Lapseni saa toisen äidin maitoa sairaalassa!
Vastasyntyneelle lapselleni annettiin lisämaitona toisen äidin maitoa. Meiltä ei kysytty mitään. Entä jos toisella äidillä on joku maidon kautta tarttuva sairaus? Nykyään löytyy kaikenlaista synnyttäjää. Kenellä on korvausvastuu jos lapseni saa nyt AIDSin?
Kommentit (32)
Molempien lapsieni synnyttyä olen kuukausikaupalla luovuttanut maitoa sairaalaan. Kyllä se niiden idioottien kätilöiden ja lastenhoitajien mukaan on kullanarvoista ravintoa pikkuisille, mutta ilmeisesti ovat väärässä. Hävettää, että olen myrkyttänyt monta pikkuista :(
HIV ja hepatiitti testattiin ennen ensimmäisenkään erän luovuttamista. Maito jäähdytetään ja pakastetaan välittömästi lypsyn jälkeen ja jokaisesta erästä otetaan bakteerinäytteet, jos yhdessäkin pullossa/pussissa on bakteereja, koko erä menee lavuaarista alas. Itse noudatin ehdottoman hyvää hygieniaa lypsäessäni ja käsitellessäni maitoa.
Toisaalta toivoinkin, ettei maitoani annettaisi teidänlaistenne nirsoilijoiden täysiaikaisille terveille lapsille vaan nimenomaan keskosille tai sairaille, niille jotka sitä kipeimmin tarvitsevat. Ymmärtäisitte edes hävetä, kun tällaisesta asiasta valitatte.
miten voitte juoda pastoroitua lehmän maitoa sitten, voihan sillä lehmällä olla jokin tauti tai pöpöjä...
Minun aikani ei riittänyt valitettavasti siihen rumbaan. Kun poikani syntyi, ja oli heikossa kunnossa, eikä minulta tullut sektion jälkeen vielä maitoa, olin (ja olen edelleenkin) tyytyväinen, että on kaltaisia ihania ihmisiä. Kiitos!
Vierailija:
Toisaalta toivoinkin, ettei maitoani annettaisi teidänlaistenne nirsoilijoiden täysiaikaisille terveille lapsille vaan nimenomaan keskosille tai sairaille, niille jotka sitä kipeimmin tarvitsevat. Ymmärtäisitte edes hävetä, kun tällaisesta asiasta valitatte.
Kiitos niille, jotka luovuttavat maitoa. Luovutettua maitoa tarvitaan, jos vauva on syntynyt pienenä keskosena tai on muuten sairas. Terve täysiaikainen vauva ei välttämättä tarvitse!
En antanut antaa luovutettua äidinmaitoa omalle kultaiselle vauvalleni! Jotain kohtuutta, älkää nyt tästä ainakaan loukkaantuko!
Lisäksi luovuttajille annetaan tarkat ohjeet siitä, että MITÄÄN lääkkeitä ei saa käyttää kun luovuttaa maitoa. Ainoastaan Panadol on sallittu harkiten käytettynä ja sekin on merkattava lomakkeeseen joka toimitetaan maidon mukana sairaalaan. Ei siis mitään luontaistuotteitakaan ym. Ruokavaliosta myös ohjeistettiin, eli terveellinen ruokavalio eikä herkästi allergisoivia ruoka-aineita.
Oma pikkuiseni syntyi ennenaikaisena ja oli aivan ihanaa, että hän sai äidinmaitoa lisämaitona. Oma maito ei riittänyt, eikä pikkuinen jaksanut niin paljon imeäkään. Verensokerit oli tosi matalalla ja pelastus tähän oli lisämaito. Suuret kiitokset niille äideille, jotka luovuttavat maitoa. mulle ei tulis mieleenkään kitistä asiasta tai epäillä jotain hiviä.
Vierailija:
Minä imetän itse, ei muut!Pyysin hoitajlta erikois äidinmaidonkorviketta ja haistoin sitä kädenselkämykseltäni. Sitten kun toivat väärää maitoa ja haistoin sen äidinmaidoksi niin OLIN TODELLA VIHAINEN. .
Lehmän virukset ovat eri kuin ihmisen, joten ne ovat vaarattomampia ihmisille. Pastorointi ei tapa kaikkia viruksia.
Heh, heh...
Meidän keskoskaksosemme saivat monta viikkoa osaksi luovutettua äidinmaitoa, kun lypsämäni määrä ei tahtonut ihan riittää kahdelle vauvalle. Kiitollisena ajattelin niitä äitejä, jotka lypsivät maitoaan meille. Lypsäminen on aikaa vievää hommaa ja varsinkin kun luovuttaa, pitää olla tosi tarkka hygieniasta, pumpun osat steriloida keittämällä jne. Rutisijat hävetkää!
Vierailija:
Miksi se luovutusmaito ällöttää?
Tai maahanmuuttajan vaimon!
Repikääs siitä ;)