Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät peseydy?

Vierailija
20.04.2014 |

Miehenä olen tottunut peseytymään päivittäin. Suihkussa käyn kerran päivässä, pesen vartalon ja hiukset, kasvot yleensä aamuin illoin. Olen kuitenkin huomannut, etteivät monetkaan naiset peseydy näin usein.

Joka päivä suihkussa käyvä nainen tuntuu olevan harvinaisuus. Joka päivä hiukset pesevä nainen on vielä harvinaisempi ilmestys, melkein taruolento. Kaupungillakin näkee jatkuvasti hiukset rasvaisilla ponnareilla kulkevia tai jopa lemuavia naisia.

Mitä syitä teillä naisilla on siihen, että ette käy pesulla kovin usein? Eikö tunnu inhottavalta kulkea likaisena monta päivää? Minusta ainakin tuntuu, ja ajatus seksistä peseytymättömän naisen kanssa on todella ällöttävä.

Kaikkein pahimpia ovat vaihtoehtoihmiset, jotka eettisiin syihin, luonnonmukaisuuteen tai allergioihin vedoten eivät käytä lainkaan shampoota tai suihkusaippuoita tai muutakaan pesuainetta vaan käyttävät lähinnä vesipesua tai jotain vähätehoisia hippiaineita, jotka eivät todellisuudessa puhdista hyvin.

Onko minulla vain neuroottinen suhde puhtauteen vai onko päivittäinen peseytyminen normaalia hygieniaa? Mitä mieltä olette?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:30"]

No mä käyn joka päivä suihkussa ja sheivaan joka toinen päivä, joka suihkun jälkeen rasvaan itseni (käytän tuoksuvaa voidetta, en mitään ekotuoksuttomia) ja käytän dödöä, pesen hampaat aamuin illoin. En tykkää ihmisistä, jotka ei käy joka päivä ja eikä pese hiuksia, jos mies ei teen niin, niin kaikki halut menee. En tajua miehiä, jotka ei käytä joka päivä tuoksuvaa partavettä ja dödöä. Menee halut mieheen, jos se vaan haisee joltain pikkupojalta.

[/quote]

Partavettä ja dödöä ei pidä käyttää. Nehän haisee karmeammalta kuin hiki. 

Mitä vähemmän tunkee itseensä kaikenmaailman kemikaaleja sitä parempi.  Katsos kun pesee itsensä päivittäin niin ei tarvitse käyttää mitään dödöjä 

[/quote]

Ei se yksi kerta suihkua päivässä todellakaan riitä pitämään hajuja loitolla. Varsinkaan jos tekee vähänkään hikisempää. Tässä just nähdään että jotkut haluaa vapaaehtoisesti haista hielle, pöyristyttävää.

Vierailija
82/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 16:38"]

Läskit alkavat haisemaan päivässä mutta ei hoikka/normaali joka ei ole hionnut päivän aikana yhtään

[/quote]

Ai niin pullukat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluja puhutte kaikki. On tutkittu että mm. atoopikkojen ja kuivaihoisten tulisi nimenomaan käydä joka pv suihkussa jotta iho pysyy hyvänä. Ennenvanhaanhan ajateltiin että vesi kuivattaa ja nyt onkin sitten huomattu että homma onkin toisinpäin, vesi tekee hyvää iholle. Samoin jos on päänahan ongelmia, suositellaan päivittäistä suihkua. Ja tämä siis apteekin lehdestä luettua.

Vierailija
84/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:02"]

Jokaisella ihmisellä on ihollaan bakteereita ja jokainen ihminen hikoilee päivittäin ja iholle sekä päänahkaan erittyy talia. Vedellä peseminen ei ole vaarallista eikä pilaa kenenkään ihoa, ei edes kuivaihoisen tai atoopikon, mutta jatkuva vääränlaisilla pesuaineilla ja saippuoilla läträäminen varmasti kuivattaa. 

Usein ihminen ei haista omaa hajuaan tai huomaa omaa likaisuuttaan, varsinkin kun hygienista huolehtiminen on opittu tapa ja jos on tottunut kehnoon hygieniaan alkaa sitä pitää normaalina. Moni käyttää hajustettuja tuotteita, kosmetiikkaa, hajuvesiä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita, jolloin oma hajuaisti turtuu monille hajuille, kun taas hajusteisiin tottumaton haistaa hajut ja tuoksut tarkemmin metrien päähän.

Normaaliin perushygieeniaan kuuluu ainakin:

- hampaiden pesu kahdesti päivässä, aamuin illoin

- käsien pesu lämpimällä vedellä ja saippualla aina tarvittaessa, esimerkiksi ennen ruokailua, tullessa ulkoa kotiin, wc käynnin jälkeen jne, siinä vaiheessa jos käsissä on jo näkyvää likaa ovat ne oikeasti jo TODELLA likaiset

- suihkussakäynti vähintään kerran päivässä, mieluiten aamulla koska yöllä nukkuessa ihminen kuitenkin hikoilee

- suihkussakäynti urheilun jälkeen

- suihkussakäynti seksin jälkeen

- alapesu vedellä joka wc-käynnin yhteydessä eikä vain kerran päivässä

[/quote]

Minkä takia tätä vastausta alapeukutetaan?

Vierailija
85/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:00"]

Suurin osa käy päivittäin suihkussa, useat aamuin ja illoin.

[/quote]

ai sinun ruumiin-osa???

Vierailija
86/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi täällä on niin paljon naisia, jotka valittavat elävänsä puutteessa. Että kun oma mies ei anna. Tämän ketjun luettuani tiedän ja ymmärrän miksi. Kuka mies haluaa rakastella naista, joka peseytyy milloin sattuu.

Vierailija
87/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:02"]

Jokaisella ihmisellä on ihollaan bakteereita ja jokainen ihminen hikoilee päivittäin ja iholle sekä päänahkaan erittyy talia. Vedellä peseminen ei ole vaarallista eikä pilaa kenenkään ihoa, ei edes kuivaihoisen tai atoopikon, mutta jatkuva vääränlaisilla pesuaineilla ja saippuoilla läträäminen varmasti kuivattaa. 

Usein ihminen ei haista omaa hajuaan tai huomaa omaa likaisuuttaan, varsinkin kun hygienista huolehtiminen on opittu tapa ja jos on tottunut kehnoon hygieniaan alkaa sitä pitää normaalina. Moni käyttää hajustettuja tuotteita, kosmetiikkaa, hajuvesiä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita, jolloin oma hajuaisti turtuu monille hajuille, kun taas hajusteisiin tottumaton haistaa hajut ja tuoksut tarkemmin metrien päähän.

Normaaliin perushygieeniaan kuuluu ainakin:

- hampaiden pesu kahdesti päivässä, aamuin illoin

- käsien pesu lämpimällä vedellä ja saippualla aina tarvittaessa, esimerkiksi ennen ruokailua, tullessa ulkoa kotiin, wc käynnin jälkeen jne, siinä vaiheessa jos käsissä on jo näkyvää likaa ovat ne oikeasti jo TODELLA likaiset

- suihkussakäynti vähintään kerran päivässä, mieluiten aamulla koska yöllä nukkuessa ihminen kuitenkin hikoilee

- suihkussakäynti urheilun jälkeen

- suihkussakäynti seksin jälkeen

- alapesu vedellä joka wc-käynnin yhteydessä eikä vain kerran päivässä

[/quote]

Minkä takia tätä vastausta alapeukutetaan?

[/quote]

mm. siks peukutin kun itse käyn kusella sen kymmenen kertaa vähintään päivän aikana ja joskus yälläkin, ni en taatusti lotraa ja kuivaa joka ikisen kerran jälkeen. pesen aina alapään aamupeen jälkeen vedellä. illalla joko suihkussa lactolinellä jonka ph on 4,5 ja minulle ei siitä mitään tule tai illalla sit vedellä. käyn siis joka toinen pvä päästä varpaisiin suihkussa ja pesen hyvin hiukset ja kropan sienen kanssa. olen aina ollut vähähikoovaa sorttia ja nyt kilppariongelmien takia vielä vähähikoavampi. en edes jaksa mitään hikiliikuntaa. lämpösemmillä ilmoilla käyn useammin pelkällä vedellä huuhtelemassa. naamaa ja hampaita päivittäin. asun yksin ja elän selibaatissa.

käsiä pesen kyllä neuroottisesti:)

Vierailija
88/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi täällä haisee persehiki. Hajaantukaa ällöt

