Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät peseydy?

Vierailija
20.04.2014 |

Miehenä olen tottunut peseytymään päivittäin. Suihkussa käyn kerran päivässä, pesen vartalon ja hiukset, kasvot yleensä aamuin illoin. Olen kuitenkin huomannut, etteivät monetkaan naiset peseydy näin usein.

Joka päivä suihkussa käyvä nainen tuntuu olevan harvinaisuus. Joka päivä hiukset pesevä nainen on vielä harvinaisempi ilmestys, melkein taruolento. Kaupungillakin näkee jatkuvasti hiukset rasvaisilla ponnareilla kulkevia tai jopa lemuavia naisia.

Mitä syitä teillä naisilla on siihen, että ette käy pesulla kovin usein? Eikö tunnu inhottavalta kulkea likaisena monta päivää? Minusta ainakin tuntuu, ja ajatus seksistä peseytymättömän naisen kanssa on todella ällöttävä.

Kaikkein pahimpia ovat vaihtoehtoihmiset, jotka eettisiin syihin, luonnonmukaisuuteen tai allergioihin vedoten eivät käytä lainkaan shampoota tai suihkusaippuoita tai muutakaan pesuainetta vaan käyttävät lähinnä vesipesua tai jotain vähätehoisia hippiaineita, jotka eivät todellisuudessa puhdista hyvin.

Onko minulla vain neuroottinen suhde puhtauteen vai onko päivittäinen peseytyminen normaalia hygieniaa? Mitä mieltä olette?

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä käyn joka päivä suihkussa ja sheivaan joka toinen päivä, joka suihkun jälkeen rasvaan itseni (käytän tuoksuvaa voidetta, en mitään ekotuoksuttomia) ja käytän dödöä, pesen hampaat aamuin illoin. En tykkää ihmisistä, jotka ei käy joka päivä ja eikä pese hiuksia, jos mies ei teen niin, niin kaikki halut menee. En tajua miehiä, jotka ei käytä joka päivä tuoksuvaa partavettä ja dödöä. Menee halut mieheen, jos se vaan haisee joltain pikkupojalta.

Vierailija
62/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on pitkä, kuivahko tukka. Kaikki kampaajat on neuvonut pesemään 2 krt viikossa, ettei päänähtävyys oma rasvakerros ois peseytynyt. Niin teenkin. Muuten käyn joka pv suihkussa. Mahdollisuus päästä suihkuun on aina iltaisin.tulka ei ehdi kuivaamaan 2 tunnissa , niin jos sen pesen illalla niin herään aamulla Lampaana

Vierailija
64/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahan

Vierailija
65/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivittäin kaksi kertaa suihkussa ja nykyisin, kun hiukseni ovat pitkät, pesen ne joka toinen päivä. Ennen pesin joka päivä. Kyllä kaikki tuntemani naiset käyvät melkein joka päivä kaksi kertaa suihkussa. Jotkut urheilun takia, toiset muuten.

Vierailija
66/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mies käyttää ilmaisua "käydä pesulla"?

Vierailija
67/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:40"]

Ihme touhua ravata suihkussa jatkuvasti, en ihmettele jos ja kun alkaa täältäkin puhdas vesi loppumaan. Tottakai peseytyä pitää, mut liika on tässäkin asiassa liikaa.

[/quote]

Jotkut losottaa vettä tunnin! Aivan järkyttävää. Minä en edes ymmärrä mitä ne koko sen ajan tekevät. Hinkkaavat tunnin nahkaansa? Johan sen on pakko rikki mennä.

Vierailija
68/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt luettuani tämän ketjun vastaukset. Peseydytään pari kertaa viikossa? Mielenkiinnosta kysyisin, että vietättekö te aikuiset naiset oikeasti sellaista elämää, ettette hikoile laisinkaan? Ette käy salilla/jumpassa/lenkillä/koiralenkillä/kävele työmatkoja?  Eikä mitään muutakaan "hikistävää" liikuntaa? Kummin päin tahansa, niin YÖK.

Ja että kampaajat sanovat, ettei tukkaa saisi pestä joka päivä? Kuulin tuon jo -70 -luvulla kun olin lapsi. Kävelevätkö naiset rasvaponnarilla ihan vain siksi, kun "kampaajat" ovat jo vuosikymmeniä näin ohjeistaneet? Show me the evidence!

Meidän perheessä itsestäänselvyys on se, että kaikki peseytyvät vähintään päivittäin, ja sen lisäksi aina tarvittaessa.

Vierailija
69/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka päivä. Hiukset pesen joka kolmas päivä, useampi kerta saa kuivan päänahkani todella pahaan kuntoon. Ehkä tästä johtuen tukka ei myöskään rasvoitu. Tunkkaiselle se alkaa ehkä haisemaan. Itse en huomaa.

Vierailija
70/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 16:38"]

Läskit alkavat haisemaan päivässä mutta ei hoikka/normaali joka ei ole hionnut päivän aikana yhtään

[/quote]

Jokainen ihminen hikoilee joka ikinen päivä

Vierailija
71/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:19"]

Hikoiletko poikkeuksellisen paljon vai miksi käyt suihkussa joka päivä?

[/quote]

Jokainen ihminen hikoilee päivittäin. Näin ollen siellä suihkussakin pitää käydä joka päivä

Vierailija
72/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:52"]Tällaisille ap:n kaltaisille miehille tiedoksi: ei ole tarkoitus, että sinun pitäisi nussia jokaista naista. Yllätys, eikä olekin? Ei koskaan pälkähtänyt päähäsi, arvasin sen! Ja sä raukka olet inhonväristyksien keskellä kuvitellut sukupuoliyhteyttä peseytymättömän naisen kanssa, voi sua reppanaa.

Eli nyt kipinkapin tekemään sitä mitä me muut tavan tallaajat tehdään koko ajan: etsitään itsellemme sopivaa seuraa. Kuka tekee sitä enimmäkseen silmillään, kuka korvillaan - sulle nenä on tärkeä aistin.

Ole iloinen, että suhteellisen helposti pääset aistimesi avulla sinulle oikeiden neitosten perään. Eikä kannata hengailla niissä vaihtoehtoporukoissa, niillä muutenkin on se arvomaailma muualla kuin ulkonäossä, painu enemmin jonnekin kauppakorkean bileiltoihin. Tosin siellä voi saada astmakohtauksen raskaista myrkyistä, mut ainakaan ei paska haise.

[/quote]

Joku takertui taas yhteen lauseeseen. Kuules nyt, fanaatikko, en kai minä missään vaiheessa niin väittänytkään? Se oli yksi esimerkki, siis se seksijuttu, ja tarkoitin et kun tuollaisen peseytymättömyyden piirteen huomaa vaikka treffi- tai seurustelukumppanissa, kiinnostus seksiin ko. naisen kanssa katoaa aika nopeasti. Treffeille jokainen laittautuu, mutta kun pidemmän päälle joutuu hikisiä kainaloita, haisevaa rasvaista tukkaa ja lemuava hengitystä haistelemaan (jotka eivät tietenkään peseytymättömän itsensä mielestä haise miltään), alkaa se vaatteiden riisuminen inhottaa, kun pelkää, mitä hajuja sieltä taas tulee - suuseksistä puhumattakaan.

Jokainen saa kulkea juuri niin likaisena kuin haluaa, ei siinä mitään, ei se minua häiritse. En vain pystyisi itse viettämään aikaani likaisena, joten ihmettelen niitä, jotka pystyvät.

Edelleen ihmettelen, miten kerran päivässä peseytyminen voi olla neuroottista puhtausfriikkeyttä. Minusta se on nimittäin ihan normaalia.

[/quote]

Plus että miten huono hygienia ja ulkonäkö liittyvät toisiinsa?

Ap

[/quote]

Siten että pesemättömyys myös näkyy ihmisestä hyvin helposti. 

