RAVINTOLASSA!!!
arvoisat toverit, nyt tulee pienimuotoinen vuodatus ravintolan tarjoilijalta;
kun tulette ravintolaan niin ÄLKÄÄ menkö likaseen pöytään, (jos ravintolassa ei ole pöytiinohjausta) se on erittäin vittumaista tulla siivoamaan pöytää jossa asiakkaat istuvat eikä siirry ja erittäin epäkohteliasta.
ÄLKÄÄ siirrelkö itse pöytiä yhteen, niille on tarkoitus miksi jotkut ovat kahden hengen pöytiä, niistä EI OLE tarkoitus tehdä neljänhengen pöytiä.
ÄLKÄÄ imettäkö ravintolassa (itsellä ei ole mitään sitä vastaan) mutta muut asiakkaat nolostuvat ja ovat vaivautuneita ja tulevat valittamaan henkilökunnalle.
ÄLKÄÄ vaihtako vaippoja muksuille pöydissä, hyi helvetti! omaa päätäkin saa käyttää, wc-tilat on tätä varten.
vaikka tulisitte kaksin syömään ja huomaisitte 2 ihmistä istuvan isommassa pöydässä, niin antakaa heidän syödä ja olla rauhassa, ÄLKÄÄ änkekö samaan pöytään, se vaan sattuu olemaan epäkohteliasta.
jos teidät on ohjattu jonnekkin pöytään, niin ÄLKÄÄ vaihtako siitä toiseen pöytään jos vapautuu pöytä, ainakaan kysymättä henkilökunnalta lupaa.
-KIITOS-
Kommentit (103)
oletteko tulleet miettineeksi tätä asiaa tarjoilijan kannalta, yleensä ravintolassa on tarjoilijoiden kesken jaettu alueet joilla palvellaan, tosin toisen " alueelle" mennään jos apua tarvitaan.
meillä kävi näin vähän aika sitten että ravintola oli täynnä, asiakkaat meni likaseen pöytään jossa oli juomalaseja pöydissä.
tarjoilijat luulivat että toinen on ottanut tilauksen pöydästä koska siellä näytti olevan asiakkaat ja lasin pöydissä. ok. seuraavaksi tulee vihainen asiakas tarjoilijan luokse ja haukkuu koko paikan ja henkilökunnan paskaksi koska joutuvat olemaan likaisessa pöydässä eikä tilausta tulla ottamaan. asia koitettiin selittää, mutta arvon rouva oli liian hiillyksissä kuunnelessaan meitä.
seuraavana päivänä tulikin jo palautetta jossa valitettiin että oltiin laitettu likaseen pöytään istumaan..just!
ymmärrän sua ap! ei nää tajua kun ei itse joudu kokemaan sitä paskaa!
Ne pilaavat aterianautintoni, koska saan niistä päänsäryn.
Veikatkaa kaksi kertaa, olisiko ravintolan mielestä ongelma silloin minun vai punapaitaisten asiakkaiden? Aivan. Miksi sitten imetyskysymyksessä ongelma on imettäjän, ei sen joka siitä kiusaantuu?
Miten muka?! Voisiko joku selittää? Kun vauva imee, imettäjällä ehkä vielä imetyspaita ja harsoa ja muuta tällinkiä siinä, niin eihän se ruokaileva vauva edes näy! Eri asia tietysti, jos alkaisi 2-vuotiasta taaperoa imettää. Miksi pitää olla niin tiukkapipoista :-(. Minusta imettävä äiti on maailman turvallisimpia, miellyttävimpiä näkyjä, ei voisi vähempää ällöttää. Ennemminkin hankalaa pitää silmänsä poissa kuin että tuosta nyt häiriintyisi.
joissa kielletään imetys?! Minä oon aina imettänyt, eikä kukaan ole vielä tullut kieltämään. Mistä sen tietää saako kyseisessä ravintolassa imettää? Pitääkö mennä kysymään tarjoilijalta ensin lupa?
