Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RAVINTOLASSA!!!

Vierailija
15.01.2008 |

arvoisat toverit, nyt tulee pienimuotoinen vuodatus ravintolan tarjoilijalta;

kun tulette ravintolaan niin ÄLKÄÄ menkö likaseen pöytään, (jos ravintolassa ei ole pöytiinohjausta) se on erittäin vittumaista tulla siivoamaan pöytää jossa asiakkaat istuvat eikä siirry ja erittäin epäkohteliasta.

ÄLKÄÄ siirrelkö itse pöytiä yhteen, niille on tarkoitus miksi jotkut ovat kahden hengen pöytiä, niistä EI OLE tarkoitus tehdä neljänhengen pöytiä.

ÄLKÄÄ imettäkö ravintolassa (itsellä ei ole mitään sitä vastaan) mutta muut asiakkaat nolostuvat ja ovat vaivautuneita ja tulevat valittamaan henkilökunnalle.

ÄLKÄÄ vaihtako vaippoja muksuille pöydissä, hyi helvetti! omaa päätäkin saa käyttää, wc-tilat on tätä varten.

vaikka tulisitte kaksin syömään ja huomaisitte 2 ihmistä istuvan isommassa pöydässä, niin antakaa heidän syödä ja olla rauhassa, ÄLKÄÄ änkekö samaan pöytään, se vaan sattuu olemaan epäkohteliasta.

jos teidät on ohjattu jonnekkin pöytään, niin ÄLKÄÄ vaihtako siitä toiseen pöytään jos vapautuu pöytä, ainakaan kysymättä henkilökunnalta lupaa.

-KIITOS-

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä jaksa myöskään oikein tän keskustelun tasoa.

Vierailija
62/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Imetykseen en sinänsä ota kantaa, itseäni se ei häiritse joa tissi&lapsi tosiaan ovat " kokonaan" pashminahuivin tmv. peitossa, mutta " paljastelu" on mautonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdä imettävä äiti.

Itse olen kerran nähnyt julkisella paikalla tissin ja se näky kesti n. 2 sekuntia, ennen kuin rinta katosi huivin taakse. Ei tullut traumaa, eikä oksetusta.

Ja jos huomaa jonkun äidin aloittavan lapsen ruokkimista voi olla tuijottamatta tätä kohdetta sen muutaman sekunnin, kun rinta saattaa näkyä, olettaen, että kyseessä on ns. turhia paljastelematon imettäjä.

Vierailija
64/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ei imettämiseen tai esim. omien eväiden syömiseen. Toki on tilanteita, jolloin voi olla pakko imettää, mutta sitä ei ole pakko tehdä paljastelemalla rintojaan muille asiakkaille.

Oletko tosissasi? EHkä vauva voisi näön vuoksi nuolaista vähän pihviä, niin ei tulisi niin " omat eväät" -fiilis ;)? Mä en oikeasti tiedä YHTÄÄN äitiä, joka tahallaan paljastelisi rintojaan yleisillä paikoilla. Silti monet imettävät julkisilla paikoilla eikä sitä kukaan edes huomaa, paitsi jos on niin pervo, että jää sitä silmä kovana tuijottamaan (vrt. valittajat...).

Vanhemmat ihmiset esim. eivät ole tottuneet katselemaan vieraiden ihmisten paljaita rintoja (vaikka kuinka olisi imetys kyseessä), sama koskee monesta vieraasta kulttuurista tulevaa jne. Ja tiedoksenne vain, että niitä pervoja tissinkyylääjämiehiäkin on ihan oikeasti.

Vierailija
65/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän kuopuksen kanssa ulos lähteminen meni niin, että imetin ensin, puin vaatteet, taas imetin, mentiin ulos (puistoon/kaupungille/kylään) ja taas vauvalla oli nälkä. Tuttipullosta hän ei koskaan oppinut juomaan. Olen ilmeisesti niitä ihmisiä joille julkinen imetys on " juttu" .

Vierailija:

Miksi ei voi tosiaan imettää kotona? Tuntuu että se on joillekin " juttu" imettää juuri julkisella paikalla ja seurassa.

Vierailija
66/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on ihan ok imettää pöydässä, jos on ihan pakko, mutta hienotunteisuus ois tosiaan ihan kiva.

Ja kuten joku totesi, monet ihmiset eivät ole tottuneet siihen, että tissit voi leväyttää pöytään julkisella paikalla. Esim. monet ulkomaalaiset ja vanhemmat ihmiset.

Mutta en mä kyllä itse imettäisi pöydässä, jos olisin hienossa ravintolassa illallisella esim. kymmenen hengen kaveriporukalla, niin kuin me usein ollaan.

Vierailija
67/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä se on ihan ok imettää pöydässä, jos on ihan pakko, mutta hienotunteisuus ois tosiaan ihan kiva.

Ja kuten joku totesi, monet ihmiset eivät ole tottuneet siihen, että tissit voi leväyttää pöytään julkisella paikalla. Esim. monet ulkomaalaiset ja vanhemmat ihmiset.

Mutta en mä kyllä itse imettäisi pöydässä, jos olisin hienossa ravintolassa illallisella esim. kymmenen hengen kaveriporukalla, niin kuin me usein ollaan.

Mutta kyllä nyt minusta jossain perusravintolassa pitäisi voida asioida vauvan kanssa. Oletan nyt, että ap ei ollut töissä missään hienossa ravintolassa.

Vierailija
68/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niihin hienoihin menekään vauvan kanssa, mutta näihin tavisketjujen rafloihin kyllä.

Vierailija
69/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta vanhemmat syövät pihvit ja juo vettä, sen jälkeen nainen ottaa tissin esiin ja alkaa imettämään IKKUNAPÖYDÄSSÄ. se on ainoa mikä minuakin etoo ja voin sanoa että se tissi ja maha kyllä näkyy!

ja ei, en ole missäään ns hienostoraflassa töissä, mutta sen verran suosittu ravintola kuitenkin on kyseessä että sen nimeä en ala paljastelemaan. mitä sitten pidättekään hienostoravintoloina.

ja niinkun itse sanoin minua se imettäminen ei häiritse, suurinosa sen tekee siististi ja huomaamattomasti mutta on myös näitä jotka haluaa kaiken näyttää!

itsellä ei tosiaan mitään lapsia vastaan ole. enkä halunnut mitään imettäjien raivokohtauksia lukea, vaan halusin vain jonnekkin avautua ja kertoa asioita hieman näin tarjoilijankin näkökulmasta.

Vierailija
70/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvat eivät suostu syömään pullomaitoa, eivät vaikka pullossa olisi lypsettyä äidinmaitoa. Kuunteletko siis mieluummin nälkäisen vauvan itkua vai käännätkö katseesi sivuun niin että äiti voi imettää rauhassa?

Vierailija:

Eikö vauvaa voisi ruokkia pullomaidolla julkisilla paikoilla?

Vierailija
71/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkkaasti liikennöidyn tien vieressä oli bussikatoksessa pyylevähkö äiti vauvan ja parin muun lapsen kanssa ilmeisesti bussi odottamassa. Vauvan oli ilmeisesti tullut nälkä, ja niinpä äiti imetti lasta siinä pakkasessa istuen bussipysäkillä niin että koko maha röllykköineen, valtaisa tissi ja puolet toisestakin tissistä olivat kaikelle kansalle esillä.

Valehtelematta liikenne hidastui huomattavasti siinä kohdalla, enkä itsekään voinut ohi ajaessa olla katsomatta, vaikka itsekin olen lapsiani imettänyt enkä ole mikään kyttääjäpervo. Tuossa olisi varmaan olleet sakot liikenteen vaarantamisesta lähellä :-D

No ei niin kauhea juttu, mutta kyllä näitä " paljastelijamammoja" todellakin on. Toivottavasti tuo kyseinen äiti ei pahasti vilustuttanut itseään.

Vierailija
72/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen tasan tarkkaan istumaan siihen miellyttävimpään pöytään (esim. ikkunan vieressä) ja odotan, että pöytä siivotaan. Et kai oikeasti oleta, että asiakas valitsee sen WC:n vieressä olevan pöydän, jottei tarjoilijalle tule vain vaivaa.

Vierailija
73/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai " aula" jossa voi odotella pöydän siivoamista ja nauttia samalla vaikka lasin vettä tai viiniä, tai miksei kahvia/mehuakin.

Vierailija
74/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytänyt, että vauvat pitäisi syöttää wc-tiloissa, vaan että vaippoja ei vaihdettaisi pöydässä, vaan vessassa.

Onko joku oikeasti niin daiju, että vaihtaa vaippoja, kun muut ympärillä ruokailevat??

Jokaiseen pyyntöön on ihan hyvä perustelu, esim. tuo likaiseen pöytään meno on mielestäni ihan hölmöä, jokainen tapoja tunteva henkilö, joka käyttää ravintola-palveluja, tajuaa tuon.

Ottakaa joskus silmät pois vain omasta navasta ja miettikää oikesti henkilökunnankin kannalta. He haluavat palvella hyvin, mutta se vaatii myös asiakkailta käytöstapoja!

Kaikella hyvällä.

Vierailija
75/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä missä ravintoloissa te käytte, mutta aika harvassa paikassa nyt asiakkaat itse rynnivät pöytiin. Eikö nyt yleensä paikassa kuin paikassa ohjata yleensä asiakkaat pöytään istumaan? Eikö tuo ole ihan normaali käytäntö?

Poikkeuksena nyt salaattibaarit ja muut itsepalveluravintolat, mutta niistä ei kai tässä ollut kyse.

Imettämiseen: jos tietää joutuvansa imettämään, niin eikö olisi lapsellekin kivointa, että pöytävarausta tehtäessä mainitsisi, että haluaa suojaisan pöydän. Silloin lapsella olisi rauhallisempi paikka syödä ja eikä itse tarvitsisi olla siinä kaiken kansan pällisteltävänä keskellä ravintolasalia.

Vierailija
76/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin menen mieluummin likaiseen pöytään kuin jään roikkumaan johonkin baaritiskille. Mikään ei nimittäin takaa, että pöytä on vapaa vielä hetken kuluttua.

Vierailija
77/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt missä ravintolassa kävellään itse suoraan pöytään?

Mulle ei tule mieleen kuin hampurilaisbaarit.

Vierailija
78/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ravintolat ole niinkuin McDonatsit joissa kyynerpää taktiikalla rynnitään ruuhkassa parhaaseen pöytään...!

1. Järkevä ihminen tekee aina pöytävarauksen, silloin TIETÄÄ että odottamassa on hyvä pöytä valmiina.

(ja sen pöytävarauksen voi tehdä tuntia-paria aikaisemminkin, jos spontaanisti haluaa mennä syömään)

2. Voit tosiaan sanoa henkilökunnalle, että tuohon pöytään voi varmaankin kohta mennä tmv. niin he tietävät sinun haluavan siihen ja siivoavat sen. Ja jos joku toinen juntti joka ei ole pöytävarausta tehnyt rynnii samaan aikaan ravintolaan ja kohti " teidän" pöytäänne, tarjoilija tmv. henkilökuntaan kuuluva voi kertoa heille että se on varattu.

Tätä ketju lukiessa ymmärrän, että joiltakin ihmisiltä todella puuttuu käytöstavat! Tapakasvatus voisi olla aiheellista lisätä koulujen opetussuunnitelmiin!

Vierailija
79/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muissa ns. " perheravintoloissa" . Mua niin sitten vituttaa se että lapsiperheet on kun euroopan omistajia, lapset juoksee huutaa ja kiljuu(no ei kaikkien lapset), ei saa olla rauhassa, joku imettää(se on ok jos siitä ei tee hirveetä numeroo) ja muutenkin on sekava fiilis. Rosso on kyllä pahin, no siellä on pahaa ruokaakin että sinänsä ei menetys. Mutta en ymmärrä mikä asetus siinä ihmiseen tulee kun ne lapset tulee maailmaan, " minä aina ensin ja mulla on oikeus" . AAARGH!!!!

Vierailija
80/103 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä siihen jää inhottavaan välikäteen, kun itsellä ei ole mitään imettämistä vastaan, mutta tarjoilijahan siinä saa päälleen sekä imettävän äidin, että imetyksestä valittaneen asiakkaan vihat, toimi niin tai näin.

Olin kuvitellut, että ihmisten asenteet olisivat muuttuneet viidessä vuodessa, mutta ei ehkä sitten kuitenkaan.

Itse olen muuten imettänyt vessoissa. Käyn ihan siisteissä paikoissa syömässä, joissa on siistit vessat. En ole kokenut sitä mitenkään nöyryyttävänä itseäni tai vauvaa kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi