Miksi naiset eivät peseydy?
Miehenä olen tottunut peseytymään päivittäin. Suihkussa käyn kerran päivässä, pesen vartalon ja hiukset, kasvot yleensä aamuin illoin. Olen kuitenkin huomannut, etteivät monetkaan naiset peseydy näin usein.
Joka päivä suihkussa käyvä nainen tuntuu olevan harvinaisuus. Joka päivä hiukset pesevä nainen on vielä harvinaisempi ilmestys, melkein taruolento. Kaupungillakin näkee jatkuvasti hiukset rasvaisilla ponnareilla kulkevia tai jopa lemuavia naisia.
Mitä syitä teillä naisilla on siihen, että ette käy pesulla kovin usein? Eikö tunnu inhottavalta kulkea likaisena monta päivää? Minusta ainakin tuntuu, ja ajatus seksistä peseytymättömän naisen kanssa on todella ällöttävä.
Kaikkein pahimpia ovat vaihtoehtoihmiset, jotka eettisiin syihin, luonnonmukaisuuteen tai allergioihin vedoten eivät käytä lainkaan shampoota tai suihkusaippuoita tai muutakaan pesuainetta vaan käyttävät lähinnä vesipesua tai jotain vähätehoisia hippiaineita, jotka eivät todellisuudessa puhdista hyvin.
Onko minulla vain neuroottinen suhde puhtauteen vai onko päivittäinen peseytyminen normaalia hygieniaa? Mitä mieltä olette?
Kommentit (135)
Miksi tämä sama kysymys esitetään tällä palstalla vähän eri variaatioina lähes joka päivä? Sama kysyjä joka kerta?
PHenkilökohtainen hygieniakin on kotoa opittua. Jos ap:n aloittajan äiti ei ole lapsuuden kodissaan oppinut peseytymään joka päivä tai siihen ei ole ollut mahdollisuutta tytärkään ei ole oppinut tähän. Itse olin kerran naisen kansa jolla ei ollut mitään ongelmaa laittaa pari päviää pidettyjä kusesta keltaisia pikkuhousuja jalkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:20"]
Minä en välttämättä käy suihkussa joka päivä koska ihoni on tosi kuiva, mutta pesen kyllä vähintään intiimialueet, enkä todellakaan ikinä haise. Hiukset pesen pari kertaa viikossa, eivätkä ne edes rasvoitu siinä välissä (ovat todella paksut ja yli vyötärön).
[/quote]
Itse EI haista omaa hajuaan. Ihminen nyt vaan rupeaa haisemaan jos ei vuorokauteen pese itseään. Se on vaan fakta
[/quote]Eivät kaikki, ihme yleistämistä taas. Mieheni ei haise, vaikka olisi muutamankin päivän peseytämättä (vaelluksella esim), minä en kyllä pysty samaan. Olen tottunut käymään päivittäin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:20"]
Minä en välttämättä käy suihkussa joka päivä koska ihoni on tosi kuiva, mutta pesen kyllä vähintään intiimialueet, enkä todellakaan ikinä haise. Hiukset pesen pari kertaa viikossa, eivätkä ne edes rasvoitu siinä välissä (ovat todella paksut ja yli vyötärön).
[/quote]
Itse EI haista omaa hajuaan. Ihminen nyt vaan rupeaa haisemaan jos ei vuorokauteen pese itseään. Se on vaan fakta
[/quote]
Todisteet tiskiin tai voit nöyrtyä myöntämään, että tämä ei ole mikään fakta vaan hihasta ravistamasi möläytys.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:24"]
Kyllä mä käyn suihkussa ihan joka päivä ja pesen hiukset joka päivä, vaikka pitkät ovatkin. En voisi kuvitellakaan käyväni harvemmin, varsinkin kun kuitenkin urheilen joka päivä. Mulla on pari ystävää, jotka myös treenaavat melkein päivittäin ja pesevät hiukset joka kolmas tai neljäs päivä, yksi kehuskeli että kerran viikossa hiustenpesu riittää, siis en voi ymmärtää! Treenatessa kuitenkin hikoilee, niin tuo on todella ällöttävää. Yhtenä välipäivänä viikossa en urheile, käyn kuitenkin totta kai silloinkin suihkussa ja pesen hiukset, täysin luonnollista vaikka onkin hieman aikaa vievää.
[/quote]
Mullekin tuli mieleen, että ehkä pitkät hiukset ja urheilu on huono yhdistelmä. Nuo pitkästä letistään ongelman tekevät eivät taida urheilla? Suurin osa pitkätukkaisista on siis sekä epähygieenisiä että epäurheilullisia?
[/quote]
Miksi ylipäätään on pitkät hiukset, jos se on noin jumalattoman hankalaa ja ongelmallista pitää ne puhtaina??
Ei ole hyväksi päänahalle ja hiuksille pestä hiuksia joka päivä. Kai sen tiesit?
Itse peseydyn joka päivä, ihan perusteellisesti ja niin myös mieheni
En mä ainakaan käy kun 1-2 krt vkossa suihkussa. Miksi pitäis? Ja en kulje juurikaan yleisillä paikoilla.
Minä peseydyn joka päivä! Mun ystävissä ja kavereissa, joita on sentään aikamoinen määrä ei ole kuin yksi naisihminen, joka ei pesydy päivittäin. Hän sitten haiseekin lievästi koko ajan pahalle. Mutta ihan kaikki muut tuntemani naiset peseytyvät päivittäin. Saattaa olla että kaikki pitkähiuksiset eivät päivittäin pese hiuksiaan, mutta muuten suihkuttelevat kyllä, eivätkä haise tai ole likaisia!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
Todisteet tiskiin tai voit nöyrtyä myöntämään, että tämä ei ole mikään fakta vaan hihasta ravistamasi möläytys.
[/quote]
Todiste mistä? Että ihminen hikoilee? Lopeta toi provoilu. Se on perus biologiaa jonka tietää ala-asteella olevatkin.
Ihme touhua ravata suihkussa jatkuvasti, en ihmettele jos ja kun alkaa täältäkin puhdas vesi loppumaan. Tottakai peseytyä pitää, mut liika on tässäkin asiassa liikaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Todiste mistä? Että ihminen hikoilee? Lopeta toi provoilu. Se on perus biologiaa jonka tietää ala-asteella olevatkin.
[/quote]
Hevonpaskaa tuollainen yleistys että "ihminen nyt vaan rupeaa haisemaan" jos ei joka päivä puunaa itseään. Täysin hajuton ihminen ei ole edes sekunti suihkun jälkeen, mutta muiden nenään kantautuvaa epämiellyttävää hajua ei päivässä todellakaan kaikille tule.
Ei minun tarvitse, kun puutteessa olevia miehiä riittää tällaiselle haisulillekin.
Minulla ainakin iho kuivuu ja hiukset myös jos käyn joka päivä suihkussa, käsisuihkulla kyllä pesen kainalot ja alapään mutta että ihan kokonaan suihkussa kävisin, no way. Äitini aina käy joka päivä pesemässä hiuksensa ja laittaa vahvaa suihkusaippuaa iholleen ja lopputulos on kamala.
Käyn pesulla 2-3 kertaa viikossa. En haise. Päivittäinen peseminen on tyhmää ja turhaa ja tuhlausta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hevonpaskaa tuollainen yleistys että "ihminen nyt vaan rupeaa haisemaan" jos ei joka päivä puunaa itseään. Täysin hajuton ihminen ei ole edes sekunti suihkun jälkeen, mutta muiden nenään kantautuvaa epämiellyttävää hajua ei päivässä todellakaan kaikille tule.
[/quote]
http://www.kuntolehti.com/terveys/hiki/
http://yle.fi/uutiset/sopiva_suihkussa_kayminen_pitaa_popot_poissa/5063593
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:44"]
Käyn pesulla 2-3 kertaa viikossa. En haise. Päivittäinen peseminen on tyhmää ja turhaa ja tuhlausta.
[/quote]
Eli et tuoksu miltään ja hiuksesi eivät ole rasvaisia? Koska jos jompi kumpi noista tapahtuu niin olet paskainen
Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivä ei hikoile. Silloin ei tarvitse käydä joka päivä suihkussa, tosin päivittäiset pesut kainaloista, kasvoilta, alapäästä ja tietty hampaiden harjaus ovat tarpeen.
Tällaisille ap:n kaltaisille miehille tiedoksi: ei ole tarkoitus, että sinun pitäisi nussia jokaista naista. Yllätys, eikä olekin? Ei koskaan pälkähtänyt päähäsi, arvasin sen! Ja sä raukka olet inhonväristyksien keskellä kuvitellut sukupuoliyhteyttä peseytymättömän naisen kanssa, voi sua reppanaa.
Eli nyt kipinkapin tekemään sitä mitä me muut tavan tallaajat tehdään koko ajan: etsitään itsellemme sopivaa seuraa. Kuka tekee sitä enimmäkseen silmillään, kuka korvillaan - sulle nenä on tärkeä aistin.
Ole iloinen, että suhteellisen helposti pääset aistimesi avulla sinulle oikeiden neitosten perään. Eikä kannata hengailla niissä vaihtoehtoporukoissa, niillä muutenkin on se arvomaailma muualla kuin ulkonäossä, painu enemmin jonnekin kauppakorkean bileiltoihin. Tosin siellä voi saada astmakohtauksen raskaista myrkyistä, mut ainakaan ei paska haise.
Suurin osa käy päivittäin suihkussa, useat aamuin ja illoin.