Vierailija
73/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:50"]

Suihkussa käyn lähes aina kerran päivässä, mutta hiukset pesen 2-3 kertaa viikossa. Eivät rasvoitu ja väri säilyy pidempään, joten miksi pesisin useammin. Ja ei, en haise. Lähes aina kaikki kehuvat kuinka tuoksun hyvälle.

[/quote]

Kyllä hiukset vaan rasvoittuu jos niitä ei pese päivittäin. Kyse ei ole mielipiteestä vaan faktasta. Puhdas ihminen ei haise juuri miltään. 

Vierailija
74/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:30"]

No mä käyn joka päivä suihkussa ja sheivaan joka toinen päivä, joka suihkun jälkeen rasvaan itseni (käytän tuoksuvaa voidetta, en mitään ekotuoksuttomia) ja käytän dödöä, pesen hampaat aamuin illoin. En tykkää ihmisistä, jotka ei käy joka päivä ja eikä pese hiuksia, jos mies ei teen niin, niin kaikki halut menee. En tajua miehiä, jotka ei käytä joka päivä tuoksuvaa partavettä ja dödöä. Menee halut mieheen, jos se vaan haisee joltain pikkupojalta.

[/quote]

Partavettä ja dödöä ei pidä käyttää. Nehän haisee karmeammalta kuin hiki. 

Mitä vähemmän tunkee itseensä kaikenmaailman kemikaaleja sitä parempi.  Katsos kun pesee itsensä päivittäin niin ei tarvitse käyttää mitään dödöjä 

Vierailija
75/135 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/135 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/135 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:02"]

Jokaisella ihmisellä on ihollaan bakteereita ja jokainen ihminen hikoilee päivittäin ja iholle sekä päänahkaan erittyy talia. Vedellä peseminen ei ole vaarallista eikä pilaa kenenkään ihoa, ei edes kuivaihoisen tai atoopikon, mutta jatkuva vääränlaisilla pesuaineilla ja saippuoilla läträäminen varmasti kuivattaa. 

Usein ihminen ei haista omaa hajuaan tai huomaa omaa likaisuuttaan, varsinkin kun hygienista huolehtiminen on opittu tapa ja jos on tottunut kehnoon hygieniaan alkaa sitä pitää normaalina. Moni käyttää hajustettuja tuotteita, kosmetiikkaa, hajuvesiä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita, jolloin oma hajuaisti turtuu monille hajuille, kun taas hajusteisiin tottumaton haistaa hajut ja tuoksut tarkemmin metrien päähän.

Normaaliin perushygieeniaan kuuluu ainakin:

- hampaiden pesu kahdesti päivässä, aamuin illoin

- käsien pesu lämpimällä vedellä ja saippualla aina tarvittaessa, esimerkiksi ennen ruokailua, tullessa ulkoa kotiin, wc käynnin jälkeen jne, siinä vaiheessa jos käsissä on jo näkyvää likaa ovat ne oikeasti jo TODELLA likaiset

- suihkussakäynti vähintään kerran päivässä, mieluiten aamulla koska yöllä nukkuessa ihminen kuitenkin hikoilee

- suihkussakäynti urheilun jälkeen

- suihkussakäynti seksin jälkeen

- alapesu vedellä joka wc-käynnin yhteydessä eikä vain kerran päivässä

[/quote]

ENTÄS se tärkein eli suihkuttelu ENNEN seksiä. Itse käyn pesulla oikeastaan vain  kun saan seksiä tai olen just saanut siis viikossa. seksiä on joka viikko 2-3 kertaa miten nyt sattuu miestä huvittamaan tulla tai sitten töiden jälkeen käyn myös jos siltä tuntuu. Helposti voi omissa oloissaan mennä vaikka paripäivää ilman suihkua, kukaan ei ole valittanut. Ainoastaan mies jotain ihmettelee kun oon sanonu kuinka vähän käyn suihkussa, kun hän itse lotraa uskontosyistä suihkussa 2 kertaa päivässä + alapesut wc-asioinnin yhteydessä (itse en tee niitä koska en ole tottunut ) ja kerrat ennen ja jälkeen seksin. Myös seksin aikana suuseksin takia voidaan käydä välillä peseytymässä, jos siltä tuntuu (kysyn esim. mieheltä kun hän asettuu nuolemaan, että tuleeko hajua, haluatko että pesen ja hän sitten sanoo miten on ja sama toisin päin suikissa).

Minun mielestä ei voi sanoa kuinka monesti ja milloin pitää käydä, koska ihmisillä on eri ihotyyppejä (mies valitteleekin kuinka iho on kuiva ja joutuu oliiviöljyä lotraamaan ja kutittaa, minulla iho ei ole kuiva koskaan enkä kutise.) Minun säännöt suihkulle on vapaamuotoisesti.
- kun olo on likainen (hiuksia ei tarvitse pestä elleivät ne ole myös likaiset, pidän n. 2 - 3 pv väliä)
- ennen ja jälkeen seksin, ennen kokonaan jälkeen vähintään alapesu
- jos töissä, siivotessa jne hikoaa
- jos lähtee jonnekin lähimarkettia pidemmäs kotoa, baariin tms.
- varsinkin kesällä jos kuumuuden takia hikoaa
Muuten sitten tietysti käsipesut, alusvaatteiden vaihdot jne. n. päivittäin. siinäkin tietysti voi itse arvioida, eikä tarvitse jonkun Shamppoopesuainemarkkinoinnin ohjenuoran perässä hyppiä. 

PS: ei ole ollut nuhaa 3 vuoteen eikä koskaan allergioita tms. liiasta hygieniasta johtuvia elintasosairauksia. Mutta hangatkaa ja kuuratkaa, jos hyvä on niin.

Vierailija
78/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin ns. ranskalaista suihkua niinä päivinä kun en jaksa suihkuun asti vaivautua ;)

Vierailija
79/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut voimakas hienhaju, vaikka olenkin vain nainen. Se on jokin synnynnäinen ominaisuus. Käyn suihkussa ja pesen hiukset päivittäin, mutta itse asiassa takitkin pitäisi oikeastaan pestä muutaman viikon välein. En vain kerta kaikkiaan viitsi, vaan ajattelen, että antaa olla. Liiallisuuksiin en viitsi mennä tämän vedellä lotraamisen kanssa.

Vierailija
80/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on ihollaan bakteereita ja jokainen ihminen hikoilee päivittäin ja iholle sekä päänahkaan erittyy talia. Vedellä peseminen ei ole vaarallista eikä pilaa kenenkään ihoa, ei edes kuivaihoisen tai atoopikon, mutta jatkuva vääränlaisilla pesuaineilla ja saippuoilla läträäminen varmasti kuivattaa. 

Usein ihminen ei haista omaa hajuaan tai huomaa omaa likaisuuttaan, varsinkin kun hygienista huolehtiminen on opittu tapa ja jos on tottunut kehnoon hygieniaan alkaa sitä pitää normaalina. Moni käyttää hajustettuja tuotteita, kosmetiikkaa, hajuvesiä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita, jolloin oma hajuaisti turtuu monille hajuille, kun taas hajusteisiin tottumaton haistaa hajut ja tuoksut tarkemmin metrien päähän.

Normaaliin perushygieeniaan kuuluu ainakin:

- hampaiden pesu kahdesti päivässä, aamuin illoin

- käsien pesu lämpimällä vedellä ja saippualla aina tarvittaessa, esimerkiksi ennen ruokailua, tullessa ulkoa kotiin, wc käynnin jälkeen jne, siinä vaiheessa jos käsissä on jo näkyvää likaa ovat ne oikeasti jo TODELLA likaiset

- suihkussakäynti vähintään kerran päivässä, mieluiten aamulla koska yöllä nukkuessa ihminen kuitenkin hikoilee

- suihkussakäynti urheilun jälkeen

- suihkussakäynti seksin jälkeen

- alapesu vedellä joka wc-käynnin yhteydessä eikä vain kerran päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän