lähtenyt. Koska itse en olisi mitenkään voinut neuloa niin pahanhajuista lankaa, lahjoitin kalliit angoralangat tiedolla että ne haisevat. Kerrostaloasunnon kaapissa olivat olleet, eli eivät kosteassa tai kylmässä. Miksi muutenkaan hamstrata lankoja? Jos haluaa tehdä neuleen, siihen tarvitaan tietty määrä lankaa, onko sitten juuri se määrä jo olemassa. Värit Vaihtuvat sesongin mukaan ja voi olla että puuttuvaa määrää ei enää saa, ainakaan samaa värjäyssatsia. Jos ne vielä alkavat haista "kaapille" on rahat menneet hukkaan ja säilöminen ollut täysin turhaa. Todella epäekologista jos ne menevät sen jälkeen sekajätteisiin.

No kuten täällä jo todettiin, langan ostaminen ja neulominen ovat kaksi eri harrastusta :D. Mulla on jo joitain 20 vuotta vanhoja lankoja vielä säilössä eivätkä ne ole menneet miksikään - lanka ei ala haista ellei tosiaan säilytystilassa ole jotain pielessä. Pakko olla kosteutta, hometta tms. 

Vierailija
16373/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski pakottava tarve ostaa jotakin kallista luksusvessapaperia, kuten esim.Lambia. Jossakin kaupassa Lambi on nyt tarjouksessakin, pitäisi vaan muistaa missä. Yleensä ostan ihan S-ryhmän Kotimaista WC-paperia, joka maksaa noin 3,80 €/ 8 kappaleen paketti ja on hyvääkin.

Vierailija
16374/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä, ei ollut hometta tai kosteutta. Normaalissa kerrostalo huoneistoon kuuluvassa komerossa, muovisessa pakkauksessa jossa satsit oli ostettu. Markka-aikainen hintalappu päällä. Saman huushollin lakanoissa myös tunkkainen haju, ne pystyi liottamaan etikassa ja pesemään koneessa. Haju ei lähtenyt ensimmäisessä pesussa, joten siksi vielä liotus etikassa ja uusi pesu. Ilmeisesti esim lastulevy vanhetessaaan alkaa päästää liimojen hajua kaappeihin. Nuo hajut ovat sellaisia joihin asukas itse tottuu. Hyvä konsti on ottaa kotoa jotain tekstiiliä muovipussiin, mennä uimahalliin ja oman nenän kloori käsittelyn jälkeen avata pussi ja haistaa. Joskus olen saanut ystävältä jonkin vaatteen joka haisee, vieraillessa en haista mitään. 

Vierailija
16375/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tänään kolme isoa kassillista vaatteitani kirpputorille myyntiin. Kaikki kuin uusia, mutta minulla on vaatteita yksinkertaisesti liikaa. Toivottavasti menevät kaupaksi ja tarpeeseen.

Huomasin, että siellä oli myynnissä paljon (suurin osa) vaatteita, jotka olivat likaisia, nyppyisiä ja kulahtaneita. Järkyttävää mitä kaikkea ihmiset yrittävät myydä, eihän niitä huoli kukaan edes ilmaiseksi.

Vierailija
16376/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kirpputorilla vielä pyörimässä ne Temu ja Shein kamat. Tänään oli taas uutisissa, että niissä myydään kenkiä, joista erittyy jotain myrkkyä. Niitä nyt sitten tilattu tänne Suomeen. Eihän sitä tiedä kelle ja minne päätyvät, Suomea saastuttavat joka tapauksesa. Kaikille kirpputoreille ei saa viedä niitä, mutta miten sitä valvotaan? Saisiko niitä myrkkykamoja heittää edes norm. roskiin.

Älkää ostako niitä! 

Vierailija
16377/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin yllättäen, että en pidä kirkkaista juomalaseista kun ovat jotenkin masentavia, aneemisia ja näyttävät halvoilta. Saman Aino Aalto- sarjan värikkäät samanhintaiset juomalasit näyttävät jotenkin hienommilta ja kalliimmista. Kukaan ei pakota käyttämään kirkkaita juomalaseja. Onneksi itselläni on noita kirkkaita juomalaseja vain kaksi, joista toinen on hammasmukina, joten mikään ongelma nämä eivät ole. Ostin kaksi kokeeksi, mutta onneksi vain kaksi ja kun en pidä niin en pidä, enkä enempää noita osta. Sen sijaan tuon sarjan tummaharmaista ja kanervanvärisistä juomalaseista pidän todella paljon. 

Vierailija
16378/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin yllättäen, että en pidä kirkkaista juomalaseista kun ovat jotenkin masentavia, aneemisia ja näyttävät halvoilta. Saman Aino Aalto- sarjan värikkäät samanhintaiset juomalasit näyttävät jotenkin hienommilta ja kalliimmista. Kukaan ei pakota käyttämään kirkkaita juomalaseja. Onneksi itselläni on noita kirkkaita juomalaseja vain kaksi, joista toinen on hammasmukina, joten mikään ongelma nämä eivät ole. Ostin kaksi kokeeksi, mutta onneksi vain kaksi ja kun en pidä niin en pidä, enkä enempää noita osta. Sen sijaan tuon sarjan tummaharmaista ja kanervanvärisistä juomalaseista pidän todella paljon. 

Tämä on näitä yllättäviä oivalluksia, joita aina välillä huomaa tekevänsä.

Vierailija
16379/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän myös hamstrasi valtavan määrän neulelankoja. Ne olivat alkaneet haista tunkkaiselle. Koitin pakastaakin, mutta haju ei lähtenyt. Koska itse en olisi mitenkään voinut neuloa niin pahanhajuista lankaa, lahjoitin kalliit angoralangat tiedolla että ne haisevat. Kerrostaloasunnon kaapissa olivat olleet, eli eivät kosteassa tai kylmässä. Miksi muutenkaan hamstrata lankoja? Jos haluaa tehdä neuleen, siihen tarvitaan tietty määrä lankaa, onko sitten juuri se määrä jo olemassa. Värit Vaihtuvat sesongin mukaan ja voi olla että puuttuvaa määrää ei enää saa, ainakaan samaa värjäyssatsia. Jos ne vielä alkavat haista "kaapille" on rahat menneet hukkaan ja säilöminen ollut täysin turhaa. Todella epäekologista jos ne menevät sen jälkeen sekajätteisiin.

No kuten täällä jo todettiin, langan ostaminen ja neulominen ovat kaksi eri harrastusta :D. Mulla on jo joitain 20 vuotta vanhoja lankoja vielä säilössä eivätkä ne ole menneet miksi

langat pitäisi varmaan säilyttää kunnon säilytyslaatikoissa. Minunkin asunnossa alkaa kaapissa olevat vaatteet aika äkkiä tuoksahtaa pölyiseltä/tunkkaiselta jos niitä ei ole vaikka pariin kuukauteen käyttänyt eli lankoja en sellaisessa säilyttäisi. Mäkin aiemmin ostin lankoja jemmaan, mutta jossakin vaiheessa myin pois ja nyt menen projekti tai pari kerrallaan, jos en jaksakaan tehdä/muuta mieltäni, myyn langat eräässä kirppisryhmässä pois. Toki jos on kunnon säilytystilat, niin saahan niitä lankoja olla ja jos esim. neuloo paljon sukkia/neuleita samantyyppisistä langoista.

Vierailija
16380/19828 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kirpputorilla vielä pyörimässä ne Temu ja Shein kamat. Tänään oli taas uutisissa, että niissä myydään kenkiä, joista erittyy jotain myrkkyä. Niitä nyt sitten tilattu tänne Suomeen. Eihän sitä tiedä kelle ja minne päätyvät, Suomea saastuttavat joka tapauksesa. Kaikille kirpputoreille ei saa viedä niitä, mutta miten sitä valvotaan? Saisiko niitä myrkkykamoja heittää edes norm. roskiin.

Älkää ostako niitä! 

No varmaanpa minä siellä kirppiksellä tunnistan erikseen jotkut Temu-kengät 🙄