Vierailija:
Miten muka?! Voisiko joku selittää?
ja tissi muistuttaa ihmisiä siitä, että he ovat seksuaalisia olentoja. Se taas on pelottavaa, koska seksuaalisuus on tuhmaa ja saattaa johtaa vaikkapa seksiin, hui kauhistus.
En jalallani astu sellaisiin paikkoihin joissa minua olisi (ei ole) kielletty tai olen kuullut että jotakuta toista on kielletty imettämästä ravintolasalissa. Siis enää ikinä, senkään jälkeen kun vauvani on kasvanut. Tällaisessa tilanteessa pyytäisin tarjoilijaa tarjoilemaan myös oman ruokani wc:hen.
Muuten vuodatuksesi oli varmaan ihan totta, varmaan teki hyvää päästellä höyryjä =)
Kuinka monen metrin päähän pitää jäädä seisoskelemaan. Ja puhun nyt ns. perusravintolasta, en mistään paremmasta illallispaikasta, jossa on pöytiinohjaus.
Kerro ap, miten pitäisi toimia.
Missä ap on tuollainen huone? Eipä ole yhdessäkään ollut kun se inva-wc tarjolla tai hoitopöytä yleisessä vessassa ja pytty istumiseen.
Imetyshuonetta en liioin ole nähnyt yhdessäkään suomalaisessa ravintolassa. Vessa ei ole imetyshuone.
la. Jos tarjoilijaa ei kuulu " itsestään" , niin kyllä nyt käden saa ylös huitoakseen sellaisen paikalle.
Mä taidan olla vähemmistössä, mutta en todellakaan halua katsoa kun ihmiset imettää ravintolassa!
Voi olla, että ajatus muuttuu sitten kun on omia lapsia, mutta nyt kun ajattelen, niin ei tulisi mielenkään kaivaa tissiä esiin ravintolassa. Ainakaan missään oikeassa ravintolassa.
En ihan tajua, mitä pahaa vessassa imettämisessä on. Useimmissa kunnon ravintoloissa ne on tosi siistejä paikkoja.
Vierailija:
Mä taidan olla vähemmistössä, mutta en todellakaan halua katsoa kun ihmiset imettää ravintolassa!Voi olla, että ajatus muuttuu sitten kun on omia lapsia, mutta nyt kun ajattelen, niin ei tulisi mielenkään kaivaa tissiä esiin ravintolassa. Ainakaan missään oikeassa ravintolassa.
En ihan tajua, mitä pahaa vessassa imettämisessä on. Useimmissa kunnon ravintoloissa ne on tosi siistejä paikkoja.
Vierailija:
Minustakaan rintojen paljastelu ei periaatteessa kuulu asialliseen ravintolakäyttäytymiseen. Äitinäkin voi olla hienotunteinen.
häiritsemään meidän tarjoilijoitten kahvitaukoa. Syökää kotona! Kiitos!
suurieleisesti vetelevät tissit esille ja imettävät niin, että kaikki varmasti huomaa, että hän imettää.
Minäkään en välttämättä haluaisi katsella sairaalloisen lihavia, rumia ihmisiä tai haistella bussissa likaisten ihmisten eritteiden hajuja. Mutta koska olen itse asuinpaikkani valinnut kaunpungista enkä erämaasta, minun on vaan kestettävä kanssaihmiseni eikä vaadittava heitä eliminoitaviksi yhteiskunnasta.
Te huomaatte sitten kun kökitte kovalla pytyllä puolikin tuntia ja oven takana odottaa seuraava käyttäjä. Että miten mukavaa on imettää vessassa.
Vierailija:
suurieleisesti vetelevät tissit esille ja imettävät niin, että kaikki varmasti huomaa, että hän imettää.
Jos ei ole tai jos ei siitä mainita vauvaperheille, niin mistäpä sitä avainta tietää tulla hakemaan.
Suomessa imetystä ei voi kieltää ruokaravintolassa, että ihan vaan voitte fantasian tasolla elätellä tuollaista asiaa ravintolapäällikkönne kanssa.