Vierailija
89/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin oon huomannut tän ongelman koskettavan pikemminkin miehiä, missähän maailmassa sä oikein elät. Totta kai ne hiuksetkin näyttää aina vaan rasvasemmilta, jos joka päivä pesee, sillä hiukset alkaa tuottaa enemmän rasvaa, jos niitä hinkuttelee shampoilla liian usein. Toisin sanoen, ne rasvatukkaiset on todennäköisimmin niitä, jotka lotraa siellä suihkussa paljon. Itse käyn joka päivä, mutta hiuksia en pese. Yksi miespuolinen kaveri taas haisee järkyttävän pahalta, ihan kuin ei kävisi koskaan suihkussa. Jotkut taas luulevat partavesipulloon hyppäämisen peittävän sen faktan, etteivät ole peseytyneet. En muista törmänneeni naisiin, jotka eivät osaa peseytyä tai haisevat, lukuunottamatta satunnaista rasvaista tukkaa jollakulla. Ja koska naisilla on yleensä pidempi tukka kuin miehillä, onko sitten suurikaan ihme, jos naisen hiusten rasvaisuuden havaitsee helpommin?

Vierailija
90/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 16:28"]

Just jossain apteekkilehdessä oli ihotautilääkärin kommentti, että rasvoittuvat hiukset todellakin kannattaa pestä joka päivä. On myytti, että pesu llisäisi rasvoittumista. Kunhan pesuaine on riittävän mieto.

[/quote]

Vai oikein myytti. Hassusti silti päivittäin pestäessä omat hiukset rasvottui koko ajan enemmän ja nopeammin. Vähensin hiusten pesua ja nyt eivät edes ehdi näyttää rasvaisilta, ennen kuin taas pesen ne (keskimäärin kolme kertaa viikossa). Keksiikö joku kenties muun syyn tähän muutokseen, kuin pesun vähentäminen? Tuo "asiantunteva ihotautilääkäri" voi mun puolesta painua mielipiteineen kuuseen.

Vierailija
91/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:15"]

Minä käyn suihkussa kaksi tai kolme kertaa viikossa. Joka päivä teen alapesut ja pesen myös kainalot & tissit. Hiuksia en ala tämän enempää pestä. Mulla on pidennykset, eikä niitä kai kannata tämän enempää vanutella.

En tiedä riittääkö tämä. Ehkä olen Tukiainen. No, kaikkea ei voi saada. 

[/quote]

Mitä järkeä tuollaisessa pelkkien kainaloiden + tussun lutraamisessa? Eikö olisi helpompi käydä kunnon oikeassa suihkussa? Aikaa ei ainakaan menisi yhtään enempää. Eikä kellään tässä naailmassa voi olla niin kiire, ettei muka ehtisi pestä itseään.

Eläimetkin huolehtivat puhtaudestaan. Esimerkiksi kissa nuolee turkkinsa päivittäin eikä ole ikinä likainen.

Vierailija
92/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:52"]Tällaisille ap:n kaltaisille miehille tiedoksi: ei ole tarkoitus, että sinun pitäisi nussia jokaista naista. Yllätys, eikä olekin? Ei koskaan pälkähtänyt päähäsi, arvasin sen! Ja sä raukka olet inhonväristyksien keskellä kuvitellut sukupuoliyhteyttä peseytymättömän naisen kanssa, voi sua reppanaa.

Eli nyt kipinkapin tekemään sitä mitä me muut tavan tallaajat tehdään koko ajan: etsitään itsellemme sopivaa seuraa. Kuka tekee sitä enimmäkseen silmillään, kuka korvillaan - sulle nenä on tärkeä aistin.

Ole iloinen, että suhteellisen helposti pääset aistimesi avulla sinulle oikeiden neitosten perään. Eikä kannata hengailla niissä vaihtoehtoporukoissa, niillä muutenkin on se arvomaailma muualla kuin ulkonäossä, painu enemmin jonnekin kauppakorkean bileiltoihin. Tosin siellä voi saada astmakohtauksen raskaista myrkyistä, mut ainakaan ei paska haise.

[/quote]

Joku takertui taas yhteen lauseeseen. Kuules nyt, fanaatikko, en kai minä missään vaiheessa niin väittänytkään? Se oli yksi esimerkki, siis se seksijuttu, ja tarkoitin et kun tuollaisen peseytymättömyyden piirteen huomaa vaikka treffi- tai seurustelukumppanissa, kiinnostus seksiin ko. naisen kanssa katoaa aika nopeasti. Treffeille jokainen laittautuu, mutta kun pidemmän päälle joutuu hikisiä kainaloita, haisevaa rasvaista tukkaa ja lemuava hengitystä haistelemaan (jotka eivät tietenkään peseytymättömän itsensä mielestä haise miltään), alkaa se vaatteiden riisuminen inhottaa, kun pelkää, mitä hajuja sieltä taas tulee - suuseksistä puhumattakaan.

[/quote]

Kyllä mä ainakin haistan oman hikeni, metsään meni olettamuksesi. Pesen hampaat kahdesti päivässä ja hiukset tarpeeksi usein, mutta valitettavasti hikoilen kainaloista hirmu paljon. Joudun monesti pesemään ne useaan kertaan päivässä tämän takia, mutta haju voi takertua paitaan siinä välissä, joten sori tästä. Muualta en kyllä hikoile lainkaan, ellen tee jotain liikunnallista.

Lisäksi väitän, että vaikka hampaitaan peseekin, jokainen myös syö jotain päivän aikana, joten hengitys ei läheltä haisteltuna ole mitään autuaallisen tuoksuista kenelläkään. Purkkakaan ei sitä usein täysin peitä ja mulla ilmeisesti muodostuu myös hyvin paljon bakteereja suuhun. Kyse on biologisista ominaisuuksista, eli joku voi haista, vaikka peseytyisikin.

Viimeistä juttua on pakko ihmetellä. Kai nyt kaikki pesevät alapäänsä ennen suuseksiä ja muutakin seksiä, eikö? Vaikka olisi käynyt suihkussa aamulla, iltaan mennessä on joka tapauksessa sen verran likainen, että mä ainakin haluan suihkuun tai alapesulle, jos on tarkoitus harrastaa seksiä. Jos olet törmännyt ihmisiin, jotka eivät näin tee, ymmärrän kammosi.

Vierailija
93/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa joka päivä urheilun takia. Mitä useammin peset hiuksia, sen nopeammin ne rasvoittuvat. Itselläni menee joskus neljäkin päivää ennen kuin ovat siinä kunnossa että pakko pestä. Yleensä pesen joka toinen päivä riippuen urheilun rankkuudesta.

Vierailija
94/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksanut lukea mutta se mitä olin huomaavinani niin jopas on. Tuleva lama tulee tekemään hyvää niillekin jotka tuhlaavat vettä ravaamalla suihkussa useammankin kerran päivässä, koska silloin menee myös puhdas vesi kortille sokerin ja voin kanssa. Tässä maassa on jollain asiat hieman liian hyvin jos on varaa tehdä ongelma siitä että kaikki eivät asu suihkussa.

Vierailija
95/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:09"]

Miehenä olen tottunut peseytymään päivittäin. Suihkussa käyn kerran päivässä, pesen vartalon ja hiukset, kasvot yleensä aamuin illoin. Olen kuitenkin huomannut, etteivät monetkaan naiset peseydy näin usein.

Joka päivä suihkussa käyvä nainen tuntuu olevan harvinaisuus. Joka päivä hiukset pesevä nainen on vielä harvinaisempi ilmestys, melkein taruolento. Kaupungillakin näkee jatkuvasti hiukset rasvaisilla ponnareilla kulkevia tai jopa lemuavia naisia.

Mitä syitä teillä naisilla on siihen, että ette käy pesulla kovin usein? Eikö tunnu inhottavalta kulkea likaisena monta päivää? Minusta ainakin tuntuu, ja ajatus seksistä peseytymättömän naisen kanssa on todella ällöttävä.

Kaikkein pahimpia ovat vaihtoehtoihmiset, jotka eettisiin syihin, luonnonmukaisuuteen tai allergioihin vedoten eivät käytä lainkaan shampoota tai suihkusaippuoita tai muutakaan pesuainetta vaan käyttävät lähinnä vesipesua tai jotain vähätehoisia hippiaineita, jotka eivät todellisuudessa puhdista hyvin.

Onko minulla vain neuroottinen suhde puhtauteen vai onko päivittäinen peseytyminen normaalia hygieniaa? Mitä mieltä olette?

[/quote]Mee pois! Provo.

Vierailija
96/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:59"]

Olen aina ihmetellyt, miksi täällä on niin paljon naisia, jotka valittavat elävänsä puutteessa. Että kun oma mies ei anna. Tämän ketjun luettuani tiedän ja ymmärrän miksi. Kuka mies haluaa rakastella naista, joka peseytyy milloin sattuu.

[/quote]idiootti

Vierailija
97/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa selvitä miksi niin monet naiset näyttävät homssuisilta. Suihkussa käydaan milloin muistetaan, samoja vaatteta käytetään päivästä toiseen.

Tukan annetaan kuivua littanaksi noidanluutakampaukseksi.

Vierailija
98/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 05:36"]

Enpä jaksanut lukea mutta se mitä olin huomaavinani niin jopas on. Tuleva lama tulee tekemään hyvää niillekin jotka tuhlaavat vettä ravaamalla suihkussa useammankin kerran päivässä, koska silloin menee myös puhdas vesi kortille sokerin ja voin kanssa. Tässä maassa on jollain asiat hieman liian hyvin jos on varaa tehdä ongelma siitä että kaikki eivät asu suihkussa.

[/quote]

Kuule hei, Suomesta ei vesi lopu. Tsekkaa karttaa + pohjavedet.

Ainoa oikea syy, miksi vesi Suomessa kallistuisi tulevaisuudessa nykyisestä on että paskakokkareet myyvät vesilaitokset sijoittajille.

Jos veden hinta on muka syy olla haiseva ja likainen nyt ja tulevaisuudessa, niin haistatan sinunlaisillesi haisuleille paskat. Jos ei muuta paikkaa ole peseytyä, ihminen voi mennä vaikka järveen tai mereen - tai hakea sieltä vettä peseytyäkseen. Tai vaikka sulattaa lunta. Mutta ei - vittu tällä palstalla on varmasti Suomen vajaaälyisimmät peelot. Ihan oikeasti näin tyhmiä ihmisiä ei tapaa missään muualla.

Vierailija
99/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 06:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 05:36"]

[/quote]

Kuule hei, Suomesta ei vesi lopu. Tsekkaa karttaa + pohjavedet.

Ainoa oikea syy, miksi vesi Suomessa kallistuisi tulevaisuudessa nykyisestä on että paskakokkareet myyvät vesilaitokset sijoittajille.

Jos veden hinta on muka syy olla haiseva ja likainen nyt ja tulevaisuudessa, niin haistatan sinunlaisillesi haisuleille paskat. Jos ei muuta paikkaa ole peseytyä, ihminen voi mennä vaikka järveen tai mereen - tai hakea sieltä vettä peseytyäkseen. Tai vaikka sulattaa lunta. Mutta ei - vittu tällä palstalla on varmasti Suomen vajaaälyisimmät peelot. Ihan oikeasti näin tyhmiä ihmisiä ei tapaa missään muualla.

[/quote]

Luuletko nyt olevasi joku hyväkin trolli? Saithan sentään 4 sivua "keskustelua" tällaisesta aiheesta. No, paska trolli on paska trolli, ei siinä mitään.

Vierailija
100/135 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:11"]

Olen järkyttynyt luettuani tämän ketjun vastaukset. Peseydytään pari kertaa viikossa? Mielenkiinnosta kysyisin, että vietättekö te aikuiset naiset oikeasti sellaista elämää, ettette hikoile laisinkaan? Ette käy salilla/jumpassa/lenkillä/koiralenkillä/kävele työmatkoja?  Eikä mitään muutakaan "hikistävää" liikuntaa? Kummin päin tahansa, niin YÖK.

Ja että kampaajat sanovat, ettei tukkaa saisi pestä joka päivä? Kuulin tuon jo -70 -luvulla kun olin lapsi. Kävelevätkö naiset rasvaponnarilla ihan vain siksi, kun "kampaajat" ovat jo vuosikymmeniä näin ohjeistaneet? Show me the evidence!

Meidän perheessä itsestäänselvyys on se, että kaikki peseytyvät vähintään päivittäin, ja sen lisäksi aina tarvittaessa.

[/quote]Hohhoijjaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan