Miksi naiset eivät peseydy?
Miehenä olen tottunut peseytymään päivittäin. Suihkussa käyn kerran päivässä, pesen vartalon ja hiukset, kasvot yleensä aamuin illoin. Olen kuitenkin huomannut, etteivät monetkaan naiset peseydy näin usein.
Joka päivä suihkussa käyvä nainen tuntuu olevan harvinaisuus. Joka päivä hiukset pesevä nainen on vielä harvinaisempi ilmestys, melkein taruolento. Kaupungillakin näkee jatkuvasti hiukset rasvaisilla ponnareilla kulkevia tai jopa lemuavia naisia.
Mitä syitä teillä naisilla on siihen, että ette käy pesulla kovin usein? Eikö tunnu inhottavalta kulkea likaisena monta päivää? Minusta ainakin tuntuu, ja ajatus seksistä peseytymättömän naisen kanssa on todella ällöttävä.
Kaikkein pahimpia ovat vaihtoehtoihmiset, jotka eettisiin syihin, luonnonmukaisuuteen tai allergioihin vedoten eivät käytä lainkaan shampoota tai suihkusaippuoita tai muutakaan pesuainetta vaan käyttävät lähinnä vesipesua tai jotain vähätehoisia hippiaineita, jotka eivät todellisuudessa puhdista hyvin.
Onko minulla vain neuroottinen suhde puhtauteen vai onko päivittäinen peseytyminen normaalia hygieniaa? Mitä mieltä olette?
Kommentit (135)
Sama täällä, että vaikea lähteä lähikauppaa pidemmäksi likaisilla hiuksilla. Nehän tuntuu käteenkin likaiselta ja päänahka kutiaa. On aika outoa, ettei aikuiset ihmiset muka pese itseään päivittäin. Olettepa te nuhjuisia. Ettekä te tietenkään haise... omasta mielestänne. Fakta on, että ihan jokaisen kainalot alkaa esimerkiksi päivässä haista ja sitä ei dödöllä saa enää peitettyä.
Just jossain apteekkilehdessä oli ihotautilääkärin kommentti, että rasvoittuvat hiukset todellakin kannattaa pestä joka päivä. On myytti, että pesu llisäisi rasvoittumista. Kunhan pesuaine on riittävän mieto.
Mä käyn asmulla aikaseen-freesinä töihin/kaupungille, js illalls enben nukkumaan menoo-freesinä sänkyyn ;) t 23w hyväntuoksunen, ei enää kuivaihonen kiitos kosteusvoiteen :)
Läskit alkavat haisemaan päivässä mutta ei hoikka/normaali joka ei ole hionnut päivän aikana yhtään
Mielestäänhän he eivät haise ja hajuvedenkäyttökin on ylivoimaista, kun mieluummin haistaan hielle ja paskalle.
Ite käyn joka päivä suihkussa mutten todellakaan pese hiuksia joka päivä, eihän mun hiukset sitä kestä. Usko pois ap, sä et mun hiuksista erota onko ne pesty eilen vai 3 päivää sitten :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:24"]
Kyllä mä käyn suihkussa ihan joka päivä ja pesen hiukset joka päivä, vaikka pitkät ovatkin. En voisi kuvitellakaan käyväni harvemmin, varsinkin kun kuitenkin urheilen joka päivä. Mulla on pari ystävää, jotka myös treenaavat melkein päivittäin ja pesevät hiukset joka kolmas tai neljäs päivä, yksi kehuskeli että kerran viikossa hiustenpesu riittää, siis en voi ymmärtää! Treenatessa kuitenkin hikoilee, niin tuo on todella ällöttävää. Yhtenä välipäivänä viikossa en urheile, käyn kuitenkin totta kai silloinkin suihkussa ja pesen hiukset, täysin luonnollista vaikka onkin hieman aikaa vievää.
[/quote]
Mullekin tuli mieleen, että ehkä pitkät hiukset ja urheilu on huono yhdistelmä. Nuo pitkästä letistään ongelman tekevät eivät taida urheilla? Suurin osa pitkätukkaisista on siis sekä epähygieenisiä että epäurheilullisia?
[/quote]
Miksi ylipäätään on pitkät hiukset, jos se on noin jumalattoman hankalaa ja ongelmallista pitää ne puhtaina??
[/quote]
Oln miettinyt ihan samaa. Mulla oli pitkä tukka monta vuotta eikä sen hoito mitään vaikeaa ollut. Päivittäinen pesu, hoitoaine ja harjaus. En edes tiedä mitkä on lämpörullat.
Tieteellinen fakta on että ihmiset hikoilevat eri tavalla. Toisilla hiessä on bakteereja, jotka aiheuttavat hien ikävän hajun. Toisilla taas ei. Ominaisuus on geneettinen eli sille ei voi mitään. Sama geeni vaikuttaa myös korvavaikkuun.
Niillä joilla on geeni Abcc11, hiki haisee pahalle, on myös märkää ja keltaista korvavaikkua. Niillä joilla hiki ei haise, vaikku on kuivaa.
