Voi mua huolettaa
mitenhän vaikuttaa vauvaan (olen raskaana) kun kauheesti ahdistaa ja masentaa. :(
Kommentit (4)
Itse sairastin vaikean raskausajan masennuksen ja olin sen takia myös laitoshoidossa kuukauden. Maailma oli tosi musta ja itkin yötä päivää. Koko raskausaika oli vaikea enkä jossain vaiheessa edes halunnut kokolasta. Mutta olo parani ja vihdoin rv35 sain " terveen paperit" ja pääsin kotiin. Vauva syntyikin sitten yllättäen rv36+6.
Poika on kaikinpuolin terve ja ihana eikä huolestani, elimistöni stressi- ja tuskahormoneista jäänyt vauvalle mitään vaivaa. Itsekin pelkäsin vaikuttavani vauvaan ties miten, mutta hyvin meni kaikki!!!
Tsemppiä siis ja koeta puhua pahasta olostasi vaikka neuvolapsykologille tai neuvolassa muuten. Se helpottaa oloasi. Mutta vauvallasi on varmasti kaikki hyvin!
tai mikä oloni aiheuttaa. stressaantunut olo jollain lailla koko ajan, ja sitä ei tietenkään helpota se että murehdin tekeväni vauvalle jotain haittaa voinnillani. en osaa oikein nauttia mistään enkä rentoutua. koko ajan on vain paha olla. ap
hienoa että tilanne parani kohdallasi noin hyvin. oliko sulla synnytyksen jälkeen enää masennusta?
itse olen kyllä ollut yhteydessä perheneuvolaan asian tiimoilta. saan sieltä jonkinlaista tukea, mutta ei ne tätä oloa osaa viedä pois.
ap
vauvaan ei varmaan sun tunteet vaikuta mitenkään kun siellä kohdussa kasvaa ja saa sulta ravintoa.