Jos siis kuuluu hajuttomiin ihmisiiin kuten minä ja vieläpä herkkäihoisiin, ei kannata käyttää deodoranttia tai muita kemiallisia aineita, jotka kuivattavat ihoa ja lisäävät kehon kemikaalikuormaa (ja maksavat rahaa).
Sen sijaan, jos kuulut yleisempään geenityyppiin, valitettavasti suihkussa saa ravata usein ja dödöä käyttää.
Hiusten osalta tilanne riippuu myös hiuspohjan rasvaisuudesta (myös geneettinen ominaisuus) kuinka usein kannattaa pestä. Jos hiuspohja on terve ja kuiva, se ei haise helposti - likaisten hiusten haju tulee nimittäin juuri talista eli rasvasta.
Ihmiset ovat erilaisia, ja jokainen toimii oman kehon mukaan.
Muutenkin nykyajan hygieniakäsitykset ovat usein oudot: joko jynssätään hysteerisesti iho pilalle tai sitten ollaan pesemättä viikkokausiin "luonnollisuuttaan".
Iho ja hiukset eivät ole mudassa liotettuja vaatteita, joita tarvitsee "pyykätä" saati desinfioida. Itse asiassa keho puhdistaa itse itsensä usealla tapaa.
Usein liika peseminen voi johtaakin siihen, että "likaantuu" enemmän. Tyyppiesimerkki on nuori nainen, joka on muuttanut vaginan limakalvojen normaalia pH:ta liiallisella pesemisellä ja hajustetuilla pesuaineilla, jolloin kehon oma suojamekanismi on heikentynyt ja tullut tulehdus.
Hikoiletko poikkeuksellisen paljon vai miksi käyt suihkussa joka päivä?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:52"]Tällaisille ap:n kaltaisille miehille tiedoksi: ei ole tarkoitus, että sinun pitäisi nussia jokaista naista. Yllätys, eikä olekin? Ei koskaan pälkähtänyt päähäsi, arvasin sen! Ja sä raukka olet inhonväristyksien keskellä kuvitellut sukupuoliyhteyttä peseytymättömän naisen kanssa, voi sua reppanaa.
Eli nyt kipinkapin tekemään sitä mitä me muut tavan tallaajat tehdään koko ajan: etsitään itsellemme sopivaa seuraa. Kuka tekee sitä enimmäkseen silmillään, kuka korvillaan - sulle nenä on tärkeä aistin.
Ole iloinen, että suhteellisen helposti pääset aistimesi avulla sinulle oikeiden neitosten perään. Eikä kannata hengailla niissä vaihtoehtoporukoissa, niillä muutenkin on se arvomaailma muualla kuin ulkonäossä, painu enemmin jonnekin kauppakorkean bileiltoihin. Tosin siellä voi saada astmakohtauksen raskaista myrkyistä, mut ainakaan ei paska haise.
[/quote]
Joku takertui taas yhteen lauseeseen. Kuules nyt, fanaatikko, en kai minä missään vaiheessa niin väittänytkään? Se oli yksi esimerkki, siis se seksijuttu, ja tarkoitin et kun tuollaisen peseytymättömyyden piirteen huomaa vaikka treffi- tai seurustelukumppanissa, kiinnostus seksiin ko. naisen kanssa katoaa aika nopeasti. Treffeille jokainen laittautuu, mutta kun pidemmän päälle joutuu hikisiä kainaloita, haisevaa rasvaista tukkaa ja lemuava hengitystä haistelemaan (jotka eivät tietenkään peseytymättömän itsensä mielestä haise miltään), alkaa se vaatteiden riisuminen inhottaa, kun pelkää, mitä hajuja sieltä taas tulee - suuseksistä puhumattakaan.
Jokainen saa kulkea juuri niin likaisena kuin haluaa, ei siinä mitään, ei se minua häiritse. En vain pystyisi itse viettämään aikaani likaisena, joten ihmettelen niitä, jotka pystyvät.
Edelleen ihmettelen, miten kerran päivässä peseytyminen voi olla neuroottista puhtausfriikkeyttä. Minusta se on nimittäin ihan normaalia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:52"]Tällaisille ap:n kaltaisille miehille tiedoksi: ei ole tarkoitus, että sinun pitäisi nussia jokaista naista. Yllätys, eikä olekin? Ei koskaan pälkähtänyt päähäsi, arvasin sen! Ja sä raukka olet inhonväristyksien keskellä kuvitellut sukupuoliyhteyttä peseytymättömän naisen kanssa, voi sua reppanaa.
Eli nyt kipinkapin tekemään sitä mitä me muut tavan tallaajat tehdään koko ajan: etsitään itsellemme sopivaa seuraa. Kuka tekee sitä enimmäkseen silmillään, kuka korvillaan - sulle nenä on tärkeä aistin.
Ole iloinen, että suhteellisen helposti pääset aistimesi avulla sinulle oikeiden neitosten perään. Eikä kannata hengailla niissä vaihtoehtoporukoissa, niillä muutenkin on se arvomaailma muualla kuin ulkonäossä, painu enemmin jonnekin kauppakorkean bileiltoihin. Tosin siellä voi saada astmakohtauksen raskaista myrkyistä, mut ainakaan ei paska haise.
[/quote]
Joku takertui taas yhteen lauseeseen. Kuules nyt, fanaatikko, en kai minä missään vaiheessa niin väittänytkään? Se oli yksi esimerkki, siis se seksijuttu, ja tarkoitin et kun tuollaisen peseytymättömyyden piirteen huomaa vaikka treffi- tai seurustelukumppanissa, kiinnostus seksiin ko. naisen kanssa katoaa aika nopeasti. Treffeille jokainen laittautuu, mutta kun pidemmän päälle joutuu hikisiä kainaloita, haisevaa rasvaista tukkaa ja lemuava hengitystä haistelemaan (jotka eivät tietenkään peseytymättömän itsensä mielestä haise miltään), alkaa se vaatteiden riisuminen inhottaa, kun pelkää, mitä hajuja sieltä taas tulee - suuseksistä puhumattakaan.
Jokainen saa kulkea juuri niin likaisena kuin haluaa, ei siinä mitään, ei se minua häiritse. En vain pystyisi itse viettämään aikaani likaisena, joten ihmettelen niitä, jotka pystyvät.
Edelleen ihmettelen, miten kerran päivässä peseytyminen voi olla neuroottista puhtausfriikkeyttä. Minusta se on nimittäin ihan normaalia.
[/quote]
Plus että miten huono hygienia ja ulkonäkö liittyvät toisiinsa?
Ap
En näe yhtään syytä pestä hiuksia päivittäin. Hiukseni ovat vaalennetut, kuivat, pörröiset ja kihartuvat eivätkä rasvoitu päivässä. Lisäksi hiustenpesuoperaatioon menee paljon aikaa. Kun hiukset ovat likaiset sen huomaa siitä että lakka alkaa näkyä, käytän sitä paljon koska hiukseni sojottavat muuten pörräkkänä ja epäsiistinä. Rasvaisilta ne eivät näytä koskaan, tuosta kuivuudesta kai johtuen. Pesen hiuksen noin kerran viikossa. Suihkussa käyn päivittäin jos en ole vain kotona lasten kanssa, silloinkin kyllä jos urheilen. Alapään pesen joka vessakäynnin yhteydessä käsisuihkulla, olisi muuten ällöttävä olo.
Voi herran pieksut ja rouvan nappikengät. Neuroottinen äijä päästelee aivopieruja ja ilmeisesti yhtä neurottiset naiset tilittävät tekemisiään kuin pyhäkoululapset. Ja ap, kun luettelit mitä kaikkea peset päivittäin, niin jäikös jotain mainitsematta? Mites sen mutterin laita olikaan? Hanki hengityssuojain, jos naiset haisevat mielestäsi niin kovasti!
vaihdevuosien lähestyessä huomaan hikoilevani joka yö niin, että aamulla on pakko käydä suihkussa, että ilkiää lähteä töihin.
Suihkussa käyn lähes aina kerran päivässä, mutta hiukset pesen 2-3 kertaa viikossa. Eivät rasvoitu ja väri säilyy pidempään, joten miksi pesisin useammin. Ja ei, en haise. Lähes aina kaikki kehuvat kuinka tuoksun hyvälle.
On uskomatonta että vielä vuonna 2014 Suomessa on kaikesta päätellen vieläpä aika nuoria naisia joille jokapäivinen peseytyminen ei ole itsestään selvyys. Mitä olen seurannut niin peseytymisen ja vaatteiden pesun laiminlyönti kielii usein mielenterveysongelmista.
Mä ainaki tykkään haista. Kun en muuten herätä huomiota, niin ainakin hajun perusteella =)
Minä käyn suihkussa kaksi tai kolme kertaa viikossa. Joka päivä teen alapesut ja pesen myös kainalot & tissit. Hiuksia en ala tämän enempää pestä. Mulla on pidennykset, eikä niitä kai kannata tämän enempää vanutella.
En tiedä riittääkö tämä. Ehkä olen Tukiainen. No, kaikkea ei voi saada.
Katja T, mä haluan tietää miksi et käy joka päivä pesulla?
Haiset pahalle.
Käyn kyllä päivittäin suihkussa (paitsi ehkä jossain mökillä) ja pesen hiukset joka aamu. Pesuaineita en kuitenkaan käytä kovin usein (muuta kuin se shampoo), ehkä 1-2/viikko.
Minä peseydyn joka päivä. Myös hiukset. Aniharvoin jos olen esim vain kotona vkl en pese hiuksia. Mun ikäisillä yli neljäkymppisillä naisilla epäsiistit ja ei puhtaat hiukset tekee koko olemuksen nuhjuiseksi. Hyväntuoksuiset, hoidetut ja kiiltävät hiukset ovat upeat ja saavat kantajansakin sädehtimään. Todellakaan en suostuis likaisissa hiuksissa kodon ovesya ulos, enkä kyllä viihdy kotonakaan niin.